home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 1136 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 548 549 [550] 551 552 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530222 gange)
Hoejtved
Lilleputspiller
*

Sv: Skole
« Svar #8235: 26 Mar 2014, 01:05 »

Nu skal jeg personligt selv til at skrive hovedopgave på Serviceøkonomen, og jeg har selv i sinde at fortsætte på Bacheloren i Sports Management.
På UCN i Aalborg, kan du læse en serviceøkonom med speciale i Sport & Event, hvilket personligt er den jeg læser.

Jeg har personligt selv været utrolig heldig med mit praktikophold på 3 semester, som foregik i Odense Sport & Event. Grunden til at jeg har været så heldig, er selvfølgelig at de har været glade for at have mig, men at jeg efterfølgende også har været dernede 2 gange efterfølgende til arrangementer ( hhv. Dansk Melodi Grand Prix & MGP ) hvor jeg stod som barchef og afterparty - ansvarlig.
Jeg er allerede blevet kontaktet ang. flere arrangementer og jeg skal derned senere i år på et barselsvikariat, på godt en måneds tid.

Det er selvfølgelig ikke en fuldtidsstilling, men i forhold til at jeg ikke engang er færdig med serviceøkonomen er jeg ganske godt tilfreds!  Smiley

Men noget af det vigtigste i den branche er netværk, og at du gør dig selv "uundværlig", som de fortalte mig så flot på mit praktikophold  Wink

Vendsyssel FF
Odense Boldklub
BVB 09

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #8236: 26 Mar 2014, 11:24 »

Det var nemlig dét med jobmulighederne, som Bradley Beal siger, at jeg var i tvivl om.. Jeg gider bare ikke læse til en uddannelse hvis det ikk er muligt at findes jobs bagefter. Men som du også siger, KentBrylle så har man jo en finansøkonom/markedsføringsøkonom i hånden hvis det glipper - men hvilke muligheder har man med disse uddannelser?

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

KentBrylle
Ynglingespiller

« Svar #8237: 26 Mar 2014, 12:00 »

Så vidt jeg kan se, så giver Finansøkonom muligheder for job i ejendomshandel, finansiering, forsikring osv, mens markedsføringsøkono m giver muligheder i handels-, produktions- og servicevirksomheder . Det er, hvad der står på UG i hvert fald. Jeg ved egentlig ikke selv det helt store om det, da jeg stærkt regner med at finde noget relevant til Sports Management uddannelsen bagefter. Lige med finansøkonom, så kan jeg forstå, at man skal være klar til at kæmpe for at få et job, men når man først får foden ind, så skulle det være rimelig gode jobs Smiley

I mit tilfælde, så er det også fordi, at jeg simpelthen ikke har andre ideer, hvis jeg hverken kommer ind på SDUs bacheloruddannelse i journalistik eller Danmarks Journalisthøjskole. Så hvis det bliver en uddannelse som finansøkonom, så håber jeg på, at der er gode muligheder, når jeg engang er færdig Smiley

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

JG7
Gæst

« Svar #8238: 26 Mar 2014, 12:12 »

Det var nemlig dét med jobmulighederne, som Bradley Beal siger, at jeg var i tvivl om.. Jeg gider bare ikke læse til en uddannelse hvis det ikk er muligt at findes jobs bagefter. Men som du også siger, KentBrylle så har man jo en finansøkonom/markedsføringsøkonom i hånden hvis det glipper - men hvilke muligheder har man med disse uddannelser?

Med en finansøkonom kan du fortsætte som bankrådgiver, ejendomsmægler, ejendomsadministrat or, revisor, økonomistyring, forsikring osv. I hvert fald i princippet. Forsikring kigger primært mod finansbachelorer fx.

De fleste i min klasse fik praktikpladser som bankrådgiver og ejendomsmægler. Få blev revisorer. En enkelt røg ind i noget økonomistyring. Den er primært oprettet til ære for banken, men det er bestemt muligt at få jobs andre steder, helt klart.

Jeg selv hoppede over på finansbachelor.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #8239: 26 Mar 2014, 12:17 »

Jeg er så 100% sikker på, at det IKKE skal være finansøkonom jeg skal tage - jeg foretrækker markedsføringsøkono m hvor man får muligheder for at have en finger med i salg og marketing osv. Men det fedeste ville helt klart være at få et job i sportsbranchen med Sportsmanagement uddannelsen Smiley

Jeg står dog i det dilemma om jeg vil læse til markedsføringsøkono m efter sommerferien eller om jeg tager et sabbatår med fuldtidsarbejde. Kan virkelig ikke bestemme mig pt., men har allerede fået tilbudt et fuldstidsjob Smiley

“This city has two great teams - Liverpool and Liverpool reserves.” - Bill Shankly

JG7
Gæst

« Svar #8240: 26 Mar 2014, 12:53 »

Går du i skole lige nu? Vil du arbejde et helt år, eller vil du også ud og rejse lidt? Er jobbet noget, der interesserer dig bare lidt?

Uddannelsen løber ikke rigtigt nogen vegne, så hvis du vil ud og tjene lidt penge, have en fin opsparing inden du skal på SU, så er jobbet da en fin mulighed. Jeg valgte at arbejde et helt år og fik en fin opsparing ud af det. Mange af mine venner var ude og rejse, men det behov havde jeg ikke rigtigt.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #8241: 26 Mar 2014, 12:57 »

Går du i skole lige nu? Vil du arbejde et helt år, eller vil du også ud og rejse lidt? Er jobbet noget, der interesserer dig bare lidt?

Uddannelsen løber ikke rigtigt nogen vegne, så hvis du vil ud og tjene lidt penge, have en fin opsparing inden du skal på SU, så er jobbet da en fin mulighed. Jeg valgte at arbejde et helt år og fik en fin opsparing ud af det. Mange af mine venner var ude og rejse, men det behov havde jeg ikke rigtigt.
Ja, jeg afslutter HHX til sommer. Jeg planlægger ikke at ville rejse et år, men overvejer om jeg trænger til et pust væk fra skolen. Pt. arbejder jeg som deltid i fakta og har så fået tilbudt at kunne arbejde der på fuldtid i et årstid.

Dillemmaet er så, at jeg har en del kammerater der vil læse markedsførings/finansøkonom, som jeg så kunne "støtte mig op ad" hvis jeg valgte det. Derudover ligger uddannelsen allerede i den by jeg bor i (Thisted), så synes det måske ville være lidt plat at tage et sabbatår for så at skulle komme et år "bagud".

KentBrylle
Ynglingespiller

« Svar #8242: 26 Mar 2014, 13:00 »

Du bør ikke bekymre dig om at "komme et år bagud" Smiley Som Bradley Beal skriver, så er uddannelsen der stadig om et år, så det afhænger af om du har brug for en pause fra skolearbejdet. Jeg blev student sidste år, og det havde jeg i hvert fald. Smiley

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #8243: 26 Mar 2014, 13:22 »

Ja, det er også rigtigt... Det er sgu bare en svær én at tage stilling til!
Men som jeg selv siger, så er det bedre at have 2 ting af vælge imellem fremfor slet ikke at vide hvad man vil  Thumbs Up

JG7
Gæst

« Svar #8244: 26 Mar 2014, 13:34 »

Men som jeg selv siger, så er det bedre at have 2 ting af vælge imellem fremfor slet ikke at vide hvad man vil  Thumbs Up

Yeah, det er pænt meget et helvede crazy

iaurdae
Ynglingespiller

« Svar #8245: 26 Mar 2014, 15:24 »

Jeg synes heller ikke du skal bekymre dig om, at komme et år "bagud". Mange ved ikke engang hvad de vil i din alder, og jeg selv var 24-25 før jeg begyndte at uddanne mig - udover min gymnasielle uddannelse..
Så det skal du ikke tage for tungt, eneste ting er, at du skal gøre dig klart, om du kan omstille dig selv fra at tjene en månedsløn, til at gå ned på SU igen, i måske flere år. Det kender jeg ihvertfald fra min kæreste af, og det kan være en udfordring. Så er det godt, at man selv har været lidt bedre stillet mht. løn under uddannelse Wink

Our Honor Defend! We will fight to the end!

LosGuardiola
Ynglingespiller

« Svar #8246: 26 Mar 2014, 15:33 »

Hej alle.

Nogen som går på HHX som har notater til VØ niveau A?. Har bog fra Trojka Smiley

På forhånd tak Smiley

snaever
Landsholdsspiller

« Svar #8247: 26 Mar 2014, 17:20 »

Jeg synes heller ikke du skal bekymre dig om, at komme et år "bagud". Mange ved ikke engang hvad de vil i din alder, og jeg selv var 24-25 før jeg begyndte at uddanne mig - udover min gymnasielle uddannelse..
Så det skal du ikke tage for tungt, eneste ting er, at du skal gøre dig klart, om du kan omstille dig selv fra at tjene en månedsløn, til at gå ned på SU igen, i måske flere år. Det kender jeg ihvertfald fra min kæreste af, og det kan være en udfordring. Så er det godt, at man selv har været lidt bedre stillet mht. løn under uddannelse Wink
Det er også den med lønnen jeg har haft lidt oppe at vende Wink
Men mon ikke jeg kan få en deltidsstilling efter et år i fuldtid, hvis det nu er det jeg ender med.

iaurdae
Ynglingespiller

« Svar #8248: 26 Mar 2014, 17:32 »

Det er også den med lønnen jeg har haft lidt oppe at vende Wink
Men mon ikke jeg kan få en deltidsstilling efter et år i fuldtid, hvis det nu er det jeg ender med.

Det kommer jo altid an på, hvilket job du vil have i mellemtiden, hvordan firmaet ser på en deltidsstilling, og hvordan du kan få det til, at hænge sammen med studiet som du gerne vil ind på. Min kæreste fik ikke overskud til et job ved siden af hendes Markedsføringsøkono mstudie før hun var færdig med det, og begyndte på hendes BA, hvor hun ikke skulle så mange dage i skole Wink

Our Honor Defend! We will fight to the end!

Cristiano Doni
Ynglingespiller

« Svar #8249: 26 Mar 2014, 18:49 »

Omkring pengene, så kan det gå to veje, hvis man får et fuldtidsarbejde i sit sabbatår. Hvis alle de ekstra penge ikke har et bestemt formål, hvor man sparer op, men blot indgår i dagligdagsbudgettet, så bliver de vildt svære at undvære efter et år, når man ryger tilbage på SU. Det at gå fra luksus og byture hver weekend til at skulle være fattig og på SU. Det skifte er der mange, som har svært ved. Den anden side, er hvor det ikke er svært, hvis pengene har et bestemt formål og dermed bliver lagt til side og man ikke har et meget større budget end på SU'en. Her kunne der jo tænkes voksent og begynde at spare op til lejlighed og de udgifter, som det kræver at flytte hjemmefra.

Selve det at tage et sabbatår, så er det jo kun dig selv, som kan afgøre, hvorvidt du føler at det vil gøre dig godt at komme væk fra bøgerne eller om du hellere vil være hurtigt færdig med din uddannelse. Det med dine kammerater skal læse det samme og det kan holde dig oppe. Det skal du ikke se som et argument for at tage uddannelsen, idet det faktisk nærmere kan gøre, at du ikke snakker så godt med alle dem fra din klasse, idet du i forvejen har nok i dine venner. Derimod giver det ofte mere, at komme i en helt frisk klasse, hvor det er begrænset kendskab til klassekammeraterne, idet du er tvunget til at skabe nye bekendskaber og iøvrigt udvide dit netværk.

Sider: 1 ... 548 549 [550] 551 552 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010