home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1239 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tatadevanahalli
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 459 460 [461] 462 463 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 532717 gange)
SC30
Landsholdsspiller

Sv: Skole
« Svar #6900: 17 Maj 2012, 22:52 »

Lyder sørgeligt, Jakob. Hvilke fag handler det om? Matematik, biologi og sådan nogle ligegyldigheder? For der er vi i samme vogn.

Men jeg kan også nikke genkendende til det - især det MS siger med idræt. Vi har f.eks. haft et basketforløb, hvor jeg var rimelig overlegen, men ikke desto mindre fik lavere karakterer end en betragtelig del af piger og nogle drenge, som ikke kan få fingrene ud af vores læres røv. Ligeså med samfundsfag - jeg vil dog ikke klage over min egen karakter, men det kan godt gøre mig irritabel, når en af pigerne får 12 for at nikke til læreren og se godt ud.. Jeg forsøger så vidt muligt derfor at holde karakterne for mig selv og ikke spørge andre, hvad de får, da mine erfaringer er, at det bare gør sagen værre, da man i mange tilfælde ville føle sig uretfærdigt behandlet i forhold til andre.. Sådan tror jeg det altid ville være.

Med hensyn til om du kan ændre det, så ved jeg det ikke. Som du siger er det svært at påvise noget, når det er mundtligt, men man kan klage over eksamen mundtligt, så hvorfor ikke også årskaraktere? Det tæller trods alt det samme. Jeg ville i hvert fald prøve at henvende mig og i det mindste få en forklaring af den pågældende lærer, da det er det mindste, du har fortjent.

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #6901: 17 Maj 2012, 22:57 »

Lyder sørgeligt, Jakob. Hvilke fag handler det om? Matematik, biologi og sådan nogle ligegyldigheder? For der er vi i samme vogn.

Men jeg kan også nikke genkendende til det - især det MS siger med idræt. Vi har f.eks. haft et basketforløb, hvor jeg var rimelig overlegen, men ikke desto mindre fik lavere karakterer end en betragtelig del af piger og nogle drenge, som ikke kan få fingrene ud af vores læres røv.

Nemlig. Når vi har fodbold, basket, ultimate, hockey osv. Er jeg en af de bedste, og spurter rundt i hele hallen, og slutter af med 7 i årskarakter. Derimod hvis vi har haft en danse forløb med Salsa osv. Så får de piger som er gode til Salsa 12. Det giver ingen mening.

Manchester United

Søgaard
Gæst

« Svar #6902: 17 Maj 2012, 23:03 »

Omkring Idræt, så spurgte jeg, halvvejs gennem min gymnasieuddannelse, min lærer om hvad de vægtede højt i forhold til karakteren. Der indrømmede han at de så på forbedringer og hvis man var god til sport, så var det i høj grad evnen til at inddrage de knap så gode og det at indgå i et team.

Det gjorde at jeg beholdte mit 12-tal i idræt, på trods af dans osv, at jeg netop spillede de mindre gode, når der var floorball eller fodbold på programmet, fremfor at gå benhårdt efter at vinde, hvilket ville lukke de mindre gode ude af spillet.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6903: 17 Maj 2012, 23:04 »

Ja, matematik, fysik, NG og tysk. Elendige fag allesammen. Og ja, vores fysiklærer han tænker også med dilleren. 2 af de piger der er allerbedst til at være snotdumme og få 12 fik 02 og 4 i vores fysikprøve, som vores lærer sagde talte en del i forhold til årskarakteren. De fik begge 10. Jeg fik et fint 7-tal i prøven, og jeg var da på vej nøgen rundt om gymnasiet. Heldigvis gjorde jeg det ikke, for så havde jeg nok følt mig endnu dummere, da jeg så 4-tallet i årskarakteren. Jeg synes, det gik okay i fysik, jeg er i hvert fald bedre end de to blondiner. Men ja, de har udseendet med sig. Du kender jo godt den ene, Riis. Wink

Jeg er forresten heller ikke interesseret i andres karakterer, men jeg føler lidt, at jeg bliver nødt til at sammenligne mig med de andre i klassen, for at se om min karakter er fair.
« Seneste Redigering: 17 Maj 2012, 23:11 af Jakob E » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #6904: 17 Maj 2012, 23:05 »

Omkring Idræt, så spurgte jeg, halvvejs gennem min gymnasieuddannelse, min lærer om hvad de vægtede højt i forhold til karakteren. Der indrømmede han at de så på forbedringer og hvis man var god til sport, så var det i høj grad evnen til at inddrage de knap så gode og det at indgå i et team.

Det gjorde at jeg beholdte mit 12-tal i idræt, på trods af dans osv, at jeg netop spillede de mindre gode, når der var floorball eller fodbold på programmet, fremfor at gå benhårdt efter at vinde, hvilket ville lukke de mindre gode ude af spillet.
Så kender jeg en del, der skal dumpes i dans, for at danse med mig gider de godt nok ikke. Tunge

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #6905: 17 Maj 2012, 23:11 »

Synes nu jeg er meget god til at inddrage andre i det, samtidig med at jeg går benhårdt efter at vinde. Men hos os bliver det også ofte opdelt i drenge og piger, således der bliver gået meget mere til den. Men synes virkelig at 7 er en lav karakter, og ville nok bedre kunne stille mig tilfreds med et 7 tal.

Manchester United

Søgaard
Gæst

« Svar #6906: 17 Maj 2012, 23:15 »

Så kender jeg en del, der skal dumpes i dans, for at danse med mig gider de godt nok ikke. Tunge
Nu er der jo også en forskel mellem at være dårlig og umulig Wink

Synes nu jeg er meget god til at inddrage andre i det, samtidig med at jeg går benhårdt efter at vinde. Men hos os bliver det også ofte opdelt i drenge og piger, således der bliver gået meget mere til den. Men synes virkelig at 7 er en lav karakter, og ville nok bedre kunne stille mig tilfreds med et 7 tal.
Nu er det efterhånden to år siden jeg gik ud, men dengang talte den skriftlige opgave i form af et træningsprogram jo også noget der lignede 50% af karakteren.. Ved dog intet om det stadigvæk er sådan eller om det er blevet lavet om siden.

7 er jo ikke nogen dårlig karakter, men omvendt så er idræt et nemt fag at trække ens gennemsnit op, hvis man kan finde ud af sport. Så langt de fleste sportsfolk vil nok være skuffet over alt under 10..

Januzaj
Landsholdsspiller

« Svar #6907: 17 Maj 2012, 23:17 »

Nu er der jo også en forskel mellem at være dårlig og umulig Wink
Nu er det efterhånden to år siden jeg gik ud, men dengang talte den skriftlige opgave i form af et træningsprogram jo også noget der lignede 50% af karakteren.. Ved dog intet om det stadigvæk er sådan eller om det er blevet lavet om siden.

7 er jo ikke nogen dårlig karakter, men omvendt så er idræt et nemt fag at trække ens gennemsnit op, hvis man kan finde ud af sport. Så langt de fleste sportsfolk vil nok være skuffet over alt under 10..

Træningsprogrammet og opvarmningsprogram trækker med i evalueringen. Og til mit 2. standspunkts sagde min lærer, at jeg fik 7, fordi jeg havde skrevet en dårlig opgave, men det var langt under hvad jeg var værd. Og det ville han ikke tælle med i årskarakteren. Også derfor jeg er ekstra skuffet.

Manchester United

TheisHansen v.2
Gæst

« Svar #6908: 18 Maj 2012, 12:44 »

Hej, ville bare lige hurtigt evt. hører, hvad er det såkaldte EU flyttecirkus? - Har desværre ikke kunne finde noget om, hvorfor man gør det? Hvad skal det gør godt for, er det pga. uenighed om hovedkvarteret? Har kun kunne finde at man skærer ned på det, så man rejser 11 gange til Strasbourg i stedet for 12.

Skal bruges til en opgave om EU - ''You don't say?!''

Tak på forhånd. Wink

Prøver igen. Smiley

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #6909: 18 Maj 2012, 13:02 »

Jeg mener at det var noget med at franskmændene krævede at huse en EU-institution og derfor besluttede man at de 12 gange skulle til Strasbourg en uge. Grunden til at det blev til 11 var vidst at en af månederne var politikerne på ferie og i stedet for at have 2 møder i samme måned gjorde man det i stedet til 11 gange. 

FC Barcelona

Præsidenten
Landsholdsspiller

« Svar #6910: 18 Maj 2012, 13:23 »

Men jeg er utilfreds mundtligt, og derfor er jeg meget i tvivl om, om karakteren kan ændres. Nogle der har erfaringer med det?

Da jeg gik i 1.g fik jeg 4 i fysik som årskarakter, hvilket jeg fandt meget urimeligt da jeg havde fået 7 i alle mine opgaver bortset fra en hvor jeg fik 12. Det gik jeg så til ham og sagde, hvorefter han ændrede min karakter til 7. Så de kan godt ændre på den, men det er selvfølgelig lidt mere tricky hvis det er en mundlig karakter.

Her i 3.g var jeg så utilfreds med min karakter i historie hvor jeg fik 7. Da det er et fag jeg føler mig rigtig godt hjemme i klagede jeg selvfølgelig og det resulterede i at han var mere opmærksom på når jeg ville sige noget i klassen og derfor fik jeg også 10 ved den næste karaktergivning. Så jeg synes helt klart man kan få noget ud af at klage til sin lærer hvis man selvfølgelig også er opsat på at gøre en indsats for at ændre det.

FC Barcelona

Jeton2750
Ynglingespiller

« Svar #6911: 20 Maj 2012, 13:51 »

A  ( Vær opmærksom på at bruge førnutid/perfektum – hjælpeverbet haber + kort tillægsform – se bøjning side 124)
1.   Jeg har spillet fodbold hele dagen.
2.   Vi har danset salsa og drukket mexicanske øl?
3.   I har studeret spansk i 9 måneder.                                                                     
4.   Du har købt en god mobil. Hvad har den kostet?
5.   José er ankommet med toget klokken 10.45.
6.   Julia har spist paella igen. Det er hendes yndlingsret.
7.   Julia og José er taget til stranden.

……og et par uregelmæssige i perfektum ( se bøjning side 137 i ¿A qué no?) 

8.   Hvad har I lavet i går? (hacer)
9.   Har du set filmen Alt om min mor af Pedro Almodóvar? Den er bedre end Kvinder på randen af et nervøst sammenbrud. (ver)
10.   Julia og José er kommet tilbage fra stranden. (volver)

Adjektiv ( se side 135)  - (uregelmæssige side 136)

11.   Clara er en aktiv pige. Gloria er mere aktiv end Clara, fordi hun er professionel fodboldspiller.  Gloria den mest aktive pige blandt mine venner.

12.   Bellevue er en bedste strand i København.

1.   He jugado al fútbol todo el día.
2.   Hemos bailado salsa, y tomado/bebido cerveza mexicana.
3.   Habéis estudiado español en nueve meses.
4.   Has comprado un móvil bueno, qué ha costado?
5.   José ha llegado con el tren a las once menos cuarto.
6.   Julia ha comido paella otra vez.
7.   Julia y José ha ido a la playa.
8.   Qué habéis hecho ayer.
9.   Has vado la película todo sobre mi madre de Pedro? Es más mejor que……
10.   Julia y José han vuelto de la playa.
11.   Clara es una chica activa. Gloria es más actica qué Clara, por qué Ella es fútbolista profesional. Gloria es la chica más activa entre mis amigos.
12.   Bellevue es la playa mejor en Copenhague.

Håber der er nogle af jer der vil rette den igennem, da vi får årskarakter om knap 2 uger. Er der nogle der har overskud til at kigge det igennem.

jonaslund94
Ynglingespiller

« Svar #6912: 22 Maj 2012, 22:48 »

Er der en venlig sjæl, som hurtigst muligt kan hjælpe mig med et spørgsmål?
Jeg går på hhx, så det har noget med Virksomhedsøkonomi at gøre. Spørgsmålet lyder:

En redegørelse for værdiansættelsen af anlægsaktiver og omsætningsaktiver samt en vurdering af, hvordan forskellige værdiansættelser af et aktiv kan påvirke virksomhedens resultatopgørelse, aktiver og passiver.

FC Barcelona - Mes que un club.

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #6913: 24 Maj 2012, 14:09 »

Har fået min biologi eksamens karakter Smiley Fik 10 (folkeskole)

Hala Madrid!

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #6914: 29 Maj 2012, 15:22 »

Hvordan foregår Afsætning B, eksamen?

Og er der nogen der har noter til den her bog? http://www.itrojka.dk/images/2010_afs_b.jpg - så må de gerne sende en pm.

Sider: 1 ... 459 460 [461] 462 463 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010