home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 421 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  Premier League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Premier League  (Læst 4047 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Premier League
« : 19 Okt 2013, 12:08 »


Premier League-tråden
38 kampe, 20 hold, 3 nedrykkere

Premier League. En meget jævnbyrdig liga, hvor det er muligt at tage et af de mindre hold og gøre dem rigtig gode. Der er rigtig mange penge i Premier League, hvorfor det er nemt at skabe et godt hold. På samme tid, vrimler det med talent i de engelske rækker, og det er muligt at købe mange store talenter med britisk nationalitet, hvis man har lyst til det.

Premier League har som en af de eneste store ligaer en meget bred top, hvor flere hold har mulighed for at vinde ligaen. Derved kan man allerede fra første sæson med gode resultater godt skaffe PL-trofæet til eksempelvis Arsenal, Tottenham eller Liverpool. En rigtig god manager kan sågar skaffe trofæet til klubber som Everton, Aston Villa og Southampton, hvis man får styr på de store hold. Alt er muligt i Premier League, da der er masser af muligheder for at forme ens hold som man har lyst til pga. de mange penge.

Der er et par rigtig gode spillere i Premier League, hvor de bedste må anses for at være blandt andet Mesut Özil, Robin van Persie, Wayne Rooney, Sergio Agüero, Juan Mata, David Silva og Luis Suarez. Der er profiler på mange af holdene, og i de mindre klubber kan man nemt skabe det næste store håb i engelsk fodbold. Det er derved supersjovt uanset hvilken klub man er. Der er dog et par enkelte hold, som jeg vil udpege til at være ekstra spændende i hver deres kategori:

Man Utd: De mangler pludselig deres største profil (Alex Ferguson), og derved er det noget af en udfordring at se hvordan man kan efterfølge ham. Det kan der komme et rigtig spændende save ud af.

Tottenham: Christian Eriksen er et af de største talenter i verden, og uden sammenligning den mest spændende danske profil netop nu. Kan du gøre ham til verdens bedste playmaker og føre arven videre efter salget af Bale? Tottenham kan med få ændringer komme op og blande sig blandt de helt store.

Arsenal: Der er masser af talent i Arsenal, men det sidste mangler altid for at komme helt tæt på 1. pladsen. Kan du med indkøbene af Özil og Flamini få Arsenal tilbage i toppen, hvor det er spændende? Zelalem, Gnabry og Crowley er klar til fremtiden. Nogle af de største talenter i FM14 finder man i denne klub.

Norwich: Et stærk mandskab, men med mulighed for at rykke ned. Kan du løfte opgaven og blive i Premier League og lige så langsomt bide dig fast i midten af ligaen og få skabt et kommende klassemandskab? Der et spændende spillere som Redmond, der kom til i sommers.

Swansea: En FM13 classic på grund af Laudrup i sædet. Kan man gøre det bedre end danskeren og få Michu og Co. til at imponere med deres boldbesiddende fodbold i Europa?

Southampton: SPÆNDENDE! Der er så mange gode spillere i denne klub, og de har altid været garant for at udvikle fantastiske fodboldspillere. De er dog ofte solgt før de slår igennem på deres førstehold, men kan man holde på Shaw, Clyne og Ward-Prowse er fremtiden spændende. Der er samtidig hentet gode spillere ind som Wanyama, Osvaldo og Lovren fra Lyon!

Generelt kan man dog finde udfordring i stort set alle hold. Det er det som gør ligaen ualmindelig spændende og interessant. Jeg kan rigtig godt li' at tage et mindre hold i ligaen og bygge dem op og gøre dem endnu bedre. Det synes jeg er fedt, især fordi det ikke er så svært igen at få succes i Premier League pga. midlerne man har til rådighed i de fleste klubber.



Taktisk synes jeg, at man kan få mange ting til at fungerer. Jeg synes dog ikke, at man skal praktisere et 3 mandsforsvar i Premier League. Det er mange af modstanderne simpelthen for gode til over kanterne. Der er ekstremt gode fløjspillere i England især i hurtigheden, og derved føler jeg simpelthen man bliver løbet over ende. Derfor foretrækker jeg selv en firebackkæde.

Boldbesiddelse synes jeg er vigtigt, men mange gange spillere jeg direkte og kontra i England. I og med spillerne er så hurtige som de er, føler jeg at jeg får meget mere ud af deres forcer ved at spille direkte.



For at skabe lidt debat kan vi tage udgangspunkt i disse spørgsmål og lade debatten udvikle sig:
Hvilke spillere synes I, at man skal holde ekstra øje med i år?
Hvorfor spiller du lige i Premier League?
Er der et par taktiske fifs du mener fungerer godt i PL?
Er ligaen for nem?




Premier League:
Arsenal / 315 - 400 millioner
Aston Villa / 0 millioner
Cardiff / 38 - 50 millioner
Chelsea / 145 - 195 millioner
Crystal Palace / 40 - 55 millioner
Everton / 70 - 95 millioner
Fulham / 17 - 23 millioner
Hull City / 48 - 67,5 millioner
Liverpool / 130 - 185 millioner
Man City / 280 - 370 millioner
Man United / 290 - 345 millioner
Newcastle / 70 - 82,5 millioner
Norwich / 60 - 82, 5 millioner 
Southampton / 35 - 52,5 millioner
Stoke / 33 - 45 millioner
Sunderland / 44 - 60 millioner
Swansea / 35 - 46 millioner
Tottenham / 175 - 240 millioner
WBA / 15 - 18 millioner
West Ham / 0 millioner
« Seneste Redigering: 27 Okt 2013, 12:44 af Cesc » Logged

Hnansen
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #1: 19 Okt 2013, 12:14 »

Fin gennemgang!

Jeg er helt enig i, at både Norwich og Southampton er to enormt spændende klubber, som jeg også går og overvejer at starte et save med.
Derudover er jeg, ligesom dig kan jeg se, kæmpe Arsenal fan, så et save med dem bliver det helt sikkert til! Crowley og Zelalem ser ekstremt spændende ud, og de er også blevet rundhåndet vurderet!

Derudover kan man også nævne Everton som et meget interessant hold. Barkley er naturligvis det helt store talent, men derudover er der naturligvis også massevis af andre kvalitetsspillere på holdet. Økonomien er også udmærket, og forventningerne er overraskende lave.
Bestyrelsen forventer således ikke mere end en respektabel position i ligaen og medieprognosen er en 12. plads - det må siges at være overkommeligt!
« Seneste Redigering: 19 Okt 2013, 12:39 af Hnansen » Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #2: 19 Okt 2013, 14:07 »

Fin gennemgang!

Jeg er helt enig i, at både Norwich og Southampton er to enormt spændende klubber, som jeg også går og overvejer at starte et save med.
Derudover er jeg, ligesom dig kan jeg se, kæmpe Arsenal fan, så et save med dem bliver det helt sikkert til! Crowley og Zelalem ser ekstremt spændende ud, og de er også blevet rundhåndet vurderet!

Derudover kan man også nævne Everton som et meget interessant hold. Barkley er naturligvis det helt store talent, men derudover er der naturligvis også massevis af andre kvalitetsspillere på holdet. Økonomien er også udmærket, og forventningerne er overraskende lave.
Bestyrelsen forventer således ikke mere end en respektabel position i ligaen og medieprognosen er en 12. plads - det må siges at være overkommeligt!

Jeg tror virkelig, der er mange som vil starte med Southampton og Norwich! De har jo virkelig spændende hold, og okay med penge at handle for.

Jeg synes også Everton er spændende. De har samtidig også en Lukaku i første sæson, der må anses for måske at være det største angrebstalent i verden. De har samtidig en fremragende økonomi, så man kan hente de spillere man stort set har lyst til inden for klubbens niveau naturligvis.

Hvilke engelske talenter udover Barkley synes du, at man skal holde øje med i PL når man spiller der?
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #3: 19 Okt 2013, 14:26 »

Man skal jo nærmset holde øje med alle unge spillere i Soton: Spillere som Luke Shaw og Callum Chambers ser begge spændende ud og er vel et bud på hver deres back plads på det engelske landshold engang ude i fremtiden. Ward-Prowse kan blive en verdensklasse playmaker, med ham og Barkley på det engelske landshold i fremtiden, har vi vel et engelsk landshold, som kan konkurrere om at have verdens bedste midtbane. Nathaniel Clyne er jo allerede en klassespiller med masser af potentiale og bestemt en spiller jeg vil følge i fremtiden!

I Stoke finder vi Jack Butland, jeg er dog bange for at hans udvikling bliver sat tilbage af Asmir Begovic, og mit første træk som Stoke manager ville nok også være at skille mig af med denne, så Butland kan udvikle sig til klassekeeper.

I Swansea finder vi Ben Davies en yderst kompetent venstreback, som sammen med Bale vil skabe en klasse venstreside på det wailisiske landshold.

I West Brom finder vi George Thorne, en yderst interessant defensiv midtbanemand, der klart har potentialet til at blive noget stort. Han besidder en stor arbejdstyrke og er ganske habil på bolden.

I West Ham finder vi det tidligere Unitedtalent Ravel Morrison, en offensivmidt som har sine kvaliteter i det tekniske, helt bestemt en spiller man skal holde øje med i fremtiden!

Cardiff har Steven Caulker, som bestemt er fremtiden i det engelske midterforsvar, især efter han er kommet til Cardiff hvor han nu har fået en masse ansvar og mulighed for at vokse med opgaven: En mulighed han nok aldrig ville få helt i Tottenham.

I Crystal Palace har de en kompetent waliser på 20 år ved navn Jon Williams, han har allerede 3 landskampe på CV'et. Han bliver måske ikke en spiller til topklubberne, men han bliver nok en god spiller for en subtopklub i PrL

Det var dem jeg lige kunne komme på, er gået udenom de største klubber da vi allerede kender dem Smiley
Debater videre!
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #4: 19 Okt 2013, 15:24 »

En mand lige under PrL man skal holde øje med, ihf hvis man er en af de lidt mindre klubber, bør være Danny Ings fra Burnleu. Ihf. hvis FM har taget den form han har haft i år, hvor han har fået u21 debut for England, og tordnet afsted med mål i Championshippen.

Men der er jo utroligt mange store og gode talenter, jeg kunne godt forestille mig at City's Nimely kunne blive god, vores danske forsvarer i Chelsea Andreas Christensen, ellers så en Ryan Bennett fra Norwich blev ihf. i 13'eren en af ligaens bedste spillere. (Havde ham selv i burnley Grin)
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #5: 26 Okt 2013, 00:27 »

Hvilken taktik har I haft mest succes med i Premier League?
Hvem er det fedeste hold at være?
Hvordan bygger I jeres hold op i PL? Fokuserer i på noget bestemt, så som teknik, hurtighed, styrke etc.?

Lad os få lidt gang i ligatrådene!
Logged

TardCore
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #6: 26 Okt 2013, 10:04 »

Jeg har helt klart haft mine bedste perioder med PL hold, hvor taktikken har været 4-2-3-1, enten med 2 CM eller en mere dyb tilgang med 2 CDM. 2 hurtige indvendige angribere, wingbacks og en stor og stærk angriber (Drogba i sin tid). En fremskudt playmaker, og de to centrale med en mere defensiv tilgang.

Desuden sætter jeg styrke meget højt. Syntes det er super vigtigt hvis man overhovedet skal have noget der ligner en chance imod Dzeko, Benteke, Lukaku, Bony osv. Det er nok også fordi jeg elsker PL, det fysisk krævende spil fascinerer mig. Derfor får jeg mine spillere til at tackle ofte, hvilket også har kostet nogen røde kort, men også får ens spillere til at sætte sig i respekt. Aguero skal ikke tro han kommer nemt igennem mit forsvar. Opstemt

Af talenter vil jeg nævne Jeremie Boga. I kender ham nok fra Chelseas ungdomshold, hvor han i sidste års udgave af NewGen blev kåret som turneringens spiller. hurtig, klog og teknisk stærk offensiv midtbane. Helt klart en man skal holde øje med!
Logged

Blue blood runs in my veins and through my blue heart!

Forever a true blue!

dredde1
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #7: 27 Okt 2013, 02:22 »

Enig i at Spurs ser utroligt spændende ud i år! Vilde indkøb, vilde talenter, og samtidig penge i kassen. De har kæmpe stort potentiale. På trods af salget af Bale.

Jeg så et interview med en gut der udtrykte sig således omkring salget af Bale: "Det kan godt være at Spurs har solgt Elvis Presley, men de har købt The Beatles". Sjov og rammende beskrivelse!  Smiley
Logged

Keep calm and love football <3

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Premier League
« Svar #8: 27 Okt 2013, 12:47 »

Enig i at Spurs ser utroligt spændende ud i år! Vilde indkøb, vilde talenter, og samtidig penge i kassen. De har kæmpe stort potentiale. På trods af salget af Bale.

Jeg så et interview med en gut der udtrykte sig således omkring salget af Bale: "Det kan godt være at Spurs har solgt Elvis Presley, men de har købt The Beatles". Sjov og rammende beskrivelse!  Smiley

Jeg tror også Spurs bliver utrolig populære at spille med i år. De har også en fantastisk talentfuldtrup + en Christian Eriksen, der sikkert gør, at de får lidt flere danske fans. Kæmpe potentiale, og fantastiske spillere. Lamela er jo fantastisk i FM.

Jeg har helt klart haft mine bedste perioder med PL hold, hvor taktikken har været 4-2-3-1, enten med 2 CM eller en mere dyb tilgang med 2 CDM. 2 hurtige indvendige angribere, wingbacks og en stor og stærk angriber (Drogba i sin tid). En fremskudt playmaker, og de to centrale med en mere defensiv tilgang.

Desuden sætter jeg styrke meget højt. Syntes det er super vigtigt hvis man overhovedet skal have noget der ligner en chance imod Dzeko, Benteke, Lukaku, Bony osv. Det er nok også fordi jeg elsker PL, det fysisk krævende spil fascinerer mig. Derfor får jeg mine spillere til at tackle ofte, hvilket også har kostet nogen røde kort, men også får ens spillere til at sætte sig i respekt. Aguero skal ikke tro han kommer nemt igennem mit forsvar. Opstemt

Af talenter vil jeg nævne Jeremie Boga. I kender ham nok fra Chelseas ungdomshold, hvor han i sidste års udgave af NewGen blev kåret som turneringens spiller. hurtig, klog og teknisk stærk offensiv midtbane. Helt klart en man skal holde øje med!

Jeg er faktisk mest til hurtige spillere i FM. Jeg tror det er noget der altid har lagt mig nær, da man i de gamle FM SKULLE have en hurtig angriber. Havde man en hurtig angriber og sendte ham i dybden kunne man slå alle hold. Kan huske som oprykker med Horsens og Gilberto i front, der var godt nok mange mål i ham som targetman med bolde i dybden!

I PL kan jeg huske Tevez i gamle dage også. Bolden i dybden -> mål.

Jeg synes det lyder som en spændende taktik du kører. Den har jeg faktisk kun spillet med i England i Arsenal og Swansea.
Logged

Fck_mester
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Premier League
« Svar #9: 28 Okt 2013, 14:36 »

Jeg synes også at Soton ser aldeles spændende ud i år, og som nævnt er der virkelig meget talent at bygge videre på. Og så vil jeg sige at hvis man udnytter Gaston Ramirez til fulde, så har man en spiller der kan gøre ondt på ALLE hold.

Synes umiddelbart at Soton lader til at være et hold hvor man via et par indkøb kan opbygge et godt fundament, defensibt som offensivt. Jeg forestiller mig allerede en 4-5-1 med offensive backs, en god organisation på midtbanen samt en giftig offensiv !
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Premier League
« Svar #10: 28 Okt 2013, 15:03 »

Hvilken taktik har I haft mest succes med i Premier League?
Hvem er det fedeste hold at være?
Hvordan bygger I jeres hold op i PL? Fokuserer i på noget bestemt, så som teknik, hurtighed, styrke etc.?

Lad os få lidt gang i ligatrådene!

Det er vel forskelligt hvilken taktik man har succes med alt efter hvilket hold man har Wink

Synes jo som altid Liverpool er det fedeste hold, der er masser af gode spillere og talenterne er der faktisk også en del af. Nu skal det hele bare sættes sammen til et slagkraftigt hold der kan konkurrere med de bedste 3-4 hold i PL, det kan jo så godt tage et par sæsoner.

Som gammel forssvarspiller i den virkelige verden er mit fokus altios på en solid defensiv. Det er endda meget sjældent at jeg er top 5 i PL med flest scorede mål, men det er så også meget sjældent at jeg ikke er i top 3 for mindst mål imod mig.
Og det er lidt ironsk for mit motto har altid været, det bedste forsvar er angreb!   Rullende Øjne Huh
Ellers prøver jeg som regel at få bolden op i feltet hurtigst muligt så det er heller ikke tit jeg liger over 55% i bold besiddelse.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010