home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:57:48 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23572
  0 Brugere, 672 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mikleonfaAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Boldbessidelse, hvordan?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Boldbessidelse, hvordan?  (Læst 911 gange)
Jagd
Gæst

Boldbessidelse, hvordan?
« : 07 Nov 2005, 01:59 »

Hej.

Jeg er på ingen måde ny, til FM (Førhen CM). Jeg har spillet spillene, siden den dansk/svensk/norske CM98. Dog har jeg i de tidligere spil, fundet, at med den rette opstilling, kunne man vinde det hele. Til en vis grad FM05, men specielt FM06 er blevet langt mere kompliceret. Til min store, meget store irritation i starten, men efterhånden til min store facination. Jeg er PT. Ansat i Chelsea, på 4. Sæson. 1 sæson gik ok. Jeg blev nr. 3 i ligaen, og kom langt i de tre cups (League cup, FA cup og Champions league). 2. Sæson gik forrygende! jeg vandt Premier division, med 19 point ned til Arsenal på 2. pladsen, vandt league cup, semifinalist i FA cup, og Championsleague vinder. Min tredje sæson var forfærdelig. Leaguecup vinder, World Club champion, og eurocup vinder. Men nr. 6 i Prem league, og ude efter første kamp i FA cup. 4 sæson kører strygende. Jeg har spillet 25 kamp, tabt 1, 5 uafgjorte og 19 sejre.

Jeg tænker en del over min taktik, og teaminstructions, og undre mig nu lidt over, hvad man gør, team instructions-mæssigt, for at få mere boldbessidelse, hvis det er der den er gal. Er der nogen, med nogle gode bud?

Bademesteren
Manager

Sv: Boldbessidelse, hvordan?
« Svar #1: 07 Nov 2005, 07:14 »

Tingene hænger grundigt sammen i FM, så for at få en boldbesiddende spillestil, skal du selvfølgelig have spillere, der kan shortpasse. Dvs. spillere med høj passing, kreativitet og decisions. Du skal sætte deres indstillinger til en mere passende spillestil, samtidig med, at du ikke kræver, at de farer frem, hver gang, der er den mindste mulighed for at sætte et angreb ind, sidst men ikke men, så skal tempoet passe til dine spillere...

wirenfeldt
Gæst

Sv: Boldbessidelse, hvordan?
« Svar #2: 09 Nov 2005, 23:03 »

Jeg ved godt at dette ikke var et oplæg til en diskution, men jeg vil lige gøre mit for at holde gang i denne tråd.  Smiley
Jeg må indrømme at jeg fik et lille smil frem på læben, da jeg læste at du havde spillet det helt fra 98-udgaven, og at man med en taktik kunne vinde alt, uafhængig af hvilke spillere du havde. Hehe, ja.. Det vil jeg give dig ret i. Jeg glemmer aldrig min offensive 3-5-2 i 97/98  Thumbs Up INSANE! Men med årene synes jeg man kan se at det realistiske begyndte at spille et pus. Dette synes jeg var tydelige fra 01/02 til 02/03. Endnu engang spillede jeg med min offensive 3-5-2 i 01/02, med en fantastisk offensiv midtbane, 2 gode fløje, og mindst en god attacker. Aghahowa, Charlie Ejerholm, Selakovic, Källström, (talentet fra Fiorentina, kan ikke huske navnet? Gonzales? venstre fløj..), Mark Kerr, og bare en middel angriber. Så gik det.. Opstemt Men, i 02/03 kunne man ikke køre med den samme opstilling hele vejen igennem, jeg vandt førstem sæson med Man Utd, næste søson brugte jeg samme tatik, og endte på en 5. plads, uden nogle form for pokaler.. Her synes jeg virkelig man kan se overgange fra det knap så realistiske til det realistiske. Hvilket jeg tænker på med tomlen i vejret! Jeg synes udviklingen er fantastisk, og jeg kan intet andet end at skam-rose spillet!  Hævet Øjenbryn

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010