home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 588 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Blogs
| | |-+  The Motormen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: The Motormen  (Læst 1813 gange)
Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
The Motormen
« : 01 Nov 2013, 07:55 »

The Motormen
Jeg har valgt, at mit seneste eventyr skal foregå i Cheshire-området i det nordvestlige England skal være udgangspunktet for mit første FM14-eventyr. Nærmere betegnet skal vi til Ellesmere Port. Personligt har jeg ikke noget forhold til Ellesmere Port, men på en måde tiltaler byens historie som industriby.
 
Det her vil blive mine skildringer og den arbejdende klub, som forsøger at tage kampen op med resten af Englands klubber. Det her vil blive mine skildringer om bilgiganten, der prøver at tage springet op gennem rækkerne. Det her vil blive historien om depression, evindelige kampe og succes.
 
Ellesmere Port har siden starten af 1960erne været forbundet med Vauxhall Moters car plant, der pr. dags dato beskæftiger omkring 2,500 mennesker, men tidligere har der arbejdet langt flere i og omkring bilindustrien i Ellesmere Port. Byen kan på sin vis sammenlignes med Detroit, hvor befolkningstallet falder og arbejdsløsheden er enorm.
 
Det vil ikke blive storytelling eller den store flotte historie. Det vil derimod blive taktiskedisposition er, oprykningskampene og Football Manager som, jeg synes, det skal spilles.


« Seneste Redigering: 01 Nov 2013, 08:03 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Motormen
« Svar #1: 01 Nov 2013, 09:05 »

Resultater:

Sæson 2013/2014:
« Seneste Redigering: 01 Nov 2013, 09:46 af Gemma » Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Motormen
« Svar #2: 01 Nov 2013, 10:08 »

Visionen
Jeg har jo valgt at starte op med en gammel flamme i Football Manager - nemlig Vauxhall Motors FC. De er som klub seedet blandt de dårligste i England og velsagtens den måske dårligste trup i de to nederste conferences. Ikke desto mindre er jeg fortrøstningsfuld og har udtalt til pressen, at vi skal ende i den bedste halvdel i ligaen, velvidende at klubben er seedet 22 ud af 22. For at disse resultater skal skabes, så må jeg igang på transfermarkedet og nok nærmere lede efter gode frie transfers. Det når vi til i næste update.

Nu vil jeg tale om taktikken, som der har naget mig i mange sæsoner af FM. Jeg drømmer om at spille rigtig engelsk fodbold. Det skal være 4-4-2 og det skal være med indlæg og en target man. Det hele oser lidt af Stoke City under Tony Pulis, men jeg ønsker dog lidt mere tempo og kombinationsspil. For nogle vil det være direkte diametrale modsætninger, men jeg tror på, at det kan lade sig gøre. Det sætter dog store krav for mine spillere, hvorfor denne drøm nok først senere bliver realistisk oppe i rækkerne. Man kan derfor tale om, at jeg søger spillere, der er meget to-vejs. De skal have kompetencer både offensivt og defensivt, da jeg ikke er fan af taktikker, der dikterer, at nu har jeg fire spillere, der skal være offensive og resten er balance eller defensive. Dynamik er et nøgleord for mig.

Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: The Motormen
« Svar #3: 01 Nov 2013, 10:55 »

Hvad er det langsigtede mål? Hvor langt skal du op i rækkerne før du er tilfreds?
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Motormen
« Svar #4: 01 Nov 2013, 10:58 »

Hvad er det langsigtede mål? Hvor langt skal du op i rækkerne før du er tilfreds?
Premier League. Jeg skal være verdens bedste.
Logged


Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Motormen
« Svar #5: 01 Nov 2013, 11:46 »

Taktikken
Jeg har altid været stærk fan af symmetriske taktikker, men i år skal det være anderledes. Jeg plejer at spille en 4-4-2 eller en 4-1-2-2-1 (4-5-1 om man vil), men det kan jeg ikke få til at virke i år, så jeg har valgt at prøve en ny tilgang. Normalt køber jeg spillere ind i en fast rolle, som jeg ved, at de skal spille på forhånd. I år prøver jeg at skabe en taktik ud fra de spillere, som jeg får. Det betyder, at rollerne ikke nødvendigvis er faste. Det er en udfordring og kræver, at man er i stand til at tilpasse sig nye omstændigheder.



Ovenfor ser i min taktik. Det ligner meget en 4-4-2 eller en del af en 4-1-2-2-1, men det er det egentlig slet ikke. Jeg besidder ikke en ordentlig højre midt og ej heller en god offensiv venstre midt. Derfor har jeg for første gang i min FM-karriere valgt, at jeg skal spille asymmetrisk. Det smerter mig, men jeg er spændt på, hvordan det kommer til at virke.

Angriberne er valgt ud fra tanken om, at jeg skal have en spiller, der løber i dybden og en der modtager bolden og skaber nogle chancer fra dybden. DLF har jeg valgt i support, så han trækker ned i banen - samtidig med at jeg har givet ham indstillingerne "Roam from position" og "More direct passes", da jeg derved får en meget direkte angriber, som egentlig bliver den mobile spiller, som jeg ønsker mig.

Wingeren har jeg valgt, da jeg derved får massere af løb i dybden og derved skabt et åbent rum og muligheder for overlap etc., da jeg har valgt en winger i attacking, så har jeg også set mig nødsaget til at have en BWM bagved, da jeg derved kan dække det område, som wingeren blotter bagved sig. Makkeren til min BWM er en advanceret playmaker, da han kan skabe chancerne og er god til at gå med frem i FM. Han er valgt i en support rolle, da boldbesiddelse midt på banen er essentielt for min taktik.

Forsvaret er en klassisk firebackkæde uden så mange finurligheder. De skal holde en defensivlinje og ikke deltage i andre dele af spillet. På sigt vil jeg gerne have, at klubben måske får en wingback, men det bliver ikke endnu.
Logged


Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010