home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1175 Gæster Online.

Indlæg: 1132948 over 31382 Emner
Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 544 545 [546] 547 548 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530402 gange)
22
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8175: 14 Dec 2013, 17:57 »

Måske kan du analysere, hvordan de igennem tiden selv har analyseret sig frem til det? Peace

Men ja, det virker meget 'redegørelses-agtigt'..
Logged

bettepjevs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8176: 14 Dec 2013, 18:11 »

Jeg er i gang med min SRP for tiden, men jeg er løbet ind i lidt af en blindgyde, eftersom jeg ikke helt forstår et af mine analyse-spørgsmål.

Jeg kan lige for overskuelighedens skyld starte med at fortælle, at jeg skriver i fagene; Afsætning A og Engelsk A, og mit område er "Branding af Manchester United". Det spørgsmål, jeg er meget i tvivl om, lyder som følger:

"Analysér, hvordan Manchester United har udviklet klubben til et stærkt brand med en stor fanskare. Inddrag bl.a. vedlagte engelske tekster."

Her sidder jeg så og undrer mig lidt over, hvordan det dog kan være et analyse-spørgsmål. For mig at se, så er det en redegørelse, hvordan klubben historisk har udviklet sit brand og fået udvidet deres fanskare. Jeg kan ikke se, hvordan jeg skal kunne finde afsætnings-modeller, der kan belyse, hvordan klubben historisk set har udviklet sit brand og image.

Jeg håber, der er en, der har en forklaring og evt. kan hjælpe. Tak på forhånd.

Som jeg forstår det så skal du anvende de forskellige det historisk aspekt også analysere hvilken brandingtype det er. Branding typerne beskrives meget begrænset i den afsætningsbog jeg havde. Så du skal finde det andre steder.
Logged

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8177: 14 Dec 2013, 18:19 »

Den er godt nok meget ringe formuleret af dine vejledere!

Uden at være sikker så ville jeg, hvis det var min opgave, kigge på følgende:

Fordele og ulemper ved forsk. brandstrategier
Sortimentsammensætn ing
Smuk
Boston
Værdikæde
Positionering

Ud fra dem ville jeg umildbart se på, hvad og hvor jeg kunne indhente bare en smule analyse-arbejde, så du ikke ender med en ren redegørelse. Du kunne evt. også tage udgangspunkt i Geert Hofstede's kulturdimensioner, som du evt. kunne sammenligne med et andet fodboldland og ud fra det kunne konkludere noget omkring Englands fankultur og dermed større chance for stor fanskare. Hvis ikke det er muligt, så kan du så konkludere, at landets kultur ifl. Geert ikke har nogen betydning eller lignende. Hvis ikke Geert's model er nok, så tag et kig på Schins' isbjerg eller Hall 'Context and Culture'
« Seneste Redigering: 14 Dec 2013, 18:31 af Schjelde » Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8178: 14 Dec 2013, 18:28 »

Tak for at give jeres besyv med. Ja, jeg synes også umiddelbart, den virker meget kringlet.

Jeg kan godt se, hvor I vil hen, når I remser ovenstående modeller op, men jeg synes alligevel, jeg kommer for langt væk fra det egentlig stillede spørgsmål. Jeg skal jo "analysere", hvordan Manchester United har udviklet et stærkt og bæredygtigt brand, men det er jo historisk. Hvis jeg skal kigge på fordele og ulemper ved forskellige brandstrategier, så fortæller jeg jo nærmere om, hvordan Manchester United kunne have valgt at brande sig på, og så bliver det nærmest en diskussion.

Men jeg kan vel godt tage fat i nogle af de modeller, du opstiller der, Schjelde, og så kigge på, hvad Manchester United reelt har haft af tanker og strategier bag deres markedsføring, som "22" også nævner.

I forhold til det sidste, du nævner, så er mit SRP-område ikke kun England, men Manchester Uniteds branding på det globale marked. Men ved nærmere eftertanke, så tror jeg faktisk, at Hofstedes kulturdimensioner er brugbare, da det vel også kan belyse, hvorfor nogle lande har været særligt tilbøjelige til at kunne sympatisere med Manchester United. Herunder har jeg også tænkt mig at komme ind på, hvilken indvirkning München-tragedien havde på fanskaren. Men jeg må sige, at jeg har lidt svært ved at se, hvordan jeg skal kunne bruge de forskellige modeller i forhold til den såkaldte analyse, da det for mig virker som en redegørelse.
« Seneste Redigering: 14 Dec 2013, 18:34 af Daniel Nordentoft » Logged

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8179: 14 Dec 2013, 18:40 »

Det er helt klart et svært analyse-spørgsmål, da det jo som allerede nævnt ligger vægt på redegørelse i historisk perspektiv. Jeg tror den bedste måde at løse den på, er ved at gøre som skrevet, men for så vidt muligt prøve at smide nogle af de nævne modeller og teorier ind, hvis ikke i selve opgaven, så i bilagene, for på den måde at vise at du har formået at få noget undersøgt materiale ind i selve opgaven.
Når du laver metode-afsnittet så vil jeg anbefale dig, at prøve indirekte at ligge tryk på, at 2 del/analysedelen er formuleret som redegørende, men at du forsåvidt muligt har prøvet at foretage et stykke analyse arbejde.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8180: 14 Dec 2013, 18:44 »

Det er helt klart et svært analyse-spørgsmål, da det jo som allerede nævnt ligger vægt på redegørelse i historisk perspektiv. Jeg tror den bedste måde at løse den på, er ved at gøre som skrevet, men for så vidt muligt prøve at smide nogle af de nævne modeller og teorier ind, hvis ikke i selve opgaven, så i bilagene, for på den måde at vise at du har formået at få noget undersøgt materiale ind i selve opgaven.
Når du laver metode-afsnittet så vil jeg anbefale dig, at prøve indirekte at ligge tryk på, at 2 del/analysedelen er formuleret som redegørende, men at du forsåvidt muligt har prøvet at foretage et stykke analyse arbejde.
Jeg tror, du har ret.

Nu har jeg dog smidt en besked til mine vejledere, og så må jeg jo bare håbe på, at de svarer mig inden alt for længe. Jeg tør nemlig ikke gå i gang med det, du foreslår her, før jeg med sikkerhed ved, at det er dét, de har ment, da de skrev opgaveformuleringen . Jeg må bare springe det underspørgsmål over.

Tak for din hjælpsomhed.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8181: 16 Dec 2013, 14:11 »

Da jeg skriver om økonomi i SRP, har jeg brug for at oversætte udtrykket 'internal devaluation' til dansk. Er der nogle, som har et bud på, hvad det kunne oversættes til, da jeg ikke mener, at 'intern devaluering' fungerer optimalt?
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Korzika
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8182: 16 Dec 2013, 17:10 »

Hvad er der galt med udtrykket "intern devaluering"?

En hurtig google søgning afslører, at udtrykket også bliver brugt her i Danmark af mange forskellige:
www.bit.ly/IPLkzi

Logged

tubbe610
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8183: 19 Dec 2013, 22:09 »

Nogle der lige kan give en hånd med denne ligning Smiley

2500=158*1,05675^x
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8184: 19 Dec 2013, 23:10 »

Nogle der lige kan give en hånd med denne ligning Smiley

2500=158*1,05675^x

Altså løse den? Det nemmeste er bare at smide den ind i lommeregner, da det ellers giver et bøvlet tal.

Men hvis x skal isoleres i hånden, så ville jeg gøre sådan her:

2500=158*1,05675^x
2500/158 = 1.05675^x
Log(2500/158) = log(1.05675^x)
Log(2500/158) = log(1.05675)*x
Log(2500/158) / log(1.05675) = x
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8185: 19 Dec 2013, 23:22 »

Hvis I skulle liste nogle stikord op om Østtyskland, hvad ville det så være? Det er mest tiden før Berlin-muren, så mere om selve systemet og sådan.
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Korzika
Gæst
 
Sv: Skole
« Svar #8186: 20 Dec 2013, 00:06 »

Hvis I skulle liste nogle stikord op om Østtyskland, hvad ville det så være? Det er mest tiden før Berlin-muren, så mere om selve systemet og sådan.
Med selve systemet, mener du så den politiske elite, der havde magten?

Hvis ja, så tænker jeg umiddelbart på ord som "tvang", "ensretning" og "naivitet". Tvang siger lidt sig selv; det handler om manglen af frihed for det enkelte individ. Ensretning ligger sig lidt op af tvangen, men med ensretning mener jeg nedtrykkelsen af alt, der skiller sig ud fra fællesskabet og det "normale". Systemkritikerne - der mente noget anderledes - blev der jo lukket ned for til bedste evne. Jeg har også skrevet naivitet, og med det mener jeg, at magthaverne troede på et ideologi, der ikke ville kunne realiseres i virkeligheden. Både i forhold til ideologiens menneskesyn, men også i forhold til tanker om økonomi. I DDR troede man på planøkonomien, men denne naivitet og stædighed endte med at skade DDR mere end den gavnede.
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8187: 20 Dec 2013, 00:17 »

Tak, Korzika! Tænker også i samme bane - desuden vil jeg mene man kan have 'tvang' og planøkonomien i samme boks så at sige, idet det hele produktionen i landet var styret af staten. Eller hvad?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Schjelde
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Skole
« Svar #8188: 07 Jan 2014, 22:46 »

Tænkte på om der var nogle herinde, som har ekstra meget styr på strukturel og ikke strukturelle metaforer?

”Danfoss stepping up sustainability efforts ” (Headline)

”We also worked out a new method of presenting the overall climate and energy footprint of our products in response to growing demand from our customers”(Paragraph 3, l. 2-3)

”We have also continued the momentum of our energy savings project which aims to optimize our own energy consumption at our 15 largest factories.”(Paragraph 3, l. 3-4)

”Our sustainability strategy will anchor the Group's sustainability targets and priorities even more strongly in our business processes,”(Paragraph 4, l. 2-3)

- Hvis jeg skulle være så heldig, at der var en herinde, som har styr på ovenstående, vil vedkomendende så ikke være så sød og hjælpsom at hjælpe mig med, at dele dem op?
Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Skole
« Svar #8189: 08 Jan 2014, 14:15 »

Hej folk

Jeg skal til at lave en SRO i 2.G, med fagene Samf og engelsk som hjørnesten. Lærerne har plukket 2 emner ud, som er "Multiculturel Britain" & "Hooliganism"

Jeg regner stærkt med at tage Hooliganism da det lægger tæt op af interessen fodbold.

Vores engelsk lærer har fundet disse kilder, som hun har anbefalet/fundet relavante.


Levi Alexander, “Green Street Hooligans”, 2005 (film)
David Robbins, “We Hate Humans”, 2011 (uddrag: Frankie)
Dr John Rae, “Hooligans as part of English Culture”, 100s Britain on the Move, (s. 86) Futurum, 1996
BBC News, “The Heysel disaster”, 2000,  fra: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/768380.stm
Kevin Sampson, “Awaydays” (uddrag), Random House, 1998
Nick Hornby, “Faith” (i From Where You Are),  systime, 2010

Det jeg håber, er at i kan linke eller henvise til relavant stof som ikke nævnt overfor.

Forhåbentligt har nogle af jer lavet lignende opgave om samme emne, og kan fortælle om en god indgangsvinkel og/eller dårlig indgangsvinkel?

Jeg håber i kan/vil hjælpe mig til inspiration Thumbs Up
Logged

Sider: 1 ... 544 545 [546] 547 548 ... 565 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010