home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1024 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 532 533 [534] 535 536 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 530907 gange)
Badefar
Manager

Sv: Skole
« Svar #7995: 24 Maj 2013, 20:55 »

Jeg skrev også kronikken omkring Facebook som jer andre, og fik kravlet mig over de 2000 ord og de næsten 6 sider. Der var en masse gode ting at tage fat i, og jeg nyder altid i en kronik, at man kan komme med sine egne holdninger og betragtninger frem for, hvis man skal analyserer fiktion, hvor jeg føler, at det mere handler om at gennemskue en tekst rigtigt.

Risom
Manager

« Svar #7996: 24 Maj 2013, 21:57 »

Er det standard at skrive omkring 2000 ord i danske stile i gymnasiet? Det kan jeg se flere af jer har gjort, men jeg troede faktisk, at det var noget længere.  Smiley

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7997: 24 Maj 2013, 22:05 »

Er det standard at skrive omkring 2000 ord i danske stile i gymnasiet? Det kan jeg se flere af jer har gjort, men jeg troede faktisk, at det var noget længere.  Smiley

Jeg tror faktisk, at det er en smule over standard. Jeg var dog on fire i dag og skrev 2482 ord - hvad der svarede til 5 sider og lidt - men det er jo heller ikke noget kvalitetstempel. Man går ikke helt galt i byen, hvis man skriver 2000, hvad jeg tror svarer til 4 sider og en sjat. Det er en meget passende længde for en stil i gymnasiet.

Hvad skrev folk i dag? Jeg valgte at skrive kronikken om Facebook (2'eren), da jeg føler, at jeg er stærkest indenfor det felt. Jeg skulle ikke bruge meget betænkningstid til at vælge den - jeg gad faktisk ikke engang læse 4'eren, som også var en kronik - da jeg før har siddet i op mod en time uden at vælge. Det er klart en af de bedre stile, som jeg har skrevet, så jeg er ret tilfreds!

Risom
Manager

« Svar #7998: 24 Maj 2013, 22:08 »

Jeg tror faktisk, at det er en smule over standard. Jeg var dog on fire i dag og skrev 2482 ord - hvad der svarede til 5 sider og lidt - men det er jo heller ikke noget kvalitetstempel. Man går ikke helt galt i byen, hvis man skriver 2000, hvad jeg tror svarer til 4 sider og en sjat. Det er en meget passende længde for en stil i gymnasiet.

Så skal jeg ikke engang til at skrive længere stile i forhold til, hvad jeg gør nu. Det er da lækkert.  Peace

Anfield Road
Manager

« Svar #7999: 24 Maj 2013, 22:10 »

Kommer vel stærkt an på hvilken gerne du skriver. Hvis du skriver et debatindlæg f.eks. vil jeg ikke lave det længere end halvanden side ca.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #8000: 24 Maj 2013, 22:10 »

Så skal jeg ikke engang til at skrive længere stile i forhold til, hvad jeg gør nu. Det er da lækkert.  Peace

Nej, det går jeg ikke ud fra, at du skal. Vi havde sågar en dansklærer i 1. og 2. g, som mente, at en stil skulle være imellem 2 og 3 sider. Jeg tvivler i hvert fald meget på, at der kommer en lærer og siger, at du skal skrive mindst 5. Det er ret urealistisk. Man skal jo også huske på, at lærerne skal rette stilene. De er sgu nogle dovne sataner, så der kan du måske finde noget af forklaringen.

Risom
Manager

« Svar #8001: 24 Maj 2013, 22:11 »

Nej, det går jeg ikke ud fra, at du skal. Vi havde sågar en dansklærer i 1. og 2. g, som mente, at en stil skulle være imellem 2 og 3 sider. Jeg tvivler i hvert fald meget på, at der kommer en lærer og siger, at du skal skrive mindst 5. Det er ret urealistisk. Man skal jo også huske på, at lærerne skal rette stilene. De er sgu nogle dovne sataner, så der kan du måske finde noget af forklaringen.

Hehe, det lyder sandsynligt.  Rullende Øjne

Korzika
Gæst

« Svar #8002: 24 Maj 2013, 22:21 »

Dette er ren getværd, men efter 3 år på STX, er mit indtryk, at den gennemsnitlige opgave er tættere på 1000- end 2000 ord. Det afhænger fra person til person, men til sidste terminsprøve skrev jeg eksempelvis en kronik, der fyldte små 1400 ord, og den var min lærer tilsyneladende ganske tilfreds med.

Korzika
Gæst

« Svar #8003: 26 Maj 2013, 13:51 »

Delprøve 1 i morgen: Grammar Nazi time

dette link er det muligt at øve delprøver. Jeg prøver selv at tage mig sammen til at begynde. Ved dog ikke, hvor lang tid jeg vil bruge på det. Er det 1/5 af bedømmelsen den første delprøve tæller?

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #8004: 26 Maj 2013, 13:54 »

Ja, det er 20%. Jeg kommer til at sejle rundt. Jeg kan aldrig finde de fejl. Det hele ser rigtigt ud. Jeg burde også træne, men det ville være ret forgæves.

Badefar
Manager

« Svar #8005: 26 Maj 2013, 13:59 »

Åhhhh grammatik delen i engelsk prøven. Den plejer bare at skulle overstås for mit vedkommende. Det slemme ved den er de sætninger, hvor man skal finde en fejl og skrive hvorfor det er en fejl. Jeg kan som mange andre godt se fejlen, men at huske lige præcis den grammatiske regel for, hvorfor der skal stå noget andet, kommer jeg aldrig til at kunne huske. Jeg satser på at skrive en banging stil, og så må vi begrænse skaden i grammatikdelen.

Korzika
Gæst

« Svar #8006: 26 Maj 2013, 14:06 »

Jeg har selv et dokument med de mest hyppige fejltyper. Hvis man kan huske dem, så tror jeg man klarer det nogenlunde:

Link til dokumentet:
http://gupl.dk/696864/

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #8007: 26 Maj 2013, 14:14 »

Jeg har selv et dokument med de mest hyppige fejltyper. Hvis man kan huske dem, så tror jeg man klarer det nogenlunde:

Link til dokumentet:
http://gupl.dk/696864/

Lækkert dokument! Tak for det. Med hensyn til pronomenfejl er det så et spørgsmål, du stiller os? Du har i hvert fald glemt 'whom'. Ellers er det godt arbejde.

Korzika
Gæst

« Svar #8008: 26 Maj 2013, 14:19 »

Lækkert dokument! Tak for det. Med hensyn til pronomenfejl er det så et spørgsmål, du stiller os? Du har i hvert fald glemt 'whom'. Ellers er det godt arbejde.
Spørgsmålstegnet skulle bare indikere, at hvis der var en pronomenfejl, så skulle man vælge et andet pronomen. Og ja, kan godt se, at jeg nok har glemt "whom".

Badefar
Manager

« Svar #8009: 26 Maj 2013, 14:22 »

Lækkert dokument. Thumbs Up Så må vi se om det redder mig på falderebet.

Sider: 1 ... 532 533 [534] 535 536 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010