home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 836 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 346 347 [348] 349 350 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 597433 gange)
Michaellaudrup
Reserveholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #5205: 23 Sep 2010, 13:13 »

Nogle der kan hjælpe mig med lidt matematik. Smiley

I danmark er momsen 25% når man ligger til og 20% når man trækker fra, men i tyskland er den 16% når man ligger til og hvad er den så når man trækker fra? Smiley

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5206: 23 Sep 2010, 13:48 »

Nogle der kan hjælpe mig med lidt matematik. Smiley

I danmark er momsen 25% når man ligger til og 20% når man trækker fra, men i tyskland er den 16% når man ligger til og hvad er den så når man trækker fra? Smiley

Når du lægger moms til i Tyskland så lægger du jo 16% til, hvilket svarer til at gange prisen med 1,16. Når du så skal have trukket de 16% fra igen, så gør du bare det modsatte af hvad du gjorde dengang du lagde momsen til. Så når du skal fjerne den tyske moms, skal du bare dividere prisen med 1,16 Smiley

Jeg kan også sige det på en anden måde. Lad os tage udgangspunkt i en pris (ekskl. moms) på 100 kr. Så lægger du moms til og får 100 * 1,16 = 116 kr. Altså udgør de 16 kr. i dette eksempel momsen. I den nye pris som er inkl. moms udgør de 16 kr. dog ikke længere 16%. De udgør i stedet 16/116 = 0,13793103 = 13,79 %. Og dette svarer til at momsen i Danmark udgør 20% af den samlede pris. I Tyskland udgør den altså 13,79% af den samlede pris.

Så altså:
Når du vil fjerne dansk moms fra en pris kan du gange med 0,80 eller dividere med 1,25.
Når du vil fjerne tysk moms fra en pris kan du gange med 0,86206897. Men du kan også (og det vil da trods alt være lettere) dividere med 1,16.

Håber det gav lidt forståelse Smiley
« Seneste Redigering: 23 Sep 2010, 13:59 af muten » Logged

Fernando
Gæst

« Svar #5207: 23 Sep 2010, 14:24 »

Det er et meget normalt fag at have på Gymnasiet/HHX Wink

Jeg har fransk Wink

Fernando
Gæst

« Svar #5208: 23 Sep 2010, 14:29 »

Jeg går ud fra, at Benjamiin går på et ungdomsuddannelse. Der er spansk et af de mere populære sprog blandt de studerende. Da jeg gik på gymnasiet havde vi valget mellem Tysk, Spansk eller Fransk. Mange andre steder er valgmulighederne dog større og måske mere specielle end dem på mit gymnasium.

Ashti var hurtigere... Skuffet

Som jeg dog lige skrevet i min andet indlæg har jeg fransk, men vores valg var dok desværre kun mellem tysk og fransk, men gad godt gå til Spansk istedet for Smiley jeg er nu ikke den bedste til tysk og ønsker faktisk ikke at have det og ser ikke den store grund til at ha det? er bedre til Fransk end Tysk Thumbs Up... Er der i øvrigt nogen som kender en rigtig god Idræthøjskole eller hvad det hedder? Da jeg gerne vil gå på sådan en efter folkeskolen..Thumbs Up

søgaard
Gæst

« Svar #5209: 23 Sep 2010, 14:38 »

. Er der i øvrigt nogen som kender en rigtig god Idræthøjskole eller hvad det hedder? Da jeg gerne vil gå på sådan en efter folkeskolen..Thumbs Up
Altså Idrætshøjskole i stedet for efterskole/10.klasse?

På en del højskoler er der faktisk aldersgrænse, så det bør du lige tjekke før du laver yderligere overvejelser. Jeg ved at på Nordjyllands idrætshøjskole, så skal man være 17½ ved opholdets start. Desuden er sådan et ophold på en højskole slet ikke billigt!

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #5210: 23 Sep 2010, 14:42 »

Er der i øvrigt nogen som kender en rigtig god Idræthøjskole eller hvad det hedder? Da jeg gerne vil gå på sådan en efter folkeskolen..Thumbs Up

Kender intet til idrætshøjskoler. Men hvis du mener idrætsefterskoler så kender jeg et par stykker.

I Holstebro er der Holstebro Sports College
I Ikast er der ISI
I Juelsminde er der Hellebjerg
På Fyn er der Oure.
I Sønderjylland er der SINE

Smiley

Fernando
Gæst

« Svar #5211: 23 Sep 2010, 14:46 »

Altså Idrætshøjskole i stedet for efterskole/10.klasse?

På en del højskoler er der faktisk aldersgrænse, så det bør du lige tjekke før du laver yderligere overvejelser. Jeg ved at på Nordjyllands idrætshøjskole, så skal man være 17½ ved opholdets start. Desuden er sådan et ophold på en højskole slet ikke billigt!

Nej det ved mine forældre godt, men om 3 år til den tid skulle jeg da gerne være 17/18 år gammel, men er der nogen der har gået på en Idrætshøjskole og fortælle hvad man laver med henblik på sport og lektier og sådan?. Peace

og Muten min far har sagt, at hvis jeg skal gå på en Idrætshøjskole skal det nok være en på Jylland/Fyn da han siger at det er de bedste, men det ved jeg nu ikke..

søgaard
Gæst

« Svar #5212: 23 Sep 2010, 14:53 »

Nej det ved mine forældre godt, men om 3 år til den tid skulle jeg da gerne være 17/18 år gammel, men er der nogen der har gået på en Idrætshøjskole og fortælle hvad man laver med henblik på sport og lektier og sådan?. Peace

og Muten min far har sagt, at hvis jeg skal gå på en Idrætshøjskole skal det nok være en på Jylland/Fyn da han siger at det er de bedste, men det ved jeg nu ikke..
Okay, well, jeg ville føle, at det var mere naturligt med et højskoleophold bagefter din ungdomsuddannelse.. Det er trods alt bedre at gå i klasse med jævnaldrene end folk, som er 1-2 år yngre end en selv.

Enged
Gæst

« Svar #5213: 23 Sep 2010, 14:55 »

Er du sikker på at du ikke bare skal på en idrætsefterskole, Fernando? Højskole er som regel for folk på 20+ som har færdiggjort en ungdomsuddannelse.

DimitarBerbatov
Gæst

« Svar #5214: 23 Sep 2010, 15:40 »

Ehm Fernando du har misforstået det Søgaard og jeg har prøvet at sige.. Du kan ikke have spansk på en almindelig folkeskole.. Det er fandme de færreste der har det (har endnu ikke hørt om en folker der tilbyder spansk).. Der kan du vælge mellem Fransk og Tysk..

Når du kommer skridtet videre dvs. Gymnasiet, Handelsskolen eller Teknisk Gymnasium så er det MEGET ALMINDELIGT at man kan vælge Spansk som fag... ;-)

Derudover så er en Højskole noget for folk der har afsluttet deres ungdomsuddannelse (dvs. folk der er færdige med gym typisk) som folk også har fortalt dig.. Det du vil efter 9. klasse bliver kaldt en EFTERSKOLE eller i dit tilfælde en idrætsefterskole Opstemt Hvilket er et sted hvor man typisk kan gå i enten 9. eller 10. klasse med andre børn på ens alder .. Rigtigt fedt har selv gået på idrætsefterskole og der ligger en del gode i jylland og Oure på Fyn.. Undersøg markedet der er vidst en hjemmeside for alle efterskoler/idrætsefterskoler i Danmark der hedder: www.efterskole.dk !! På de gode idrætsefterskoler/efterskoler skal man dog allerede skrive sig op nu her for at få en plads medmindre man er et meget UNIKT talent som de gerne ville have ind på skolen.. Så undersøg det allerede nu og tag stilling til det Smiley

Fernando
Gæst

« Svar #5215: 23 Sep 2010, 15:46 »

Er du sikker på at du ikke bare skal på en idrætsefterskole, Fernando? Højskole er som regel for folk på 20+ som har færdiggjort en ungdomsuddannelse.

Undskyld mente selvfølgelig en Idrætsefterskole her efter niende om 3 år.. og jeg jo ikke den skarpeste kok i køkkenet Grin

JeppeA
Landsholdsspiller

« Svar #5216: 23 Sep 2010, 22:05 »

Nogle der kan nævne nogle ting der hovedsageligt kan forbedre en virksomheds likviditet? Smiley

Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her: DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!

cjensen94
Gæst

« Svar #5217: 23 Sep 2010, 22:09 »

Fernando: Af idrætsefterskoler kan jeg da fortælle at jeg et par venner der har været på sådan nogle. ISI, Skyum, Lyngs, Oure skulle vidst være rigtig gode Smiley Men det er de jo nok alle sammen, hvis man bare er med de rigtige mennesker.

Altid FCK
Manager

« Svar #5218: 23 Sep 2010, 22:12 »

Undskyld mente selvfølgelig en Idrætsefterskole her efter niende om 3 år.. og jeg jo ikke den skarpeste kok i køkkenet Grin

Der findes et hav af idrætsefterskoler, går selv på en nu Smiley Men det er svært at sige nogle gode efterskoler, når man ikke ved hvordan du er... Hvilken linje og hvor seriøst det skal være. Og hvilket niveau selvfølgelig Wink

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Thebarber
Landsholdsspiller

« Svar #5219: 25 Sep 2010, 20:30 »

Kender i det, når man går ind på ElevIntra og der står "Vi tager i Dyrehaven for at opleve kronhjortene i brunst.
Vi mødes på Humlebæk Station kl. 6.15 og er hjemme igen ca.11.30."
FML!! Sur

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Sider: 1 ... 346 347 [348] 349 350 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010