Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
0 Brugere, 1015 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Football Manager 2014
Kategori: Træningsbanen
En klassisk 5-3-2 med wingbacks
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: En klassisk 5-3-2 med wingbacks (Læst 6616 gange)
bromberg
Førsteholdsspiller
En klassisk 5-3-2 med wingbacks
«
:
01 Nov 2013, 07:56 »
Jeg skal starte et spil op med Milan idag. Dertil vil jeg spille overståede taktik:
3 dc
2 wingbacks
2 cm
1 omc
2 ang
Mit problem er ar jeg ikke fik den til at fungere i fm13, men ellers en taktik jeg har brugt meget, da je syntes den har alt.
Fm14's beta blev prøvet af med wingbacks, hvilket kastede en hamrende solid defensiv af og wb der scorede en hel del mål.
Men mine angribere lider syntes jeg. De fik ikke ret meget at leve af. Jeg tænker at Kaka skal være stjernen på holdet.
Med montolivo og de jong liggende som dybdeliggende playmaker og enten def midt eller boldvindende.
Har i nogle gode fif til den formation rent offensivt?
Kan kun blive inspireret:-)
Cesc
Landsholdsspiller
Sv: En klassisk 5-3-2 med wingbacks
«
Svar #1:
01 Nov 2013, 08:18 »
En formation som denne skulle gerne, i mine øjne, være baseret på en kontra taktik. Sørg for at have hurtige angriber - hvilket du har i El Shaarawy og Balotelli! Det er fedt det er på plads, så du ikke skal ud og hente et kæmpe navn. Derfor synes jeg at du skal spille KONTRA og FRIT. Det tror jeg vil give en god balance på dit hold, og gøre at dine backs har lidt mere råderum på banen og kan gå med, når de føler for det.
Du skal gerne spille DIREKTE og spille i lidt højere tempo. Det skulle gerne give dig mulighed for at skabe en masse muligheder på omstillinger. Du skal nok indstille dig på, ikke at have bolden synderligt meget i hver eneste kamp. Du har heldigvis et par drønsikre angribere, hvorfor jeg tror at færre chancer alligevel kan betyde en del mål for dit vedkommende. Heldigvis får du jo også en god Rami til forsvaret, for at gøre det sikkert. Hele taktikken bygger jo på en solid defensiv, der pludselig kan eksplodere og angribe hurtigt. Dødstøddet, kan man sige.
Jeg tror du skal give taktikken tid, og pludselig skal dine angribere nok få prikket hul på bylden og score regelmæssigt. De har en god fodermester i form af Kaka. Ham synes jeg i øvrigt du skal give en fri rolle. Det kan gøre ham giftig, da han er så klog en fodboldspiller.
Held og lykke. Håber du kan bruge nogle af mine tanker om din taktik :-)
Gemma
Førsteholdsspiller
«
Svar #2:
01 Nov 2013, 08:29 »
Jeg ville spille med en Poacher(Skarpretter) med shouts/indstillingerne Move into Channels og Shoot more often. Den anden angriber kunne fx være en Complete forward.
www.SportsLounge.dk
bromberg
Førsteholdsspiller
«
Svar #3:
01 Nov 2013, 09:19 »
Tak for jeres bud:).
Jeg tænker faktisk at lade Balotelli spille en komplet, måske i support og Shaarawy fremskudt eller poacher, mfor at holde ham centralt.
En plads Matri og Pazzini kommer til at slos om også.
Cesc, jeg er helt med på dine tanker og egentlig sådan jeg især har spillet med Parma, Bologna og Sampdoria tidligere.
- Dog da det er en storklub som Milan, kunne jeg godt tænke mig at være noget mere spil dominerende..
Måske jeg kan lave en "kontra" indstilling med ret offensive "shouts"?
TimE
Førsteholdsspiller
«
Svar #4:
01 Nov 2013, 09:19 »
Jeg spillede med en lignende taktik i FM13, hvor mine 2 angribere var Fremskudt/Skarpretter (efter hvem der var fit) og den ande altid en Dybdeliggende angriber (support).
På midtbanen var det:
Felt-til-felt, Playmaker og den offensive en Offensiv midt (Support/angreb, efter hvordan kampen og modstanderen).
Den fungerede desuden uden tvivl bedst på kontroller, men du skal også være 100% sikker på at dine forsvars spillere er gode til at heade, markere og har en god springkaft, ellers taber du simpelthen indlæggene, som der nok skal komme en del af.
- Jeg har ikke testet dette i FM14.
FC Bayern München
Triplemeister 2012/2013!
Cesc
Landsholdsspiller
«
Svar #5:
01 Nov 2013, 09:48 »
Er med på hvad du mener Bromberg! Det er forståeligt, at du vil være mere spildominerende med et storhold. Min erfaring er dog, at jo mere spildominerende/offensiv man er - jo sværere er det ofte at skrabe point sammen. Modstanderne ved godt på forhånd at de vil blive domineret, og derfor trækker de sig ofte tilbage og det gør det sværere at lukke op for modstanderen. Derfor synes jeg altid at det er en god idé at spille kontra og med forsvaret dybt. Det giver meget mere plads på banen for dit hold - hvilket alligevel vil gøre, at du har bolden mere end modstanderen. Jeg vil ikke kalde den defensiv, men effektiv. Modstanderen kommer automatisk længere frem når dit forsvar står dybere, hvilket vil give mere plads i deres bagrum.
bromberg
Førsteholdsspiller
«
Svar #6:
01 Nov 2013, 10:01 »
Citat af: Cesc 01 Nov 2013, 09:48
Er med på hvad du mener Bromberg! Det er forståeligt, at du vil være mere spildominerende med et storhold. Min erfaring er dog, at jo mere spildominerende/offensiv man er - jo sværere er det ofte at skrabe point sammen. Modstanderne ved godt på forhånd at de vil blive domineret, og derfor trækker de sig ofte tilbage og det gør det sværere at lukke op for modstanderen. Derfor synes jeg altid at det er en god idé at spille kontra og med forsvaret dybt. Det giver meget mere plads på banen for dit hold - hvilket alligevel vil gøre, at du har bolden mere end modstanderen. Jeg vil ikke kalde den defensiv, men effektiv. Modstanderen kommer automatisk længere frem når dit forsvar står dybere, hvilket vil give mere plads i deres bagrum.
Hmmm ja det har du ret i og en pointe jeg tit overser.. Generelt har jeg i mine taktikker størst effektivitet, når min tilgang er direkte og IKKE for offensivt..
Men igen, det tænker jeg kun over når jeg er mindre hold. Jeg vil forsøge mig med en kontra taktik, hvor jeg dog ikke vil tillade modstanderne for lang tid på bolden.
Og så er jeg nok nødt til at have en når de virkelig parkere bussen -Tænker at jeg må bygge op med tålmodighed der og vente på mine chancer,. En taktik hvor Kaka bliver afgørende
Skal lige prale med et Bologna mesterskab i 1 sæson i FM13;).
Med en 4-1-3-2 taktik..
Uhyre simpel, men hamrende effektiv. Modtanderne blev straffet på ganske få chancer. Frederik Sørensen var så også et direkte bæst i forsvaret.
champione
Reserveholdsspiller
«
Svar #7:
01 Nov 2013, 10:03 »
Milan har jo et hav af muligheder rent taktisk.. Men forstår ikke din skoling af SES? Hvor vil du have ham i angrebet?
I min verden så ville jeg (og har jeg haft i tankerne) - så ville jeg lave en 4-2-3-1.
-----------------Balo (komplet)-------------
Robinho (IA)-------Kaka (AP/A)------SES (IA)
Balo skal være den kvikke og dygtige komplette forward, som flytter sig efter angrebet. Når kanterne trækker ind, kan han gå ned som en dybdeliggende angriber og gå med i 1-2 spiller.
Han kan søge dybden hvis kanterne prøver stikninger.
Han kan agere targetman, når han spilles i fødderne og bruges i samme rolle ved indlæg.
Kanterne:
De trækker primært ind - så skal backerne indstilles offensivt (hvilket Milans materiale på backerne indbyder til) og på holdinstruksen skal de søge overlap.
Men dine IA'ere, skal trække ind i banen og true det område.
Her kan man også nemt tweake taktikken.
For at smørhullet mellem din midt, Balo, Kaka, SES og Robinho ikke skal blive FOR fyldt op - så ville jeg indstille SES til at holde kanten og ikke søge ind i banen hver gang.
Kaka er så den eminente boldfordeler som advanced playmaker - hvilket stemmer fint overens med hans lidt medtaget fysiske stats.
På midten - her lader du Monto og De Jong være dybdeliggende playmaker og central midtbane med forsvar til følge.
Hvorfor ikke bolderobrende? Fordi han presser op og er aggressiv - og når du kører uden DM - så er det vigtigere at han holder zonen - som en central midtbane vil gøre det!
Og truppen er skrædersyet til det.
Pazzini er perfekt afløser for Balo - kanterne kan diskutere - men Urby ser ok ud - men kan bruges i en kantspiller funktion ved udskiftning.
Birsa for Kaka - Poli for Montolivo, Nocerino for De Jong, så.....
Taktikken indbyder så også til korte aflveringer - i normalt tempo (og højere når skaber for lidt) hvor du offensivt har mange strenge af spille på.
I mere defensive taktikker - flytter du Kaka ned centralt - og De Jong ned på DM'eren. Og i en mere direkte spilleform (kontra, afventende) her ville jeg også lade Balo være skarpretter - og bruge kanterne som kantspillere. Og ikke søge overlappene
Cesc
Landsholdsspiller
«
Svar #8:
01 Nov 2013, 10:10 »
Citat af: bromberg 01 Nov 2013, 10:01
Hmmm ja det har du ret i og en pointe jeg tit overser.. Generelt har jeg i mine taktikker størst effektivitet, når min tilgang er direkte og IKKE for offensivt..
Men igen, det tænker jeg kun over når jeg er mindre hold. Jeg vil forsøge mig med en kontra taktik, hvor jeg dog ikke vil tillade modstanderne for lang tid på bolden.
Og så er jeg nok nødt til at have en når de virkelig parkere bussen -Tænker at jeg må bygge op med tålmodighed der og vente på mine chancer,. En taktik hvor Kaka bliver afgørende
Skal lige prale med et Bologna mesterskab i 1 sæson i FM13;).
Med en 4-1-3-2 taktik..
Uhyre simpel, men hamrende effektiv. Modtanderne blev straffet på ganske få chancer. Frederik Sørensen var så også et direkte bæst i forsvaret.
Fed bedrift. Respekt herfra. Intet federe end når ens taktik lykkedes!
Anyway, så føler jeg at direkte er det eneste som fungerer i de senere FM-versioner. Det giver en meget boldbesiddelse uanset hvad. Alle mine hold spiller direkte, uanset hvem jeg er.
Kaka bliver uden tvivl grundstenen i dit spil. Han er så god en fodboldspiller!
bromberg
Førsteholdsspiller
«
Svar #9:
01 Nov 2013, 10:27 »
Citat af: champione 01 Nov 2013, 10:03
Milan har jo et hav af muligheder rent taktisk.. Men forstår ikke din skoling af SES? Hvor vil du have ham i angrebet?
I min verden så ville jeg (og har jeg haft i tankerne) - så ville jeg lave en 4-2-3-1.
-----------------Balo (komplet)-------------
Robinho (IA)-------Kaka (AP/A)------SES (IA)
Balo skal være den kvikke og dygtige komplette forward, som flytter sig efter angrebet. Når kanterne trækker ind, kan han gå ned som en dybdeliggende angriber og gå med i 1-2 spiller.
Han kan søge dybden hvis kanterne prøver stikninger.
Han kan agere targetman, når han spilles i fødderne og bruges i samme rolle ved indlæg.
Kanterne:
De trækker primært ind - så skal backerne indstilles offensivt (hvilket Milans materiale på backerne indbyder til) og på holdinstruksen skal de søge overlap.
Men dine IA'ere, skal trække ind i banen og true det område.
Her kan man også nemt tweake taktikken.
For at smørhullet mellem din midt, Balo, Kaka, SES og Robinho ikke skal blive FOR fyldt op - så ville jeg indstille SES til at holde kanten og ikke søge ind i banen hver gang.
Kaka er så den eminente boldfordeler som advanced playmaker - hvilket stemmer fint overens med hans lidt medtaget fysiske stats.
På midten - her lader du Monto og De Jong være dybdeliggende playmaker og central midtbane med forsvar til følge.
Hvorfor ikke bolderobrende? Fordi han presser op og er aggressiv - og når du kører uden DM - så er det vigtigere at han holder zonen - som en central midtbane vil gøre det!
Og truppen er skrædersyet til det.
Pazzini er perfekt afløser for Balo - kanterne kan diskutere - men Urby ser ok ud - men kan bruges i en kantspiller funktion ved udskiftning.
Birsa for Kaka - Poli for Montolivo, Nocerino for De Jong, så.....
Taktikken indbyder så også til korte aflveringer - i normalt tempo (og højere når skaber for lidt) hvor du offensivt har mange strenge af spille på.
I mere defensive taktikker - flytter du Kaka ned centralt - og De Jong ned på DM'eren. Og i en mere direkte spilleform (kontra, afventende) her ville jeg også lade Balo være skarpretter - og bruge kanterne som kantspillere. Og ikke søge overlappene
Hehe 100% sådan jeg spillede Milan i FM12 og 13:).
Sagen er den at Robinho ryger som første mand, kan ham bare ikke:)..
SES er jeg klar over bliver offeret i i en 5-3-2, men tror stadig han kan bidrage med mål alligevel..
en 4-2-3-1, syntes jeg ikke jeg har fået til at fungere helt optimalt de senere år faktisk. SES er dog fremragende her.
Men ellers har jeg haltet med min højre wing eller offensive midtbane..
Hehe har præcis sammen midtbane konstellation som du her giver udtryk for:)..
Fungere min wingbacks taktik ikke, så kender jeg mig selv godt nok til at ryge tilbage til den her..
- Men i år ser wingbacksne rigtig farlige ud.
i en 4-2-3-1, vil jeg også have det "problem" at skulle dække en plads med Pazzini, Matri og Balotelli, hvorfor jeg tidligere har haft succes med Balo på fløjen i en fri rolle
champione
Reserveholdsspiller
«
Svar #10:
01 Nov 2013, 10:43 »
Citat af: bromberg 01 Nov 2013, 10:27
Hehe 100% sådan jeg spillede Milan i FM12 og 13:).
Sagen er den at Robinho ryger som første mand, kan ham bare ikke:)..
SES er jeg klar over bliver offeret i i en 5-3-2, men tror stadig han kan bidrage med mål alligevel..
en 4-2-3-1, syntes jeg ikke jeg har fået til at fungere helt optimalt de senere år faktisk. SES er dog fremragende her.
Men ellers har jeg haltet med min højre wing eller offensive midtbane..
Hehe har præcis sammen midtbane konstellation som du her giver udtryk for:)..
Fungere min wingbacks taktik ikke, så kender jeg mig selv godt nok til at ryge tilbage til den her..
- Men i år ser wingbacksne rigtig farlige ud.
i en 4-2-3-1, vil jeg også have det "problem" at skulle dække en plads med Pazzini, Matri og Balotelli, hvorfor jeg tidligere har haft succes med Balo på fløjen i en fri rolle
En møg fræk model - kunne vel være at skole SES til verdens bedste wingback/A?
Cesc
Landsholdsspiller
«
Svar #11:
01 Nov 2013, 10:49 »
Citat af: champione 01 Nov 2013, 10:43
En møg fræk model - kunne vel være at skole SES til verdens bedste wingback/A?
Voldsom fræk idé!!!
Det må jeg næsten prøve på et tidspunkt!
Grün
Landsholdsspiller
«
Svar #12:
01 Nov 2013, 10:53 »
Det er sgu nogle guldkorn i denne tråd, men dum at omskole SES til WB tager sgu titlen
bromberg
Førsteholdsspiller
«
Svar #13:
01 Nov 2013, 11:04 »
Havde tanken tidligere mht at omskole, meeeeen kompromisset er for stort syntes jeg, da han trods alt stadig blir i offensiven..
OG det ville også tage muligheden fra mig ift at bruge abate og de sciglio i start 11'eren
ptrN
Manager
«
Svar #14:
01 Nov 2013, 11:19 »
Citat af: Grün 01 Nov 2013, 10:53
Det er sgu nogle guldkorn i denne tråd, men dum at omskole SES til WB tager sgu titlen
Taget in mente at mine backs har været helt åndssvagt træfsikre når de er kommet til chancer, så synes jeg ikke det lyder som en direkte dum ide. Og mine backs er altså Jesper Bøge og Erik Marxen som ikke spiller wingbacks, men blot almindelige backs.
welbz is dat guy
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »