home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Mar 2026, 19:42 Kenitho Challenges The real Sir Alex Ferg...
19 Mar 2026, 08:02 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2026, 20:33 RasmusA12 Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2026 ...
17 Mar 2026, 13:15 ydersog Blogs #68 Youth to Gold
12 Mar 2026, 07:57 Broen13 Blogs [29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17 Broen13 Klubsøgnin... Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
Antal Registrerede Brugere: 23356
  1 Bruger, 884 Gæster Online.

Nyeste Bruger: ParisWhali
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 217 218 [219] 220 221 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 652670 gange)
Kvitte
Lilleputspiller
*

Sv: Skole
« Svar #3270: 09 Nov 2008, 12:40 »

I min kronik skal jeg bla. skrive om forholdet mellem det offentlige og det privarte rum i det moderne samfund. Men jeg ved ikke helt hva jeg kan skrive om dette.
Nogen der har nogen som helst idéer, så bare skyd løs!

En kronik, kan sidestilles med en lang artikel om et specifikt emne. En kronik fylder, jævnfør dansk korrekthed, cirka 8000 anslag, inklusive mellemrum og tegn. En kronik indeholder sjældent billeder - oftest kun ét enkelt, der symboliserer det man skriver om.

Så hvad enten du går i 2. klasse, eller 3.g., så er det forventet at en kronik opfylder standarderne - derfor 8000 anslag.

God fornøjelse - spændende emne! (Jeg ville personligt have skrevet om forskellen på den offentlige og private sundhedssektor. Netop med dette emne, kan man dreje det over på en "amerikanisering" af det danske samfund).

Det er ikke forkert at fejle. Det er forkert ikke at lære af sine fejl.

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #3271: 09 Nov 2008, 12:48 »

Mdn min opgave lyder:
Skriv en kronik om forholdet mellem det private og det offentlige rum i det moderne samfund. Din kronik skal indeholde rn redegørelse for de væsentlige synspunkter i Mivhael Enggaards tekst: "Reality-tv: Brugs-tv" samt en diskussion af tekstens synspunkter set i relation til dine egne erfaringer.

Men vil det sige at jeg så kan vælge et underemne som fx. sundhedssektoren?

Kvitte
Lilleputspiller
*

« Svar #3272: 09 Nov 2008, 12:54 »

Nu kender jeg ikke Michael Enggaards tekst, men hvis bare du skal skrive om forholdet i mellem det private og offentlige rum, så kan du vel skrive om alt der har en offentligt og privat side...

Det er ikke forkert at fejle. Det er forkert ikke at lære af sine fejl.

ManUtd83
Manager

« Svar #3273: 09 Nov 2008, 12:56 »

Umiddelbart lyder det slet ikke som et emne der kan drages ind under det private og offentlige rum, men jeg har selvfølgelig heller ikke læst den tekst du har fået udleveret.

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #3274: 09 Nov 2008, 13:08 »

Den handler om hvad der vises i fjernsynet og hvordan det påvirker befolkningen.

Dasmessi
Gæst

« Svar #3275: 09 Nov 2008, 13:37 »

Et digt vi skal aflevere imorgen i engelsk.
You are the light in my eyes when I wake up.
You smile on my lips every day.
You are in the air I breathe.
You are the heart of my body, which for me to live.
You are why I stand out of bed on the morning, to experience and learn something new every day.

Er det rigtigt skrevet?  Rullende Øjne

Jinx
Ynglingespiller

« Svar #3276: 09 Nov 2008, 13:51 »

Mdn min opgave lyder:
Skriv en kronik om forholdet mellem det private og det offentlige rum i det moderne samfund. Din kronik skal indeholde rn redegørelse for de væsentlige synspunkter i Mivhael Enggaards tekst: "Reality-tv: Brugs-tv" samt en diskussion af tekstens synspunkter set i relation til dine egne erfaringer.

Men vil det sige at jeg så kan vælge et underemne som fx. sundhedssektoren?

Du kan på ingen måde indrage sundhedssektoren i din kronik.

Hvis du har mulighed for at nå biblioteket inden afleveringsdatoen, så er det af sted efter Finn Thorbjørn Hansen: Kunsten at navigere i kaos.

Derudover skal du ind på autenticitetsbegreb et, evt. noget om mediesyn. Du kan også komme ind på begrebet faktion, selv om det er et gammelt begreb.

Der er usandsynlig meget du kan komme ind på i forbindelse med emnet, men jeg kender jo ikke dine egne erfaringer på området, som du bliver bedt om, at tage udgangspunkt i. Jeg fandt lige den her bacheloropgave på nettet. Den er fra samme seminarium som jeg gik på og den lille smule jeg har skimmet tager udgangspunkt i udemærkede tekster.
http://www.aha.cvujelling.dk/Bachelor/Bachelor/Medie,%20identiet%20og%20dannelse.htm#_Toc94671852

Det var blot et par hints fra en folkeskolelærer, der har skrevet eksamensopgave om reality-tv i undervisningen.

vuson
Landsholdsspiller

« Svar #3277: 09 Nov 2008, 13:59 »

Takker. Der står også at jeg skal redegøre for de væsentlige synspunkter i teksten, Hva vil det helt korrekt sige?

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #3278: 09 Nov 2008, 14:45 »

Har en opgave for tili morgen hvor der står jeg skal redegøre for indholdet i nogle artikler vi har fået. Hvad er det helt præcist at redegøre betyder? På forhånd tak Smiley

ManUtd83
Manager

« Svar #3279: 09 Nov 2008, 14:46 »

En redegørelse er tæt på at være et referat bare mere detaljeret. Du skal kort fortalt sige hvad folk mener og hvorfor UDEN at inddrage dine egne holdninger til det pågældende emne.

Missen93
Førsteholdsspiller

« Svar #3280: 09 Nov 2008, 14:49 »

Har jeg forstået det rigtigt: Altså jeg fortælle teksten med mine egne ord ogsåpege det vigtigste ud?

MBryoma
Reserveholdsspiller

« Svar #3281: 09 Nov 2008, 18:13 »

er der nogen der har set TO Verdener..

Er der modsætninger i filmen??

One Team One Goal,
You Can't Believe In The Dream,
Until You Believe In Each Other

søgaard
Gæst

« Svar #3282: 10 Nov 2008, 18:34 »

Jeg har et spørgsmål angående en kemirapport. I følge bagebøger kan brug af natron give afsmag af soda. Hvorfor ?

KF
Landsholdsspiller

« Svar #3283: 10 Nov 2008, 18:36 »

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

søgaard
Gæst

« Svar #3284: 10 Nov 2008, 18:41 »

Takker, men nu sidder jeg på FmF fra mobilen, hvor det tager 10 år at komme fra FmF til google Tunge

Sider: 1 ... 217 218 [219] 220 221 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010