home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23472
  0 Brugere, 1137 Gæster Online.

Nyeste Bruger: aarvi123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | |-+  Deal - No Deal
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 64 Udprint
Forfatter Emne: Deal - No Deal  (Læst 177754 gange)
warmon
Landsholdsspiller

Sv: Deal - No Deal
« Svar #210: 04 Dec 2013, 20:02 »

92.5 mio
Er lige startet så, dem der er i klubben.

Og jeg tror ikke på Torres er nogen succes uanset Smiley

Puuhh, hvis det er den holdning du har til ham bør du jo sælge... MEEEN! Jeg gør dig lige opmærksom på det koster dig 170 mio. de næste 3 år at han for den aftale med dig. Du sparer self. hans løn udover (er det ikke 900.000?) hvilket er 140 mio. + 92.5 mio du får for salget... Alt i alt kommer det til at give en indtægt på godt og vel 60 mio. + de frie lønkroner til en ny angriber. Det er bør næsten være en deal, og kan du hente lukaku hjem, så er det 100% deal

Journeyman er mit bidrag til Blogkonkurrencen anno 2024, følg med!

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #211: 04 Dec 2013, 20:10 »

Puuhh, hvis det er den holdning du har til ham bør du jo sælge... MEEEN! Jeg gør dig lige opmærksom på det koster dig 170 mio. de næste 3 år at han for den aftale med dig. Du sparer self. hans løn udover (er det ikke 900.000?) hvilket er 140 mio. + 92.5 mio du får for salget... Alt i alt kommer det til at give en indtægt på godt og vel 60 mio. + de frie lønkroner til en ny angriber. Det er bør næsten være en deal, og kan du hente lukaku hjem, så er det 100% deal

Inden jeg fik læst hvad du skrev, bød PSG 80 og jeg skulle kun betale 275k indtil 2016 Smiley

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #212: 04 Dec 2013, 20:12 »

Inden jeg fik læst hvad du skrev, bød PSG 80 og jeg skulle kun betale 275k indtil 2016 Smiley

ja, så det er deal

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #213: 04 Dec 2013, 20:22 »

Citat

Øh hvad får han? Er det ikke næsten mere end han får...

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #214: 05 Dec 2013, 01:18 »

Hej folkens... Så har jeg 2 af de svære bud, eller det synes jeg selv i hvert fald!

Situationen: Jeg er Roma, på vej ind i 5. sæson. Økonomien er sund, der er penge på bankbogen. Men så tikker disse 2 tilbud ind i mailboksen:

Spiller: Dodô
Position: Venstre back
Køber: Manchester City
Pris: 340 mio. kontant.

SS af spilleren: http://gyazo.com/7f266b0f5587638f1e80dd03e24f3651

Spiller: Carlos Fierro
Position: Angriber/Offensiv midtbane
Køber: Arsenal
Pris: 485 ialt, 132 kontant nu. 290 over de næste 6 måneder, 62,5 mio. efter 10 mål i ligaen.

SS af spilleren: http://gyazo.com/8f64dfcaa620c39c207b227ea1fc7109

Deal or No deal? Jeg er enormt meget i tvivl det er virkelig mange penge at få tilbudt, når spillerne nu bliver sendt udenlands...
« Seneste Redigering: 05 Dec 2013, 02:40 af warmon » Logged

Nodiem
Blogmester

« Svar #215: 05 Dec 2013, 07:14 »

Hvorfor får Carlos ingen løn ?? Smiley

Umiddelbart ville jeg sælge - hvis du har tilstrækkelig backup, eller har mulighed for at bruge en ung spiller eller købe en regen af matchende kvalitet?

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #216: 05 Dec 2013, 08:09 »

Hej folkens... Så har jeg 2 af de svære bud, eller det synes jeg selv i hvert fald!

Situationen: Jeg er Roma, på vej ind i 5. sæson. Økonomien er sund, der er penge på bankbogen. Men så tikker disse 2 tilbud ind i mailboksen:

Spiller: Dodô
Position: Venstre back
Køber: Manchester City
Pris: 340 mio. kontant.

SS af spilleren: http://gyazo.com/7f266b0f5587638f1e80dd03e24f3651

Spiller: Carlos Fierro
Position: Angriber/Offensiv midtbane
Køber: Arsenal
Pris: 485 ialt, 132 kontant nu. 290 over de næste 6 måneder, 62,5 mio. efter 10 mål i ligaen.

SS af spilleren: http://gyazo.com/8f64dfcaa620c39c207b227ea1fc7109

Deal or No deal? Jeg er enormt meget i tvivl det er virkelig mange penge at få tilbudt, når spillerne nu bliver sendt udenlands...

Det er svært - Carlos Fierro er -9 spiller, så hans potentiale kan godt ligge op mod de 180 og med de værdier han har i dit spil (19 afslutninger, 17 hurtighed, 18 forudsigelighed, 17 førsteberøring) har jeg svært ved at forestille mig meget bedre angribere derude - Og hvis der er, så skal du alligevel give minimum 50 mio. pund for dem. Jeg ville helt sikkert sige No Deal på Fierro.

Mht. venstreback så er jeg lidt mere splittet. Top Venstre backs er mega svære at finde i starten af spillet. Nu er du dog kommet lidt frem i spillet (5. sæson), så der må være kommet en del til. Men omvendt har Dodo også rigtig gode værdier - han er enormt hurtig, han er mega god til lange indkast  og han er god til afleveringer, så han får smidt nogle bolde ind i feltet. Han ser rigtig god ud. Med mindre du har en anden venstre back i tankerne eller en "endnu" yngre spiller der venter i kulissen, så ville jeg også sige No Deal på Dodo.

Endelig skal du også have med i overvejelserne at du spiller i Italien, så du har den begrænsning på at du maksimalt må købe to non-eu spillere pr. sæson, så hvis du har andre sådanne i kikkerten, så kan det betyde at du misser ud på en klasse erstatning.

Til slut så vil jeg sige at det er to rigtig gode bud - Fierros mener jeg er bedst relativt til hans nuværende pris. Så hvis din strategi er "money ball" (eller hvad det hedder) hvor du vil tjene kassen ved at sælge klasse spillere dyrt og dermed alligevel tænker at du skal erstatte en af disse to spillere med et ungt talent, så gå efter det. - men ellers så No Deal på begge - de er simpelthen verdensklasse  Thumbs Up

bøvle
Manager

« Svar #217: 05 Dec 2013, 09:17 »

Vil dog klart mene du kan sælge Dodo med stor fordel, da hans stats ganske enkelt ikke er vanvittigt imponerende. Du er i 5. sæson, hvis ikke der er de vilde regens, hvad så med Shaw, Digne eller Alaba?

340 mio er jo rigtig rigtig mange penge ! Smiley

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #218: 05 Dec 2013, 09:30 »

Vil dog klart mene du kan sælge Dodo med stor fordel, da hans stats ganske enkelt ikke er vanvittigt imponerende. Du er i 5. sæson, hvis ikke der er de vilde regens, hvad så med Shaw, Digne eller Alaba?

340 mio er jo rigtig rigtig mange penge ! Smiley

Men kan du få dem til 220.000 DKK (eller 22.000 pund) om ugen i løn?  Wink - det tror jeg ikke - hvis vi for eksemplets skyld siger at du kan få Shaw, Digne eller Alaba til en løn på bare 1.000.000 DKK (jeg tror de vil have mere), så betyder det reelt en meromkostning om året på 780.000 x 4 x 12 = ca. 37,5 mio. DKK om året - hvis du giver en 5 årig kontrakt så er det 187,5 mio. bare i løn - dertil kommer sign on fee, performance fee osv.. Selv hvis vi ser bort fra Sign on fee og antager at du kan få en af de 3 til 1 mio. i løn om ugen, så må du ikke betale mere end 152,5 mio. for dem for at regnestykket går op... næppe sandsynligt heller.

Så selv om 340 millioner er mange penge, så vil det være en klar underskudsforretnin g - økonomisk - at sælge Dodo for at købe en superstjerne ala de 3 der nævnes.

Og med de værdier som Dodo har i dit spil, så er det meget svært at finde en spiller der reelt vil gøre det markant bedre.
Mit råd ville være at holde ham og sælge ham når han er ældre - og når du har en ung spiller der kan tage over - det giver ikke mening at sælge ham for at købe en etableret spiller - det løber slet ikke rundt økonomisk i hvert fald.
« Seneste Redigering: 05 Dec 2013, 09:33 af mama99ai » Logged

bøvle
Manager

« Svar #219: 05 Dec 2013, 09:36 »

Men kan du få dem til 220.000 DKK (eller 22.000 pund) om ugen i løn?  Wink - det tror jeg ikke - hvis vi for eksemplets skyld siger at du kan få Shaw, Digne eller Alaba til en løn på bare 1.000.000 DKK (jeg tror de vil have mere), så betyder det reelt en meromkostning om året på 780.000 x 4 x 12 = ca. 37,5 mio. DKK om året - hvis du giver en 5 årig kontrakt så er det 187,5 mio. bare i løn - dertil kommer sign on fee, performance fee osv.. Selv hvis vi ser bort fra Sign on fee og antager at du kan få en af de 3 til 1 mio. i løn om ugen, så må du ikke betale mere end 152,5 mio. for dem for at regnestykket går op... næppe sandsynligt heller.

Så selv om 340 millioner er mange penge, så vil det være en klar underskudsforretnin g - økonomisk - at sælge Dodo for at købe en superstjerne ala de 3 der nævnes.

Og med de værdier som Dodo har i dit spil, så er det meget svært at finde en spiller der reelt vil gøre det markant bedre.
Mit råd ville være at holde ham og sælge ham når han er ældre - og når du har en ung spiller der kan tage over - det giver ikke mening at sælge ham for at købe en etableret spiller - det løber slet ikke rundt økonomisk i hvert fald.

Jeg er VILD med din argumentation !! Wink

Men Du forudsætter tilgengæld også at Dodo vil bibeholde den lave løn over en 5 årig periode, hvilket ikke virker videre sandsynligt hvis du spørg mig, hans evner og efterspørgsel taget i betragtning. Derudover kan det vel ligeledes påpeges at du ikke har taget højde for det faktum, at en "etableret" spiller, det jeg kalder en bedre spiller, kan være med til at løft klubben yderligere et niveau op, hvilket også er forbundet med massive indtægter Smiley

Bare to bud der taler i den anden retning, men ja som udgangspunkt har du helt ret i dit argument Smiley

mama99ai
Førsteholdsspiller

« Svar #220: 05 Dec 2013, 10:15 »

Det er rigtig at argumentet mudres af at Dodo også skal have ny kontrakt osv. - du har helt ret.

Mht. hans værdier og hvor god han egentlig er, så fremgår det af http://www.footballmanagerstory.com/fm-2014-key-attributes-for-each-player-role-and-duty/3/ at de vigtigste værdier for en Fullback (Support) er:

•Technical: Crossing, Marking, Tackling
•Mental: Anticipation, Concentration, Positioning, Teamwork, Work Rate
•Physical: Acceleration, Stamina

For Dodo hedder de værdier:
T: 14, 13, 13
M: 13, 10, 14, 12, 16
P: 18, 15

Det mener jeg egentlig er ganske godt - hvis jeg for eksempel sammenligner med Alaba i 2020
(http://sortitoutsi.net/uploads/images/xn03hmtXEsFmSmU9hLh5QIrrL7myVDjb.png)

så er hans værdier:
T: 15, 14, 16
M: 14, 13, 15, 17, 18
P: 16, 18

Nu kan man ikke helt sammenligne for det er 2020 vs. 2015, men det viser alligevel meget godt hvad forskellen er på verdensklasse og god klasse. Teknisk er Alaba 5 bedre, Mentalt 12 bedre og Fysisk: 1 bedre. Det mener jeg vel i virkeligheden er en stor nok forskel til at sælge Dodo og købe Alaba... men det ville kun være hvis jeg allerede havde et godt etableret hold og der ikke var nogen andre pladser der trængte til et kvalitetsløft, fordi jeg mener reelt at det er kun hvis du skal vinde Champions League at det gør en forskel om du har Alaba eller Dodo - jeg mener Dodo er rigelig god kvalitet til at vinde Serie A.

Duffe
Lilleputspiller
*

« Svar #221: 06 Dec 2013, 15:22 »

Jeg er Brøndby og lige i starten af 2. sæson. Jeg har fået en masse lave bud på Makienok og Varese blev ved med at byde. Jeg endte med at sætte den til 43,650 mio uden forhandling og nu har de sku sagt at det vil de gerne. 21 direkte og 21 over tid plus 1,654 mio efter 10 liga mål . Jeg har ikke noget decideret afløser. Har kun nogle unge talenter. Så er lidt skeptisk ved at skulle af med ham, lige nu. Men 43 mio er sku oss en slags penge. SÅ!

DEAL or No Deal?

bert0089
Førsteholdsspiller

« Svar #222: 06 Dec 2013, 15:43 »

Jeg er Brøndby og lige i starten af 2. sæson. Jeg har fået en masse lave bud på Makienok og Varese blev ved med at byde. Jeg endte med at sætte den til 43,650 mio uden forhandling og nu har de sku sagt at det vil de gerne. 21 direkte og 21 over tid plus 1,654 mio efter 10 liga mål . Jeg har ikke noget decideret afløser. Har kun nogle unge talenter. Så er lidt skeptisk ved at skulle af med ham, lige nu. Men 43 mio er sku oss en slags penge. SÅ!

DEAL or No Deal?
Du kan sagtens få mere for ham. Jeg solgte ham for 53 i første sæson til en russisk klub.

Inter 2010: Serie A, Coppa Italia, Champions League, Super Cup, VM for Klubhold
Forza Nerazzurri...  C'e Solo L'Inter

Duffe
Lilleputspiller
*

« Svar #223: 06 Dec 2013, 16:36 »

Okay, mange tak! Smiley Så venter jeg ! Så må jeg se når sæsonen er slut, om der er nogle der vil have ham, og så burde mine yngre angribere  også være klar til at tage over til den tid.

Seller95
Manager

« Svar #224: 07 Dec 2013, 14:36 »

Hej freaks. Jeg står i et mindre dillemma her op til 2. sæson med mit Wolves mandskab. Jeg sluttede suverænt 1'er i League 1 takket være min lejesvend, Vellios fra Everton, som lavede 36 ligamål i 43 kampe. Han er interesseret i at skifte til mig, men Everton kræver 27 mio, som er en klausul jeg fik med i lejeaftalen.. Han har potientalet til Championship og PrL. Men spørgsmålet er om jeg skal slå til?

Dillemmaet består også i, at jeg kan få Mason Bennet fra Derby for 20 mio. og 4 mio. fremtidigt, når jeg rykker op. Han bliver rigtig godt, tror jeg. Men han er også kun 17 år pt. hvor Vellios er lidt ældre med hans 22.

Hvad gør jeg?

Arsenal <3

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 64 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010