home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:41:33 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 820 Gæster Online.

Indlæg: 1132895 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Tour-tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 32 Udprint
Forfatter Emne: Tour-tråden  (Læst 97452 gange)
Camus
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #120: 01 Jul 2013, 23:30 »

Fra hvilket år tror du det er blevet renere Risom?
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #121: 01 Jul 2013, 23:34 »

Legaliser nu bare den doping, vi ved jo alle at alle top rytterne er dopede uden undtagelse. Lige pånær De Gendt, som åbenbart har mistet sin sending i posten i år.

Jeg synes det er en typisk dum og uviden kommentar. Så hellere luk sporten ned. Jeg kan sagtens forstå at de er de pt. udøvende ryttere der selv skal bestemme. Men hvad med næste generation? Hvor er deres valg?

Problemet bliver i min verden, at man rent faktisk tvinger unge mennesker (der dyrker sporten pga. motion og glæden) til at skulle stikke sig med mærkelige stoffer for bare at kunne følge med.

Jeg er selv træner for en håndfuld unge drenge, hvor 2-3 af dem har potentialle til at blive A-ryttere, og de 2 yngste kan måske endda nå professionelle højder. Hvad skal vi så sige til dem? Skal vi også allerede nu give dem doping, eller er det kun folk på prof-kontrakt der må bruge det? Kan du ikke høre at det er noget af et sidespor man kaster sporten ud i?

Og hvor ved du fra at alle ryttere er dopede? Hvis man kigger på deres watt-tal, altså den kraft der produceres i pedalerne, så er denne jo faldet markant over de seneste 4-5 år. Hvilket alt andet lige på siges at være et sundhedstegn, når nu alle andre sportsgrene efterhånden bliver hurtigere og hurtigere, så er cyklingen blevet langsommere (men materialet voldsomt forbedret - hvilket gør at farten er næsten den samme som den var for 10 år siden).
Logged


Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #122: 01 Jul 2013, 23:40 »

Fra hvilket år tror du det er blevet renere Risom?

Det er svært konkret at sige...

Men jeg bygger den forhåbning på den måde, cykelløbene bliver kørt på nu. År tilbage så vi store, lange togter fra f.eks. Kyllingen og Virenque. I dag er det næsten altid kun på sidste bjerg.

Derudover er Contador vel ikke den supermand, han var tilbage på Astana. I 2009 trådte han let fra opad, mens han slog Fabian på en forholdsvis flad enkelstart. Det tvivler jeg på, at vi vil se i år ud fra Dauphine. Men måske havde han bare fået tappet en blodpose... Ej, vil mene hans niveau er faldet siden, vil jeg sige.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #123: 01 Jul 2013, 23:41 »

Jeg synes det er en typisk dum og uviden kommentar. Så hellere luk sporten ned. Jeg kan sagtens forstå at de er de pt. udøvende ryttere der selv skal bestemme. Men hvad med næste generation? Hvor er deres valg?

Problemet bliver i min verden, at man rent faktisk tvinger unge mennesker (der dyrker sporten pga. motion og glæden) til at skulle stikke sig med mærkelige stoffer for bare at kunne følge med.

Jeg er selv træner for en håndfuld unge drenge, hvor 2-3 af dem har potentialle til at blive A-ryttere, og de 2 yngste kan måske endda nå professionelle højder. Hvad skal vi så sige til dem? Skal vi også allerede nu give dem doping, eller er det kun folk på prof-kontrakt der må bruge det? Kan du ikke høre at det er noget af et sidespor man kaster sporten ud i?

Og hvor ved du fra at alle ryttere er dopede? Hvis man kigger på deres watt-tal, altså den kraft der produceres i pedalerne, så er denne jo faldet markant over de seneste 4-5 år. Hvilket alt andet lige på siges at være et sundhedstegn, når nu alle andre sportsgrene efterhånden bliver hurtigere og hurtigere, så er cyklingen blevet langsommere (men materialet voldsomt forbedret - hvilket gør at farten er næsten den samme som den var for 10 år siden).
+1  Thumbs Up
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #124: 01 Jul 2013, 23:44 »

Jeg har altså også nogle tanker om ryttere, der tidligere har været i forbindelse med doping. Det må på en eller anden måde være svært lige pludselig at skulle stoppe med at tage doping. Det må man da kunne mærke, tænker jeg. En del af mig siger, at doping fortsat er florerende i feltet, men jeg holder stadig fast i og tror på, at sporten er blevet renere med årene.

Som sådan vil jeg mene, at en rytter er ren indtil det modsatte er bevist. Det kan dog bare være svært at tro på i visse sammenhænge...

Gilbert er jo f.eks. et glimrende eksempel på en rytter, som slet ikke ligner sig selv fra 2011. Jeg begynder mere at mere at tro, at han var dopet op til begge ører fra mid 00'erne til 11, mens han nu er ren - eller på noget andet, som ikke har en så god virkning, men som er mere sikkert at tage... jeg har absolut intet at bygge min påstand på udover det dyk, som hans karriere har taget.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #125: 01 Jul 2013, 23:52 »

Gilbert er jo f.eks. et glimrende eksempel på en rytter, som slet ikke ligner sig selv fra 2011. Jeg begynder mere at mere at tro, at han var dopet op til begge ører fra mid 00'erne til 11, mens han nu er ren - eller på noget andet, som ikke har en så god virkning, men som er mere sikkert at tage... jeg har absolut intet at bygge min påstand på udover det dyk, som hans karriere har taget.

Han havde et dårligt forår sidste år, primært ødelagt pga. sygdom. Men han endte altså med at blive suveræn verdensmester, og kørte ganske habilt i Amstel Gold Race, hvor han dog blev nødt til at køre spurten ret lang, for at hente Kreuziger, hvilket som bekendt ikke lykkedes. Og samtidig sad alle konkurrenter jo bare og ventede på at han spillede ud. Og Leige-Bastone-Leige var rent lotteri, da der blev angrebet voldsomt meget fra alle sider til sidst.

Og så tog han også 2 etaper i Vueltaen.

Så at sige at han er faldet meget i niveau, er altså ikke helt korrekt.
Logged


Camus
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #126: 01 Jul 2013, 23:53 »

Det er svært konkret at sige...

Men jeg bygger den forhåbning på den måde, cykelløbene bliver kørt på nu. År tilbage så vi store, lange togter fra f.eks. Kyllingen og Virenque. I dag er det næsten altid kun på sidste bjerg.

Derudover er Contador vel ikke den supermand, han var tilbage på Astana. I 2009 trådte han let fra opad, mens han slog Fabian på en forholdsvis flad enkelstart. Det tvivler jeg på, at vi vil se i år ud fra Dauphine. Men måske havde han bare fået tappet en blodpose... Ej, vil mene hans niveau er faldet siden, vil jeg sige.
 I forhold til lange togter, hvis det er en måde at måle det? Hvordan ser Andy's 2011 60 km togt til Gallibier så ud?

Ja Contador var latterlig i 2009, om han bliver det i år må tiden vise.. Perioden omkring Dauphine er "forberedelsestid" så behøver ikke at sige så meget..

 Watt tal er en ting, nogle af dem fra nyere tid er dog også mistænkelige.. Peace Noget andet er latterlige forbedringer, Voecklers 2011 tour, Froomes og hele Sky's udvikling.. f.eks.

  Det faktum at nærmest samtlige hold har doktorer ansat med doping historik, samt har en ledelse med doping historik, gør også at det med ren sport klinger en smule hult..

  Igen det er ikke fordi at cykling er den eneste sport med det problem, vi ved blot en smule mere om problemerne i cykling, hvorfor det også kan være nemmere at forholde sig lidt mere til..

 

 



  
« Seneste Redigering: 01 Jul 2013, 23:56 af Camus » Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #127: 02 Jul 2013, 00:04 »

Han havde et dårligt forår sidste år, primært ødelagt pga. sygdom. Men han endte altså med at blive suveræn verdensmester, og kørte ganske habilt i Amstel Gold Race, hvor han dog blev nødt til at køre spurten ret lang, for at hente Kreuziger, hvilket som bekendt ikke lykkedes. Og samtidig sad alle konkurrenter jo bare og ventede på at han spillede ud. Og Leige-Bastone-Leige var rent lotteri, da der blev angrebet voldsomt meget fra alle sider til sidst.

Og så tog han også 2 etaper i Vueltaen.

Så at sige at han er faldet meget i niveau, er altså ikke helt korrekt.

Fra at være HELT suveræn i 2011 er han faldet meget i niveau, jo. Det ville være løgn ikke at sige andet - han ligner slet ikke sig selv. I 2011 (eller før, for den sags skyld) havde han været langt mere aggressiv sådan et sted som Korzika, hvor vi mere eller mindre slet ikke har set ham i år.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #128: 02 Jul 2013, 00:28 »

Fra at være HELT suveræn i 2011 er han faldet meget i niveau, jo. Det ville være løgn ikke at sige andet - han ligner slet ikke sig selv. I 2011 (eller før, for den sags skyld) havde han været langt mere aggressiv sådan et sted som Korzika, hvor vi mere eller mindre slet ikke har set ham i år.

Kan du nævne andre ryttere der har gjort som Gilbert det ene år, og derefter været lige så suveræn? Du kan ikke sige at Gilbert manglede agressivitet under dette års Amstel Gold Race, i så fald gense lige de sidste 4 kilometer.

Han er faldet i niveau, ja, men han er stadig en verdensklasse rytter.
Logged


SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #129: 02 Jul 2013, 00:34 »

Kan du nævne andre ryttere der har gjort som Gilbert det ene år, og derefter været lige så suveræn? Du kan ikke sige at Gilbert manglede agressivitet under dette års Amstel Gold Race, i så fald gense lige de sidste 4 kilometer.

Han er faldet i niveau, ja, men han er stadig en verdensklasse rytter.

Jeg ved ikke helt, hvad du snakker om med aggressivitet og Amstel Gold Race... men, du mener altså ikke, at han er faldet meget i niveau siden da? Jeg tror helt, at man glemmer, hvor suveræn han var - også i andre løb end bare de 3 ardennerklassikere. Den mand er han på ingen måde nu og man skal lede langt efter hans sejre de seneste par år.

Jeg ved ikke helt, hvor du ville hen med diskussionen.. er du uenig i, at det er noget, som peger i retning af doping eller er du uenig med mig i, at han ikke er så langt fra tidligere tiders form, som jeg gør det til? Hvis det er noget, som jeg har lært de 10 år, som jeg har set cykling, så er det, at stor formsvingninger er et af de absolut største tegn på doping.
Logged

Camus
Gæst
 
Sv: Tour-tråden
« Svar #130: 02 Jul 2013, 00:53 »

http://www.cyclingnews.com/news/gilbert-denies-allegations-of-cortisone-use-at-lotto

Gilbert siger at han kører "seriøst" så det lukker vist den diskussion..  crazy
Logged

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Tour-tråden
« Svar #131: 02 Jul 2013, 11:30 »

Hvordan tror i det kommer til at gå idag til holdtidskørslen? Smiley

Er spændt på at se Sky om de to ryttere de har skadet påvirker deres resultat.
Logged

Vi skal alle være her.

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #132: 02 Jul 2013, 11:42 »

Hvordan tror i det kommer til at gå idag til holdtidskørslen? Smiley

Er spændt på at se Sky om de to ryttere de har skadet påvirker deres resultat.

Ja, det er lige det. Tror, at Movistar satser benhårdt på at få deres etapesejr idag, og det er da ikke helt usandsynligt.
Logged

ydersog
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #133: 02 Jul 2013, 11:45 »

Jeg tror at Garmin, Sky, OmegaPharma QuickStep, Orica GreenEdge og Movistar sætter sig på de første fem pladser Smiley

David Millar ny mand i gult efter i dag Smiley
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tour-tråden
« Svar #134: 02 Jul 2013, 11:48 »

Jeg tror at Garmin, Sky, OmegaPharma QuickStep, Orica GreenEdge og Movistar sætter sig på de første fem pladser Smiley

David Millar ny mand i gult efter i dag Smiley

Movistar før Orica, men ellers er jeg enig Wink

EDIT: Der er faktisk ret mange gode bud på en vinder.. Saxo har da også et stærkt hold? Synes den er svær at spå om.
« Seneste Redigering: 02 Jul 2013, 11:50 af ulle94 » Logged

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 32 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010