home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23458
  0 Brugere, 1135 Gæster Online.

Nyeste Bruger: oxoberyt
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 463 464 [465] 466 467 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 532614 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #6960: 31 Maj 2012, 00:26 »

Jakob, har nogle noter hvis det er interessant til mat, godt nok er jeg kun færdig med andet år på hhx.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6961: 31 Maj 2012, 00:28 »

Jakob, har nogle noter hvis det er interessant til mat, godt nok er jeg kun færdig med andet år på hhx.
Alt er kærkomment!

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #6962: 31 Maj 2012, 00:31 »

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6963: 31 Maj 2012, 00:32 »

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #6964: 31 Maj 2012, 01:49 »

Tusind tak, det var sgu venligt af dig.

Held og lykke min ven, om end jeg ser Chelseas sejr i CL som værende et større mirakel end en bestået matematikeksamen i morgen!  Djævel

Solskjaer
Ynglingespiller

« Svar #6965: 01 Jun 2012, 14:09 »

Hey gutter

Jeg skal snart til eksamen i AT, og jeg har lidt problemer mht. metode i samfundsfag. Mit emne er folkedrabet i Rwanda, og i samfundsfag har jeg brugt nogle modeller til at forklare hvorfor FN virker som det gør. Derudover har jeg også brugt begrebet idealisme vs. realisme. Hvad vil man kalde det, når man snakker om metode?

Søgaard
Gæst

« Svar #6966: 01 Jun 2012, 14:27 »

Hey gutter

Jeg skal snart til eksamen i AT, og jeg har lidt problemer mht. metode i samfundsfag. Mit emne er folkedrabet i Rwanda, og i samfundsfag har jeg brugt nogle modeller til at forklare hvorfor FN virker som det gør. Derudover har jeg også brugt begrebet idealisme vs. realisme. Hvad vil man kalde det, når man snakker om metode?
Idealisme og realisme er to begreber, som man kan bruge metodisk, da de er tilgange til virkeligheden.
Uden at have læst din synopsis, så kunne jeg forestille mig noget med at du har analyseret dit empiri ud fra de to virkelighedssyn i form af realisme og idealisme og lavet en komparativ analyse af de to virkelighedssyn.

Solskjaer
Ynglingespiller

« Svar #6967: 01 Jun 2012, 15:06 »

Idealisme og realisme er to begreber, som man kan bruge metodisk, da de er tilgange til virkeligheden.
Uden at have læst din synopsis, så kunne jeg forestille mig noget med at du har analyseret dit empiri ud fra de to virkelighedssyn i form af realisme og idealisme og lavet en komparativ analyse af de to virkelighedssyn.

Perfekt. Det lyder meget godt. Det vil jeg prøve at arbejde med, mange tak.

Det jeg egentligt var mest i tvivl om, var hvad man kaldte metoden mht. modeller og figurer?

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #6968: 01 Jun 2012, 15:11 »

Hey gutter

Husk: Metode, metode, og når du har snakket metode, så snak lige metode. Og så perspektiver til dine andre AT forløb. Det gav plus point her!

Manchester United

Solskjaer
Ynglingespiller

« Svar #6969: 01 Jun 2012, 17:25 »

En model er vel egentligt ikke metode, men snarere en teori? Eller hvad.

Søgaard
Gæst

« Svar #6970: 01 Jun 2012, 22:33 »

Modeller eller figurer vil oftes være for at forsimple teorier og gøre dem forståelige. Det er sjældent at man direkte bruger dem som metode. Enkelte tilfælde adskiller sig dog, fordi den tankegang som bruges kan bruges som både teori og metode. Lige dit tilfælde er efter min bedste overbevisning ikke et af disse tilfælde.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6971: 03 Jun 2012, 13:39 »

Efter en skrækkelig matematik-eksamen, skal jeg nu op i det håbløse fag AT til årsprøve. Jeg skal have lavet min synopsis og fagkombinationen er idræt og samfundsfag. Jeg kommer dog i tvivl om, der i det hele taget er en metode til idræt?

Vinokourov
Manager

« Svar #6972: 03 Jun 2012, 13:42 »

Efter en skrækkelig matematik-eksamen, skal jeg nu op i det håbløse fag AT til årsprøve. Jeg skal have lavet min synopsis og fagkombinationen er idræt og samfundsfag. Jeg kommer dog i tvivl om, der i det hele taget er en metode til idræt?

http://www.hasseris-gym.dk/studiemiljoe/fagene/idraet/metode_i_idraet.html

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6973: 03 Jun 2012, 13:49 »

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6974: 03 Jun 2012, 18:13 »

Nu spørger jeg så lige igen i forbindelse med min AT-synopsis. Jeg skal bruge nogle problemstillinger, som kan hjælpe med at svare på problemformuleringe n.

Jeg skriver jo som sagt i samfundsfag og idræt. Mit emne er "At være på", og dertil har jeg så valgt "Ekstremsport" som underemne. Min problemformulering lyder således: "Hvorfor dyrker folk ekstremsport?"

Jeg kunne godt bruge nogle problemstillinger, så hvis der er nogle, der har nogle bud på et af de tre taksonomiske niveauer, er det kærkomment! :-)

Sider: 1 ... 463 464 [465] 466 467 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010