home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 515 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 511 512 [513] 514 515 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 531280 gange)
Newton Heath
Manager

Sv: Skole
« Svar #7680: 05 Feb 2013, 22:38 »

Røvslikkeri is the name of the game i gymnasiet.

Ikke, at jeg selv er specielt god til det.

This.

At sidde på forreste række og samtidig se ud som om du er ved nogenlunde bevidsthed plejede at være nok til 10-taller langt hen ad vejen.

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #7681: 05 Feb 2013, 22:43 »

This.

At sidde på forreste række og samtidig se ud som om du er ved nogenlunde bevidsthed plejede at være nok til 10-taller langt hen ad vejen.
Don't know how you do that.

Det skal også lige tilskrives, at jeg har en rimelig høj fraværsprocent, hvilket selvfølgelig ikke gavner karakterbogen. Men det her er mildest talt fuldstændig urimeligt. Jeg hader alt det her. Glæder mig virkelig til, at alt det her irrelevante gymnasie-fis er et overstået kapitel.

Jeg er aktiv i mange af timerne, og når jeg snakker sammen med klassekamerater og sammenligner karakterer, så ligner jeg et stort spørgsmålstegn. Elever, der intet siger, får højere karakterer end mig, og når det nu samtidig går ud over mine skriftlige karakterer, på trods af, at mine prøver og afleveringers udfald viser en helt anden karakter, så kan jeg altså ikke andet end at føle mig snydt.

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #7682: 05 Feb 2013, 23:12 »

Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig, DN! Karakterer lavere end både hvad afleveringer og den mundtlige burde give. Hvis du bare kan røvslikke en smule, så har du fandme sikret dig 7!

Så kan det sgu godt være at jeg sidder på bagerste række, men det er fandme fordi jeg ikke behøver at blive set 24/7 oppe foran - ikke derfor jeg er kommet i skole. 

Og hvordan kan højt fraværsprocent være dårligt angående karakterbogen, når man trods alt for sagt noget når man endelig er der, samt får lavet lektier og afleveringer.

Udover det, så glæder jeg sgu bare til at blive færdig til sommer!

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #7683: 05 Feb 2013, 23:17 »

Jeg har det på fuldstændig samme måde som dig, DN! Karakterer lavere end både hvad afleveringer og den mundtlige burde give. Hvis du bare kan røvslikke en smule, så har du fandme sikret dig 7!

Så kan det sgu godt være at jeg sidder på bagerste række, men det er fandme fordi jeg ikke behøver at blive set 24/7 oppe foran - ikke derfor jeg er kommet i skole. 

Og hvordan kan højt fraværsprocent være dårligt angående karakterbogen, når man trods alt for sagt noget når man endelig er der, samt får lavet lektier og afleveringer.

Øh, ja! Synes godt nok også det er begyndt at blive surt. Men med huen i sigte skal det nok lige gå de sidste par måneder <3

:-)

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #7684: 06 Feb 2013, 00:31 »

Det har selvfølgelig en indflydelse. Man bliver sgu nød til at vise en stabil indsats, før man begynder at whine. At man shiner en gang hver anden eller tredje uge er sgu ikke nok. Jeg havde høje fraværsprocenter og det afspejlede sig helt naturligt i mine mundtlige karakterer, der ikke var lave, men kunne have været højere. Præcis som en manglende aflevering gælder for et -3 og du derfor kan forvente at det trækker væsentligt ned i karakteren, hvis du ikke afleverer.

Og ja, nogle gange er læreren urimelig (nok i sidste ende i færre tilfælde end man selv mener), men i sidste ende er der der tre ting man kan gøre:

1. Whine til nogen, som ingenting kan gøre
2. Tage en snak med sin lærer.
3. Tage en snak med de overordnede til sin lærer, hvis denne ikke lytter.

Og når man så endelig er færdig med gymnasiet er man ærgerlig over, at det ikke varede længere. Det er sgu en usandsynligt fed tid.

Build Me Up Buttercup!

Frederikbjerg
Landsholdsspiller

« Svar #7685: 06 Feb 2013, 00:32 »

AV!

If you can't join them, beat them.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7686: 06 Feb 2013, 00:43 »

Det har selvfølgelig en indflydelse. Man bliver sgu nød til at vise en stabil indsats, før man begynder at whine. At man shiner en gang hver anden eller tredje uge er sgu ikke nok. Jeg havde høje fraværsprocenter og det afspejlede sig helt naturligt i mine mundtlige karakterer, der ikke var lave, men kunne have været højere. Præcis som en manglende aflevering gælder for et -3 og du derfor kan forvente at det trækker væsentligt ned i karakteren, hvis du ikke afleverer.

Og ja, nogle gange er læreren urimelig (nok i sidste ende i færre tilfælde end man selv mener), men i sidste ende er der der tre ting man kan gøre:

1. Whine til nogen, som ingenting kan gøre
2. Tage en snak med sin lærer.
3. Tage en snak med de overordnede til sin lærer, hvis denne ikke lytter.

Og når man så endelig er færdig med gymnasiet er man ærgerlig over, at det ikke varede længere. Det er sgu en usandsynligt fed tid.
Du har fuldstændig ret. Sidst men ikke mindst kan man også selv give den en ekstra skalle. Uanset hvor meningsløst det virker. Nu går jeg selv i 3.g, og jeg føler mig også sommetider snydt. Jeg er overbevist om, at det er ikke blevet udover i ganske få tilfælde. Lærere er også bare mennesker, og jeg har altid været af den overbevisning at personlige indtryk samt en ting som fravær spiller ind i helhedsindtrykket.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7687: 06 Feb 2013, 00:45 »

True. Der er talrige eksempler på piger der sidder og nikker og ser søde ud, som får 7 og 10, selvom de reelt intet rigtigt forstår. Sådan er det nu engang bare i gymnasiet og der er sgu ikke så meget, som man kan gøre ved det. Det kan også pisse mig af, men jeg har efterhånden lært bare at ryste på hovedet og smile lidt. Det bliver dog først et problem, hvis man selv får elendige karakterer, når man egentligt føler, at man laver sine ting og får sagt nogle fornuftige ting. Svaret her skal igen findes i at møde op, sidde forrest, se interesseret ud, tage noter, røvslikke læreren og ikke stille spørgsmålstegn ved noget, se godt ud og nikke, selvom du reelt ikke forstår, hvad fanden der foregår - det er i hvert fald bedre end at stille spørgsmåls, da du på den måde viser, at du ikke forstår det. Lad du drengen nede på den bagerste række om det. Det ligger bare ikke naturligt for alle (heller ikke mig) og det er generelt ærgerligt, at det meget ofte er de parametre, som lærerne giver standspunktskarakte rer ud fra, da jeg mener, at den reelle faglige kompetence ofte bliver undermineret til fordel for - i mange tilfælde - ting, som simpelthen ikke ligger naturligt for personen (især drenge), selvom - igen, det er min opfattelse - at de egentligt i det store billede er i stand til at se tingene mere nuanceret.

Når det er sagt føler jeg mig fair behandlet og jeg synes ikke, at der indtil videre har været problemer hvad angår mine egne karakterer, selvom jeg da nogle gange har rystet lidt på hovedet af andres på baggrund af ovennævnte ting. Men op med hovedet for, vær aktiv og få slikket en helvedes masse gymteacher ass.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7688: 06 Feb 2013, 00:54 »

Og hey, jeg mener faktisk, at det er et problem. Ikke et stort problem, men alligevel noget, som reelt determinerer hvorvidt man kan komme ind på det studie, som man ønsker. Når det er sagt, er det selvfølgelig langt hen ad vejen op til eleven selv, hvor meget man vil ligge i det. Men igen, for nogen ligger det altså bare ikke naturligt at gøre de ting, som hæver karakteren hos mange lærere, som mange piger mestrer til perfektion, altså ting, som ikke involverer det rent faglige.

Jeg plejer som regel at skildre i mellem 2 ting, når man går i skole: man kan være god i skolen og man kan være godt til at gå i skolen. Der er en helt fundamental forskel her og jeg mener, at det er op til lærerne i højere grand end hvordan jeg oplever det, at lade være at forfordele de, som er gode til at gå i skole, men måske ikke gode i skolen til fordel for de, som er gode i skolen, men måske ikke gode til at gå i skole.

Gemma
Førsteholdsspiller

« Svar #7689: 06 Feb 2013, 01:09 »

Jeg er uenig i, at det er dumt at stille spørgsmålstegn ved læreren. Det har kun gavnet mig.

Erzael
Manager

« Svar #7690: 06 Feb 2013, 07:44 »

Så er det der, at man er glad for at gå på HF i stedet for, så man ikke skal bruge de årskarakterer Smiley

Men jo, selvfølgelig skal man sætte spørgsmålstegn ved sin lærer, hvis der er noget, man er utilfreds eller uenig med. Glæder mig til at høre dit referat af den verbale sviner DN Wink

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #7691: 06 Feb 2013, 08:20 »

Skal de løses i hånden? Ellers er TIInteractive en god idé, da det program kan løse alt, og jeg mener alt, for en.

Hvordan fungerer det?  crazy

Neal Caffrey!

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #7692: 06 Feb 2013, 09:18 »

Det er jo ikke så sort/hvidt. Nogle kan sikkert godt lide det, mens andre (og ja, det har jeg oplevet nogle gange) rent faktisk tager det personligt og faktisk i nogle tilfælde nærmest føler sig ydmyget. Men min pointe er bare, at jeg synes, at lærerne tenderer til at vægte de blødere parametre højere end de faglige parametre.

Og ja, det er er shout out til Hawk!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7693: 06 Feb 2013, 14:51 »

Jeg sidder og skal have valgt AT-emne og fag inden midnat. Overemnet er "Kampen for det gode liv". Jeg kunne godt tage mig at skrive om international politik under underemnet "Krig for fred" eller noget i den stil. Dertil er samfundsfag selvfølgelig en nødvendighed. Men hvad ville I kombinere det med? Engelsk, dansk eller historie?

Imperatore
Gæst

« Svar #7694: 06 Feb 2013, 14:54 »

Historie og samfundsfag sammen er lidt som tomat i tomat. Om du vil have dansk eller engelsk kommer jo an på, hvilken konkret sag, du vil tage udgangspunkt i.

Sider: 1 ... 511 512 [513] 514 515 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010