Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 19:04:23
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23453
1 Bruger, 1210 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
Seraphinang
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Baren
Bedste Rapper
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Afstemning
Spørgsmål:
Hvem er den bedste rapper i verden (Afstemning slut: 16 Jul 2013, 21:03)
Eminem
14 (66,7%)
Tupac
3 (14,3%)
Jay-Z
2 (9,5%)
Proof
0 (0%)
Nas
0 (0%)
Ice Cube
2 (9,5%)
50 Cent
0 (0%)
Dr. Dre
0 (0%)
Antal Stemmer: 21
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Forfatter
Emne: Bedste Rapper (Læst 16938 gange)
Svartovich
Gæst
Sv: Bedste Rapper
«
Svar #30:
21 Jan 2014, 16:24 »
Jeg forstår forresten ikke hvordan Dr. Dre overhovedet er en stemmemulighed. Han er en genial producer, og har været medvirkende på flere af mine yndlingssange. Synes dog ikke fortjener ros som rapper, da han ikke engang skriver sine tekster selv. F.eks. Still D.R.E. som før blev nævnt er skrevet hovedsagligt af Jay-Z (og andre).
Det er ligeså latterligt som Eazy-E. Ja Eazy var mega cool, og havde en nice stemme, men i mange år blev alle hans tekster også skrevet af andre. Dre og Eazy fik jo også skrevet sine tekster af Ice Cube i N.W.A.
For ikke at tale om P. Diddy/Puff Daddy som heller aldrig skriver sine tekster selv. Sådan noget får intet respekt fra min side. Det er jo MC Einar niveau (som heller aldrig har skrevet sine tekster selv).
PT94
Lilleputspiller
«
Svar #31:
21 Jan 2014, 16:27 »
Clemens
http://www.youtube.com/v/KvX5sMoTza8
rudz
Landsholdsspiller
«
Svar #32:
21 Jan 2014, 16:32 »
Citat af: Svartovich 21 Jan 2014, 16:24
MC Einar niveau (som heller aldrig har skrevet sine tekster selv).
MC Einar er også navnet på gruppen
Syntes den er helt okay at ha' med
Rudz' Elite Træning v4 [FM12]
2 x Månedens Bruger : December 2006, Juli 2007
Svartovich
Gæst
«
Svar #33:
21 Jan 2014, 16:37 »
Citat af: PrebenToft 21 Jan 2014, 16:27
Clemens
http://www.youtube.com/v/KvX5sMoTza8
Nemlig, elsker den der måde han rigtig bader det hele i autotune, det lyder bare så fedt! Kan dog bedre lide hans fuldkommen sindssyge flow på den her:
http://www.youtube.com/v/nJjawlMwzh0
Også fedt han viderfører de løfter han før i tiden:
http://www.youtube.com/v/GdenxA_9Xho
Som han siger: "Mange folk skifter stil hvis de lugter penge, men jeg lader mine bukser hænge". For han har jo holdt sin stil, næsten for meget. Man kan jo nærmest ikke hører forskel på Hr. Betjent og så Tik Tik. Eller på Suspeks Stive Soldater hvor han siger: "Jeg er snart træt af alt jeres danskercrap, får vi ikke snart noget ordentlig gangsterrap." Det må man sige han giver os den dag i dag! Han holder hip hop i live!
Prøver lige uden ironi: jeg hader Clemens' udvikling som artist, det er jo sindssygt han selv har været forkæmper for hip hop på flere sange, og så er hans nyeste single uden rap. Det er jo forfærdeligt det han har gang i.
Citat af: rudz 21 Jan 2014, 16:32
MC Einar er også navnet på gruppen
Syntes den er helt okay at ha' med
Det er jeg skam klar over, men troede det var rimelig tydeligt at jeg mente Einar når jeg sagde MC Einar. Det er jo det navn han er kendt under. Det jeg vil frem til er bare at hans tekster i MC Einar blev skrevet af Nikolaj Peyk og nu mange år senere af andre som Per Vers.
Hvad synes du er helt okay at have med?
22
Landsholdsspiller
«
Svar #34:
21 Jan 2014, 16:55 »
Per Vers er undervurderet. Hørte ham helt tilfældigt til en mini-koncert nede ved stranden på staden for nogle år siden, og han var helt crazy god live.
Er også helt enig i fht. Clemens. Han er ikke rapper mere, nu er han popmusiker.
I fht. Dre så nej, han er ikke en af de bedste, hverken lyrisk eller teknisk, men han har modsat 95% 'rappere' faktisk holdt stilen som døde mere eller mindre med Biggie og Pac. Langt fra det samme, men han har jo produceret meget af det Em har lavet, og meget af Ems tidlige (indtil Relapse) var bl.a. samfundskritik, som er det der kendetegner den RIGTIGE hiphop/rap.
Hvilket MC Clemens iøvrigt også gjorde på hans tidlige albums...
Svartovich
Gæst
«
Svar #35:
21 Jan 2014, 17:00 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 16:55
Per Vers er undervurderet. Hørte ham helt tilfældigt til en mini-koncert nede ved stranden på staden for nogle år siden, og han var helt crazy god live.
Er også helt enig i fht. Clemens. Han er ikke rapper mere, nu er han popmusiker.
I fht. Dre så nej, han er ikke en af de bedste, hverken lyrisk eller teknisk, men han har modsat 95% 'rappere' faktisk holdt stilen som døde mere eller mindre med Biggie og Pac. Langt fra det samme, men han har jo produceret meget af det Em har lavet, og meget af Ems tidlige (indtil Relapse) var bl.a. samfundskritik, som er det der kendetegner den RIGTIGE hiphop/rap.
Hvilket MC Clemens iøvrigt også gjorde på hans tidlige albums...
Helt enig. Har også massere af respekt for Dre - bare ikke som rapper. I min verden skriver rappere hovedsageligt selv. Ellers falder alt det personlige og imponerende fra.
Jeg har også set Per Vers live et par gange, og han er da ganske god. Synes han er en ret imponerende freestyler.
22
Landsholdsspiller
«
Svar #36:
21 Jan 2014, 17:04 »
I hvertfald de 'rigtige' hiphoppere - der skriver selv.
Men i dansk rap må man ikke glemme Pede B som også holder det ægte, som en af de få.
F.eks. Glemmer det ikk'
https://www.youtube.com/v/9hpPkp3zLAY
Hva Dit Drug, Jeg har en ven etc. er dejlig samfundskritisk og personligt
vijofrech
Odds-hjælper
«
Svar #37:
21 Jan 2014, 17:11 »
Citat af: Svartovich 21 Jan 2014, 16:24
Jeg forstår forresten ikke hvordan Dr. Dre overhovedet er en stemmemulighed. Han er en genial producer, og har været medvirkende på flere af mine yndlingssange. Synes dog ikke fortjener ros som rapper, da han ikke engang skriver sine tekster selv. F.eks. Still D.R.E. som før blev nævnt er skrevet hovedsagligt af Jay-Z (og andre).
Det er ligeså latterligt som Eazy-E. Ja Eazy var mega cool, og havde en nice stemme, men i mange år blev alle hans tekster også skrevet af andre. Dre og Eazy fik jo også skrevet sine tekster af Ice Cube i N.W.A.
For ikke at tale om P. Diddy/Puff Daddy som heller aldrig skriver sine tekster selv. Sådan noget får intet respekt fra min side. Det er jo MC Einar niveau (som heller aldrig har skrevet sine tekster selv).
Kan du huske dette album? The Chronic mega fedt album fra Dr. Dre
http://www.youtube.com/v/7sFm-AV807o
22
Landsholdsspiller
«
Svar #38:
21 Jan 2014, 17:22 »
http://www.youtube.com/v/Wyn61hv_Vrk
Et af de fedeste numre The Game har lavet! Det gør ondt at høre den hver gang, hvilket siger en hel del om hvor god han er
Svartovich
Gæst
«
Svar #39:
21 Jan 2014, 17:33 »
Citat af: vijofrech 21 Jan 2014, 17:11
Kan du huske dette album? The Chronic mega fedt album fra Dr. Dre
http://www.youtube.com/v/7sFm-AV807o
Selvfølgelig kan jeg huske The Chronic, det er jo en klassiker. Har endda tilføjet hele albummet som playlist på Spotify. 2001 er også et mega fedt album, men det ændrer ikke min holdning, for der er ikke en eneste sang på disse albums han har skrevet selv.
snaever
Landsholdsspiller
«
Svar #40:
21 Jan 2014, 18:30 »
En af de musikgenrer jeg hører allermest selv er helt klart rap. Min absolut ubestridte ynglings kunstner er og bliver Eminem. Har nogle af jer hørt hans nyeste album? Jeg er smask forelsket i det, specielt fordi han er gået tilbage til sit gamle "jeg" i form af hans stil i sangene. Har altid hørt Eminem og det vil jeg altid gøre.
Som i nok kan se på mit profilbillede er jeg samtidig også en kæmpe Kanye West fan. Jeg har den holdning, at Eminem er guden og Kanye West er kongen. Jeg ved godt, at Kanye West langt fra er en af de bedste rappere i form af hans teknik osv. Han har jo også lavet en del sange indenfor R&B-genren. Men hvad er jeres holdning generelt til Kanye? Jeg er bare vild med hans musik, specielt synes jeg hans nyeste Album "Yeezus" er fedt, hvor hans stil er ændret markant. Specielt sangene "Blood on the Leaves" og "Black Skinhead" synes jeg er rigtig fede!
Har i ikke hørt hans album er i næsten nødt til at se denne video, hvor han optræder live med "Blood on the Leaves". Jeg synes det er en af de fedeste optrædener jeg har set i lang tid!
http://vimeo.com/73174731
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 18:36 af snaever
»
“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly
22
Landsholdsspiller
«
Svar #41:
21 Jan 2014, 18:43 »
Det er da vel kun beat-mæssigt at Eminem er gået en smule tilbage til sit gamle? Han plejede at være meget mere samfundskritisk og politisk i sine tekster
(for ikke at sige inspirerende, numre som rap god er ikke ligefrem inspirerende..) Har hele hans nye album, og det er rigtig fedt - i forhold til det andet 'rap' der bliver lavet nu til dags, men hans 3 seneste albums kan på ingen måde sammenlignes med hans gamle. De gamle var hiphop, mens de nye er newschoolrap, med en smule oldschool på nogle af beatsne. Ville sgu ikke kalde det hiphop. Hvor er samfundskritikken og 'ghetto'-følelsen?
Kanye...
Er og har aldrig været rapper. Lige som Lil' Wayne etc. så rapper (rappede) han, men det gør ham ikke til en rapper/MC. En rapper er en der kan freestyle, og gør sig i hiphop-lignende tekster.
Ikke sagt at hans første par albums - hvor han forsøgte at rappe lidt - er dårlige, Touch the Sky er i min top 100 (alle genrer) og heartless, good life etc. er også super fede, men det har nok også noget af gøre med at det var 'de gode gamle dage'.
Han har altid været en douche, men at han nu synger om hvor hårdt det er at være FOR kendt... Yeezus Christ.
- at være rapper (og hiphopper) er en livsstil, ikke en musik genre
«
Seneste Redigering: 21 Jan 2014, 18:46 af 22
»
madsbrøns
Ynglingespiller
«
Svar #42:
21 Jan 2014, 18:50 »
Citat af: snaever 21 Jan 2014, 18:30
En af de musikgenrer jeg hører allermest selv er helt klart rap. Min absolut ubestridte ynglings kunstner er og bliver Eminem. Har nogle af jer hørt hans nyeste album? Jeg er smask forelsket i det, specielt fordi han er gået tilbage til sit gamle "jeg" i form af hans stil i sangene. Har altid hørt Eminem og det vil jeg altid gøre.
Som i nok kan se på mit profilbillede er jeg samtidig også en kæmpe Kanye West fan. Jeg har den holdning, at Eminem er guden og Kanye West er kongen. Jeg ved godt, at Kanye West langt fra er en af de bedste rappere i form af hans teknik osv. Han har jo også lavet en del sange indenfor R&B-genren. Men hvad er jeres holdning generelt til Kanye? Jeg er bare vild med hans musik, specielt synes jeg hans nyeste Album "Yeezus" er fedt, hvor hans stil er ændret markant. Specielt sangene "Blood on the Leaves" og "Black Skinhead" synes jeg er rigtig fede!
Har i ikke hørt hans album er i næsten nødt til at se denne video, hvor han optræder live med "Blood on the Leaves". Jeg synes det er en af de fedeste optrædener jeg har set i lang tid!
http://vimeo.com/73174731
Jeg er selv kæmpe fan af Kanye og har været med så længe jeg lige kan huske. Det der er med ham, det er at han er et unikum. Han er noget for sig - både på den gode, men så sandelig også den dårlige. Han er hverken verdens bedste rapper, sanger, sangskriver. Men han ligger med i toppen i de fleste kategorier og det gør ham altså til noget specielt! Derudover har han jo skrevet og produceret for de fleste af de store. Han har noget med beats og selve produktionen af sangene som man ikke rigtig har set før, synes jeg.
Hans største problem er bare egoet og hans hang til altid at skulle genopfinde sig selv. Hele tiden noget nyt og hvis det er gjort før - så gider han ikke! Jeg har altid svoret til Kanye. Jeg har sågar billeder hængende af ham derhjemme. Men han har tabt mig med "Yeezus". Det var bare lige ét skidt for langt og det er blevet alt for dystert og voldsomt. Desuden virker det ikke til, at Kim Kardashian har en særlig god indflydelse på ham. Jeg synes han er langt fra den Kanye som jeg er så stor en fan af.
On topic, så mener jeg en fyr som Drake heller ikke kan overses. Med hans svimlende og komplicerede hooks - hans altid dybe og til tider voldsomme måde at beskrive tingene på så rammer han altså lige plet! Når man krydrer det med en fuldstændig vanvittig måde at rappe på, så kan det vel ikke blive meget bedre.
Nu smider folk om sig med diverse citater og så giver jeg også lige en.
Ikke nødvendigvis det bedste, men alligevel en favorit;
-"And promoters try to get me out to their clubs,
They say i'll have fun, but i can't imagine how,
'Cause i've just seen my ex girl, standing with my next girl,
Standing with the girl, that i'm fucking right now.
And shit could get weird, unless they all down!"
vijofrech
Odds-hjælper
«
Svar #43:
21 Jan 2014, 19:05 »
Citat af: 22 21 Jan 2014, 18:43
Det er da vel kun beat-mæssigt at Eminem er gået en smule tilbage til sit gamle? Han plejede at være meget mere samfundskritisk og politisk i sine tekster
(for ikke at sige inspirerende, numre som rap god er ikke ligefrem inspirerende..) Har hele hans nye album, og det er rigtig fedt - i forhold til det andet 'rap' der bliver lavet nu til dags, men hans 3 seneste albums kan på ingen måde sammenlignes med hans gamle. De gamle var hiphop, mens de nye er newschoolrap, med en smule oldschool på nogle af beatsne. Ville sgu ikke kalde det hiphop. Hvor er samfundskritikken og 'ghetto'-følelsen?
Kanye...
Er og har aldrig været rapper. Lige som Lil' Wayne etc. så rapper (rappede) han, men det gør ham ikke til en rapper/MC. En rapper er en der kan freestyle, og gør sig i hiphop-lignende tekster.
Ikke sagt at hans første par albums - hvor han forsøgte at rappe lidt - er dårlige, Touch the Sky er i min top 100 (alle genrer) og heartless, good life etc. er også super fede, men det har nok også noget af gøre med at det var 'de gode gamle dage'.
Han har altid været en douche, men at han nu synger om hvor hårdt det er at være FOR kendt... Yeezus Christ.
- at være rapper (og hiphopper) er en livsstil, ikke en musik genre
Helt enig med dig 22 jeg kan ikke holde hverken Lil Wayne eller Kayne ud
snaever
Landsholdsspiller
«
Svar #44:
21 Jan 2014, 19:12 »
@22
Well, det er korrekt at det ikke er 100 % det gamle, dog er der ting i beatsne/teksterne der har stiltræk af at være "den gamle eminem". Han har også selv udtalt, at han har fundet meget inspiration gennem sine ældre numre. Det er jo også derfor det er en 2'er af Marshall Mathers LP
@MadsBrøns.
Helt enig i den måde du beskriver Kanye West. Han er noget helt for sig selv - et ikon indenfor musikverdenen. Man kan vel egentlig godt sige, at han ikke har nogle "spidskompetencer", men han kan lidt af det hele og det er noget af det jeg synes er så vildt fedt ved ham.
Hans attitude er, som du også nævner hans største problem, hvor han ofte virker for arrogant og kontroversiel i sin opførsel.
Dog er jeg vild med hans musik, og jeg var også lidt skeptisk i starten mht. Yeezus, men jeg synes sgu det er et rigtig fedt album
“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
7
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »