home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 388 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Urealistiske spillerværdier
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Urealistiske spillerværdier  (Læst 3035 gange)
Tuxen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Urealistiske spillerværdier
« : 17 Jun 2013, 13:39 »

Hej FM-fans,

Jeg har fået et par problemer i mit nuværende FCK-save, hvor jeg føler, at spillernes værdi er alt for lav i forhold til stats og form. Har ligaens/holdets omdømme så stor indflydelse på spillerne. Det ærgrer mig ret meget, eftersom at jeg ikke føler, at jeg ikke får så meget ud af at sælge spillere, som jeg kunne have fået
Er der hold i problemet eller er det ren brok fra min side af, og finder der en løsning på det?


Logged

Spardle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #1: 17 Jun 2013, 14:14 »

Er du sikker på det er DKK og ikke Euro, Pund etc.?
Logged

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #2: 17 Jun 2013, 14:19 »

Er du sikker på det er DKK og ikke Euro, Pund etc.?

Der står jo DKK før værdien Smiley
Logged

Ready123
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #3: 17 Jun 2013, 14:31 »

Der står jo DKK før værdien Smiley
Det behøver ikke og være det som værdien er angivet i Wink
FM bugger engang imellem og ændre værdien uden at ændre angivelsen i DKK til Euro, Pund, Dollars osv.
Logged

Svartovich
Gæst
 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #4: 17 Jun 2013, 14:36 »

Kender godt frustrationen at være en dansk klub når det kommer til værdi. Den dag du sender ham afsted til en storklub er jeg sikker på han stiger med det samme efter han er solgt.
Logged

reneskovgaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #5: 17 Jun 2013, 14:36 »

Det behøver ikke og være det som værdien er angivet i Wink
FM bugger engang imellem og ændre værdien uden at ændre angivelsen i DKK til Euro, Pund, Dollars osv.

Min fejl så- Har ikke selv oplevet problemet, så det var jeg ikke lige klar over Thumbs Up
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #6: 17 Jun 2013, 14:50 »

Kender godt frustrationen at være en dansk klub når det kommer til værdi. Den dag du sender ham afsted til en storklub er jeg sikker på han stiger med det samme efter han er solgt.
Præcis er også selv i Brøndby nu, og sådan fungere det for klubben i suppen....
Mit bedste råd er at leje ham ud til en storklub og sælge ham den dag han kommer hjem for så har han en ret høj værdi. Ellers skal du få 50% af næste salg med i salgs aftalen og den vej igennem håbe på en masse penge Smiley
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #7: 17 Jun 2013, 15:36 »

Jeg har selv tjent en del penge på at sætte +50% af næste salg på som klausul ved et salg, men det kræver selvfølgelig at du sælger dem mens de stadig er lidt unge (så de kan nå at blive videresolgt) - og så er der også risikoen for at deres kontrakt med den pågældende klub udløber og så får du intet.

Jeg har ikke gjort det så meget i at bruge klausulerne omkring antal kampe spillet giver et beløb osv., men det virker måske.

Og så tror jeg også det er vigtigt at man har sat den pågældende nation, man sælger til en klub i, til view eller playable, så der rent faktisk spilles kampe og spilleren får kampe.
Logged

Tuxen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #8: 17 Jun 2013, 16:20 »

Er du sikker på det er DKK og ikke Euro, Pund etc.?

Bashkim Kadrii er 19 mio værd (På trods af hans status som reserve), så ville ikke mene at problemet lå der  Wink

Præcis er også selv i Brøndby nu, og sådan fungere det for klubben i suppen....
Mit bedste råd er at leje ham ud til en storklub og sælge ham den dag han kommer hjem for så har han en ret høj værdi. Ellers skal du få 50% af næste salg med i salgs aftalen og den vej igennem håbe på en masse penge Smiley
Jeg havde en ung spiller lejet ud til FC Lorient (ikke just en storklub), hvorefter hans værdi straks steg til 30 mio kr. Havde dog håbet at denne værdi ville holdes på et nogenlunde, men kort efter han retunerede til klubben faldt den, og 2 måneder efter er han sølle 3 mio værd Skuffet
Logged

AndreasNord
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #9: 17 Jun 2013, 16:38 »

Jeg havde en ung spiller lejet ud til FC Lorient (ikke just en storklub), hvorefter hans værdi straks steg til 30 mio kr. Havde dog håbet at denne værdi ville holdes på et nogenlunde, men kort efter han retunerede til klubben faldt den, og 2 måneder efter er han sølle 3 mio værd Skuffet
Præcis han skal afsted med det samme. Du kan se i Brøndby tråden, der er et par spillere som jeg har fået for lidt for, men så har jeg handlet 50% af næste salg med Opstemt
Logged

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Ortelot
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #10: 17 Jun 2013, 23:59 »

Sådan er det bare i suppen og andre små ligaer.

Jeg har en spiller i FCK som er 23 og med beskrivelsen "world class midfielder". Han er vurderet til omkring 33 mil. Jeg havde et "wonderkid" vurderet til 14 mil, på trods af at jeg var regerende CL-mestre og med i toppen af koefficient-listen.

Som det er skrevet længere oppe så kan det virkelig betale sig at leje sine unge spillere ud inden man sælger dem. Men de skal sælges med det samme de kommer retur ellers falder deres værdi igen. Og så skal 50 % af næste salg absolut ikke undervurderes. Jeg har lige fået 171 mil for en spiller der gik fra PSG til Real Madrid.
Logged

Tuxen
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #11: 19 Jun 2013, 22:03 »

Sådan er det bare i suppen og andre små ligaer.

Jeg har en spiller i FCK som er 23 og med beskrivelsen "world class midfielder". Han er vurderet til omkring 33 mil. Jeg havde et "wonderkid" vurderet til 14 mil, på trods af at jeg var regerende CL-mestre og med i toppen af koefficient-listen.

Som det er skrevet længere oppe så kan det virkelig betale sig at leje sine unge spillere ud inden man sælger dem. Men de skal sælges med det samme de kommer retur ellers falder deres værdi igen. Og så skal 50 % af næste salg absolut ikke undervurderes. Jeg har lige fået 171 mil for en spiller der gik fra PSG til Real Madrid.
Har ligaen fået et bedre omdømme, eller er det nogenlunde det samme?
Logged

Ortelot
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Urealistiske spillerværdier
« Svar #12: 19 Jun 2013, 23:37 »

Har ligaen fået et bedre omdømme, eller er det nogenlunde det samme?

Der er ikke andre end mig der præsterer, så jeg kan ikke rigtig komme ind i top-10...
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010