home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1166 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 551 552 [553] 554 555 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530079 gange)
Cristiano Doni
Ynglingespiller

Sv: Skole
« Svar #8280: 28 Apr 2014, 23:09 »

Brug af Danmarks Statistik ligger langt fra mig eftersom det er godt et år siden, at jeg blev student og sidst brugte det - derfor ønsker jeg, at få jeres hjælp. Jeg ved ikke, om det er muligt at undersøge dette, men er der nogen der kan hjælpe mig med, at finde ud følgende:

Hvor meget en dansker inden for industri-branchen tjener i timen?

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.

Tvivlsomt at du kan finde det. Hvis du skal være heldig, så kan det være du kan finde statistik over ufaglærtes gennemsnitlige indkomst på årsbasis. Ofte er timeløn en svær størrelse at måle på, da de færreste kun modtager deres timeløn. Dertil kommer forskellige tillæg og især når vi snakker industri, hvor en del fabrikker kører akkordlønninger.

Hvis du vil have svar på et spørgsmål angående timeløn, så vil det være mere nærliggende at kigge på en fagforening og deres egne undersøgelser, men derved får du ikke alle fra industrien med. Så det er selvfølgelig et valg man bør overveje, hvor man kan styrke eller måske nærmere svække sin opgave mindst.

AndreasNord
Landsholdsspiller

« Svar #8281: 30 Apr 2014, 16:16 »

Hej kloge hoveder, jeg sidder og skriver SRO i VØ og AØ og nu er jeg pludselig kommet i tvivl. Vi fik 4 problemstillinger vi kunne vælge imellem og jeg valgte så problemformuleringe n   der hedder "Selvvalgt iværksættervirksomh ed. Jeg vil gennemføre en økonomiske analyse, gøre rede for virksomhedens branchemæssige overvejelser, samt analysere og diskutere virksomhedens konkurrenceforhold og konkurrencemæssige position." og har valgt min fars virksomhed som er lige over et år gammel, så jeg har en resultat opgørelse og deres nuværende regnskaber. Men hvad ville i tage med ind under den økonomiske analyse. Jeg havde tænkt mig at regne nøgletal, men kan man bruge det til noget? Da jeg jo kun kan regne det for et år kan jeg ikke vise om det går frem eller tilbage. Hvad ville i ellers skrive under den økonomiske analyse?

På forhånd mange tak.

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #8282: 30 Apr 2014, 16:49 »

Du kan måske se om du kan sammeligne med tilsvarende firmaer i industrien.

Du kan også relatere det til stadiet af virksomheds life cycle (kan ikke lige huske hvad modellen hedder, men det er i forhold til opstartsperioden, vækstperioden osv og i hver stadie forventer man specifikke ting - tænker at i fx opstartsperioden er der stor investering i inventar og måske er der også underskud i daglig gang osv).

TroelsJ
Førsteholdsspiller

« Svar #8283: 01 Maj 2014, 22:46 »

Jeg går i 9 klasse og skal snart op i mundtlig engelsk til eksamen, og som den fodbold freak jeg nu engang er, vælger jeg nok emnet "hooliganism". Jeg skal derfor bruge nogle kilder til emnet. Jeg har selv søgt lidt på google og fået nogle ideer, men kender nogen af jer nogle film, bøger, artikler, osv, der kunne kommer ind under emnet?

Chelsea;

Hate United - Love Glazer!

Svartovich
Gæst

« Svar #8284: 01 Maj 2014, 22:48 »

Jeg går i 9 klasse og skal snart op i mundtlig engelsk til eksamen, og som den fodbold freak jeg nu engang er, vælger jeg nok emnet "hooliganism". Jeg skal derfor bruge nogle kilder til emnet. Jeg har selv søgt lidt på google og fået nogle ideer, men kender nogen af jer nogle film, bøger, artikler, osv, der kunne kommer ind under emnet?
Ej hvor sjovt. Jeg skal også op i mundtlig i engelsk, og jeg har også valgt hooliganism. Er i gang med at skrive min outline.

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #8285: 01 Maj 2014, 22:48 »

Green Street Hooligan - en fandens god film Smiley

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #8286: 01 Maj 2014, 22:49 »

Ej hvor sjovt. Jeg skal også op i mundtlig i engelsk, og jeg har også valgt hooliganism. Er i gang med at skrive min outline.

Åbenbart et meget populært emne blandt fodboldtosser - havde selv samme emne i 9. klasse  Cool

Anfield Road
Manager

« Svar #8287: 01 Maj 2014, 23:09 »

Dokumentarserien "International football factories" er en øjenåbner der vil noget. Ved ikke lige hvor du kan finde den, men mon ikke den kan fremskaffes. Har været sendt på 6'ere før i hvert fald.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

TroelsJ
Førsteholdsspiller

« Svar #8288: 01 Maj 2014, 23:36 »

Green Street Hooligan - en fandens god film Smiley

Dokumentarserien "International football factories" er en øjenåbner der vil noget. Ved ikke lige hvor du kan finde den, men mon ikke den kan fremskaffes. Har været sendt på 6'ere før i hvert fald.

Tak for forslagene drenge!
Green Street Hooligan havde jeg også selv kigget på, og det må bestemt være en film jeg skal se.
International football factories er også en fantastisk ide! Har vist set et afsnit engang, hvor de var i Rusland, og det husker jeg som meget interessant. Det er også godt at det omhandler virkeligheden, så man kan høre om nogle rigtige hændelser, og måske få et lidt mere "virkeligt" billede af det.
Kan forresten også se, at ham reporteren i programmet selv har været hovedperson i en film kaldet The Football Factory, så det er vel også en man skal se.
Jeg må heller se at komme igang, for det kommer til at tage noget tid!  Opstemt

Chelsea;

Hate United - Love Glazer!

Cristiano Doni
Ynglingespiller

« Svar #8289: 02 Maj 2014, 08:03 »

Et godt alternativ på skrift er bogen "Among The Thugs". En journalist går undercover som hooligan og beskriver hele sin rejse. Den giver et mere nuanceret billede af hooligankultur end filmene, hvor det er tydeligt at de også har skulle sælge billetter og gerne mange af dem.

Svartovich
Gæst

« Svar #8290: 02 Maj 2014, 15:21 »

Tak for forslagene drenge!
Green Street Hooligan havde jeg også selv kigget på, og det må bestemt være en film jeg skal se.
International football factories er også en fantastisk ide! Har vist set et afsnit engang, hvor de var i Rusland, og det husker jeg som meget interessant. Det er også godt at det omhandler virkeligheden, så man kan høre om nogle rigtige hændelser, og måske få et lidt mere "virkeligt" billede af det.
Kan forresten også se, at ham reporteren i programmet selv har været hovedperson i en film kaldet The Football Factory, så det er vel også en man skal se.
Jeg må heller se at komme igang, for det kommer til at tage noget tid!  Opstemt
Jeg har set Green Street, og det er en rigtig god film imo. Jeg blev færdig med min outline i dag, og der brugte jeg blandt andet den som kilde. Resten var bare en masse internet sider som omhandlede emnet. Smiley

Saviola
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

« Svar #8291: 02 Maj 2014, 16:13 »

Et godt alternativ på skrift er bogen "Among The Thugs". En journalist går undercover som hooligan og beskriver hele sin rejse. Den giver et mere nuanceret billede af hooligankultur end filmene, hvor det er tydeligt at de også har skulle sælge billetter og gerne mange af dem.
Netop det at få et nuanceret billede af hooligankulturen er svært, da der er mange som glorifyer kulturen og jeg tror at hvis man er kritisk overfor sine kilder, så må det sparke røv i 9. klasse. :-)

AFC
Manager

« Svar #8292: 05 Maj 2014, 21:19 »

Tvivlsomt at du kan finde det. Hvis du skal være heldig, så kan det være du kan finde statistik over ufaglærtes gennemsnitlige indkomst på årsbasis. Ofte er timeløn en svær størrelse at måle på, da de færreste kun modtager deres timeløn. Dertil kommer forskellige tillæg og især når vi snakker industri, hvor en del fabrikker kører akkordlønninger.

Hvis du vil have svar på et spørgsmål angående timeløn, så vil det være mere nærliggende at kigge på en fagforening og deres egne undersøgelser, men derved får du ikke alle fra industrien med. Så det er selvfølgelig et valg man bør overveje, hvor man kan styrke eller måske nærmere svække sin opgave mindst.
Tusind tak for dit svar.

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #8293: 05 Maj 2014, 22:34 »

Med så mange fodboldidioter herinde, må der være flere end mig, der går med drømmen om at blive sportsjournalist og derfor også var til optagelsesprøven på Journalisthøjskolen i lørdags? Smiley

Hehe. Man behøver langt fra at være journalist for at være sportsjournalist. Men fedt, at du tager prøven.

Jeg kan kun anbefale skolen. Den er fandens god, og jeg ved, at prøverne bliver rettet her i starten af maj. Så hold ud.

KentBrylle
Ynglingespiller

« Svar #8294: 05 Maj 2014, 23:06 »

Hehe. Man behøver langt fra at være journalist for at være sportsjournalist. Men fedt, at du tager prøven.

Jeg kan kun anbefale skolen. Den er fandens god, og jeg ved, at prøverne bliver rettet her i starten af maj. Så hold ud.
Det har du ret i, men det er en af vejene at tage, kan man sige Peace

Yes, jeg var også i Odense til optagelsesprøve og var så heldig at blive inviteret til samtale, som bliver afholdt torsdag, så jeg lever sgu i håbet!
Det bliver også spændende med Aarhus Smiley

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Sider: 1 ... 551 552 [553] 554 555 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010