home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 16:21:02 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 980 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 413 414 [415] 416 417 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 533823 gange)
Thebarber
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #6210: 14 Jun 2011, 13:48 »

Kender i det når man ikke kan få taget sig sammen til at læse til afgangsprøve? Skuffet
Og når jeg nu alligevel har jeg, kunne jeg godt tænke mig at spørge, er der nogen her der har læst kunsteventyret "klokken" skrevet af H.C And?

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Solskjaer
Ynglingespiller

« Svar #6211: 14 Jun 2011, 14:44 »

Kender i det når man ikke kan få taget sig sammen til at læse til afgangsprøve? Skuffet
Og når jeg nu alligevel har jeg, kunne jeg godt tænke mig at spørge, er der nogen her der har læst kunsteventyret "klokken" skrevet af H.C And?
Er det ikke den med konfirmanderne?

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #6212: 14 Jun 2011, 14:55 »

Er det ikke den med konfirmanderne?
Jo, de leder efter en åndlig klokken Smiley

EDIT: jeg er så gået igang med min at analysere min tekst, og noget jeg aldrig har været rigtig stærk i er sporg analyse. I starten af min disposition har jeg et punkt der hedder:
  • Analyse
  • - Sproget
    - Romantikken
Hvordan ville i gribe den af, altså hvad ville i gøre eller kender i en hjemmeside der kan hjælpe, altså med hvad man skal have analyseret?
« Seneste Redigering: 14 Jun 2011, 15:03 af Thebarber » Logged

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #6213: 14 Jun 2011, 15:20 »

Jo, de leder efter en åndlig klokken Smiley

EDIT: jeg er så gået igang med min at analysere min tekst, og noget jeg aldrig har været rigtig stærk i er sporg analyse. I starten af min disposition har jeg et punkt der hedder:
  • Analyse
  • - Sproget
    - Romantikken
Hvordan ville i gribe den af, altså hvad ville i gøre eller kender i en hjemmeside der kan hjælpe, altså med hvad man skal have analyseret?
Uden at spamme for meget, kunne jeg rigtig godt bruge noget hurtigt hjælp Thumbs Up

guldfck
Førsteholdsspiller

« Svar #6214: 15 Jun 2011, 12:48 »

Hey
Jeg sidder lige nu og analyserer en novelle jeg skal op i til eksamen. Mit emne er 'En tekst af Jesper Wung-Sung'. Jeg har styr på ham, men har lige nu analyseret en del, så ville bare lige spørge jer om jeg kunne tage andet.

Her er hvad jeg har analyseret indtil videre:
- Genre
- Titel
- Tid
- Miljø
- Personkarateristik
- Sprog

PSN: Guldfck

Zizinho
Førsteholdsspiller

« Svar #6215: 15 Jun 2011, 13:15 »

Hey
Jeg sidder lige nu og analyserer en novelle jeg skal op i til eksamen. Mit emne er 'En tekst af Jesper Wung-Sung'. Jeg har styr på ham, men har lige nu analyseret en del, så ville bare lige spørge jer om jeg kunne tage andet.

Her er hvad jeg har analyseret indtil videre:
- Genre
- Titel
- Tid
- Miljø
- Personkarateristik
- Sprog

Jeg er ikke tilhænger af personkarakteristik a, men derimod synes jeg at det, lige netop med en forfatter som Jesper Wung-Sung, er vigtigt at se på den anvendte fortælleteknik da det er gennemgående for Wung-Sungs fortællinger, at den mandelige figur i alle dens faser fra barndom over ungdommen til voksenlivet står helt centralt.

Hvad med en eventuel perspektivering?

guldfck
Førsteholdsspiller

« Svar #6216: 15 Jun 2011, 13:46 »

Jeg har også perspektiveret til en del tekster hvor der tydeligt ses hvordan han skriver og hvilke ting der lige nøjagtigt kendetegner ham Wink

PSN: Guldfck

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #6217: 15 Jun 2011, 15:14 »

Jeg skal op til samfundsfags eksamen i morgen, og jeg ved at min lærer kan rigtig godt lide når man perspektiverer. Men jeg har overhovedet ikke fulgt med i nyhederne de sidste par uger, så jeg har ikke meget at perspektivere til. Derfor tænkte jeg på om i ikke kan fortælle mig om nogle nyheder eller sager der er meget aktuelle i øjeblikket?

Adzke
Landsholdsspiller

« Svar #6218: 15 Jun 2011, 15:19 »

Jeg skal op til samfundsfags eksamen i morgen, og jeg ved at min lærer kan rigtig godt lide når man perspektiverer. Men jeg har overhovedet ikke fulgt med i nyhederne de sidste par uger, så jeg har ikke meget at perspektivere til. Derfor tænkte jeg på om i ikke kan fortælle mig om nogle nyheder eller sager der er meget aktuelle i øjeblikket?

Kan du ikke bare købe nogle aviser fra de sidste to uger? Alternativt købe et login til en landsdækkende avis på nettet?

TheHansibush
Reserveholdsspiller

« Svar #6219: 15 Jun 2011, 15:40 »

Nogen der ved hvad man må have med til samfundsfag prøven i folkeskolen?

BenjaBabs
Førsteholdsspiller

« Svar #6220: 15 Jun 2011, 15:43 »

Da jeg skulle op, skulle jeg have skriveredskaber, diverse bøger vi havde arbejdet med i løbet af året, og notater med. Min lærer havde sørget for diverse opslagsbøger, hvor man kunne slå begrebet, love osv op. Der lå papir da jeg var oppe, men ellers er det en god ide at have papir med, da man kun må medbringe det du skriver til forberedelsen med ind til selve eksamen.

TheHansibush
Reserveholdsspiller

« Svar #6221: 15 Jun 2011, 15:44 »

Da jeg skulle op, skulle jeg have skriveredskaber, diverse bøger vi havde arbejdet med i løbet af året, og notater med. Min lærer havde sørget for diverse opslagsbøger, hvor man kunne slå begrebet, love osv op. Der lå papir da jeg var oppe, men ellers er det en god ide at have papir med, da man kun må medbringe det du skriver til forberedelsen med ind til selve eksamen.
I løbet af året har vi fået en masse papir som skulle være erstatning for en bog. Må jeg have den med til forberedelsen?

Altid FCK
Manager

« Svar #6222: 15 Jun 2011, 17:04 »

Fik overstået min sidste mundtlige prøve i dag, hvor det blev til et 10-tal i engelsk. Er jeg meget tilfreds med, eftersom jeg ikke havde forberedt mig, udover at øve det igennem et par gange. Så det var både 10 i engelsk og i dansk, hvilket er tilfredsstillende, selvom jeg havde satset på 12 i dansk.

Men nu er det slut med, at skulle koncentrere sig om grundskolen. Slut med arrogante lærer, som gør alt for at ydmyge dig, og som er ligeglade med at de er ansat som lærere og ikke politimænd. Slut med latterlige dage, hvor det ikke giver nogen mening man skal møde ind. Har glædet mig til denne dag i snart 10 år, selvom det selvfølgelig var dejligt stille og roligt. 

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Hamza_BIF
Manager

« Svar #6223: 15 Jun 2011, 17:10 »

Du har glædet dig i 1 år, hold op med at lyve. Du havde mig i de øvrige år Hævet Øjenbryn

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Lavezzi
Gæst

« Svar #6224: 15 Jun 2011, 17:22 »

Men nu er det slut med, at skulle koncentrere sig om grundskolen. Slut med arrogante lærer, som gør alt for at ydmyge dig, og som er ligeglade med at de er ansat som lærere og ikke politimænd. Slut med latterlige dage, hvor det ikke giver nogen mening man skal møde ind. Har glædet mig til denne dag i snart 10 år, selvom det selvfølgelig var dejligt stille og roligt. 
Oh, please. Det er først nu det begynder.

Sider: 1 ... 413 414 [415] 416 417 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010