home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 767 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 536 537 [538] 539 540 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530680 gange)
ulle94
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #8055: 28 Jun 2013, 20:34 »

Hvad er adgangskvotienten på matematik på KU?

Beskedne 5.3

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #8056: 28 Jun 2013, 20:40 »

Tænkte nok at den ikke var specielt høj på matematik-studiet Wink

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #8057: 28 Jun 2013, 20:44 »

Tænkte nok at den ikke var specielt høj på matematik-studiet Wink

Men har du bacheloren "Matematik-økonomi", eller hvordan er det bygget op derovre i Smilets by? Smiley

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #8058: 28 Jun 2013, 20:55 »

Men har du bacheloren "Matematik-økonomi", eller hvordan er det bygget op derovre i Smilets by? Smiley

Jeg startede på matematik for to år siden. Men sådan som det er bygget op i Aarhus, skal man efter et år vælge et sidefag eller et tilvalg (man skal eksempelvis have et sidefag hvis man vil være gymnasielærer). Jeg har så taget et dobbelt tilvalg i matematik-økonomi (driftsøkonomi+nationaløkonomi), hvilket i sidste ende betyder at jeg til næste sommer, når jeg afslutter min bachelor, faktisk har noget der minder om en bachelor i matematik-økonomi. Der vil så være et par matematik-økonomi-kurser, som jeg ikke har, men til gengæld har jeg så et par matematik-kurser som matematik-økonomer ikke har - eksempelvis geometri, som jeg lige har afsluttet nu.

Det tilvalg, har jeg taget, gør så, at jeg har adgang til at søge ind på kandidaten i matematik-økonomi, hvilket jeg kunne forestille mig, at jeg ender med at gøre Smiley

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #8059: 28 Jun 2013, 20:57 »

Jeg startede på matematik for to år siden. Men sådan som det er bygget op i Aarhus, skal man efter et år vælge et sidefag eller et tilvalg (man skal eksempelvis have et sidefag hvis man vil være gymnasielærer). Jeg har så taget et dobbelt tilvalg i matematik-økonomi (driftsøkonomi+nationaløkonomi), hvilket i sidste ende betyder at jeg til næste sommer, når jeg afslutter min bachelor, faktisk har noget der minder om en bachelor i matematik-økonomi. Der vil så være et par matematik-økonomi-kurser, som jeg ikke har, men til gengæld har jeg så et par matematik-kurser som matematik-økonomer ikke har - eksempelvis geometri, som jeg lige har afsluttet nu.

Det tilvalg, har jeg taget, gør så, at jeg har adgang til at søge ind på kandidaten i matematik-økonomi, hvilket jeg kunne forestille mig, at jeg ender med at gøre Smiley

Okay. Lidt anderledes fremgangsmåde end i København, men kan se at resultatet bliver det samme. Smiley

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #8060: 28 Jun 2013, 21:04 »

Okay. Lidt anderledes fremgangsmåde end i København, men kan se at resultatet bliver det samme. Smiley

Der er skam også en bachelor i Aarhus, som hedder matematik-økonomi Smiley

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #8061: 30 Jul 2013, 19:39 »

Hvordan ser det ud for folk herinde? Blev det drømmestudiet og hvad var drømmestudiet?

Personligt blev det som forventet Statskundskab i Århus. Jeg havde godt nok sat København som 1. prioritet, men det var ikke rigtig relevant, da snittet var lige lavt nok til at komme ind der. Jeg er dog også lidt ambivalent, da det hele tiden har været planen med Århus og København var en lidt pludselig indskydelse. Nu glæder jeg mig sgu egentlig bare til at komme i gang!

Men hvordan ser det ud for andre?

Build Me Up Buttercup!

Ramlak
Lilleputspiller
*

« Svar #8062: 31 Jul 2013, 00:11 »

Hvordan ser det ud for folk herinde? Blev det drømmestudiet og hvad var drømmestudiet?

Personligt blev det som forventet Statskundskab i Århus. Jeg havde godt nok sat København som 1. prioritet, men det var ikke rigtig relevant, da snittet var lige lavt nok til at komme ind der. Jeg er dog også lidt ambivalent, da det hele tiden har været planen med Århus og København var en lidt pludselig indskydelse. Nu glæder jeg mig sgu egentlig bare til at komme i gang!

Men hvordan ser det ud for andre?

Jeg er kommet ind på økonomi på Aalborg. Da jeg søgte var jeg splittet mellem jura og økonomi, så jeg søgte jura som første prioritet og økonomi som 2. prioritet, da mit snit lige lå på grænsen til jura.

Mit snit var 0.1 for lavt til at komme ind på jura i år. Jeg er super glad for, at jeg er kommet ind på økonomi og glæder mig til at starte på det i september.

chackpercom
Førsteholdsspiller

« Svar #8063: 31 Jul 2013, 00:17 »

Jeg kom ind på min drømmeuddannelse og skal begynde på DTU Ballerup Campus hvor jeg skal studere til Eksportingeniør. Så nu gælder det bare om for mig at få fundet et sted at bo inden studiestart Smiley

Bang
Ynglingespiller

« Svar #8064: 06 Aug 2013, 20:11 »

Ja, vi kan jo ikke komme uden om det. Skolestart er lige rundt om hjørnet, og for mig selv gælder 1. år på STX. Jeg har dog et lille dillemma mht., hvordan jeg skal skrive notater. Derfor vil jeg spørge jer, hvordan I gør det. Bruger i programmer som OneNote eller bare den klassiske at skrive i hånden på en blok?

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Manniche
Landsholdsspiller

« Svar #8065: 06 Aug 2013, 20:19 »

Jeg kom ind på min drømmeuddannelse og skal begynde på DTU Ballerup Campus hvor jeg skal studere til Eksportingeniør. Så nu gælder det bare om for mig at få fundet et sted at bo inden studiestart Smiley

Jeg står i samme situation. Er kommet ind på CBS, men synes godt nok det er svært, at finde et sted at bo.

Nogle som har gode råd til boligsøgning?  Smiley

Liverpool
- You'll never walk alone <3

Self. Alt for verdens rigeste freak  Thumbs Up

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #8066: 06 Aug 2013, 20:56 »

Ja, vi kan jo ikke komme uden om det. Skolestart er lige rundt om hjørnet, og for mig selv gælder 1. år på STX. Jeg har dog et lille dillemma mht., hvordan jeg skal skrive notater. Derfor vil jeg spørge jer, hvordan I gør det. Bruger i programmer som OneNote eller bare den klassiske at skrive i hånden på en blok?

Jeg brugte Word og Excel. Personligt synes jeg det fungerede ganske fint.

If you can't join them, beat them.

Badefar
Manager

« Svar #8067: 06 Aug 2013, 21:03 »

Jeg kom fra en oldnordisk folkeskole, hvor man nærmest ikke kendte til andet end tavle og griffel, så for mig var det faktisk lidt et kulturchok at komme i gymnasiet og se, hvor meget man ender med at bruge computer til diverse ting. Jeg vil da helt klart foreslå, at du får organiseret dine noter i OneNote, Evernote eller hvad man nu ellers bruger. Det er klart det letteste frem for dem der slæber rundt på 20 fuldfede mapper og ringbind.

Det eneste problem er, hvis man ikke er disciplineret nok i sin notatskrivning og i stedet bruger computeren til andre ting. Det er i hvert fald surt at møde op til eksamen og opdage, at ens noter er enormt sparsomme.

Altid FCK
Manager

« Svar #8068: 06 Aug 2013, 22:30 »

Jeg bruger selv Word, hvor jeg har et dokument for hvert emne indenfor det pågældende fag.
Dog mener jeg, at notater generelt er overvurderede. I de fleste fag, især i de naturvidenskabelig + matematik, burde det hele stå i læringsbøgerne, og det er derfor ikke nødvendigt at skrive så mange notater i de fag. Derimod vil jeg anbefale, at du i stedet for at tage grundige notater i de fag, fokuserer på undervisningen, hvor du så kan score point ved at række hånden op i stedet for at sidde med hovedet begravet i en blog/computer.
Dansk, samfundsfag, religion og oldtidskundskab er i hvert fald de eneste fag, hvor jeg for alvor har taget noter, og jeg har aldrig manglet noter til en eksamen.

Dette er selvfølgelig kun min mening, men vi er en del i min klasse, der har mere eller mindre droppet at tage noter, da de ikke hjælper os synderligt.

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Bang
Ynglingespiller

« Svar #8069: 06 Aug 2013, 22:37 »

Det lyder godt. Tak for inputtet allesammen Smiley

"Uno, dos, tres, iHala Madrid!" - Cristiano Ronaldo

Sider: 1 ... 536 537 [538] 539 540 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010