home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 1122 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Skole
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvad syntes du om lektier
Det er sjovt
- 27 (18,6%)
Altså det er ikk det bedste
- 31 (21,4%)
Nedern
- 7 (4,8%)
Kedeligt
- 19 (13,1%)
Top Dårligt burde udryddes
- 61 (42,1%)
Antal Stemmer: 145

Sider: 1 ... 450 451 [452] 453 454 ... 565 Udprint
Forfatter Emne: Skole  (Læst 532960 gange)
Henry T
Ynglingespiller

Sv: Skole
« Svar #6765: 24 Mar 2012, 10:23 »

Hej,

Jeg sidder med Spansk pt. og hverken min ordbog eller Translate giver et godt svar på det ene ord jeg mangler.

Hvordan vil I oversætte både til spansk?

Det er i sammenhæng med denne sætning: både sjov og pæn

sjov: divertido
pæn: guapo

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #6766: 24 Mar 2012, 10:38 »

Hej,

Jeg sidder med Spansk pt. og hverken min ordbog eller Translate giver et godt svar på det ene ord jeg mangler.

Hvordan vil I oversætte både til spansk?

Det er i sammenhæng med denne sætning: både sjov og pæn

sjov: divertido
pæn: guapo

både adverbium
Oversættelser

både og » sí y no 
både den ene og den anden » (~begge to)  los dos
både...og » tanto...como

ordbogen.dk

Legenden
Manager

« Svar #6767: 25 Mar 2012, 00:53 »

Hvad skal der til for, at Uganda får en lignende position som Taiwan?

Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt her? Det er DIO, og det er fagene IØ og samtidshistorie. Kunne godt bruge lidt hjælp. Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Lavezzi
Gæst

« Svar #6768: 25 Mar 2012, 08:48 »

Er der nogen, der kan hjælpe mig lidt her? Det er DIO, og det er fagene IØ og samtidshistorie. Kunne godt bruge lidt hjælp. Smiley
Idi Amin skal genoplives og til magten igen.

fredesvbg
Reserveholdsspiller

« Svar #6769: 25 Mar 2012, 09:45 »

De skal vel have en kinesisk statsmand til at gå i eksil der

Vah! Denuone Latine loquebar? Me ineptum. Interdum modo elabitur

Enzo
Manager

« Svar #6770: 25 Mar 2012, 15:02 »

Hvad skal der nævnes i en projektopave om atomkraft? Smiley
Og er der nogle, der har et fedt link, til en artikel der omhandler om den nye miljø aftale?

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Ostehaps
Reserveholdsspiller

« Svar #6771: 25 Mar 2012, 16:29 »

Hvad skal der nævnes i en projektopave om atomkraft? Smiley
Og er der nogle, der har et fedt link, til en artikel der omhandler om den nye miljø aftale?
Kommer meget  an på hvilket klassetrin den skal skrives og fag. Men alfa og beta henfald skal nævnes, nok lige meget hvilket trin og fag.

Enzo
Manager

« Svar #6772: 25 Mar 2012, 16:31 »

Kommer meget  an på hvilket klassetrin den skal skrives og fag. Men alfa og beta henfald skal nævnes, nok lige meget hvilket trin og fag.

8. Klase..
Jeg har intet med henfald, og jeg ved ikke engang hvad det er. Kan du ikke foreklare det lidt, i korte træk? Smiley

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Ostehaps
Reserveholdsspiller

« Svar #6773: 25 Mar 2012, 16:42 »

8. Klase..
Jeg har intet med henfald, og jeg ved ikke engang hvad det er. Kan du ikke foreklare det lidt, i korte træk? Smiley
Radioaktivt henfald, kan opdeles forskellige typer.
Alfa-henfald er når den radioaktive isotop udsender et heliumatom, der er heliumatomet alfa-henfaldet.
Beta-henfald er når den radioaktive isotop, "omdanner" en neutron til en proton og en elektron.
Men hvis det ikke ringer nogen klokker, så skal du nok ikke skrive om det.
Ellers andre ting, man kunne komme ind på er diskussionen om Atomkraft. Problemerne, tjernobyl og den der i Japan, og de positive, Det udsender langt mindre Co2 end kul osv.

Enzo
Manager

« Svar #6774: 25 Mar 2012, 16:50 »

Radioaktivt henfald, kan opdeles forskellige typer.
Alfa-henfald er når den radioaktive isotop udsender et heliumatom, der er heliumatomet alfa-henfaldet.
Beta-henfald er når den radioaktive isotop, "omdanner" en neutron til en proton og en elektron.
Men hvis det ikke ringer nogen klokker, så skal du nok ikke skrive om det.
Ellers andre ting, man kunne komme ind på er diskussionen om Atomkraft. Problemerne, tjernobyl og den der i Japan, og de positive, Det udsender langt mindre Co2 end kul osv.

Det ved jeg sgu godt. Wink
Jeg vidste bare ikke at det hed henfald Smiley
De stråler de sender, er det henfald? Smiley

Enzo
Manager

« Svar #6775: 26 Mar 2012, 20:54 »

Hvad skal man medbringe i en projektfremlæggelse om atomkraft i 8. klasse?

På nuværende tidspunkt har jeg:
Fordele - Ulemper.
Sat op imod vores nuværende energipruducent.
Historien.
Hvad har Atomkraft og Danmark med hinanden at gøre?
Aplha, Beta og Gammastråler.
Det radioaktive affald.
Vores konklusion
Stråling i din hverdag.
Og så noget om atomkraftværkets opbygning.

Anfield Road
Manager

« Svar #6776: 26 Mar 2012, 21:35 »

måske noget om ulykkerne i tjernobyl og japan. og måske også noget om det svenske kraftværk der var ved at kollapse i 2005. og hvis du så har tid noget om barsebäck Smiley men ellers ser det ud til at du har rigeligt til de 20 min. det skal vare  Opstemt

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

AFC
Manager

« Svar #6777: 27 Mar 2012, 14:29 »

Hej drenge.

Låner lige hurtigt forummet til hurtig hjælp med noget virksomhedsøkonomi. Jeg tror jeg er på rette spor - vil bare lige høre jer, om i er enige.

Spørgsmålet lyder:

Forklar, hvad det vil betyde for årets resultat og egenkapital, hvis årets afskrivninger på produktionsanlæg og maskiner bliver kr. 400.000 større som følge af en kortere afskrivningsperiode .

Vil svaret til dette spørgsmål ikke bare være, at årets resultat og egenkapital vil blive kraftigt forværret, da der kommer en høj stigning på afskrivningerne, hvilket gør, at virksomheden så skal betale endnu flere penge end før, hvis der fx forekommer slitage eller lign. på deres produktionsanlæg og maskiner?

Afleveringen skal afleveres i morgen. Håber i kan komme med et hurtigt svar.

tubbe93
Førsteholdsspiller

« Svar #6778: 27 Mar 2012, 16:33 »

Hej drenge.

Låner lige hurtigt forummet til hurtig hjælp med noget virksomhedsøkonomi. Jeg tror jeg er på rette spor - vil bare lige høre jer, om i er enige.

Spørgsmålet lyder:

Forklar, hvad det vil betyde for årets resultat og egenkapital, hvis årets afskrivninger på produktionsanlæg og maskiner bliver kr. 400.000 større som følge af en kortere afskrivningsperiode .

Vil svaret til dette spørgsmål ikke bare være, at årets resultat og egenkapital vil blive kraftigt forværret, da der kommer en høj stigning på afskrivningerne, hvilket gør, at virksomheden så skal betale endnu flere penge end før, hvis der fx forekommer slitage eller lign. på deres produktionsanlæg og maskiner?

Afleveringen skal afleveres i morgen. Håber i kan komme med et hurtigt svar.

Hvis afskrivninger stiger med 400.000 forringes resultatet med 400.000 kr. Dette er lige meget hvor meget slitage der er på produktionsanlægene .
Egenkapitalen bliver samtidig også 400.000 kr. mindre, da resultatet jo indgår i egenkapitalen.

FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !
FC Midtjylland !

AFC
Manager

« Svar #6779: 27 Mar 2012, 16:39 »

Hvis afskrivninger stiger med 400.000 forringes resultatet med 400.000 kr. Dette er lige meget hvor meget slitage der er på produktionsanlægene .
Egenkapitalen bliver samtidig også 400.000 kr. mindre, da resultatet jo indgår i egenkapitalen.

Mange tak Smiley har fået bikset et svar sammen. Nu mangler jeg bare sidste spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. Kan du evt. hjælpe?

Det lyder sådan her: Ved regnskabsårets slutning er saldoen tkr. 221 på konto 12220: Periodeafgrænsnings poster. Virksomhedens nye direktør undrer sig over, hvorfor denne post skal med i regnskabet. Redegør for, hvilken grundlæggende forudsætning i Årsregnskabsloven, der ligger til grund for saldoen på konto 12220: Periodeafgrænsnings poster.

Sider: 1 ... 450 451 [452] 453 454 ... 565 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010