home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:32:11 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
I dag kl. 13:21:53 szukizek Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
I går kl. 20:18:47 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:15:45 Bubbles Blogkonkur... #11 - Danish Viking Wa...
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
Antal Registrerede Brugere: 23315
  2 Brugere, 392 Gæster Online.

Indlæg: 1132804 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: arianazoe
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 107889 gange)
ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #30: 01 Nov 2012, 18:10 »

Hva fuck sker der  ticked off ticked off

Uanset hvem jeg spiller med, og hvilken jeg taktik jeg forsøger at bruge, ender det konstant med at min  modstander score flere mål end mig -.-
Logged

ReaLFCK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #31: 02 Nov 2012, 21:10 »

Spørger bare lige her, da jeg ikke ved hvor jeg ellers skal spørge.

Ville bare lige hører om det virkelig ikke er muligt at rette i en taktik efter at man har oprettet den i "taktikskaber" ?  Ubeslutsom

Edit: Nevermind fandt ud af det  crazy
« Seneste Redigering: 02 Nov 2012, 21:15 af ReaLFCK » Logged

Bordeaux
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #32: 04 Nov 2012, 21:54 »

Synes ikke noget virker i mit PSG save.

Spiller 2 cm, 2 kanter, 1 om og 1 boks.
Har prøvet lidt forskellige taktikker, både defensive og offensiv.
Men tit taber jeg f.eks.

3-0
Hvor jeg har 20 skud og 7 på mål.
Og de har 11 skud og 7 på mål.

Er sindsygt frustrerende. What to do?
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #33: 04 Nov 2012, 21:55 »

Hvordan fungerer jeres forsvar?

Som lige nævnt til en kammerat: Mine forsvarsspillere er jo decideret dårligere end træningskegler. De står ikke bare stille og efterlader store tomme rum, de løber direkte væk fra mand og bold når der afleveres.
Det værste er, at det er helt tydeligt at se hvad der sker. Sidder og kan se hvad der sker fra modstanderens side tre afleveringer frem, alligevel sejler mine spillere konstant....

Lukker simpelthen det ene mål ind efter det andet. Og det endda selvom jeg træner forsvar og defensiv orientering som kampforberedelse (40 %)

Mine spillere skærmer ikke specielt meget af, men når de endelig træder bare lidt frem er det på de mest hjernedøde tidspunkter og resulterer altid i mål...

Derudover oplever jeg gang på gang individuelle hjerneblødninger - er jeg virkelig den eneste??

Det skal også siges, at hullet mellem mine linjer er meget stort, hvordan gør jeg som sådan noget ved det, andet end ved at skubbe den defensive linje højere og højere op?
Logged

John Graversen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #34: 04 Nov 2012, 22:01 »

@Bøvle

Jeg oplever det samme, og det er ekstremt frustrerende. Hvem spiller du med? For jeg synes hjerneblødningerne bliver større og større jo lavere i divisionerne man bevæger sig. Jeg spiller pt. med BIF og synes godt nok det er svært at finde en forsvarskonstellati on der fungerer.

EDIT: Haha, kan godt se, at BIF måske ikke er det bedste eksempel. Men jeg har haft samme problemer i PSG og Mansfield.  Smiley
« Seneste Redigering: 04 Nov 2012, 22:05 af John Graversen » Logged

Naah.

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #35: 04 Nov 2012, 22:05 »

Jeg fik det faktsik til at spille skide godt med BIF inden mit save blev slettet. Jeg brugte Stenderup og Albrechtsen, det var super godt. Solgte Goodson.

Lige pt spiller jeg med reading....
Logged

Bordeaux
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #36: 04 Nov 2012, 22:09 »

Synes ikke noget virker i mit PSG save.

Spiller 2 cm, 2 kanter, 1 om og 1 boks.
Har prøvet lidt forskellige taktikker, både defensive og offensiv.
Men tit taber jeg f.eks.

3-0
Hvor jeg har 20 skud og 7 på mål.
Og de har 11 skud og 7 på mål.

Er sindsygt frustrerende. What to do?

Come on!
næste kamp 33 skud, 18 på mål.
Scorer ikke i kampen!!??
Er Zlatan, Lavezzi, Lucas og Nene virkelig så ringe?
Logged

Muffe?
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #37: 05 Nov 2012, 14:30 »

Kan i få spillerne til at lave indlæg? Spiller med FCK i en flad 442. Har både backsne og kanterne til "indlæg ofte" og efter central, men de bliver ved med at spille den rundt foran feltet i stedet for at slå den indover, når de har pladsen på kanterne.
Logged

Nummer to er bare den første taber.

Kaldmigmourinho
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #38: 05 Nov 2012, 14:47 »

Ser ud til at det er sværere at få lukket af her i FM 13. Ville anbefale at man startede sæsonen op med forsvar/sammenarbejds (almen-forsvar-Høj intensitet) træning.
Logged

theaabfan
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #39: 11 Nov 2012, 23:13 »

Kan man begynde at finde en sammenhæng her? Mit Dortmund hold taber og taber. Jeg har boldbesiddelsen på min side HVER GANG. Men på trods af det har den såkaldte målmaskine Lewandowski ikke scoret en enkel gang endnu. Ikke engang i træningskampene som jeg forøvrigt heller ikke vandt, på trods af at det er mod et 2-3 tredje divisionshold. Amen come on man.. Hvad gør jeg forkert.? -hvad gør alle tilsyneladene forkert? Er der nogen der vinder? bare en lille smule - i så fald. HVORDAN GØR I?
Logged

vnGism
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #40: 13 Nov 2012, 18:29 »

Jeg taber alt med Liverpool (endnu mere end de gør i virkeligheden) uanset hvad jeg foretager mig.

Så jeg hopper lige med og ser om en guru har fået styr på FM13, som i min verden er klart det sværeste i 4-5 sæsoner.
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #41: 13 Nov 2012, 18:52 »

Mit indtryk efter et par ugers spil er at det er nødvendigt at have kamptræningen på minimum 40% Efter at have rodet lidt med den og prøvet lidt forskelligt af, er det som om at holdets form, hænger direkte sammen med hvor højt kamptræningen er sat. Det lyder basalt, men ikke destomindre har jeg i hvert fald fået overbevist mig selv om at det er rigtigt Thumbs Up
Logged

El Cubo
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #42: 14 Nov 2012, 18:33 »

Hey peeps.

Jeg har et problem et kæmpe et af slagsen.

Lige meget hvilket hold, eller hvilken en form for taktik jeg prøver at bruge. Så koster vi backs afsindigt mange mål, det sker oftest når modstanderne spiller bolden rundt uden for mit felt. Så trækker de meget langt ind i felt, og efterlader derfor plads bredt. Det resulterer oftest i mål, så senest som mod City som scorede 4/5 mål på den måde. what to do? håber i kan forstå min frustration?
Logged

FC.Lenin
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #43: 15 Nov 2012, 10:44 »

Melder mig i koret af frustration.

Jeg har flere gange oplevet at mine spillere løber væk fra bolden, løber væk fra en boldbesiddende modspiller når han kommer ud af deres zone (på trods af at han så har frit løb mod mål), backs bliver overhalet frem mod en løs bold på trods af at de har 15meters forspring (og sagna har altså 17/16 i acc og pace), spillere der desideret løber forbi bolden og ekstremt indirekte spillestil (jeg er på standart- men selv hvis jeg går all in i slutfasen af kampen er det ikke usædvanligt at mine centerforsvarer spiller i trekanter med min målmand) .

Er det bugs eller er det os der ikke kan finde ud af at coache vores hold?
Logged

If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face - forever!

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #44: 15 Nov 2012, 12:19 »

Jeg er sikker på det er noget SI vil kigge på til næste patch. Det er min overbevisning at det ikke er noget du kan "taktikke" dig ud af (nyt ord jeg opfandt der!) Wink

Men jeg synes virkelig også det er frustrerende til tider! Mit "bedste" eksempel: Mit forsvar står på egen halvdel ca. 10 meter fra midten. Modstanderen sender en dyb stikning afsted og deres angriber, der står 5 meter inde på egen halvdel, begynder at løbe efter bolden. Bolden rulller forbi Gary Cahill der begynder at BAKKE efter bolden! Den triller lige indenfor feltet, og Cahill, der stadig bakker, bliver overløbet hvorefter angriberen smasker den i kassen mens keeperen står og piller bussemand på stregen... Cahill BAKKEDE lige 40 meter efter en bold der er BAG ham, som han af gode grunde ikke kan se! Super realistisk Wink

Jeg tror problemet ligger i, at match engine (ME) vil lave en klassisk situation hvor en dyb stikning splitter forsvaret og angriberen løber fra forsvaret. Problemet er bare at kampen på det tidspunkt ikke ligefrem ligger op til at en sådan situation kan opstå, men ME gennemfører den alligevel og når den så "opdager" at det ud fra spillernes placering på banen rent faktisk ikke kan lade sig gøre, ja så må den jo ty til metoder så situationen bliver som tænkt og derfor fremkommer de her hjernedøde situationer!

Men vi elsker spillet og bliver ved med at spille det, endless love Smiley
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010