home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 399 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring
| | |-+  F.C. København
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint
Forfatter Emne: F.C. København  (Læst 49790 gange)
Svartovich
Gæst
 
F.C. København
« : 17 Okt 2013, 01:41 »


FOOTBALL CLUB KØBENHAVN
FC København - i folkemunde FCK - er danmarks største klub, og fortjener naturligvis allerede nu en klubtråd. Har endnu ikke fingrende i BETA'en da Coolshop har valgt ikke at ville sende mig nøglen på email. Tak Coolshop.

Så jeg tænkte jeg ville bruge lidt tid på at forberede mit første spil i FM 14, som skal være med FCK. Der er mange grunde til jeg har valgt Løverne. Bl.a. fordi klubben ejer mit fodboldhjerte sammen med Arsenal, men synes også det er mere spændende i år, på grund af den form vi viser i virkeligheden. Normalt plejer jeg dog at spille med endnu lavere hold, men synes FCK er en god klub at starte med for at lære spillet at kende. Håber i kan få lidt inspiration af teksten neden for. God læselyst!


HISTORIE
Byens Hold er en overbygning af KB og B 1903 lavet i 1992. FCK vandt allerede mesterskabet i første sæson, men derefter gik der hele 8 år inden guldet igen kom hjem til klubben i sæsonen 2000/01. Herefter har de hvide og blå leveret totalt dominans, og har kun givet fire mesterskabet væk. Det sammenlagt gør FCK sammen med Brøndby til den mest vindende klub talt i DK mesterskaber. De to klubber er kun overgået af KB, som førnævnt er den ene halvdel af FCK. Det har dog ikke været en dans på roser hele vejen, og den værste sæsonstart nogensinde i klubbens historie er forekommet i år, med mange runder under nedrykningstregen.

Ud i Europa har FCK også sat sit aftryk et par gange. FCK har vundet mod store klubber som Ajax, der både blev slået ud af UEFA Cuppen i 01/02 og ud af Champions League i 07/08. Sidstnævnte resultat gav for første gang i klubbens historie adgang til Champions League gruppespillet. Her blev det til sejre over både Manchester United og Celtic og ingen nederlag på hjemmebane. Det var dog ikke nok til at gå videre, og på trods af de flotte resultater blev det til en 4. plads i gruppen.

Den største sæson i F.C. Københavns historie var med længder i 2010, hvor klubben igen var med i gruppespillet. Her blev det til sejre over Panathinaikos, Rubin Kazan, og en uafgjort mod selveste FC Barcelona. 1/8-delsfinalen blev endestationen, men præstationen ses stadig af mange som det største resultat af en dansk klub i europæisk sammenhæng.

HOLDET 2013/14
FCK spiller sine hjemmekampe i Parken, hvor der er plads til hele 38.065, hvilket gør det til Danmarks største stadion. Træningsfaciliteter ne er gode, og en del talenter gør sig på ungdoms/reserve-holdet. Klubben lægger attraktivt i København, og er den mest ansete klub i DK, også fra udenlandsk synspunkt. Tyskeren Marvin Pourié har som et godt eksempel sammenlignet klubben med Danmarks svar på Bayern München.

Op til sæsonstart har klubben fået en del i pengekassen på grund af salget af kæmpetalentet Andreas Cornelius, som scorede hele 18 mål sidste sæson. Corner blev solgt for cirka 70 millioner danske kroner. Udover dette har klubben skilt sig af med Sölvi Ottesen, Christian Grindheim, Daniel Jensen og Martin Vingaard. Desuden er  Mustafa Abdellaoue, Papa Paté Diouf og Michael Jakobsen alle blevet lejet ud resten af sæsonen.

Den anden vej er der også kommet en håndfuld spillere. Nicolai Jørgensen er hentet permanent fra Leverkusen, efter et succesfuldt lejeophold sidste sæson. Derudover er den rutinerede svenske midtstopper Olof Mellberg med over 100 landskampe blevet hentes gratis i Villarreal CF, mens Marvin Pourié er køb ind fra Silkeborg. På grund af de manglende mål, er den målfarlige nigerianer Fanendo Adi hentet til fra den slovakske klub AS Trencin. Yderligere er den norske kantspiller Daniel Braaten hentet i franske Toulouse, og Georg Margreitter er lejet i engelske Wolves.

TRUPPEN 2013/14
Målmænd
MM - Johan Wiland
MM - Jakob Busk
MM - Kim Christensen

Forsvar
FH - Lars Jacobsen
FH - Christoffer Remmer
FV - Pierre Bengtsson
FC - Olof Mellberg
FC - Kris Stadsgaard
FC - Ragnar Sigurðsson
FC - Georg Margreitter

Midtbane
MH - Christian Bolaños
MH - Rúrik Gíslason
MH - Daniel Braaten
MV - Youssef Toutouh
MC - Claudemir
MC - Thomas Delaney
MC - Thomas Kristensen
OM - Nicolai Jørgensen

Angreb
CF - Fanendo Adi
CF - César Santin
CF - Igor Vetokele
CF - Marvin Pourié
CF - Danny Amankwaa

FOOTBALL MANAGER
Efter en del fakta vil jeg så komme med hvad jeg vil gøre i mit spil. Der er både steder jeg gerne vil have forstærket, men samtidig spillere jeg gerne vil af med. Men det vender vi tilbage til senere, først og fremmest vil jeg vise min foretrukne start XI, og bagefter forklare min idé med holdet.

Adi

Toutouh   -   Jørgensen   -   Bolaños

Delaney - Claudemir

Bengtsson - Mellberg - Stadsgaard - Jacobsen

Wiland


Hvis vi skal starte med målmandsposten har jeg valgt Wiland. Han er simpelthen den bedste på positionen. Jeg tror dog på at Jakob Busk kan gå hen og tage over, hvis han fortsætter sin udvikling de næste år frem. Kim Christensen føles tilovers i mine øjne, og desuden trækker han en fed løn. Som du nok kan høre ønsker jeg ham ude af klubben hurtigst muligt.

På venstreback har jeg valgt Pierre Bengtsson. Tja, hvem skulle jeg ellers have valgt? Her mangler vi klart en backup/rotationsspiller. Det må meget gerne være en lidt bedre defensiv back en Pierre der bliver hentet ind her. I det centrale forsvar er Mellberg og Stadsgaard placeret som startere. Mellberg er en god ledertype, og vil være en rigtig vigtig brik i en sæson eller to, men han kan simpelthen intet teknisk, og derfor har jeg valgt at placere Stadsgaard ved siden af ham, som i det mindste kan en smule med en bold. Jeg mener dog at Stadsgaard og Sigurðsson er cirka på samme niveau, og han vil også få en del kampe. Margreitter kender jeg ikke meget til, men hvis han imponere mig er han selvfølgelig også i spil. Den sidste plads i forsvaret er i højre side hvor anføreren Lars Jacobsen har sin plads. Medmindre der forekommer skader holder han pladsen rimelig suverænt, da jeg simpelthen ikke tror nok på Remmer på nuværende tidspunkt.

Hvis vi går lidt længere op på banen har jeg sat Delaney og Claudemir på den centrale midt. Delaney kommer til og falde tilbage i banen, og fungere som en boldvindende midt, imens Claudemir vil fungere som en dybdeliggende playmaker, da hans kreative kvaliteter plusset med hans defensive stabilitet gør ham ideel til rollen. Jeg kunne bestemt godt tænke mig en ekstra mand på denne position, da vores eneste reserve er TK.

Youssef Toutouh har fået rollen som venstrekant. Jeg tror han har et stort potentiale, og jeg håber han kan forløse noget af det allerede i første sæson. Ellers kan både Rurík Gíslason eller Nicolai Jørgensen træde til. De er dog bedre andre steder, så det ville være godt hvis vi kunne finde en direkte konkurrent til Toutouh. Inde centralt har vi Nicolai Jørgensen, som vil fungere som en krydsning af en playmaker der skal levere kreative og uventede ting bag angrebet og en angriber som skal ind i boksen og lave chancer til andre og sig selv. Vi har ikke en rigtig backup til ham, og også her vil jeg gerne forstærke holdet. Santin ville dog godt kunne agere trequartista på positionen efter min bedste overbevisning. Ude til højre har vi Bolaños som jeg tror vil kunne skabe en masse med sin store flair og uventedhed. Han får dog skarp konkurrence af Gíslason som jeg også har udset en masse kampe.

Jeg har valgt kun at spille med en decideret angriber, modsat FCK i virkeligheden. Adi har fået pladsen, selvom jeg ikke aner hvordan han er i FM, men jeg regner med at han er den bedste angriber i truppen overall, og desuden passer hans spillertype bedst til spillestilen vi kommer til at praktisere, hvilket jeg kommer nærmere ind på om lidt. Marvin Pourié regner jeg også med vil kunne gøre det godt, når plan A ikke virker. Han er en meget hurtig og udfordrende spiller. Vetokele og Amankwaa får nok begrænset med spilletid, men de skal naturligvis have chancen. Santin vil jeg forsøge at få solgt, fordi han kun ville være tredjevalg på pladsen, sammenlagt med han får en stor løn og er gammel.

Rent taktisk vil vi spille offensiv og direkte spil, mens vi selvfølgelig stadig har bolden mest. Spillet kommer i store perioder til at køre ude på kanterne, hvor vores backs vil trække med op og lave indlæg. Kanterne vil både servere indlæg til Adi, men samtidig prøve at trække ind i banen, og give flade afleveringer til Jørgensen, der løber i dybden, eller lægger i hullet mellem midtbanen og angrebet, så han kan skabe noget i midten af banen.

OPSUMMERING
Det var så min vurdering, og tilgang til FC København. Selvfølgelig er det svært for mig at vide om det er præcis sådan her det vil gå, da jeg som sagt stadig ikke har BETA'en, så ved reelt ikke hvor gode spillerne er hver især, men har prøvet så godt hvad jeg kan, efter hvad jeg tror. Jeg glæder mig til at komme igang (forhåbentlig imorgen), men også til at høre hvordan jeres spil kører. God spillelyst!
« Seneste Redigering: 17 Okt 2013, 18:02 af Svartovich » Logged

Thomashald
Gæst
 
Sv: F.C. København
« Svar #1: 17 Okt 2013, 16:29 »

Jeg er startet med FCK i betaen med blandet succes, jeg har problemer med at score mål, og er utrolig uskarp ! Vi har scoret 15 mål på 169 skudforsøg, og det er jeg langt fra imponeret af.
I ligaen har jeg spillet 11 kampe og det har givet 6 sejre, 3 uafgjorte og 2 nederlag, heller ikke imponerende.
Jeg spiller en flad 4-4-2 som Fck også praktisere i virkeligheden, og de startende 11 er som følger :
Wiland - Lars,Olof,Ragnar,Pierre - Emil Larsen,Claudemir,Delaney,Jørgensen - (Igor,Adi;Pourie)
Jeg har ikke fundet mit fortrukne angreb endnu og Jørgensen har også været en tur på toppen.

Transfer ind:
Emil Larsen 7,5 mio
Oscar Leicki 900 k
Bernardo Silva 7 mio
Joäo Cancelo fri
Diafra Sakho 2,5

Transfer ud:
Bolänos 10 mio
TK 5,75 mio
Santin 465 k
Toutouh leje
Nordam leje
Tobias Christensen leje
Mads Aaquist leje
Sakho leje

Håber på at en af mine angribere snart begynder at banke mål ind på stribe for ellers bliver det en lang sej kamp for mesterskabet. Hvis ikke en af angriberne slår til må jeg prøve at hente en kvalificeret angriber ind til vinter.

I Chl har jeg trukket Basel, Benfica, Atletico Madrid. Ikke den sværeste gruppe men alligevel rigelig svær til mig, tabte ude mod Benfica og fik kun 0-0 hjemme mod Basel, men håber på en 3 plads.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #2: 17 Okt 2013, 16:30 »

Lige et spørgsmål, FCK hentede en eller anden Islænding/Færing her til sommer, hvor god er han i FM? Smiley
Logged

Thomashald
Gæst
 
Sv: F.C. København
« Svar #3: 17 Okt 2013, 16:36 »

Han er ikke noget særligt, 2,5 stjerne i potentiale, så håber ikke han er hentet på baggrund af fm Wink
Logged

Sarl
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #4: 17 Okt 2013, 17:49 »

FCK er nu ikke en fusionsklub, men en overbygning i og med at både KB og B 1903 begge stadig eksisterer.
Logged

Isolation

Svartovich
Gæst
 
Sv: F.C. København
« Svar #5: 17 Okt 2013, 18:01 »

FCK er nu ikke en fusionsklub, men en overbygning i og med at både KB og B 1903 begge stadig eksisterer.
Ja okay, det kan der være noget om. Tænkte bare fusion, da klubberne ligesom slog sig sammen. Det ændrer jeg lige. Wink
Logged

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. København
« Svar #6: 18 Okt 2013, 20:25 »

-En lille update fra mit FC save.

Jeg startede selvfølgelig FM14 ud med hjerteklubben, men mødte dog mit føste bump, da jeg så startøkonomien! De røde tal skulle laves om til sorte inden sæsonstart, hvilket betød salg af Ragnar, Bolanos, TK, Kim, Santin, Braaten, Meldberg og Wiland.
Det efterlod dog nogle huller, som skulle dækkes ind, billigt. Jeg købte derfra Annan fra Schalke for 400.000 på sidste dagen, han får dog en ordentlig hyre, men har pt. været den værd. Jeg skrev kontrakt med en ukendt venstre back fra Kasakstahn, som supplere Bengtsson kanont. Jeg skrev yderligere kontakt med Klasnic til angrebet, for igen at have 4 gode og en græker, som hedder noget nær Platichas eller lign., en udemærket spiller, der spiller samtlige pladser pånær keeper og angriber. Til sidst brugte jeg 4 mio på bror Ankersen, som skulle gå ind på højer kanten, hvilket han også har gjort til perfektion.

Jeg er nu færdig med vinterpausen, som indtil videre har bragt flere overraskende handler af sig. Jeg har skrevet kontrakt med Boyata fra City, Schvietienko (Tidl. FCM'er) som nu dækker de to centrale i forsvaret, begge med 4,5 stjerner i vurderingen. Så har jeg solgt Klasnic til 1 mio, hvilket er super, da han allerede var faldet lidt. Så er der hentet ny keeper ind, Tyton som vidst nok kom fra PSV, han er kanon og så kan Busk lige få lidt mere tid, da han har fejlet for meget. Alt i alt kanone spillere, som alle er skrevet med, hvor efter jeg indgik aftaler med klubberne, for på den måde at spare lidt penge. De kostede i snit 1 mio. hver.

Mit nuværende starter:

                 Tyton

Lars J- Boyata - Sviatchenko - Bengtsson

Ankersen - Claudemir - Annan - Jørgensen

                  Adi - Pourie

Nu til det vigtigste, resultaterne.

Jeg startede super elendigt ud, 5 kampe = 5 point. Jeg har dog nu sluttet halvdelen af sæsonen og ligger nu nummer 1. Spilet på banen har indtil videre været utrolig random, jeg går fra at smadre BIF på Vestegenen 0-4, hvor efter jeg taber 5-2 til Viborg hjemme. Alt i alt har jeg været i en god kurve og så har resten af ligaens kampe flasket sig, så jeg nu er nummer 1 med 3 point ned til BIF. Jeg er videre i pokalen, hvor jeg har været i forlænget mod både FCM og HB Køge. Jeg er i CL kommet videre fra gruppen som nummer 2, hvor jeg fik en lækker gruppe som 3 seedet. Bayern, Porto, FCK, Molde. Jeg gik videre sammen med Porte (Jeg fik 3 point hjemme mod Molde, ude mod Mole, hjemme mod Porto og 1 point ude mod Porto) Molde valgte så lige at tæve Bayern til sidst, som fik mig videre som 2'er.

Pourie spiller fantastisk, Bengtsson fantastisk, Annan vidunerligt, Klassnic spillede knaont i starten. Jørgensen, Claudemir og Adi savner jeg stadig noget fra. Jørgensen har stadig ikke været i 100% form, da han hver gang han har været tæt på, er blevet skadet. Jeg har pt. + 50 mio kr., og har indtil videre i denne sæson haft +202 mio.

jeg gæder mig helt vildt til min bagkæde er spillet sammen, da mine centrale virkelig er lækre, synes jeg. Jeg skal selvfølgelig ud og hente en ny højre back til sommer, da jeg ikke ser lars som fc spiller. Måske jeg nøjes med Remmer og Aaqvist eller hvad pokker han hedder, men nu ser vi.

Skal forresten mode Juve i videre kval, som jeg ikke ser som helt umuligt. Nu ser vi, ryger jeg ud har jeg stadig nået mere end jeg kunne turde håbe på, med det hold her.

Næste sæson skal jeg hundrede procent vise at nordens slagskib er placeret på øterbro! Super hold med god økonomi

Edit2. Frimpong fra Arsenal kommer desuden efter sæsonen. 
« Seneste Redigering: 18 Okt 2013, 20:57 af Schjelde » Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #7: 19 Okt 2013, 18:51 »

Første save skal da være med FC!

Havde bestemt mig for, at jeg ville af med Santin og TK, så de blev begge sendt til Holland.

Så blev Igor udlejet til Siena, da de ville betale hele hans løn plus 850k om måneden, og da han samtidig står til en masse spilletid, var det oplagt.

Desværre blev jeg uvenner med Bengtsson, da han ville have en ny kontrakt, hvilket jeg ikke var parat til at give ham. Han spiller derfor nu i Blackburn, der betalte 12 millioner for ham.

Det betyder dog også, at jeg har fået nogle penge at handle for.

Som erstatning for Bengtsson har jeg dog alligevel hentet Ivan Obradovic på en fri transfer. Som back-up til Obradovic har jeg så hentet Valgarðsson i Göteborg for 345k.

Som erstatning for TK har jeg købt svenskeren Erik Israelsson, hvis kontrakt stod til at udløbe ved jul. Har så betalt 100k for at få ham til klubben nu.

Har stadigvæk 6 millioner at gøre godt med, så vil meget gerne have en midtbanespillere mere, og hvis pengene er til det så måske også en angriber.

Efter fire kampe ligger jeg nummer ét med 10 point, men synes ikke spillet rigtig fungerer. Må indrømme at jeg er blevet reddet et par gange af Pourie og Adi, der har scoret henholdsvis fem og fire gange.
« Seneste Redigering: 19 Okt 2013, 19:02 af ulle94 » Logged

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. København
« Svar #8: 19 Okt 2013, 18:53 »

Hvis det er til en defensiv rolle, så er Annan klart at anbefale. Jeg fik ham for under en halv mio, på sidstedagen. Han kræver dog en sjat i løn, men han har i mit save helt klart været det værd.
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #9: 19 Okt 2013, 18:55 »

Hvis det er til en defensiv rolle, så er Annan klart at anbefale. Jeg fik ham for under en halv mio, på sidstedagen. Han kræver dog en sjat i løn, men han har i mit save helt klart været det værd.

Han er desværre lige skiftet til Braunschweig. Skuffet
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #10: 19 Okt 2013, 20:53 »

Hvad har i gjort med hensyn til Busk? har i lejet ham ud?
Logged

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: F.C. København
« Svar #11: 19 Okt 2013, 22:22 »

Jeg brugte ham som 1 keeper i den første halvdel af sæsonen, da jeg solgte Wiland for en god pose penge. Han har udviklet sig meget, men han er stadig ikke helt god nok som 1 keeper, hvilket også var grunden til jeg hentede en ny. Jeg ville nok enten leje ham ud, eller benytte ham så meget som muligt - Samtlige cup-kampe og måske mod de svagere hold i ligaen. Smiley
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #12: 19 Okt 2013, 23:53 »

Jeg brugte ham som 1 keeper i den første halvdel af sæsonen, da jeg solgte Wiland for en god pose penge. Han har udviklet sig meget, men han er stadig ikke helt god nok som 1 keeper, hvilket også var grunden til jeg hentede en ny. Jeg ville nok enten leje ham ud, eller benytte ham så meget som muligt - Samtlige cup-kampe og måske mod de svagere hold i ligaen. Smiley

Kalmar. der har fremragende træningsfaciliteter, vil leje ham, så tror jeg går med den løsning. Så må jeg lige vurdere, hvor han står, når han kommer tilbage Smiley

EDIT: Desuden kan jeg tilføje, at jeg har købt Lucas Jensen fra Viborg med den klausul, at han spiller resten af sæsonen i Viborg på lån.
« Seneste Redigering: 19 Okt 2013, 23:55 af ulle94 » Logged

Thomashald
Gæst
 
Sv: F.C. København
« Svar #13: 21 Okt 2013, 15:34 »

Så er min første sæson overstået. Endte på en første plads i ligaen fik 75 point, men synes aldrig at min taktik rigtig fungerede. I pokalen røg jeg ud til BIF i 4 runde (UTROLIG SKUFFENDE), og endte på en 4 plads i min CHL pulje.
FCM & FCN trak det korteste strå og skal spille 1 division næste sæson.
Det kommende transfer vindue bliver nok et travlt et fra min side af, har allerede hentet Kasper Schmeichel ind på fri og det samme gælder Matej Vydra.
Olof, Wiland og Gislason skifter den anden vej.
« Seneste Redigering: 21 Okt 2013, 15:36 af Thomashald » Logged

Jimko18
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: F.C. København
« Svar #14: 21 Okt 2013, 16:58 »

Jeg har lige startet et save op med FCK... dog fik jeg en slem overraskelse, balancen ligger 60 millioner i MINUS!??? wtf... Er det en fejl eller var det også sådan ved jer ?
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010