home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:55:09 Broen13 Omklædning... Liga historik?
I dag kl. 12:23:47 Broen13 Omklædning... Real Oviedo
I dag kl. 10:43:24 Broen13 Blogs #9 Youth to Gold
I dag kl. 08:17:53 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
I går kl. 21:26:02 g00n Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 21:10:00 Bubbles Blogs #2- Migthy Hammers
I går kl. 20:21:10 Jonaspetersen93 Blogs Et nyt kapitel på 10’eren
Antal Registrerede Brugere: 23176
  0 Brugere, 567 Gæster Online.

Nyeste Bruger: jonesgude
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 323 324 [325] 326 327 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 612617 gange)
ZiDaNe5
Førsteholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #4860: 08 Jun 2009, 19:36 »

En ion er et atom, der har givet ellet taget elektroner

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #4861: 08 Jun 2009, 19:39 »

Men er det ikke rart at have en fremgangsmåde, så der er nogenlunde styr på hvad du laver?

De gange jeg har været til eksamen i fysik, har jeg altid haft styr på hvilke forsøg der kunne laves inden for de forskellige emner i pensum..

Og derudover er det nok for sent til at få styr på pensum, men en eksamen er nu engang en del nemmere hvis man har styr på pensum..

Sørg for at have en sides noter til hvert emne, hvor du i stikord har pensum, og til sidst et par forsøg til hvert emne, som du kan lave..

Så går det nok ikke helt galt..

Pepe
Gæst

« Svar #4862: 08 Jun 2009, 19:43 »

De gange jeg har været til eksamen i fysik, har jeg altid haft styr på hvilke forsøg der kunne laves inden for de forskellige emner i pensum..

Og derudover er det nok for sent til at få styr på pensum, men en eksamen er nu engang en del nemmere hvis man har styr på pensum..

Sørg for at have en sides noter til hvert emne, hvor du i stikord har pensum, og til sidst et par forsøg til hvert emne, som du kan lave..

Så går det nok ikke helt galt..

Jeg har helt fint styr på pensum, jeg ville bare gerne have en fremgangsmåde.

Eks:

Teori (Forklar alkohols rolle i hverdagen)
Teori (Tegn forskellige alkaner, alkoholer og lignendes molekyleopbygning)
Forsøg (Destillisation af alkohol)

etc Smiley

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #4863: 08 Jun 2009, 19:45 »

Okay... Så er jeg med..

Det afhænger helt og aldeles af den pågældende lærer.. I må da have snakket om, hvordan jeres lærer har forestillet sig eksamen skal gå..

Men derudover, tror jeg de fleste lærere ville være glade for den fremgangsmåde du nævner..

Er det egentlig stadig en gruppeeksamen?

Pepe
Gæst

« Svar #4864: 08 Jun 2009, 19:49 »

Nej, her i 9. klasse er det ikke gruppeksamen.

Ja, vi har snakket om hvordan eksamenen skal foregå, men vi nåede kun at gennemgå to af de fire emner, vi kan komme op i.

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #4865: 08 Jun 2009, 20:19 »

Jeg har lige et spørgsmål omkring engelsk.

Jeg har fået et projekt for i engelsk, hvor jeg skal lave mit eget produkt. Jeg skal lave logo, navn, slogan eller en jingle og noget jeg ikke forstår og det skal jeg have hjælp til.

Hvad betyder 'good packaging'?

I den mening at det skal bruges i et produkt?

Cesc
Gæst

« Svar #4866: 08 Jun 2009, 20:48 »

Det havde jeg selv, da jeg gik i 7. Kan huske at jeg lavede et computerspil, der handlede om middelalderen - et rigtig fedt strategi-spil, hvor jeg lavede en supersvedig powerpoint med en så lækkert plakat omkring mit produkt. Det var virkelig fedt, kan jeg huske.

Jeg ved ikke om du har valgt, hvad du vil lave, men synes du skal vælge noget specielt måske. Det kunne gøre at din lærer tænker ekstra over dit produkt.

Et par g-strenge, hvor der står "Niko's" på, måske et computerspil (gennemtænkt naturligvis) eller en speciel spise. Bare for at komme med et par idéer.

Good packaging betyder jo direkte oversat god emballage, så det må være noget i den dur. Kan være udseendet på pakken..

søgaard
Gæst

« Svar #4867: 08 Jun 2009, 20:52 »

Jeg har helt fint styr på pensum, jeg ville bare gerne have en fremgangsmåde.

Eks:

Teori (Forklar alkohols rolle i hverdagen)
Teori (Tegn forskellige alkaner, alkoholer og lignendes molekyleopbygning)
Forsøg (Destillisation af alkohol)

etc Smiley

Da jeg var til eksamen i fysik i 1.g trak jeg atomet, så startede jeg med lidt grundlæggende teori om atomets opbygning og derefter lavede jeg forsøget samtidig med, at jeg grundigt forklarede hvad forsøget gik ud på og hvad formålet var med dette forsøg. Derefter gik jeg mere i dybden med mit teori og forklarede noget mere indviklet omkring atomets opbygning osv.

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #4868: 08 Jun 2009, 21:00 »

Det havde jeg selv, da jeg gik i 7. Kan huske at jeg lavede et computerspil, der handlede om middelalderen - et rigtig fedt strategi-spil, hvor jeg lavede en supersvedig powerpoint med en så lækkert plakat omkring mit produkt. Det var virkelig fedt, kan jeg huske.

Jeg ved ikke om du har valgt, hvad du vil lave, men synes du skal vælge noget specielt måske. Det kunne gøre at din lærer tænker ekstra over dit produkt.

Et par g-strenge, hvor der står "Niko's" på, måske et computerspil (gennemtænkt naturligvis) eller en speciel spise. Bare for at komme med et par idéer.

Good packaging betyder jo direkte oversat god emballage, så det må være noget i den dur. Kan være udseendet på pakken..

Jeg forstår.

Jeg synes selv det jeg har valgt, er fuldstændig genialt!

Jeg har valgt at lave mit eget produkt kaldet "Tropical Coke". En cola, med en blanding af frugter fra alle de tropiske frugter. Hvor jeg så har sat mig ned og taget en cola flaske og sat mit eget logo og mit "brand" navn på. Jeg har også fundet på et slogan/jingle. Som jeg også synes lyder ret fedt. Hvorefter jeg så kommer med forklaringer til det hele. Har tænkt mig at sætte det på en planche, så man kan se det! Wink

Cesc
Gæst

« Svar #4869: 08 Jun 2009, 21:11 »

Jeg forstår.

Jeg synes selv det jeg har valgt, er fuldstændig genialt!

Jeg har valgt at lave mit eget produkt kaldet "Tropical Coke". En cola, med en blanding af frugter fra alle de tropiske frugter. Hvor jeg så har sat mig ned og taget en cola flaske og sat mit eget logo og mit "brand" navn på. Jeg har også fundet på et slogan/jingle. Som jeg også synes lyder ret fedt. Hvorefter jeg så kommer med forklaringer til det hele. Har tænkt mig at sætte det på en planche, så man kan se det! Wink

Haha. Blæret.

Lyder sgu' rigtig fedt, kan du måske komme med din jingle)

Smiley

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #4870: 08 Jun 2009, 21:15 »

Det blev ikke til en jingle, men det blev til et lille slogan, som lyder sådan her:

The best from the south in one bottle!

Phrepsak
Ynglingespiller

« Svar #4871: 08 Jun 2009, 21:40 »

Jeg kan lige oplyse min viden mht. til diskussionen nogle sider tilbage om nogle/nogen:

Nogen og nogle er begge i flertal.
Mens nogen betyder "nogen som helst", betyder nogle "nogle stykker".

Fx: Person 1: "Du har da godt nok mange cola-flasker (sorry, kunne ikke finde bedre ord). Opstemt
Jeg har slet ikke nogen".

Person 2: "Tja, jeg har da nogle flasker i kælderen, du kan få, hvis det er".

Håber, det var forståligt.  Smiley

motZ
Gæst

« Svar #4872: 09 Jun 2009, 15:02 »

I vores klasse har vi fået til opgave at finde en musikvideo at analysere.

Derfor spørger jeg jer nu, om i har nogle gode forslag til en musikvideo, som er sådan rimelig nem at gå til. Der skal jo være lidt historie bag, og der skal ske noget i videoen. Ikke bare hvor bandet/artisten står og spiller til en koncert eller sådan noget.

Håber i kan give nogle forslag..

Smiley

Yoggidk
Gæst

« Svar #4873: 09 Jun 2009, 15:07 »

I vores klasse har vi fået til opgave at finde en musikvideo at analysere.

Derfor spørger jeg jer nu, om i har nogle gode forslag til en musikvideo, som er sådan rimelig nem at gå til. Der skal jo være lidt historie bag, og der skal ske noget i videoen. Ikke bare hvor bandet/artisten står og spiller til en koncert eller sådan noget.

Håber i kan give nogle forslag..

Smiley

Jeg har den perfekte!

L.O.C. - Bare en pige

Der er en god historie i videoen, det er et godt valg hvis det bliver den!

motZ
Gæst

« Svar #4874: 09 Jun 2009, 15:30 »

Hælder selv lidt til en af Eminem's sange. Og specielt Lose Yourself.. Den er der vel også en slags historie bag? Smiley

Sider: 1 ... 323 324 [325] 326 327 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010