home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Mine første fm14 indtryk- top 10
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Mine første fm14 indtryk- top 10  (Læst 2523 gange)
JeppeMac
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Mine første fm14 indtryk- top 10
« : 31 Okt 2013, 12:50 »

Jeg skulle alligevel skrive en lille review til to venner, så kunne jo ligesågodt lægge den her også hvis nogen skulle være interesserede Smiley



Det var jo med nerver i sækken at jeg startede spillet op i år efter det heroisk fejlfyldte spil der klattede ud af sports interactive's skød og ind i min computer sidste år. Og det var ikke engang BETA versionen! Heldigvis er det indtil videre anderledes i år, dog med det forbehold at jeg endnu ikke har spillet netværksdelen som de sidste år havde formået at gøre fuldstændig umulig at spille i første omgang, uanset hvor stor kærlighed man ellers måtte ha til tidsrøveren.

MEN her kommer en top 10 over mine første indtryk da jeg så var kommet i gang.


1. wow det ligner fuldstændig sig selv. Lidt ligesom når jeg ikke kan gennemskue hvad der er sket i de 300 opdateringer jeg har downloadet til iTunes siden jeg første gang fik det(bare rolig der er sket noget her).
      
2. Fedt man skal forhandle klubfilosofi med sin bestyrelse! Og hvis de går med til det bliver man bedømt derpå i sin jobsikkerhed. Så det er med omtanke. Jeg fik ført igennem at jeg skulle spille offensiv fodbold med fokus på at signe ungdomspillere og give dem tidlig debut på førsteholdet. Win. Fed funktion.
      
3. Man kan nu besvare næsten alt fra sin nyhedskærm. Skal man eksempelvis forhandle kontrakter med stab, står tilbyd kontrakt muligheden allerede på forsiden. Det sparer man en del klik på. Nemt.
      
4. Spillersalg er lidt sværere? Man kan sagtens sælge folk, men det er sværere at få kæmpe millionbeløb for dem(altså proportionelt, er godt klar over jeg ikke skal forvente 100 millioner for Santin). Realistisk om ikke andet. (andre fede ting omkring transfers er live forhandlinger med klubber om transfer beløb, nye klausuler som sælg og lej tilbage i et år, FORLÆNG LÅN INDEN SPILLEREN TAGER HJEM IGEN og agenter kan købe en spillere eller procenter deri hvis man er helt på røven)
      
5. Generel mere interaktion med sin stab. De kommer med flere trup udviklings updates og de kan snakke med ens spillere osv. altså er ens stab generelt mere anvendelig. Tryk på en spiller få råd om hvordan han udvikler sig/ hvordan han skal trænes for at blive bedre osv, ikke en ny, men stærkt forbedret funktion.
      
6. Match engine delen!
      Jeg nyder at bruge 3d engine til mine kampe. Det ved jeg at ikke alle gør, men jeg vil nu alligevel lige sige lidt om den. Den er stadig grim. Den er blevet pænere men stadig grim. Lidt ligesom hvis en virkelig grim pige tager god makeup på. Det pynter men kurerer gør det ikke. TIL GENGÆLD er animationerne nu faktisk rigtig gode. Spillerne bevæger sig realistisk og jubler realistisk(.. altså relativt) osv. meget meget stor forbedering her! Ingen tvivl. Man ser det med det samme. Jeg er rigtigt godt tilfreds med den og har ingen fjolle fejl set endnu(målmændene er ikke tosser mere(Onyszko er nok stadig, men det er jo ikke spillets skyld).
      
7. I KAMPENE er der nu blevet reguleret kraftigt på shouts/instructions systemet. Altså de der ”take more riscs” ” get balls(bolde i denne kontekst) into the box osv. der er langt flere og mere præcise shouts nu. Og et shout udelukker et andet shout hvis de er modsigende. Smart og brugbart system. Faktisk første gang jeg føler den funktion giver mening. Assistentens råd er også blevet beriget med en ”apply advice”knap som direkte laver den taktiske ændring assistenten foreslår. Fedt. Det virker.

      8. De andre hold køber godt ind synes jeg. Flere fornuftige indkøb. Eksempler:
      Aab lukkede alt for mange mål ind. Skaffede Stephan Andersen fra Betis. Succes. OB manglede kasser--> købte Djiby Fall som blev en stor succes. FCN havde forsvars problemer købte Stadsgaard og Michael Jakobsen osv. ligaen bliver stærk da klubberne også erstatter de spillere de sælger. Man kæmper med andre topklubber i ligaen om de mindre holds bedste spillere. So far forbedret AI. Svært at sætte en finger på. Det ser bare ud til at virke.
      
9. to ting har jeg dog set som er lidt suspekte.
      Forsvars spillere har meget højere player ratings efter kampene en andre spillere. Tror det er en ting de retter i fuld version. Men top 10 i average rating er stort set kun backs. Michael Lumb(al respekt or ham...) sluttede sidste sæson på 8 i snit fra 30 kampe. I Vestsjælland. Pierre Bengtsson spiller aldrig under 9 næsten osv. for mange forsvarsspillere bliver nomineret til årets spiller osv. men det er ikke en gamebreaker på nogen måde.
      Den anden lidt suspekte ting er de spillere jeg har kunnet signe.
      FCK er i champions league..bevares.. men jeg har hentet uden problemer det første år:
      Kasper Schmeichel, Simone Pepe(uden klub ganske vidst) og Luca Antonelli(tilsammen måske 30 italienske landskampe, Yannick Sagbo(10mål I premier league da jeg hentede ham) osv. ikke sindsygt urealistisk da jeg jo er i CL vandt tre kampe i gruppen og gik videre til semi i euro league og vandt mesterskab og cuppen. Måske lidt nemt men jeg er jo også FCK så det er jo meningen det skal være nemt i dk. Til gengæld følger de andre tophold godt med pointmæssigt så det er fint.

10. Der mangler stadig tysklands landsholds licens og logoer til mange klubber. Sjusk.
MEN altså, det kan jo fikses. Jeg føler igen en stærk kærlighed til dette franchise. Sidste år var spillet fint men lidt ligegyldigt udviklingsmæssigt. I år kan man mærke små gode forbedringer og funktioner overalt. Og BETA har kørt som en drøm. Ikke et crash og ingen fejl so far jeg har lagt mærke til.

        Happy Halloween!!

        Hollywood









« Seneste Redigering: 31 Okt 2013, 14:14 af JeppeMac » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #1: 31 Okt 2013, 13:04 »

Velkommen til siden JeppeMac. Du virker sgu' som en sprælsk fætter! Skal nok blive konge med dig på siden! Fedt oplæg og endnu engang velkommen til! Thumbs Up

Jeg synes du rammer spot on i dine beskriver. Jeg har dog aldrig spillet i 3D, så det kan jeg ikke kommentere på. En nostaligsk viking som jeg, vil sgu' spille 2D som de gode gamle FM-dage!!

Derudover synes jeg stadigvæk træningen er noget bullshit, og det burde være som i de gamle version, hvor jeg kunne udgive Cesc-Træning!!
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #2: 31 Okt 2013, 13:22 »

10. Der mangler stadig tysklands landsholds licens og logoer til mange klubber. Sjusk.


Ikke så meget sjusk, som at licenserne simpelthen ligger hos andre firmaer (EA, Konami osv.).
Logged



Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #3: 31 Okt 2013, 13:24 »

Ea har esklusiv licens til tyskland.
Blot det at de tyske rækker er med i FM gør at spillet ikke må udkomme i Tyskland.
Logged

JeppeMac
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #4: 31 Okt 2013, 13:57 »

Tak for velkomsten! Smiley Er helt enig i at træningsdelen kunne forbedres!!

Er jo også klar over at der ligger rettighedsproblemer bag den manglende tyske licens. Men udfra at fan synspunkt synes jeg de skulle få styr på det efterhånden. desuden burde der også være logoer/spillerbilleder til det hele. Det er trods alt en del af en realistisk oplevelse. At der så kan være problemer med at få rettigheder til tyskland/champions league/ premier league logoer osv er så selvfølgelig forståeligt, men lidt ærgerligt for fansene, selvom det selvfølgelig er et mega skægt spil alligevel Smiley


Håber i har det sjovt derude!  Smiley
Logged

JeppeMac
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #5: 31 Okt 2013, 13:59 »

Ea har esklusiv licens til tyskland.
Blot det at de tyske rækker er med i FM gør at spillet ikke må udkomme i Tyskland.


Hvor vildsomt! det vidste jeg ikke! stakkels tyskere! :/
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #6: 31 Okt 2013, 14:06 »

Spillet kan jo stadigvæk hentes på Steam osv, det må bare komme i retail dernede, men ja stakkels tyskere :/
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #7: 31 Okt 2013, 14:15 »

Spillet kan jo stadigvæk hentes på Steam osv, det må bare komme i retail dernede, men ja stakkels tyskere :/

Du kan ikke købe spillet via steam på tysk ip.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #8: 31 Okt 2013, 14:23 »

Damn så stakkels pølsetyskere :/
Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #9: 31 Okt 2013, 14:28 »

Hvis man tager til Tyskland med en Mac og logger på nettet dernede, kan man så ikke spille FM?

Men endnu en grund til at være glad for man ikke er pølsetysker!!
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #10: 31 Okt 2013, 14:32 »

Kan man virkelig ikke købe spillet i Tyskland? Hold da op, det må være trist. Så skaffer de det nok på andre måder, men det er stadig ærgerligt. Det havde været lækkert hvis FM havde haft licenser til de største ligaer. Smiley
Logged

JeppeMac
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Mine første fm14 indtryk- top 10
« Svar #11: 31 Okt 2013, 21:17 »

Freakin' glad for jeg er født nogle hundrede km længere imod nord! MANAGER! Smiley
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010