Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
18 Dec 2024, 11:47
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
11 Dec 2024, 19:07
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21
Brodtgaard
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere:
23470
1 Bruger, 1387 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
MarekaDype6559
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2013
Kategori: Blogs
"The lazy one" #LORT
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
9
Forfatter
Emne: "The lazy one" #LORT (Læst 37585 gange)
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: "The lazy one" #9
«
Svar #30:
15 Jul 2013, 21:36 »
"The lazy one"
10#
FC Porto
Det var i FC Porto, hvor det hele for alvor startede for José ”The special One” Mourinho, da han med klubben løftede CHL pokalen tilbage i 2004. Og ironisk nok var det FC Porto, der ventede mig i CHL finalen. For helt som forventede, så havde ankomsten af Yann M’Vila, Iker Muniain og Neymar gjort forskellen og
truppen
var stærk nok til at nappe finalebilletten.
Og efter 4 sæsoner i Schalke lykkes det at vinde CHL, selvom det holdte hårdt og der skulle en del held til. For kampen måtte ud i forlænget spilletid og videre til straffesparkskonkur
rence før
sejren
kom hjem.
Så nu skal jeg videre til trin 2 i
challengen
og jeg har derfor sagt mit job op i Schalke og venter nu bare på det rigtige tilbud fra Premier League.
Var der nogen der sagde nørd?
Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: "The lazy one" #10
«
Svar #31:
16 Jul 2013, 12:26 »
"The lazy one"
11#
Bytte byte købmand
Jeg sagde mit job op i Schalke og klubben hentede David Moyes ind som min afløser. Moyes efterlod jobbet som Tottenham manager og det job søgte jeg. Så nu er jeg i Tottenham og er dermed klar til trin nr.2 i challengen som lyder således:
Citat
Trin 2 – Pointrekord i Premier League
Når du har fuldført trin 1, så skal du videre til Premier League, hvor der er frit valg på alle hylder angående holdvalg. Her skal på du 4 sæsoner minimum vinde Premier League 2 gange samt overgå/matche Mourinho og Chelseas pointrekord fra sæsonen 2004-05 sæsonen, hvor de vandt Premier League med 95 point.
En opgave der ikke burde være umulig, for jeg starter ud med en rigtig fin
start 11er og bænk
. Den store udfordring bliver dog at få holdet spillet sammen, for jeg gik total loco, da jeg ankom til klubben. Jeg vendte alt på hovedet og rensede voldsomt ud i truppen og gik derefter shop-amok.
Transfers
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Ready123
Landsholdsspiller
Sv: "The lazy one" #11
«
Svar #32:
16 Jul 2013, 13:08 »
Det ser sgu godt ud Wester, tror jeg vil prøve det samme når jeg er færdig med og slå Fergie.
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: "The lazy one" #11
«
Svar #33:
17 Jul 2013, 10:12 »
"The lazy one"
12#
Lavet af glas
Chelsea og Mourinho’s record på 95 point fra 2004-05 sæsonen er ikke ligefrem i fare for at blive slået, her i min første sæson i
Premier League
, for det kræver, at jeg max. mister 2 point i sæsonen sidste 18 kampe. – Det har dog hellere været målsætningen, at gå efter rekorden allerede nu. Målet har været, at få de mange nye spillere spillet sammen og været med i top 4. Det er indtil videre lykkes ganske fint. Spillet og resultaterne er fornuftige.
Det eneste store minus i denne sæson har været, at Gareth Bale ustandseligt er skadet. Han er simpelthen
lavet af glas
. Hvilket er enormt belastende, da jeg havde forventet, at han skulle være min store stjerne, der skulle bærer holdet frem. Det er dog kun blevet til sølle 6 kampe og jeg overvejer at sælge ham. For jeg kan få mange gode spillere for de 24 mio. £ han er vurderet til.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Swizz CataR
Manager
Sv: "The lazy one" #12
«
Svar #34:
17 Jul 2013, 11:31 »
Har læst lidt med et stykke tid uden at kommentere dog. Klart en af mine favoritter blandt dine blogs, da det er nem læsning og fokuseret meget direkte på spillet.
På en eller anden måde har du formået at vække en lyst i mig til at spille med Schalke, også selvom du nu er skiftet videre..
Bliv endelig ved med den spændende challenge.
DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #35:
17 Jul 2013, 13:24 »
Citat af: Swizz CataR 17 Jul 2013, 11:31
Har læst lidt med et stykke tid uden at kommentere dog. Klart en af mine favoritter blandt dine blogs, da det er nem læsning og fokuseret meget direkte på spillet.
På en eller anden måde har du formået at vække en lyst i mig til at spille med Schalke, også selvom du nu er skiftet videre..
Bliv endelig ved med den spændende challenge.
Tak
Jeg jeg prøver at holde det ret simpelt med de blogs jeg laver.. Dejligt at nogen kan lide den stil..
Ja Schalke kan klart anbefales, de har flere rigtig gode talenter som er sjove at spille med. Især i midterforsvaret..
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #36:
18 Jul 2013, 09:07 »
"The lazy one"
13#
Rend mig i 2eren
I anden sidste runde af Premier League skulle jeg møde Man City på udebane, med en sejr ville mesterskabskampen være helt åben før sidste runde. Efter en fantastisk
forårs sæson
hvor holdet viste god form, så var selvtilliden stor før kampen. Desværre var City for stærke og jeg tabte kampen med 0-1, så jeg måtte nøjes med
2.pladsen i Premier League
.
Få dage efter fik jeg endnu en chance for at nappe en pokal hjem. Jeg havde spillet mig i FA Cup finalen mod Arsenal. Det blev en tæt og intens kamp som måtte hele vejen ud i straffesparkskonkur
rencen før den blev afgjort. Arsenal var desværre skarpere og køligere fra pletten og de tog dermed
FA pokalen
hjem.
Ahh rend mig i 2eren
På trods af en skuffende afslutning på sæsonen, så er jeg faktisk ok tilfreds. Jeg hentede voldsomt mange spillere ind, der i blandt
Neal Maupay
som jeg hentede i januar, og målsætningen med at få dem sammenspillet lykkes ganske fint. De to 2.pladser er en god platform at bygge videre på. Nu går jagten ind på de to mesterskaber og pointrekorden på de 95 point.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
bryllen
Reserveholdsspiller
Sv: "The lazy one" #13
«
Svar #37:
18 Jul 2013, 11:06 »
Wester 4-2-3-1 som alle klager over.. det forstår jeg ikke
den virker fint for mig.. blev nr 2 i suppen med OB den første sæson, og anden sæson er vundet.. det tager lige en lille sæson før spillerne har lært den at kende.
Edit: Fed blog Wester
OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0
følg vores vej til toppen af hall of fame!
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: "The lazy one" #13
«
Svar #38:
20 Jul 2013, 09:57 »
"The lazy one"
14#
Syg nok regen
Så har jeg været ude og “stjæle” eller med pænere ord: været ude og blive inspireret. Jeg har lavet en ny taktik som bygger på ideerne fra
LS' 4-2-2-2
. Jeg har lavet lidt tweeks på dødbolde, markering, langskud, holdinstruktionerne og andre små ting, så den er tilpasset min egne tanker men ellers læner den så meget op af den originale.
Spillet er pt. fremme ved sæsonen 2017-18 og det betyder, at der nu er mange rigtig gode regens og jeg har hentet tre af slagsen ind, som alle er en del af
start 11eren
i
den nye taktik
. - Leighton Baines havde rundet de 32 år og da Newcastle tilbød 5 mio. £ for ham, så slog jeg til og brugte pengene på
Sebastian McBean
. - Med den nye taktik, havde jeg brug for nye typer på den centrale midtbane. Så jeg hentede
Domagoj Cvitkovic
, som både kan indtage rollen som den dybe playmaker og boks til boks spilleren. - Årets sidste store transfer er ankommet 1. januar og er min nye skarpretter, som skal danne par med Neal Maupay.
Luis Enrique
er navnet og den unge angriber er hentet i Real Madrid.
De nye spillere og taktikken har gjort det rigtig fint. Efterårs sæsonen har været super god og forsætter jeg den form, så ender jeg over de 95 point. Mit store problem er dog Man City, som er i endnu bedre form og forsætter de, så ender de med 100 point.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: "The lazy one" #14
«
Svar #39:
22 Jul 2013, 00:20 »
"The lazy one"
15#
Ufattelig heldig
Før sidste spillerunde var jeg 2 point bagved Man City som indtog 1. pladsen i Premier League. Jeg var nedtrykt, for jeg havde lige tabt til Blackburn i runden før og var sikker på, at jeg havde smidt mesterskabet væk. For i sidste runde skulle Man City møde Leicester på hjemmebane, en kamp der burde være en ren walk over. City sad da også tungt på kampen men heroisk holdte Leicester fast og kørte en 0-0 kamp hjem.
Så nu skulle jeg bare vinde min egen kamp og det gjorde jeg overbevisende. Jeg nakkede Fulham på udebane med hele 0-5 og mit første mesterskab med Tottenham var dermed sikret. Jeg nåede dog ikke de magiske 95 point.
Få dage efter havde jeg chancen for at nappe min 3 pokal i denne sæson. Jeg havde nemlig spillet mig i CHL finalen, hvor Juventus ventede. Tidligere på sæsonen havde jeg vundet League Cuppen med en
finalesejr over Man City
. – Jeg ville selvfølgelig gerne vinde CHL finalen men jeg var helt rolig. For i denne challenge er det ikke et krav. En sejr ville bare være ren bonus. - Desværre havde jeg brug alt mit held i kampen om Premier League titlen og Juventus vandt
finalen
med 2-1.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
Sv: "The lazy one" #15
«
Svar #40:
24 Jul 2013, 08:49 »
"The lazy one"
16#
My own way
Kender I det, at man pludselig ryger ind i et fast mønster og vanetænkning, hvor man burger de samme ting igen og igen. Sådan har det været meget for mig på det seneste, hvad det taktiske i FM angår. Jeg havde fået nogle ideer i hovedet som ikke rigtig virkede men de var som tvangstanker og igen og igen røg jeg i samme fælde. – Det hul hjalp
LS' 4-2-2-2
mig ud af.
Nu opstod der pludselig et nyt problem. Glæden ved sidste sæsons mesterskab var forsvindende lille. Det føltes ikke rigtig som mit eget og det plagede mig som en splint i hjernen. Hvis jeg skal gennemfører denne challenge, så skal det være med en af mine egne taktikker og ikke en lånt. Så jeg gik i gang med endnu et taktisk eksperiment under titlen:
My Own Way
Forsættelse følger…
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Risom
Manager
Sv: "The lazy one" #16
«
Svar #41:
24 Jul 2013, 09:16 »
Hvordan vidste man, at du ville komme med et nyt taktisk element alligevel.
Men det er jo bare spændende.
Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #42:
24 Jul 2013, 09:47 »
Citat af: Risom 24 Jul 2013, 09:16
Hvordan vidste man, at du ville komme med et nyt taktisk element alligevel.
Men det er jo bare spændende.
Ja har man før læst med i mine blogs, så ved man det kommer.. Jeg kan simpelthen ikke lade vær...
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
«
Svar #43:
24 Jul 2013, 15:42 »
"The lazy one"
17#
My Own Way – holdinstruktioner
I første omgang tager vi fat i holdinstruktionerne
. Alle tingene har jeg nævnt før i tidligere blogs og taktiske tråde, derfor bliver det en god omgang copy paste vi skal igennem. I næste afsnit tager vi fat i formationen og spillerroller.
Spillestil
I får lige et lille uddrag fra en Skype samtale
Citat
Jon Tolstrup: Virker det for dig med Fluid?
Thomas Westermann: ja men ikke optimalt
Thomas Westermann: det er bedre med balanceret
Jon Tolstrup: For mig virker balanced kun.
Thomas Westermann: ja balanceret er det nye sort i FM.. Sidste år var det flydende
Jon Tolstrup: Nemlig.
Jon Tolstrup: Det er underligt.
Thomas Westermann: de skal jo komme med noget nyt
Jon Tolstrup: Det er jo dét.
Så har I vist gættet spillestilen…
Shortpassing og standard mentalitet
En af de nørder jeg ofte snakker taktik med er Herlev og han er ret skarp. Nu citerer ham måske ikke ordret men han har sagt noget lignende dette: Shortpassing er det nye sort. At spille korte afleveringer med de lidt større hold i FM13 er vejen til succes. - Ret mig Herlev hvis det er skudt helt forbi.
Og jeg må give ham ret. Shortpassing fungerer helt perfekt i FM13 og ikke kun hos de store hold. I min Flydende Swansea taktik var de korte afleveringer helt perfekte. Så jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi skal spille med kortere afleveringer med denne taktik.
Jeg har ligeledes valgt, at vi starter ud med en standard mentalitet. Dette har jeg gjort i håb om, at taktikken dermed kan fungerer ved en del flere hold end bare United, Barca osv. Ideen er at starte kampene roligt ud og så kan man altid gå mere offensivt senere hen i kampen.
Jeg har også opdaget, at ved en attacking tilgang, så hænger mine offensive kanter helt fremme og det ønsker jeg ikke. Jeg vil gerne undgå at blive overspillet hos mine back og har brug for mine kanter til at støtte op i defensiven. Derudover syntes jeg, når man står for højt og presser langt fremme, så pakker modstanderen sig og rummet bag dem er lukket. Ved en lidt mindre aggressiv tilgang, så kan vi måske holde modstanderen en smule frem og udnytte hullet bag dem.
Kreativitet
Med en balanceret tilgang vil den kreative frihed hos de enkelte spillerroller være mindre end ved de flydende tilgange. Og normalt når jeg laver en taktik til f.eks Man Utd, så ville fodboldromantikerne inden i mig vælge højere kreativitet i indstillingerne ved en balanceret tilgang.
Jeg fandt dog ud af med min Steven Seagal taktik at mindre kan gøre det. Der valgte jeg en langt mere simpel tilgang og det fungerede genialt! Spillerne gjorde i langt højere grad de ting, jeg gerne ville have, at de skulle gøre. Og når jeg tænker mig om, så vidste jeg det jo godt. Jo højere kreativ frihed man giver spillerne, jo mere vil spillerne vælge frit og dermed gøre ting på egen hånd og dermed bevæge sig udenfor taktikkens rammer. Jeg vil gerne have, at de skal gøre, som jeg siger med denne taktik. Vi snakker ikke totalt rigid som i Steven Seagal. Jeg holder den bare på default og lader fodboldromantikeren blive i baggrunden.
Pres mere
I FM13 er jeg blevet helt tosset med at presse mere og det er der selvfølgelig en grund til. Jeg citere lige JonTolstrup fra FMD:
Citat
Hvis du laver taktikken til store hold.
Hvorfor spiller du så ikke bare med en højere forsvarslinje og mere presspil?
Du kan evt. spille med defensive backs. Så burde din taktik beskytte svaghed på backs'ne,
da kæderne står tættere sammen.
Du kan evt. spille med shouts som "Push higher up" og "Hassle opponents". Det virker glimrende for mig.
Det er præcis det jeg har fundet ud af, ved at skubbe forsvarslinjen højere op, så står kæderne tættere sammen. Dermed lukkes hullet mellem forsvar og midtbane. Det rum som især de større hold prøver at udnytte.
Marking, tackling, indlæg og bevægelsesfrihed
Jeg spiller aldrig med andet end zone markering, det med mandsopdækning er alt for Old Skole og høre en anden fodbold tid til eller i hvert fald et lavere niveau end Premier League. At skulle dække de super angribere op som findes i Premier League er selvmord.
Jeg har default i både tacklinger og indlæg.
Jeg vil gerne have stor bevægelighed i min offensiv men det kommer jeg langt mere ind på i næste afsnit.
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022
Svartovich
Gæst
Sv: "The lazy one" #17
«
Svar #44:
24 Jul 2013, 16:22 »
Lækkert, det er netop denne del - altså det taktiske - der allermest spændende i mine øjne, så er glad for du giver dig tid til at skrive lidt om det igen.
Sider:
1
2
[
3
]
4
5
...
9
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »