home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 387 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Football Manager 2014
| |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | |-+  Skandinavisk Liga System
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Skandinavisk Liga System  (Læst 4033 gange)
a_esbech
Gæst
 
Skandinavisk Liga System
« : 14 Okt 2013, 17:21 »

Hej Alle.

Jeg vil begynde at arbejde med at lave et Skandinavisk Liga System til FM14. Jeg lavede et til FM13, men arbejdet var så stort at der sneg sig mange fejl ind. Denne gang vil jeg gerne sørge for at databasen er uden fejl og med så meget information, som muligt. Jeg leder derfor efter både researchers og editors til databasen.

Min mission er at spejle det engelske liga system. Der vil være 4 rækker som er samlede og den 5. række vil være 3 forskellige national ligaer. Alt afhængig af FM14s editor vil de nationale rækker (og eventuelle underrækker) ikke være spilbare.

Det betyder at liga strukturen vil se således ud:
Superliga: 20 hold
1. Division: 24 hold
2. Division: 24 hold
3. Division: 24 hold
National Ligaer: 3 ligaer af 16 hold
Underrækker ønskes tilføjet.

Holdene vil, højest sandsynligt, blive inddelt i ligaer efter deres seneste ligaplacering, men dette er til diskussion.

Forhåbentlig bliver der også en ungdomsliga struktur, som er fuldstændig autonym i forhold til senior rækkerne. Hvilket vil betyde at en 3. Divisionsklub vil være i stand til at vinde U19 Mesterskabet.

Der er flere jobs at tage sig af så som at rette avancerede regler, ændre hold's nationer og oprette priser. Det er mere omfattende end det lyder.

Jeg leder derfor efter:
Editors: Folk som kan hjælpe med at rette liga regler og andre editor relaterede opgaver.
Researchers: Når Editorerne går igang med at arbejde vil der være en mængde spørgsmål, så at få information om hold/lande/spillere osv. er meget vigtig.

Hvis du er interesseret eller vil have mere information så kontakt mig på aesbech@gmail.com. Arbejdssproget vil højest sandsynligt være engelsk.

Med venlig hilsen
a_esbech
« Seneste Redigering: 14 Okt 2013, 17:44 af a_esbech » Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skandinavisk Liga System
« Svar #1: 15 Okt 2013, 04:52 »

Lyder virkeligt som et spændende projekt!

Hatten af for at du vil lave det, dog har jeg ikke tid til at hjælpe med editor og research, desværre...
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

a_esbech
Gæst
 
Sv: Skandinavisk Liga System
« Svar #2: 15 Okt 2013, 08:48 »

Jamen mange tak, min forhåbning er at vi ender med at blive et team på 3-5 mand fordelt på hver af de skandinaviske lande. Jeg har som sådan heller ikke meget tid det er derfor jeg forsøger at samle et team omkring det.

Min tanke var at hvis jeg alligevel skulle have hjælp til at lave det, hvorfor så ikke lave den bedste fantasy database i Steam Workshop? Opstemt
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skandinavisk Liga System
« Svar #3: 15 Okt 2013, 11:21 »

Har et forslag til indelingen af holdene til de forskellige ligaer, i første omgang er det "kun" Danmark, Norge og Sverige? Eller er Island og Finland også med?

Derudover kunne du prøve at lade den smide dem ind, efter hvem der har det bedste omdømme Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

a_esbech
Gæst
 
Sv: Skandinavisk Liga System
« Svar #4: 15 Okt 2013, 12:16 »

Det er ikke utænkeligt at det bliver for hele Kalmarunionen (dvs. inkl. Island og Finland (dog ikke Orkney, Shetland, Slesvig og Pommern)).

Jeg har også tænkt på det med omdømme. For vil man virkelig have en Skandinavisk Superliga uden Brøndby og OB?  Rullende Øjne
Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skandinavisk Liga System
« Svar #5: 15 Okt 2013, 12:35 »

Jeg har også tænkt på det med omdømme. For vil man virkelig have en Skandinavisk Superliga uden Brøndby og OB?  Rullende Øjne

Tænkte mere på at der nok ikke er mere end ét Islandsk hold der ligger deroppe af, og man vil nok komme til at se det samme hvert år, hvad der angår de islandske hold, nemlig at de bare får klø og rykker ned Peace
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

a_esbech
Gæst
 
Sv: Skandinavisk Liga System
« Svar #6: 15 Okt 2013, 12:42 »

Tænkte mere på at der nok ikke er mere end ét Islandsk hold der ligger deroppe af, og man vil nok komme til at se det samme hvert år, hvad der angår de islandske hold, nemlig at de bare får klø og rykker ned Peace

Det er også derfor jeg er gået uden om Island og Færøerne (og tildels Finland) i denne omgang. Det er også en del flere ligasystemer at få flettet sammen. Lige nu er der 92 hold i de samlede rækker, dvs. ca. 31 per land, hvilket pt. vil svare til Dansk 2. division og Svensk Supperettan. Skulle vi til at tage det fra 5-6 lande bliver vi allerede nødt til at skære af i den Danske Første Division.

Da jeg lavede databasen fra FM13 blev det dog gjort ud fra omdømme.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010