home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 1253 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 352 353 [354] 355 356 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 597331 gange)
Chicharito
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #5295: 05 Okt 2010, 21:09 »

Okay jeg prøver lige så Smiley

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #5296: 05 Okt 2010, 21:19 »

Jeg er lidt i tvivl om hvordan følgende sætning, skal se ud i datid;

Being in the water is hard enough, but the thought of being in it all night just must destroy him.

Being in the water was hard enough, but the thought of being in it all night had to destroy him.

Er dog ikke sikker. Den sidste del af sætningen er skrevet en smule kringlet. Er det en udleveret sætning eller noget du har skrevet? For hvis det er en udleveret sætning, så er jeg ikke sikker på, min rettelse til sidst er tro mod sætningen (altså, der er ændret for meget i forhold til oprindelsen).

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5297: 05 Okt 2010, 21:36 »

Okay jeg prøver lige så Smiley

Så er jeg færdig, og jeg får det samme som min lommeregner Opstemt

Hvilket niveau har du matematik på, og hvilket klassetrin er du på nu? STX/HHX?

Jeg har oploadet et word-dokument, hvor du kan se hvordan man KAN gøre. Jeg ved ikke om du har lært om andengradspolynomie r  endnu, men jeg bruger et trick derfra. Jeg ved ikke lige om man kan gøre det på andre måder, men dette burde være rigtigt.

Link til dokumentet: http://www.megaupload.com/?d=JN82YURL
« Seneste Redigering: 05 Okt 2010, 21:52 af muten » Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #5298: 05 Okt 2010, 21:55 »

Så er jeg færdig, og jeg får det samme som min lommeregner Opstemt

Hvilket niveau har du matematik på, og hvilket klassetrin er du på nu? STX/HHX?

Jeg har oploadet et word-dokument, hvor du kan se hvordan man KAN gøre. Jeg ved ikke om du har lært om andengradspolynomie r endnu, men jeg bruger et trick derfra. Jeg ved ikke lige om man kan gøre det på andre måder, men dette burde være rigtigt.

Link til dokumentet: http://www.megaupload.com/?d=JN82YURL

Jeg går på HTX 1.G. Hvad med dig? Det ser ud til, at du har godt styr på matematikken  Thumbs Up

Jeg har ikke lært noget om andengradspolynomie r endnu, men vi er igang med noget om bare polynomier, vil jeg mene.

Mange tak igen fordi du gad og bruge tid på det, men lige noget angående den første altså der skal man jo finde sammenhængen af to ensvinklede trekanter sider og ikke hele trekanten.

Chakana
Manager

« Svar #5299: 05 Okt 2010, 21:56 »

Being in the water was hard enough, but the thought of being in it all night had to destroy him.

Er dog ikke sikker. Den sidste del af sætningen er skrevet en smule kringlet. Er det en udleveret sætning eller noget du har skrevet? For hvis det er en udleveret sætning, så er jeg ikke sikker på, min rettelse til sidst er tro mod sætningen (altså, der er ændret for meget i forhold til oprindelsen).

Det står i bogen What's Eating Gilbert Grape. Men du har ret, det er en ret kringlet slutning.

Arsenal Football Club

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5300: 05 Okt 2010, 21:59 »

Jeg går på HTX 1.G. Hvad med dig? Det ser ud til, at du har godt styr på matematikken Thumbs Up

Jeg har ikke lært noget om andengradspolynomie r endnu, men vi er igang med noget om bare polynomier, vil jeg mene.

Mange tak igen fordi du gad og bruge tid på det, men lige noget angående den første altså der skal man jo finde sammenhængen af to ensvinklede trekanter sider og ikke hele trekanten.

Jeg afsluttede STX i sommers. Havde matematik på a-niveau.

Sammenhængen mellem siderne i to ensvinklede trekanter er vel netop det forhold mellem dem, som eksisterer og som kan udtrykkes med forstørrelsesfaktor en Smiley
Vil jeg da mene. Kan du ikke lige skrive opgaveformuleringen ind?

EDIT: Det havde du allerede gjort Smiley
Du kan vel bruge denne ligning: A/a=B/b=C/c=k. Du kan evt. udelade "=k".
« Seneste Redigering: 05 Okt 2010, 22:02 af muten » Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #5301: 05 Okt 2010, 22:04 »

Jeg afsluttede STX i sommers. Havde matematik på a-niveau.

Sammenhængen mellem siderne i to ensvinklede trekanter er vel netop det forhold mellem dem, som eksisterer og som kan udtrykkes med forstørrelsesfaktor en Smiley
Vil jeg da mene. Kan du ikke lige skrive opgaveformuleringen ind?

Hehe der står bare man skal isolere c Opstemt, men tror det her er nok som restultat c^2-9c=24. Der man bare skulle isolere c.  Opstemt

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5302: 05 Okt 2010, 22:05 »

C er ikke isoleret i det der du skriver.. Wink
Når ikke der indgår andre ubekendte end den du isolerer, så vil du få et resultat, som var det jeg fandt frem til. Og der var altså 2 løsninger til c.
« Seneste Redigering: 05 Okt 2010, 22:11 af muten » Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #5303: 05 Okt 2010, 22:20 »

Altså vi har ikke haft om det før, og der er nok en lettere måde at løse den på, da jeg trossalt er 1.ger i grundforløb med Matematik på B-niveau. Opstemt

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5304: 05 Okt 2010, 22:21 »

Hehe ja, det kan godt være. I så fald forstår jeg bare ikke hvorfor min lommeregner så ikke giver mig den løsning. De løsninger som min lommeregner giver mig lægger 100% op til, at man skal gøre det som jeg har gjort.. Så umiddelbart tror jeg ikke det kan løses på andre måder.. Smiley
« Seneste Redigering: 05 Okt 2010, 22:24 af muten » Logged

ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

« Svar #5305: 05 Okt 2010, 22:48 »

Okay, hvis den kan vil jeg sende dig en pb.. Opstemt Igen tusind gange tak for den dejlige hjælp  Thumbs Up

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5306: 05 Okt 2010, 22:50 »

Send mig endelig en pb hvis det er. Måske har jeg glemt noget helt basalt crazy

Og det var så lidt Smiley

Mathié
Landsholdsspiller

« Svar #5307: 06 Okt 2010, 02:39 »

Jeg skal bruge lidt hjælp til noget simpelt termometri - den portugisiske del skal jeg nok spare jer for!

"En videnskabsmand fremstillede et termometer, hvis skala havde sin oprindelse i det absolute nulpunkt. Vandets smeltepunkt er angivet som 546 *X - hvad er vandets kogepunktet på denne skala?"

Jeg ved så meget, at svaret skal blive 746 *X, men jeg skal selvfølgelig lave en udregning, der beviser det.

Jeg har haft en hulens masse opgaver som disse, men den eneste forskel er, at jeg normalt kender de to temperaturer på den nye skala - smelte- og kogepunkt, så der ved jeg, hvad jeg skal gøre, men den her er lidt anderledes...

Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe mig! Tak på forhånd Smiley

Manager89
Reserveholdsspiller

« Svar #5308: 06 Okt 2010, 09:31 »

Er det Kelvin i regn med ?
http://da.wikipedia.org/wiki/Kelvin

Mathié
Landsholdsspiller

« Svar #5309: 06 Okt 2010, 14:08 »

Er det Kelvin i regn med ?
http://da.wikipedia.org/wiki/Kelvin

Den ukendte skala er ikke Kelvin, nej, men siden det absolutte nulpunkt bliver nævnt, må det have noget med Kelvin at gøre. Men hvad ved jeg ikke...

Sider: 1 ... 352 353 [354] 355 356 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010