home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 672 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 393 394 [395] 396 397 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 596556 gange)
Altid FCK
Manager

Sv: Skole
« Svar #5910: 16 Apr 2011, 18:39 »

Hej gutter

Står og skal op til mundtlig engelsk afgangsprøve i niende klasse om lidt over en måneds tid. Til dem der ikke ved det, så skal man tale i fem minutter om et emne, og så trækker man et spørgsmål om et af de to tilbageværende emner. De tre emner er:

Travelling/Australia

Love and friendships

Identities

Vores lærer har fortalt, at det er en god ide, at vælge det man tror bliver sværest, da man så ikke kan trække et spørgsmål om det. Derfor regner jeg med, at vælge "Travelling/Australia", da jeg fx ikke vil trække et spørgsmål om Australiens dyr. Travelling må man gerne fortælle om uden, at indblande Australien og omvendt. Jeg er bare lidt på bar bund om, hvad jeg kunne fortælle om rejser eller Australien, når jeg skal snakke i fem minutter.

Jeg skal have startet på en disposition til på tirsdag, hvor jeg skal have forklaret, hvad jeg vil fortælle om. Hvis nogen har nogen forslag, må man meget gerne komme med dem. Jeg har selv tænkt over fx hvordan man rejser, hvorfor man rejser, osv. men synes ikke det er de bedste ting.

På forhånd tak

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Sulo
Landsholdsspiller

« Svar #5911: 16 Apr 2011, 18:44 »

Hej gutter

Står og skal op til mundtlig engelsk afgangsprøve i niende klasse om lidt over en måneds tid. Til dem der ikke ved det, så skal man tale i fem minutter om et emne, og så trækker man et spørgsmål om et af de to tilbageværende emner. De tre emner er:

Travelling/Australia

Love and friendships

Identities

Vores lærer har fortalt, at det er en god ide, at vælge det man tror bliver sværest, da man så ikke kan trække et spørgsmål om det. Derfor regner jeg med, at vælge "Travelling/Australia", da jeg fx ikke vil trække et spørgsmål om Australiens dyr. Travelling må man gerne fortælle om uden, at indblande Australien og omvendt. Jeg er bare lidt på bar bund om, hvad jeg kunne fortælle om rejser eller Australien, når jeg skal snakke i fem minutter.

Jeg skal have startet på en disposition til på tirsdag, hvor jeg skal have forklaret, hvad jeg vil fortælle om. Hvis nogen har nogen forslag, må man meget gerne komme med dem. Jeg har selv tænkt over fx hvordan man rejser, hvorfor man rejser, osv. men synes ikke det er de bedste ting.

På forhånd tak
Et oplagt emne vil være, at du fortæller om din drømmerejse. Hvorhen den skal gå, hvad du vil opleve og sådanne spørgsmål vil være gode at besvare. Det er også et emne, som har masser af kød på sig.

Altid FCK
Manager

« Svar #5912: 17 Apr 2011, 10:45 »

Et oplagt emne vil være, at du fortæller om din drømmerejse. Hvorhen den skal gå, hvad du vil opleve og sådanne spørgsmål vil være gode at besvare. Det er også et emne, som har masser af kød på sig.

Kunne faktisk være en meget god ide. Jeg ved bare ikke, hvor meget jeg må "dreje" den, for jeg kan ikke snakke om min drømmerejse i fem minutter. Men jeg kunne fx tale lidt uden om, så det falder naturligt, hvis du forstår hvad jeg mener. Må lige høre min lærer ad.

Er der nogen andre forslag?

ManutdogBIF
Reserveholdsspiller

« Svar #5913: 17 Apr 2011, 13:29 »

Nogen som er gode til tysk skriftlig, som har tid til at hjælpe lidt?

søgaard
Gæst

« Svar #5914: 17 Apr 2011, 15:09 »

Kunne faktisk være en meget god ide. Jeg ved bare ikke, hvor meget jeg må "dreje" den, for jeg kan ikke snakke om min drømmerejse i fem minutter. Men jeg kunne fx tale lidt uden om, så det falder naturligt, hvis du forstår hvad jeg mener. Må lige høre min lærer ad.

Er der nogen andre forslag?
Det ville være oplagt at fortælle omkring turistmål i Austrailien. Du vil kunne fortælle noget om f.eks. Ayers Rock, Bondi Beach. Altså de populære turistersteder i Australien og hvorfor de er populære eller sådan noget.

Jyden
Gæst

« Svar #5915: 18 Apr 2011, 09:52 »

Hejsa (: nogen der kan forklare mig hvilke regneregler gælder der for ln(x) og log(x)
På forhånd tak

Roxer
Landsholdsspiller

« Svar #5916: 18 Apr 2011, 10:02 »

Hej folkens. Jeg skal skriv en analyse af novellen "film" af Helle Helle. Det er sådan at jeg er kommet til at smide mit opgaveark væk, hvor novellen også var på. Nogle der ved hvor man kan finde den på nettet?

Nibali
Landsholdsspiller

« Svar #5917: 18 Apr 2011, 23:02 »

Jeg er så heldig at have et matematik-projekt her i ferien. Derfor sidder jeg netop nu, og kæmper med at få en eksponentiel-vækstmodel til at passe. Ud fra excel har jeg udregnet at formlen cirka lyder: Y= 1567,3e^0,015x

Her ville jeg jo tro at man blot skulle indsætte et tal i stedet for e, og ellers opløfte det i 0,015 og gange det med 1567,3. Men jeg kan tydeligt se ud fra resultaterne dette ikke er tilfældet. Så kan nogle forklar mig hvad man rent faktisk skal. Hvis man indsætter 30 i formlen skulle det gerne give 2908 (sådan cirka - R2-værdien var på 0,9921). Men HVOR i formlen skal 30 indsætte for at dette bliver tilfældet?

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #5918: 19 Apr 2011, 14:38 »

Jeg er så heldig at have et matematik-projekt her i ferien. Derfor sidder jeg netop nu, og kæmper med at få en eksponentiel-vækstmodel til at passe. Ud fra excel har jeg udregnet at formlen cirka lyder: Y= 1567,3e^0,015x

Her ville jeg jo tro at man blot skulle indsætte et tal i stedet for e, og ellers opløfte det i 0,015 og gange det med 1567,3. Men jeg kan tydeligt se ud fra resultaterne dette ikke er tilfældet. Så kan nogle forklar mig hvad man rent faktisk skal. Hvis man indsætter 30 i formlen skulle det gerne give 2908 (sådan cirka - R2-værdien var på 0,9921). Men HVOR i formlen skal 30 indsætte for at dette bliver tilfældet?

e er "eulers tal" og derfor ingen variable. Du kan sammenligne det med Pi, som jo også blot er et tal (e = 2,718281828). eulers tal fungere på samme måde som logaritmen til et tal (rent faktisk er den naturlige logaritme konstrueret på baggrund af Eulers tal - og de er derved hinandens omvendte funktioner.)

X er derimod en variabel, og derved afhænger din funktion Y af dine inputs X. Så hvis du indsætter 30 på X's plads, får du: (in excel =1567,3*exp(0,015*30) 2458.

Håber det giver mening, ellers må du lige skrive igen..

Hamza_BIF
Manager

« Svar #5919: 19 Apr 2011, 15:24 »

Så fik jeg brev fra Niels Brock, som var min førsteprioritet, og er også kommet ind Smiley

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Dane 16
Landsholdsspiller

« Svar #5920: 19 Apr 2011, 22:26 »

Hej drenge
Jeg sidder med en dansk stil ved navn "Pak Danmark med i kufferten" jeg skal så vælge 4 egenskaber og værdier, i kan læse opgaven nedenfor..

Du skal også vælge mindst 4 ”egenskaber og værdier”, som du finder særligt karakteristiske for
dansk kultur. Her må du selv være kreativ, men det kunne fx være: ”hygge”, demokrati, ligestilling,
dansk jul, dansk humor

Indtil videre har jeg ytringsfrihed, demokrati og jantelov.. Så jeg kunne godt bruge nogle idéer til en sidste ting og gerne en lille begrundelse som jeg kan bygge videre på, jeg er gået helt i stå så alle bud er virkelig velkomne, håber i kan hjælpe..

Altid FCK
Manager

« Svar #5921: 19 Apr 2011, 22:35 »

Hej drenge
Jeg sidder med en dansk stil ved navn "Pak Danmark med i kufferten" jeg skal så vælge 4 egenskaber og værdier, i kan læse opgaven nedenfor..

Du skal også vælge mindst 4 ”egenskaber og værdier”, som du finder særligt karakteristiske for
dansk kultur. Her må du selv være kreativ, men det kunne fx være: ”hygge”, demokrati, ligestilling,
dansk jul, dansk humor

Indtil videre har jeg ytringsfrihed, demokrati og jantelov.. Så jeg kunne godt bruge nogle idéer til en sidste ting og gerne en lille begrundelse som jeg kan bygge videre på, jeg er gået helt i stå så alle bud er virkelig velkomne, håber i kan hjælpe..

Et forslag kunne være det danske foreningsliv, altså i sportsklubber, som du ikke ser i mange lande. Fx bliver det i USA seriøst rigtig tidligt, samt det er for skoler de spiller.
Et andet bud kunne være kongehuset selvom jeg er imod det.

Dane 16
Landsholdsspiller

« Svar #5922: 19 Apr 2011, 22:38 »

Et forslag kunne være det danske foreningsliv, altså i sportsklubber, som du ikke ser i mange lande. Fx bliver det i USA seriøst rigtig tidligt, samt det er for skoler de spiller.
Et andet bud kunne være kongehuset selvom jeg er imod det.

Hmm.. gode bud, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal skrive om dem, jeg prøver mig lidt frem med foreningslivet

fck-drengen
Gæst

« Svar #5923: 19 Apr 2011, 22:58 »

Så fik jeg brev fra Niels Brock, som var min førsteprioritet, og er også kommet ind Smiley
Hvorhenne?  Thumbs Up JTP?  Smiley

Hamza_BIF
Manager

« Svar #5924: 19 Apr 2011, 23:01 »

Jep Thumbs Up

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Sider: 1 ... 393 394 [395] 396 397 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010