home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1152 Gæster Online.

Indlæg: 1132947 over 31382 Emner
Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530065 gange)
JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #165: 25 Sep 2006, 21:26 »

Søgte godt nok på pyramidestub, men fandt intet relevant - tak!
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #166: 25 Sep 2006, 21:27 »

Heps drenge.

Jeg søger efter et billede af en pyramidestub, samt en formel til udregning af rumfang ved en pyramidestub. Er det noget I ligger inde med? Smiley

Pyramiden kan i følge min bog udregnes sådan:

V=1/3xhxG

V=Rumfang
G=Areal af grunflade
H= Højde
1/3= en tredjedel
x= Gange


Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #167: 25 Sep 2006, 21:28 »

Pyramiden kan i følge min bog udregnes sådan:

V=1/3xhxG

V=Rumfang
G=Areal af grunflade
H= Højde
1/3= en tredjedel
x= Gange




Rumfang: V = 1/3 h * (G + g + kvadratroden af G * g) :-D
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #168: 25 Sep 2006, 21:29 »

@rooland tror jeg har misforstået dig. Mener du f.eks 1/2(4+2x)?
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #169: 25 Sep 2006, 21:30 »

@rooland tror jeg har misforstået dig. Mener du f.eks 1/2(4+2x)?

Ja.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #170: 25 Sep 2006, 21:33 »

Så gør du ligesom den første.
0.5(4+2x)
2+x

Nu jeg tænker over det er det faktisk bare at gøre som jeg skrev før. Divider hvert led med nævneren (i dette tilfælde 2).

I den anden skal du altså bare dividere hvert led med tre.
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #171: 25 Sep 2006, 21:38 »

Det var altså 0.5(x+2)
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #172: 25 Sep 2006, 21:40 »

Så gør du ligesom den første.
0.5(4+2x)
2+x

Nu jeg tænker over det er det faktisk bare at gøre som jeg skrev før. Divider hvert led med nævneren (i dette tilfælde 2).

I den anden skal du altså bare dividere hvert led med tre.

Tidligere sagde du at den anden skulle dividres med 2. Huh
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #173: 25 Sep 2006, 21:42 »

Et øjeblik, så tar vi den lige forfra
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #174: 25 Sep 2006, 21:45 »

Hey!

sidder og Kæmper med nogle stykker hvor jeg skal finde det dobbelte af :

1. 6(x+2)
2. En halv(4+2x)
3. En Tredjedel (3-9X)

nogen der kan hjælpe?


Jeg har fundet resultatet af den 3.
og den anden siger du at jeg skal dividere nævneren(2) med hvert led.
det vil sige at det giver 2+1x og det skal fordobles så det giver altså 4+2x?
« Seneste Redigering: 25 Sep 2006, 21:50 af Rooland » Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #175: 25 Sep 2006, 21:47 »

Hvad plejer de forskellige at få i skriftligt tysk? Altså skriftlige afleveringer.. :-)
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #176: 25 Sep 2006, 21:48 »

1. 6(x+2)
Har jeg beskrevet hvordan du gør

2. 1/2(4+2x)
Her ganger du 1/2 ind i parentesen. Og det at gange med en halv er det samme som at dividere med to (nævneren)

3. 1/3(3-9X)
Som ovenfor. Bortset fra at du ganger 1/3 ind i parentesen. Dette er det samme som at dividere med 3 (nævneren)

Håber det er forklaret godt nok.
Hvad får du i den tredje?
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #177: 25 Sep 2006, 21:51 »


i den 3. får jeg 1-3x
i den 2. får jeg 4+2x.
Logged

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #178: 25 Sep 2006, 21:57 »

Hvorfor vil du fordoble den anden?
Logged

Rooland
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #179: 25 Sep 2006, 22:00 »

I min matematikbog skal jeg fordoble alle stykkerne.
Jeg har jo kun divideret.
Logged

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010