home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1165 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 550 551 [552] 553 554 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530160 gange)
Tuxtla
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #8265: 09 Apr 2014, 19:41 »

Det her er nok et skud i tågen, men prøver alligevel.

Er igang med at skrive SRO i Musik-Matematik om Barokmusikken. Hvor jeg så har valgt en af Bachs fugaer til at analysere. Hvilket jeg føler at jeg snildt kan, dog har jeg strore problemer med matematikken, og tænkte på om der er en der har et kompendie eller noget lignende omkring affine afbildninger, eller nogle noter de kan dele, er lidt på bar bund omkring hvad jeg skal skrive om affine afbildninger og hvordan jeg skal bevise parallelforskydning er, spejlinger og ret affinitet.

-KNM-
Manager

« Svar #8266: 09 Apr 2014, 19:47 »

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med matematikken, men er interesseret i at høre, hvordan det har noget med musikken at gøre?

Hvilken fuga skriver du om?

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #8267: 09 Apr 2014, 19:54 »

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med matematikken, men er interesseret i at høre, hvordan det har noget med musikken at gøre?

Hvilken fuga skriver du om?

Jeg skriver om Fuga nr. 16 i G-mol fra "Das Wohltemperierte Klavier" af Johan Sebastian Bach. En fuga er jo et matematisk stykke musik, da der er et tema, som er frembringende i fugaen. Dette tema kaldes dux. Så er der så comes temaet, som egentlig bare er temaet parallelforskudt en kvint op. Der kommer matematikken ind. Så er der også spejlinger i noderne, hvor det måske er en 6 toner der bliver spillet. Så lidt senere i fugaen, så bliver den spillet igen, bare hvor den er spejlet. Den sidste er så ret affinitet. Nu ved jeg ikke hvor meget du ved om musik, men hvis du forestiller dig 4 1/4 noder efter hinanden. Så i næste takt er det de samme toner bare i 4 1/8 noder i stedet.

-KNM-
Manager

« Svar #8268: 09 Apr 2014, 20:23 »

Det er en af mine yndlingsstykker! Jeg har godt nok aldrig sat mig og analyseret den, men det kan da være man skulle give sig i kast med det.
Har du tilfældigvis en node på computeren, du kunne sende?
Mere Bach på FmF!

Edit: Tak for forklaringen forresten. Jeg vil dog påstå at al musik er matematisk. Har du forresten tænkt dig at analysere alle modulationerne eller kun den, der går en kvint op?
« Seneste Redigering: 09 Apr 2014, 20:24 af -KNM- » Logged

Tuxtla
Landsholdsspiller

« Svar #8269: 09 Apr 2014, 20:30 »

Det er en af mine yndlingsstykker! Jeg har godt nok aldrig sat mig og analyseret den, men det kan da være man skulle give sig i kast med det.
Har du tilfældigvis en node på computeren, du kunne sende?
Mere Bach på FmF!

Edit: Tak for forklaringen forresten. Jeg vil dog påstå at al musik er matematisk. Har du forresten tænkt dig at analysere alle modulationerne eller kun den, der går en kvint op?

Det har jeg desværre ikke endnu. Har kun min node som jeg har på papir. Men den scanner jeg ind her imorgen, hvor jeg tilføjer den som bilag i word. Så der kan jeg bare lige sende den til dig. Hvis du har Primus, kan jeg tilgengæld sende dig en .midi fil af den, så du får den der.

Altså nu er det "kun" SRO, så jeg er ikke gået så meget ind i musikstykket, som man kunne. Så indtil videre har jeg kun kigget på temaet og den der går en kvint op. Så har ikke kigget på så mange af modulationerne endnu, men mangler også stadig en del af min musikanalyse, ville bare gerne have afsluttet det der Matematik, for det er egentlig det jeg har størst problemer med Wink

-KNM-
Manager

« Svar #8270: 09 Apr 2014, 20:39 »

Kom i tanke om en side en af mine lærere anbefalede (imslp.org). Der fandt jeg noderne. Hvis du er interesseret, så er det her: http://petrucci.mus.auth.gr/imglnks/usimg/9/95/IMSLP02221-BWV0861.pdf

Tror aldrig jeg har arbejdet med matematik og musik på den på trods af at de begge var linjefag i gymnasiet. Af den grund kan jeg heller ikke være til megen hjælp med matematikken.
Hvis du, mod forventning, får problemer med den harmoniske analyse giver jeg til gengæld gerne en hånd.

kp12
Lilleputspiller
*

« Svar #8271: 26 Apr 2014, 15:34 »

Nogen der ved om fodboldafdelingen på http://www.vandelefterskole.dk er værd at bruge tid på? Opstemt

Vinokourov
Manager

« Svar #8272: 26 Apr 2014, 22:35 »

Den er lårt. Vandel er ikke en fodboldefterskole!

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #8273: 27 Apr 2014, 11:48 »

Navnet "Jerikos Basuner" bruges i flere noveller. Blandt andet i Formel B, som jeg har valgt at gå op i. Jeg har prøvet at søge på nettet for at finde en forklaring på det, uden held. Er der nogen, der kan forklare det ganske kort?

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

Gungner
Gæst

« Svar #8274: 27 Apr 2014, 11:53 »

Byen Jeriko er omtalt i Bibelen under israelitternes folkevandring, hvor de støder på Jeriko. Israelitterne vil have lov til at passere, men byen afslår, hvilket får Josva til at sende hornblæsere til at gå rundt om byen, og blæse i deres horn, til bymuren falder sammen.

Jerikos Basuner bruges altså om noget destruktivt. Det er den bedste forklaring jeg lige kan komme med Smiley

KyleBrotzman
Gæst

« Svar #8275: 27 Apr 2014, 11:54 »

Byen Jeriko er omtalt i Bibelen under israelitternes folkevandring, hvor de støder på Jeriko. Israelitterne vil have lov til at passere, men byen afslår, hvilket får Josva til at sende hornblæsere til at gå rundt om byen, og blæse i deres horn, til bymuren falder sammen.
Oh, shit. Spoiler alert, men virkede det? Faldt bymuren sammen?

Gungner
Gæst

« Svar #8276: 27 Apr 2014, 11:56 »

Jeps.

Magn
Landsholdsspiller

« Svar #8277: 27 Apr 2014, 12:57 »

Tak for hjælpen

Vil du have tilføjet en kamp til oddssektionen? Så send en PM til mig, og jeg skal se, hvad jeg kan gøre.

AFC
Manager

« Svar #8278: 28 Apr 2014, 21:32 »

Brug af Danmarks Statistik ligger langt fra mig eftersom det er godt et år siden, at jeg blev student og sidst brugte det - derfor ønsker jeg, at få jeres hjælp. Jeg ved ikke, om det er muligt at undersøge dette, men er der nogen der kan hjælpe mig med, at finde ud følgende:

Hvor meget en dansker inden for industri-branchen tjener i timen?

Håber i kan hjælpe. På forhånd tak.

KentBrylle
Ynglingespiller

« Svar #8279: 28 Apr 2014, 22:13 »

Med så mange fodboldidioter herinde, må der være flere end mig, der går med drømmen om at blive sportsjournalist og derfor også var til optagelsesprøven på Journalisthøjskolen i lørdags? Smiley

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Sider: 1 ... 550 551 [552] 553 554 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010