home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 395 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 106221 gange)
J-KobZ
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #15: 30 Okt 2012, 10:56 »

Ja helt sikkert! Smiley mange tak for råd.. Har ikke altid haft så godt styr på forsvaret, men det har været nemmere i de tidligere spil, synes jeg Smiley
Logged


bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #16: 30 Okt 2012, 11:01 »

har ikke spillet 13'eren endnu, så kan sagtens sidde og kloge mig ! Wink

Dog kan det godt komme til at koste en brække hånd eller noget, hvis der bliver lukket endnu flere mål ind pga. momentane hjerneblødninger i bagerste kæde.....  Cool
Logged

J-KobZ
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #17: 30 Okt 2012, 11:02 »

Haha jeg kender det alt for godt.. Normalt er jeg ikke en dårlig taber, men fifa og FM bringer de værste sider frem i mig Smiley
Logged


bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #18: 30 Okt 2012, 11:04 »

Hvis du med FM også inkluderer denne side og dermed også din sig. så kan jeg godt give dig ret ! Wink

Håber dog forsvarsspillerne i år er blevet lidt mere konsekvente i deres aktioner Smiley
Logged

J-KobZ
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #19: 30 Okt 2012, 11:09 »

Haha jeg håber ikke min signatur skylder for mange håndskader! :p men ja det må vi håbe!
Logged


bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #20: 30 Okt 2012, 11:28 »

Det tror jeg du har helt ret i. Det skyldes ikke en håndskade - det er en helt anden og mere alvorlig skade Wink
Logged

J-KobZ
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #21: 30 Okt 2012, 11:31 »

Haha den bemærkning vælger jeg at overhøre Wink
Logged


-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #22: 30 Okt 2012, 19:15 »

hej freaks Smiley
- jeg har længet gået og tænkt på at starte en tråd hvor folk kan hjælpe hinanden med ens taktik,
og håber det det bliver en aktiv tråd. jeg har nemlig selv problemer med at få det hele til at kører "optimalt".
Men jeg kan jo starte med mig selv.

nogle der kan hjælpe mig hvad jeg kan gøre anderledes?
problemet er, jeg slet ikke får lukket ordenligt af i bagkæden.



Hvis vi nu tager udgangspunkt i at du holder din formation som den er, uden at flytte en mand ned på den defensive og spille med en diamant (hvilket også er en god ide), tror jeg at du kan styrke din defensiv ved at ændre din MC's rolle fra boldvinde midtbanespiller. Mine egne erfaringer sig mig at den boldvindende midtbanespiller tit skubber højt op for at stresse modstanderen og dermed vinde bolden tilbage, et minus ved dette er dog at det efterlader plads bag ham. Det plejer jeg evt. at løse ved at bruge en dybdeliggende playmaker ved siden af ham, der så er mere afventende. Har aldrig haft succes med en boldvindende midtbane uden en makker.

Det jeg synes du skal prøve er at ændre hans indstilling til en central midtbane (defensiv). Dermed undgår du at han presser fremad på samme måde, men er mere afventende, og dermed lukker bedre af bagtil.

Nu ved jeg ikke om du har nogle problemer med angrebet, men synes at dine kæder ser meget opdelte ud. Du kunne evt. skabe noget bevægelse på tværs af kæderne ved at spille med en dybdeliggende angriber eller komplet, med support indstiling, og give din offensive midtbanespiller, en offensiv indstilling i stedet for support, og sørge for at han tager en masse dybdeløb. Det er virkelig noget der kan åbne modstanderens forsvar.

Hvis du vil gøre det mere ekstremt, kan du jo også give dine wings, en offensiv indstilling og en masse dybdeløb, men det kan også skabe plads bag dem. En support indstilling med dybdeløb ville i mine øjne være at foretrække, men det kan jo være at du allerede spiller med det Smiley

Og som en anden har nævnt ville det måske være mere fordelagtigt at stå lidt længere på banen, både pga. forsvarets hurtighed, men også fordi du har valgt at spille med hurtige og direkte afleveringer fremad. Det kan måske skabe mere plads til spillere at bevæge sig på, samt slå afleveringen.

Nu har jeg ikke FM 13 endnu, men går udfra at opbygningen af taktikker fungerer på nogenlunde samme måde som i 12'eren, så det var bare lige nogle tanker jeg gjorde mig, håber det kan bruges Smiley
« Seneste Redigering: 30 Okt 2012, 19:16 af -RVM- » Logged

KimGreve
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #23: 31 Okt 2012, 11:28 »

Nogle som har haft succes med en 4-2-3-1 taktik i FM 13, som de vil dele? Smiley
Logged

Martin.Ottosen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #24: 31 Okt 2012, 17:30 »

Synes som regel det virker meget godt, at skærme modstandernes kanter ind i banen (med egne backs) og så lade dine midterforsvarer "fald lidt tilbage" og dække af for en eventuel stikning i dybden. En sjælden gang i mellem har modstanderens kanter et rigtig godt skud med det ben der ligger inderst i banen, og så kan de score, hvilket dog ikke sker så tit.

Har modstanderne en meget stor og langsom forward, der desuden ligger alene behøves egne midterforsvarer jo ikke falde tilbage, da han ikke kan trække fra dem på en bold i dybden Smiley

EDIT: Håber det gav bare lidt mening Smiley
Hvordan får du dine backs til at skærme kanterne ind i banen?
Logged

Dortmund  <3
Brøndby    <3 <3
Chelsea    <3 <3 <3

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #25: 31 Okt 2012, 17:57 »

Under modstanderinstrukti oner beder du dine spillere om at tvinge modstanderholdets kanter til at bruge det yderste ben. Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Martin.Ottosen
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #26: 31 Okt 2012, 20:38 »

Under modstanderinstrukti oner beder du dine spillere om at tvinge modstanderholdets kanter til at bruge det yderste ben. Smiley
Altså det svage ben
Logged

Dortmund  <3
Brøndby    <3 <3
Chelsea    <3 <3 <3

pati924
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #27: 01 Nov 2012, 13:06 »

Nogle som har haft succes med en 4-2-3-1 taktik i FM 13, som de vil dele? Smiley

Altså Succes og succes.
Jeg spiller som ny oprykker og alligevel har jeg i de fleste kampe, mest boldbesidelse, flest succesfulde afleveringer.
dog har jeg store problemer defensivt.
http://img687.imageshack.us/img687/5677/4231n.png
Logged

klausfleng
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #28: 01 Nov 2012, 16:00 »

Hej. Hvordan laver man et skærm billede som man kan ligge ind i dette forum. Hvis man har brug for lidt hjælp
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #29: 01 Nov 2012, 16:14 »

Du skal oprette en profil på en af de siger du ser andre bruger - f.eks. imageshack - når du har en profil der, så kan du uploade billeder fra din pc - du bliver så udstyret med et link, som du så kan skrive ind i forum her, så andre kan enten se billedet direkte eller klikke på linket og se det i et nyt vindue - afhængigt af hvilket link du bruger.

Jeg bruger photobucket.com og det virker fint - du kan også redigere billederne via den side.
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 29 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010