home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 813 Gæster Online.

Indlæg: 1133151 over 31388 Emner
Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 354 355 [356] 357 358 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 597298 gange)
knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5325: 07 Okt 2010, 20:04 »

Er der nogle matematiskeanlagte-gode-brøkregner som vil hjælpe mig lidt Peace

4.   Skriv følgende udtryk som en enkelt brøk
1/2+(3a-2)/6

Hvis i kan forestille jer den som brøk - ville det bare være rart hvis der lige var en hurtig til at regne den :-)

Det handler om at gange nævneren op, så der er samme nævner i begge, og derefter kan tællerne så sættes samme under samme nævner. Da nævnerne er 2 og 6, kan 2 ganges med 3 for at få samme nævnere i begge brøker. Men når man ganger med noget i nævneren skal man gange med det samme i tælleren, altså skal 1 også ganges med 3.

Svar: 1/2+(3a-2)/6 = 3/6+(3a-2)/6 = (1+(3a-2))/6
Logged

Vuelve la ilusión

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5326: 07 Okt 2010, 21:32 »

 -5(-2x-7y)=10x+35y
Det passer vel?
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5327: 07 Okt 2010, 21:45 »

Det skulle jeg mene.
Logged

Vuelve la ilusión

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5328: 07 Okt 2010, 21:46 »

-5(-2x-7y)=10x+35y
Det passer vel?
Jep, det passer. Du kan prøve at give x og y en værdi. F. eks kan x være 1 og y være 2. Derved kan du altid tjekke om ligningen går op.  Smiley
Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5329: 07 Okt 2010, 22:11 »

jeg skulle lige være sikker, mange tak for de hurtige svar
Logged

Manager89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5330: 07 Okt 2010, 23:15 »

Hvis du rigtig god, bruger du lige programmet Mathcad(Et regneprogram) der smider du ligningen ind og så får du svaret Opstemt
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5331: 07 Okt 2010, 23:59 »

Hvis du rigtig god, bruger du lige programmet Mathcad(Et regneprogram) der smider du ligningen ind og så får du svaret Opstemt

Det program koster da penge? Smiley
Logged

:-)

Manager89
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5332: 08 Okt 2010, 08:45 »

Hvis man er studierne, kan nogle uddannelser tilbyde programmet gratis. Når man lærer programmet at kende, er der ikke meget matemtik der driller, men man skal også passe på at man ikke glemmer hvordan man regner Opstemt
« Seneste Redigering: 08 Okt 2010, 08:55 af Manager89 » Logged

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5333: 09 Okt 2010, 17:49 »

Hvis du rigtig god, bruger du lige programmet Mathcad(Et regneprogram) der smider du ligningen ind og så får du svaret Opstemt

Må jeg i øvrigt lige på det kraftigste advare mod sådanne programmer..

I gør jeg selv en bjørnetjeneste, og selv om argumentet er, at man ved disse programmer blot tjekker sine resultater efter, så gør den stadig mere skade end gavn. Lad os antage, at i skriver en forkert ligning ind i en af disse programmer, og at i så får et andet resultat end de i har regnet jeg frem til.. I så fald vil i bruge unødvendig lang tid på en opgave, som måske lå lige til højrebenet.

I øvrigt kan excel bruges til samtlige af disse problemstillinger, og det er ikke nødvendigt at investere i disse regneprogrammer, hvis man har brug for det..
Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5334: 09 Okt 2010, 19:07 »

Må jeg i øvrigt lige på det kraftigste advare mod sådanne programmer..

I gør jeg selv en bjørnetjeneste, og selv om argumentet er, at man ved disse programmer blot tjekker sine resultater efter, så gør den stadig mere skade end gavn. Lad os antage, at i skriver en forkert ligning ind i en af disse programmer, og at i så får et andet resultat end de i har regnet jeg frem til.. I så fald vil i bruge unødvendig lang tid på en opgave, som måske lå lige til højrebenet.

I øvrigt kan excel bruges til samtlige af disse problemstillinger, og det er ikke nødvendigt at investere i disse regneprogrammer, hvis man har brug for det..

Nu ved jeg ikke med andre steder, men på det gymnasium jeg går på, bliver de matematiske elever tvunget til at bruge mathcad. Alle deres afleveringer foregår inde i mathcad.
Logged


ZiDaNe5
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5335: 09 Okt 2010, 22:05 »

Vi bruger maple, som vi også er "tvunget" til at bruge..
Logged

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5336: 10 Okt 2010, 13:12 »

Så er det måske der svaret skal findes, når studerende kommer ud af gymnasiet uden at kunne differentiere.. Det er i sandhed gået nedad med gymnasierne....
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5337: 10 Okt 2010, 13:58 »

Da jeg gik på gym brugte vi ingen regneprogrammer på computeren. Vores afleveringer blev lavet i Word og hvis vi skulle udregne noget ved maskinhjælp så var det altid lommeregneren/grafregneren vi brugte Smiley
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5338: 10 Okt 2010, 21:03 »

Fik egentlig aldrig sagt tak til de der hjalp mig med matematikken for snart en uge siden. Det er sku dårlig stil af mig - sorry. Og mange tak for hjælpen. Godt at folk vil dele ud af deres skills, til uvidende fjolser som mig.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #5339: 10 Okt 2010, 21:25 »

Hej drenge..

Jeg har fået følgende opgave i min mat aflevering (HHX 1 år niveau):

Om en lineær funktion f oplyses det, at f(-2) = -2 og at F(2) = 12, og at værdimængden er:

Vm(f) = ]-100;100]

Bestem definitionsmængden Dm(f)

Jeg får den til: Dm(f)=[23,5;-26,5] eller Dm(f)=[uendlig;-26,5]. Nogle der kan be- eller afkræfte om én af dem er rigtige?
Logged

:-)

Sider: 1 ... 354 355 [356] 357 358 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010