home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1112 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 18 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 427 428 [429] 430 431 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 533520 gange)
BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Skole
« Svar #6420: 13 Okt 2011, 17:42 »

Hey alle!

Jeg regner med at skulle sidde op det meste af natten, og lave et par afleveringer, som jeg i vanlig stil er kommet alt for sent i gang med. Jeg har som sådan ikke brug for hjælp, men det kunne være cool, hvis i gad at fortælle lidt om jeres tanker til denne opgave. Jeg kan godt skrive noget ned selv, men det kan være, at der er en af jer, der tænker lidt anderledes end mig.

Opgaven lyder: "Diskutér arbejdets betydning for individet i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i bilag C2."

Her er bilag C2 så:

http://i586.photobucket.com/albums/ss308/JakobE8/Teksttilsamfundsfag.jpg

Jeg beklager meget at jeg måtte tage et billede af teksten, men jeg havde problemer med at kopiere fra PDF-filen.

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #6421: 13 Okt 2011, 18:30 »

Hey alle!

Jeg regner med at skulle sidde op det meste af natten, og lave et par afleveringer, som jeg i vanlig stil er kommet alt for sent i gang med. Jeg har som sådan ikke brug for hjælp, men det kunne være cool, hvis i gad at fortælle lidt om jeres tanker til denne opgave. Jeg kan godt skrive noget ned selv, men det kan være, at der er en af jer, der tænker lidt anderledes end mig.

Opgaven lyder: "Diskutér arbejdets betydning for individet i det senmoderne samfund. Besvarelsen skal tage udgangspunkt i bilag C2."

Her er bilag C2 så:

http://i586.photobucket.com/albums/ss308/JakobE8/Teksttilsamfundsfag.jpg

Jeg beklager meget at jeg måtte tage et billede af teksten, men jeg havde problemer med at kopiere fra PDF-filen.
Jeg vil måske se den fra to sider af
1. Som medarbejder: Hvis jeg havde et arbejde, som jeg skulle have resten af mit liv vil jeg selvfølgelig også gøre alt for at virksomheden skal få succes, men til en vis grænse. Så vil jeg også kigge på virksomhedens størrelse og de opgaver i den stilling jeg nu har (Jo lavere, vil der vel blive forventet). Der er forskel på om man er i en virksomhed med 1000 ansatte og ikke er så høj rang. Her vil jeg ikke mene, at arbejdet skal fylde meget hjemme derhjemme, som hvis man var i en virksomhed med få ansatte og er en af de øverste i hierakiet.
2. Som direktør: Hvis jeg stod til at skulle ansætte Peter, der havde et rigtig godt cv, men gjorde det klart, at han ikke ville tænke så meget på virksomheden når han fik fri fra arbejder. Derimod Henrik der havde et tilfredsstillende cv, men ikke som Peter's, men vil derimod tage arbejdet med hjem og tænkte på arbejdet konstant. Min gamle chef ville uden tøven ansætte Henrik, men det er jo forskellig fra person til person om man vil tænke på sine ansatte's privatliv eller ej. Det vil jeg hvertfald.

Hvad siger du til det?

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Hcan
Landsholdsspiller

« Svar #6422: 13 Okt 2011, 19:13 »

Jeg vil måske se den fra to sider af
1. Som medarbejder: Hvis jeg havde et arbejde, som jeg skulle have resten af mit liv vil jeg selvfølgelig også gøre alt for at virksomheden skal få succes, men til en vis grænse. Så vil jeg også kigge på virksomhedens størrelse og de opgaver i den stilling jeg nu har (Jo lavere, vil der vel blive forventet). Der er forskel på om man er i en virksomhed med 1000 ansatte og ikke er så høj rang. Her vil jeg ikke mene, at arbejdet skal fylde meget hjemme derhjemme, som hvis man var i en virksomhed med få ansatte og er en af de øverste i hierakiet.
2. Som direktør: Hvis jeg stod til at skulle ansætte Peter, der havde et rigtig godt cv, men gjorde det klart, at han ikke ville tænke så meget på virksomheden når han fik fri fra arbejder. Derimod Henrik der havde et tilfredsstillende cv, men ikke som Peter's, men vil derimod tage arbejdet med hjem og tænkte på arbejdet konstant. Min gamle chef ville uden tøven ansætte Henrik, men det er jo forskellig fra person til person om man vil tænke på sine ansatte's privatliv eller ej. Det vil jeg hvertfald.

Hvad siger du til det?

Og hvis man tænker videre, kan der diskuteres WorkLife Balance, som for mange mennesker er en vigtig del, men som dem der tænker arbejde konstant ikke har... Giver det et bedre menneske hvis han er uvenner med konen, fordi han tænker arbejde konstant (går det ud over effektiviteten) kontra manden som har et godt hjemme liv? Jeg tror på ham den sidste i længden yder mest og bliver på jobbet længere, hvilket jo også kan være en parametre at gå efter.

Chelsea FC - Winner of Champions League 2011/12

Følg min blog Stenbroens Drenge - Goes North II  >link<
Månedens blog: Marts 2013

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6423: 14 Okt 2011, 17:08 »

Tak for hjælpen begge to. Det var pænt af jer. Jeg skrev noget om, at Richard Sennet kunne have ret i hans holdning, på den front at det tager lang tid at oplære en ny inden for en virksomhed, og hvis han så skrider efter 1 år, er det spild af ressourcer. Men ellers kunne jeg ikke se hans holdning, om noget der kunne fungere i dagens Danmark, da danskerne er fleksible mennesker.

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #6424: 23 Okt 2011, 10:57 »

Nogen der gode til at lave Balancer i Erhversøkonomi?? For er lige stået af her

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #6425: 23 Okt 2011, 10:58 »

Nogen der gode til at lave Balancer i Erhversøkonomi?? For er lige stået af her
Hvad skal man da? Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

Fogt
Landsholdsspiller

« Svar #6426: 23 Okt 2011, 11:11 »

Jamen opstille en balance, kan lige give dig et link til opgaven

http://www.itrojka.dk/erhvoek/nivE/case/case2_opgavetekst.pdf
Så er det opgave 3. Saldobalancen er lavet, og så skal man lave resultatsopgørelsen og balancen. Men jeg får det ene tal i balancen til at blive i minus og det andet til at blive i plus

Man skal bare trykke der hvor der står 'klik her' så kommer regnearket du skal bruge frem Smiley.

Gry Marie 11.03.12

Nor 19.04.15
Anna Eline 31.08.21

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #6427: 23 Okt 2011, 20:48 »

Hej drenge. Jeg skal skrive en samfundsfags opgave om valget, hvad vil i sige kan være hovedårsager til at vi har skiftet til en rød regering?

J-KobZ
Ynglingespiller

« Svar #6428: 23 Okt 2011, 20:55 »

Hej drenge. Jeg skal skrive en samfundsfags opgave om valget, hvad vil i sige kan være hovedårsager til at vi har skiftet til en rød regering?
Radikale Smiley

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #6429: 23 Okt 2011, 20:57 »

Radikale Smiley
Jeg tænker ikke så meget i et enkelt parti, men mere generelt altså, er folk blevet trætte af VKO osv? :-)

J-KobZ
Ynglingespiller

« Svar #6430: 23 Okt 2011, 21:00 »

Jeg tænker ikke så meget i et enkelt parti, men mere generelt altså, er folk blevet trætte af VKO osv? :-)
Nej det tror jeg såmænd ikke det var, fordi Venstre blev det største parti, jeg tror det var fordi, Konservative kiksede hele valgkampen igennem og Radikale havde et godt valg, men valgte at hoppe hen til rød blok. Så var der også nogle skænderier, der gjorde at DF næsten blev lukket helt ude, og gjorde at de tabte vælgere. Desuden tror jeg, at mange havde set sig sure på den blå blok, fordi krisen i Danmark blev forværret lidt af at Fogh havde lavet skattestop, så vi fik ikke så mange penge ind i skattekassen, da USA valgte at sætte os alle på røven Smiley

Dida
Gæst

« Svar #6431: 25 Okt 2011, 12:30 »

nogen der kan forklare hvordan man finder differentialkvotien ten af: f^1(-3) når f(x) =4x^2?
På forhånd tak

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #6432: 25 Okt 2011, 13:04 »

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, men jeg kan da prøve at hjælpe lidt.

Du har din forskrift f(x) = 4x^2. Denne kan du til start differentiere og få f'(x) = 8x. Du vil så kunne finde hældningen til grafen for f(x) i ethvert x ved blot at sætte x'et ind på x's plads i f'(x).

Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener med f^1(-3), så det må du lige forklare lidt bedre.

Altid FCK
Manager

« Svar #6433: 25 Okt 2011, 19:56 »

Hey drenge!

Er i gang med en tysk aflevering som er rimelig vigtig, idet vores standpunktskarakter afhænger af denne aflevering. Jeg er i tvivl om hvordan verbet i to af sætningerne skal bøjes. Der er et par sætninger jeg er i tvivl om, så hvis en kunne fortælle om de var rigtige eller ej ville det være utrolig lækkert.

Moderen synger barnet en sang.
Die Mutter singt dem Kind ein Lied.

Postbuddet bringer fødselsdagsbarnet en pakke.
Der Briefträger bringt dem Geburtstagskind ein Paket.

Manden forklarer turisterne vejen.
Der Mann erklärt denn Touristen den Weg.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Gosu_power
Landsholdsspiller

« Svar #6434: 25 Okt 2011, 21:59 »

Der skulle vel aldrig være en herinde der har arbejdet med Hillary Clintons "Womes rights are human rights" eller Elephant af Polly Clark. Ville hjælpe mig gevaldigt Smiley

George Gillet: »Hvis Rafa (Liverpool-manager Rafael Benitez) siger, han ønsker at købe Snoogy Doogy, har han vores fulde støtte«. Grin

Sider: 1 ... 427 428 [429] 430 431 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010