home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:35:16 Broen13 Blogs #3 Youth to Gold
I går kl. 14:39:19 warmon Blogs #0 - Migthy Hammers
I går kl. 11:18:47 ydersog Omklædning... Forøg UI hastighed
06 Nov 2025, 23:49 warmon Blogs [11] Mit AS Roma-event...
06 Nov 2025, 08:18 fckbo Omklædning... Klub tråd - FC København
05 Nov 2025, 21:15 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Nov 2025, 12:22 Sunbao Omklædning... Hvad ser folket frem t...
Antal Registrerede Brugere: 23175
  1 Bruger, 546 Gæster Online.

Nyeste Bruger: ThomasSug
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 610278 gange)
brotta
Reserveholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #2310: 03 Apr 2008, 15:36 »

Den historiske er: den skandinaviske sammenhold, omkring at skabe en velfærdsmodel. Lederne sad et sted (kan ikke huske hvad det hed, men noget ala sjalssø) hvor man taler om at der bliver skabt en konsensus omkring nogen fælles træk. Disse træk bygger på socialdemokratiske værdier som landende har været ledet af i mange år. Samtidig er der en øknomisk opblomstring, og flere (kvinder) på arbejdsmarkedet, samt en bedre uddannet befolkning, baby boomet (!). De væsentlige træk er skatte strukturen, at den gælder alle, statens rolle. Sammenling evt med de andre modeller, måske EU, som også gør det samme med strukturfonden!?
konsekvenser er øget lighed, som fra kan skabe mere/mindre dynamik (ideologi), høj skat (ideologi). Babyboomet bliver ældre --> ældre byrden som jf struktur kommisionen er et problem. her ville jeg igen trække EU ind, og løsningen er de frie bevægeligheder.
Er lige hvad jeg kan huske nu, håber det hjalp lidt!

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #2311: 03 Apr 2008, 15:47 »

Den historiske er: den skandinaviske sammenhold, omkring at skabe en velfærdsmodel. Lederne sad et sted (kan ikke huske hvad det hed, men noget ala sjalssø) hvor man taler om at der bliver skabt en konsensus omkring nogen fælles træk. Disse træk bygger på socialdemokratiske værdier som landende har været ledet af i mange år. Samtidig er der en øknomisk opblomstring, og flere (kvinder) på arbejdsmarkedet, samt en bedre uddannet befolkning, baby boomet (!). De væsentlige træk er skatte strukturen, at den gælder alle, statens rolle. Sammenling evt med de andre modeller, måske EU, som også gør det samme med strukturfonden!?
konsekvenser er øget lighed, som fra kan skabe mere/mindre dynamik (ideologi), høj skat (ideologi). Babyboomet bliver ældre --> ældre byrden som jf struktur kommisionen er et problem. her ville jeg igen trække EU ind, og løsningen er de frie bevægeligheder.

Fedt!! tusind tak  Thumbs Up. der er dog lige en enkelt ting jeg vil spørge om. Hvordan kan det, at babyboomet bliver ældre være en konsekvens af den valgte model?

PGReimer
Førsteholdsspiller

« Svar #2312: 03 Apr 2008, 15:49 »

Var det ikke Kanslergadeforliget?

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #2313: 03 Apr 2008, 15:50 »

fordi de har deltaget på arbejdsmarkedet i lang tid, og er en stor del af arbejdsstyrken. Når de så skal pensioneres/have efterløn, kommer der til at mangle arbejdkraft --> der ikke er nok skattekroner til at betale overførselsindkomst erne. Det er et generalt problem i hele EU, specielt fordi fødselsraten i DK/EU er for lav, og at den frie bevægelighed svækkes af forskellige pensionsregler EU lande imellem.
Var det ikke Kanslergadeforliget?
Er det ikke mere social politik, og lang tid før man kommer med en egentlig velfærdsmodel.

PGReimer
Førsteholdsspiller

« Svar #2314: 03 Apr 2008, 15:56 »

Er det ikke mere social politik, og lang tid før man kommer med en egentlig velfærdsmodel.

Troede bare det var der den danske velfærdsstat sådan "rigtigt" startede  Peace Hvor man fik Ulykkesforsikring, Folkeforsikring og sådan noget stads Wink

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #2315: 03 Apr 2008, 15:58 »

Det kan meget vel passe, er lidt tid siden jeg gik i skole og havde sådan noget stof Smiley

Yoggidk
Gæst

« Svar #2316: 03 Apr 2008, 16:04 »

Det kan meget vel passe, er lidt tid siden jeg gik i skole og havde sådan noget stof Smiley

kan man godt sige Smiley

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #2317: 03 Apr 2008, 16:05 »

Var det kanslergadeforliget som startede det danske velfærdssystem i starten?

brotta
Reserveholdsspiller

« Svar #2318: 03 Apr 2008, 16:13 »

nu har jeg set nogen gamle noter igennem: egentlig er det lavet for at undgå den øknomiske krise i 30'erne, men det spændende er, at Soc. Dem får bønderne over på deres side, ved at sikre deres løn, dermed kan man godt sige, at det er starten til velfærdsstaten

Mernild
Landsholdsspiller

« Svar #2319: 03 Apr 2008, 16:18 »

Det har du selvfølgelig ret i Smiley

Thore
Manager

« Svar #2320: 06 Apr 2008, 15:43 »

Nu har jeg lige fået det nye word 2007, hvordan i dælen laver man ordoptælling i det?  Shockeret

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Djævlen
Gæst

« Svar #2321: 06 Apr 2008, 15:47 »

Nu har jeg lige fået det nye word 2007, hvordan i dælen laver man ordoptælling i det?  Shockeret

Nederst til venstre. Der står 0/XXX - klik på det og du får en masse optællinger frem.

Thore
Manager

« Svar #2322: 06 Apr 2008, 15:50 »

Nederst til venstre. Der står 0/XXX - klik på det og du får en masse optællinger frem.

Super, tak skal du have  Thumbs Up

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Niko
Gæst

« Svar #2323: 06 Apr 2008, 21:18 »

En køkkenrulle indeholder 315 stykker papir på hver 19 cm x 22 cm.

A. -
B. Hvor mange m2 papir indeholder en køkkenrulle?
C. Hvad vejer køkkenrullen, når papirtypen vejer 40g/m2?

HÅBER PÅ NOGLE HURTIGE SVAR!

Jeg har ingen anelse, om hvordan jeg finder svaret på B og C.

Niko
Gæst

« Svar #2324: 06 Apr 2008, 22:00 »

Ingen som ved det - jeg har seriøst brug for hurtigt hjælp!

Sider: 1 ... 153 154 [155] 156 157 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010