Som jeg skrev før - Vil dog ikke skrive det hele tiden
- så sker der de samme ting i mit spil. Jeg synes ikke det her er at whine, og hvis man går ind i linket, så skriver han nogle kommentare som SI Games er kommet ud med, hvad de gerne vil fikse - Og der er nogle af de ting, som han sætter i punkter, noget af det de prøver at ændre. Jeg er ikke 100% enig i det han skriver, men jer er langt fra uenig.
"The other thing I'll add is that there is a post on the SI forums in which and SI employee says "We're having problems with strikers not scoring and tacking from fullbacks" Seriously. Someone linked to it on a thread right here. So YOU'RE not having these issues, only Sport Interactive is? Now that IS impressive!
Edit: Here is what I was referencing:
"Dealing with the issues:
1) Poor defending - we're aware of defender's failing to put a foot in often, instead they jockey lots. We're working on a fix for this, but it's complicated by the fact that our tackle stats are already too high compared to reality. We're working on improving block shots and jockeying to force attackers back. In these instances we now only really need the very worst examples of this uploaded as PKMs with times too.
2) Shooting from daft angles - Also something we're aware of and working on. In these cases we need as many examples as possible. Januzaj's one from fruitavelli was a good example.
3) Buying a corner/throw in off legs of defender - Again, we're aware that this may be overused in matches. Any examples would be appreciated.
4) Low corners to near post - A known issue and one we're working on. No further examples of this are needed.
5) keeper distribution - This is a tricky one because in certain circumstances the goalkeeper will distribute as intended. What we need here is PKMs and timed examples of when a goalie is ignoring his instructions."
and also
"the main thing we're missing is the physical battles that real life defending involves. Easing players off the ball with a shoulder challenge and so on. We're working on this constantly.
We are aware of issues with shooting. We believe finishing of simple chances may need improving, but this will have to be counterbalanced so as not to overload the ME with too many goals.""
Her er det jeg snakkede om - Som SI selv skriver. Så helt "whining" er det heller ikke
Siger som sådan eller ikke at han og Si gør et problem ud af ingenting, men at komme med påstande om at ens angriber ikke kan lave mål. Alt imens ens egen angriber bliver ved med at bombe løs(sæson 1 i klubben 48 kampe - 46 mål, nuværende sæson(2) i klubben 11 kampe - 14 mål), og før det havde jeg en angriber som også fik lavet sine mål(32 kampe - 23 mål) så begynder man altså at se det som en gang whine. Især fordi det ligner det som kommer hvert eneste år.
At han så kan komme med citater fra Si-games ændre ikke på, at jeg ikke har problemet hos mig. Samt at der er andre som eller ikke har det. g00n er kommet med en tråd som er brugbar og mit råd er sådan set, at folk skal til at kigge langt mere på den data base af stats som spillet tilbyder dig. For langt hen af vejen, så har du vundet den kamp flere uger før i mødes.
Først, ja der whines da.
Dernæst, kan jeg hvert år undre mig over de taktikker i er nogle der siger altid virker igennem flere sæsoner.
Grunden til min undring er den (for mig ihvertfald) store ændring der fra udgivelse til 2 patch. Det undrer mig at jeres spil ikke falder sammen der.
Men når det er sagt er det nok langt hen af vejen også et spørgsmål om personlig filosofi.
Jeg selv er aldrig blevet tilfreds med mine taktikker når jeg forsøger mig meget kreativt.
Kontrolleret og små stringent er nok sådan jeg tænker taktikker.
Jeg ville rigtig gerne høre lidt mere detaljeret om jeres taktikker, når de kan "overleve" så mange udgaver og ikke mindst fra spillet udgives til 2 patch.
Det er faktisk ret nemt, når man bare kigger på de stats man får ind, og derudover har set hvilken stats som år efter år er bedre end de andre. Så hvis man tilpasser sit hold dertil, så vil en 4-1-2-2-1 altid lykkes, og sådan har det været i mange år efterhånden.
S, poacher, attack (Har siden FM10 gjort at ens angriber bare laver mål)
LM, Winger, support
RM, Inside forward, attack
CM, Advanced playmaker, support(kan til tider sættes til at være attack, kommer an på hvor offtet modstander holdet taber bolden på midten)
CM, Deep lying playmaker, support
DM, Halfback(før en Deep lying playmaker, som var sat til defend), defend
LB, Wingback, attack
CB, Ball playing defender, defend
CB, Ball playing defender, defend
RB, Wingback, attack
GK, Sweeping goalkeeper, Pass it shorter
Når det kommer til taktikken, så lyder den på.
Fluid og Control, godt at de fik fjernet det andet fra spillet, det var som udgangspunkt ikke vigtigt, da det i sidste ende er teamtalks, players roles og shoutouts som afgøre kampen.
Disse shoutouts er dem jeg bruger, og er sjovt nok også dem jeg har brugt siden shoutouts kom med i FM. Teamtalks bliver tilpasset efter hvem vi møder og vores forhistorie med dem. Derudover skal man altid kigge ens modstanders stats før hver kamp, helst skal man mindst have set på deres 5 senest kampe. Der skal man så lede efter hvem taber typisk bolden for dem, hvor taber de den, hvor skal de lukkes ned, hvor kan man give dem plads og så videre.
Det er især den del af spillet, jeg mistænker folk som brokker sig over at spillet skulle være svært, glemmer at gå op i. Jeg går ikke op i andet, jeg ser ikke 2d eller 3d kampe, da de ikke betyder noget for hvordan kampe bliver spillet. Det eneste der skal kigges på er de stats jeg får fra kampen. De afgør om der skal skiftes ud og hvem der så skulle ind. Presser vi de rigtige spillere på modstander holdet, hvem smider bolden væk fra vores hold, hvor forgår spillet. Alt det er med til at få en taktik til at være i flere spil. For det er de stats man modtager som afgør hvordan du spiller.
Det er i hvertfald sådan jeg gør det. De shoutout som bruges er.
Work Ball into the box
Retain possession
Shorter passing
Pass into space
Play out of defence
Roam from position
Look for overlap
Higher tempo
Allow wide players to swap
Push higher up
Be more expressive