home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  1 Bruger, 774 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Mac-tråden
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 67 Udprint
Forfatter Emne: Mac-tråden  (Læst 186635 gange)
Strandby
Landsholdsspiller

Sv: Mac-tråden
« Svar #855: 28 Nov 2013, 20:43 »

Hej freaks.

Min MacBook er lige gået ned. Jeg sad og spillede FM (selvfølgelig), og lige pludselig gik min Macbook Pro i hak. Jeg var nødsaget til at slukke den, og da jeg så prøvede at tænde den igen, var det helt skidt. Når "æble" mærket kommet frem helt fra starten er der en masse vandrette røde streger over hele skærmen. Når de så går væk efter 20 sekunders tid, så viser den grå skærm, og går aldrig videre derfra. Derudover bliver computeren lynhurtigt varm, ved ikke om det har nogen betydning.

Nogen der har en idé om eller ved hvad der er galt?

Please hjælp! Står overfor en fredag og lørdag med computeren ved kammerater..

Lyder sgu ikke godt…

Men hvis du har forsikring på, så tag op til den butik hvor du har købt den, og evt. spørg der..

Jeg har været meget glad for Elgiganten og deres viden og service omkring min egen Mac hvergang den har haft problemer.  Thumbs Up

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

ptrN
Manager

« Svar #856: 29 Nov 2013, 08:44 »

Jeg kigger lidt på ny computer for tiden, og jeg vil lyve, hvis jeg sagde, at en MacBook Pro ikke er inde i overvejelserne. Derfor vil jeg gerne høre, hvad fordele og ulemper der er, hvis man nu vælger sådan en?

Hvis jeg køber en, så bliver det den nye model.
Blev det til noget?

welbz is dat guy

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #857: 04 Dec 2013, 17:48 »

Blev det til noget?
Computer City har lige ringet til mig i dag og sagt, at de vil give mig 2200 i tilskud til en ny computer. Så det ender det nok med.

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #858: 11 Dec 2013, 14:58 »

Jeg vil gerne opgradere min OS til mac og kan læse at man kan gøre det gratis på app store(http://www.apple.com/dk/osx/how-to-upgrade/). Der står der at man kan opgradere fra Snow Leopard men jeg ved ikke om min nuværende er dette. Inde under "om denne mac" står der bare 10.6.8 som version. Kan jeg opgradere min mac?

bettepjevs
Førsteholdsspiller

« Svar #859: 11 Dec 2013, 16:14 »

Jeg vil gerne opgradere min OS til mac og kan læse at man kan gøre det gratis på app store(http://www.apple.com/dk/osx/how-to-upgrade/). Der står der at man kan opgradere fra Snow Leopard men jeg ved ikke om min nuværende er dette. Inde under "om denne mac" står der bare 10.6.8 som version. Kan jeg opgradere min mac?

http://bit.ly/1bvLXUO

http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_OS_X_Snow_Leopard

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #860: 11 Dec 2013, 16:40 »

Synes ikke rigtig det hjalp... 10.6.8 er dette snow leopard? Eller er det bare 10.6.8. VIl gerne være sikker for da jeg prøvede at opgradere til Mountain Lion mistede jeg alt på min computer.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #861: 19 Dec 2013, 19:35 »

Så fik jeg min MacBook Pro, og jeg skal da blankt erkende, at det er et lækkert produkt. Dog sejler jeg rundt, så jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber, I kan hjælpe mig med at svare på.

1) Linjen med alle programmerne nederst på skærmen irriterer mig, når jeg f.eks. er herinde, er det muligt at få den til at forsvinde og gøre sådan, at det kun dukker op, når jeg fører musen ned derned? Og hvordan gør jeg?

2) Er der nogle ting, man bare SKAL gøre som ny MacBook-ejer. Jeg forstår f.eks. ingenting af iCloud.

På forhånd tak.

Est-1892
Førsteholdsspiller

« Svar #862: 19 Dec 2013, 19:39 »

Ang #1 Tryk på æblet i ventre hjørne Smiley også dock indstillinger

#Respect

The Captain says goodbye!

AndreasNord
Landsholdsspiller

« Svar #863: 19 Dec 2013, 19:40 »

Så fik jeg min MacBook Pro, og jeg skal da blankt erkende, at det er et lækkert produkt. Dog sejler jeg rundt, så jeg har lige et par spørgsmål, jeg håber, I kan hjælpe mig med at svare på.

1) Linjen med alle programmerne nederst på skærmen irriterer mig, når jeg f.eks. er herinde, er det muligt at få den til at forsvinde og gøre sådan, at det kun dukker op, når jeg fører musen ned derned? Og hvordan gør jeg?

2) Er der nogle ting, man bare SKAL gøre som ny MacBook-ejer. Jeg forstår f.eks. ingenting af iCloud.

På forhånd tak.
Inde under system indstillinger er der en mappe som hedder dock, og det er der du ændrer det, men ellers rod rundt med nogen af de ting som ligger der inde så gør man sin mac mere personlig

[quote=Mongolia FC]
De kommer fra FCM, ledelsen derovre er skudt, De fyrer træneren efter en overbevisende sejr over et dygtigt hold, de ansætter 14 årige nigerianske drenge der ikke engang må spille, og de køber en 35-årig voldsdømt målmand, det er talent! Opstemt

Taget fra vman

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #864: 19 Dec 2013, 19:47 »

Mange tak for det begge to!

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #865: 22 Dec 2013, 11:14 »

Jeg har lige et enkelt spørgsmål mere. Når jeg nu er på nettet som nu, så er der ude i højre side en grå linje, der fylder en tredjedel af skærmen, hvor jeg kan se bogmærker, læseliste og delte henvisninger. Hvordan får jeg den væk?

Don Abramovich
Manager

« Svar #866: 22 Dec 2013, 11:21 »

Jeg har lige et enkelt spørgsmål mere. Når jeg nu er på nettet som nu, så er der ude i højre side en grå linje, der fylder en tredjedel af skærmen, hvor jeg kan se bogmærker, læseliste og delte henvisninger. Hvordan får jeg den væk?
Du trykker på den åbne bog, der er lige over. Den er lige under ''tilbage-pilen'' Wink

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #867: 22 Dec 2013, 11:25 »

Ja, det er den, der hedder 'bogmærker', går jeg ud fra? Når jeg trykker på  den, så kan man bare se underfanen, der hedder 'favoritlinjer'.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #868: 22 Dec 2013, 11:26 »

Jeg fandt ud af det. Mange tak for hjælpen!

ptrN
Manager

« Svar #869: 22 Dec 2013, 13:27 »

Jeg fandt ud af det. Mange tak for hjælpen!
Nu rådede jeg dig til at købe en MacBook, så jeg synes lige jeg vil dele disse genveje, som formentlig vil gøre din daglige brug nemmere og hurtigtere. Nedenstående er genveje jeg selv bruger og ikke kunne være foruden;

cmd + w - lukker det aktive vindue (Finder, en tab i Safari, etc.)
cmd + q - lukker det program man har aktivt
cmd + alt + esc - pendanten til ctrl+alt+delete i Windows
cmd + n - åbner et nyt finder-vindue
cmd + t - åbner en ny tab i Safari
cmd + space - åbner Spotlight (genial til at søge efter filer, åbne programmer, etc.)
cmd + tab - skift imellem dine åbne programmer (ligesom i Windows)
alt + shift + 7 - laver backslash
fn + backspace - svarer til delete i Windows
cmd + backspace - sletter den fil du har markeret
space - når du har markeret en fil, får du et preview af denne
cmd + (en pil) - springer til enden, starten, toppen eller bunden
Swipe 2 fingre ned - navigere op
Swipe 2 fingre op - navigere ned
Swipe 2 fingre til højre - går én side tilbage i Safari
Swipe 2 fingre til venstre - går én side frem i Safari
Placer fire finger midt på mousepad'en og kør dem væk fra hinanden - går til skrivebordet

Der er sikkert flere, og jeg har undladt at skrive copy/clip/paste, da du sikkert kender disse genveje.
« Seneste Redigering: 22 Dec 2013, 13:30 af MERTESWAGGER » Logged

welbz is dat guy

Sider: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 67 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010