home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 21:03:22 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
11 Jul 2025, 22:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23601
  1 Bruger, 667 Gæster Online.

Nyeste Bruger: narinpersson
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 122924 gange)
Pjævs
Ynglingespiller

Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #225: 18 Maj 2013, 15:16 »

Haha min fejl var bare træt spiller ikk med nogen central offensiv spiller-.-

Hehe okay fair nok Opstemt

Maestrodk
Reserveholdsspiller

Sv: Taktiske råd
« Svar #226: 18 Maj 2013, 23:03 »

siden fm13 udkom har jeg ikk fået ET eneste save til at køre nu prøver jeg sidste gang
har startet med southampton og bruger denne taktik:
http://www.fm-base.co.uk/forum/football-manager-2013-tactics-training/107471-kofloks-goals-galore-2013-a.html
men mit spørgsmål er denne taktik skal den bruges i alle kampe altså både mod reading eller man utd og hva med hjemmebane eller udebane?
og hvis jeg spille mod stor hold skal den stadig være offensiv eller skal jeg skifte den til kontrollerende eller standard?

Jeg vil sige, at der jo ikke umiddelbart er nogen facitliste til, hvordan man gør tingene. Måden, jeg gør tingene på, er dog, at jeg selv strikker en taktik sammen i et save, alt efter hvilken klub, jeg er og hvilket spillermateriale, jeg har.

Denne taktik benyttes som standardtaktik. Dvs. jeg altid starter med dem imod hold, som er på niveau eller under mit niveau, samt i alle liga-hjemmekampe. Der udover har jeg altid en mere defensiv taktik i baghånden, som kan bruges imod større hold på udebane. Sommetider, har jeg også en tredje taktik, alt efter behov.

Men selv ikke her, er der facitliste. Tag fx mit Tottenhamspil. Her oplevede jeg, at min defensive taktik, som virkede på Barcelona, ikke nødvendigvis virkede på Real Madrid. Således kunne det imod Barca godt betale sig at stille forsvaret kompakt. Det samme gjorde jeg med Real Madrid - de havde dog så fysisk stærke spillere, at de godt kunne hamle op med dette i felt-spillet. Derfor var det nødvendigt her at lægge et lidt højere pres.

Men som Rottenburg skriver, så handler det jo meget om, hvilke spillere, du har til rådighed.

Der udover skal det siges, at de mange gange godt kan betale sig at pille ved holdinstillinger og spillernes individuelle indstillinger - i stedet for bare at tage de indstillinger, som spillet vælger.

Har ikke selv prøvet Southampton, så har ikke nogen erfaringer med dette hold. Håber, du kunne bruge nogle af mine input. Smiley

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #227: 19 Maj 2013, 00:49 »

Jo det hjalp meget og gav mig nogle svar også:) tror bare man skal prøve taktikerne og kigge hvad og hvor det går galt:) tusind tak

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #228: 19 Maj 2013, 19:26 »

nogen der har en god taktik hvis man er et lille hold på udebane(southampton) og fx er på udebane og city eller united hvilken formation er bedst en go defensiv og kontra opstilling ¨
jeg tænker på en 4-3-3 med en defensiv midt og 2 centrale og 2 wings og en frontangriber som rigtig mange brugere men ved bare ikk hvordan mine holdstillinger skal være har i noget erfaring med den opstilling? og et link eller et SS af jeres taktik tak.
jeg plejer ALTID tabe på udebane mod de store.

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #229: 19 Maj 2013, 19:30 »

Nogle der har en god taktik til Wigan ?

Tottenham Hotspur Football Club, Spurs.

To dare is to do.

COYS <3

veile
Ynglingespiller

« Svar #230: 19 Maj 2013, 20:36 »

nogen der har en god taktik hvis man er et lille hold på udebane(southampton) og fx er på udebane og city eller united hvilken formation er bedst en go defensiv og kontra opstilling ¨
jeg tænker på en 4-3-3 med en defensiv midt og 2 centrale og 2 wings og en frontangriber som rigtig mange brugere men ved bare ikk hvordan mine holdstillinger skal være har i noget erfaring med den opstilling? og et link eller et SS af jeres taktik tak.
jeg plejer ALTID tabe på udebane mod de store.

Jeg bruger 4-2-3-1 når jeg er små hold mod de større hold.

4 forsvar
2 defensiv midt
3 midt. ( VM - CM - HM )
1 angriber.

Synes den hjælper meget tit..

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #231: 20 Maj 2013, 17:30 »

En god taktik til Wigan??

To dare is to do.

COYS <3

rolighed99
Førsteholdsspiller

« Svar #232: 20 Maj 2013, 17:42 »

En god taktik til Wigan??

nu er "Wigan" jo en rimelig bred betegnelse, er du i 1. sæson ? hvilke indkøb har du fortaget? og hvilke "problemer" er du stødt på med de taktikker du ellers har brugt?

Strandby
Landsholdsspiller

« Svar #233: 20 Maj 2013, 17:47 »

nu er "Wigan" jo en rimelig bred betegnelse, er du i 1. sæson ? hvilke indkøb har du fortaget? og hvilke "problemer" er du stødt på med de taktikker du ellers har brugt?

Jaokay..
Det er første sæson, og jeg lukker for mange mål ind, og har hentet W.Hughes, Albæk, Okore, Ekdal, Cresswell og Hateley.

vil godt have en hvor jeg spiller meget roligt og kan kører en 1-0 sejr hjem.

To dare is to do.

COYS <3

rolighed99
Førsteholdsspiller

« Svar #234: 20 Maj 2013, 17:59 »

Jaokay..
Det er første sæson, og jeg lukker for mange mål ind, og har hentet W.Hughes, Albæk, Okore, Ekdal, Cresswell og Hateley.

vil godt have en hvor jeg spiller meget roligt og kan kører en 1-0 sejr hjem.

jeg ville gå efter en 4-1-2-1-2 eller 4-3-2-1, og mod de stærke 4-3-2-1, da du har en del gode centrale midt og ingen væsentligt gode fløje.
Du vil med den taktik have en god solid midtbane.
Du har mange teknisk stærke spillere på midten, så spil med meget kreativ frihed, og spil noget kontra fodbold.

Din centrale midt kunne se således ud

Dybdeliggende(s)
fremskudt(d) - central(d)
offensiv(s)

albæk
McCarthy-Ekdahl
Gomez

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #235: 21 Maj 2013, 14:14 »

hej gutter jeg spiller med southampton og har lagt mærke til hvis jeg hele tiden spiller med samme formation, er det så lettere for mine modstandere og læse mit spil? det synes jeg ihvertfald det er.
skal også lave et nyt save med tottenham og vil gerne spille 4-4-2 med 2 cm og 2 wings 2 angriber har i taktik  der vil passer med tottenhams hurtige angrebs spil? gerne en taktik jeg kan direkte kopiere?.
og mod store hold som united, city chelsea barca real vil jeg gerne spille en 4-3-3 med 2 cm 1 dm og 2 wings og 1 angriber har i en god taktik med den med stærk defensiv og gode kontra muligheder? tak på forhånd
har lagt mærke til man skal minimum have 2 taktiker ellers er man for let at læse
kom gerne med hjælp hurtig vil gerne starte snart tak:)
« Seneste Redigering: 21 Maj 2013, 14:18 af manutdman » Logged

Maestrodk
Reserveholdsspiller

« Svar #236: 22 Maj 2013, 22:54 »

hej gutter jeg spiller med southampton og har lagt mærke til hvis jeg hele tiden spiller med samme formation, er det så lettere for mine modstandere og læse mit spil? det synes jeg ihvertfald det er.
skal også lave et nyt save med tottenham og vil gerne spille 4-4-2 med 2 cm og 2 wings 2 angriber har i taktik  der vil passer med tottenhams hurtige angrebs spil? gerne en taktik jeg kan direkte kopiere?.
og mod store hold som united, city chelsea barca real vil jeg gerne spille en 4-3-3 med 2 cm 1 dm og 2 wings og 1 angriber har i en god taktik med den med stærk defensiv og gode kontra muligheder? tak på forhånd
har lagt mærke til man skal minimum have 2 taktiker ellers er man for let at læse
kom gerne med hjælp hurtig vil gerne starte snart tak:)

Det lyder som om, at du er ved at få det til at fungere mht. til taktik? Smiley

Nuvel, fortiden spiller jeg med Schalke 04, med hvem jeg har fået den bedste defensiv i Bundesligaen. Jeg spiller 4-2-3-1 med 2 DM foran forsvaret - en Anchor Man og en Defensive Midfield med support. Mine 3 offensive midfielders er 2 wings og en advanced playmaker, som også står som holdet playmaker i holdindstillinger.

Mine closing down-indstillinger er sat til stand-off, mens filosofien er sat til control, som standard, men ændres til counter, når jeg spiller imod de stærke hold. Det fungerer for mig.

Ved ikke, om det vil fungere i Southampton Smiley

manutdman
Førsteholdsspiller

« Svar #237: 22 Maj 2013, 23:43 »

Det lyder som om, at du er ved at få det til at fungere mht. til taktik? Smiley

Nuvel, fortiden spiller jeg med Schalke 04, med hvem jeg har fået den bedste defensiv i Bundesligaen. Jeg spiller 4-2-3-1 med 2 DM foran forsvaret - en Anchor Man og en Defensive Midfield med support. Mine 3 offensive midfielders er 2 wings og en advanced playmaker, som også står som holdet playmaker i holdindstillinger.

Mine closing down-indstillinger er sat til stand-off, mens filosofien er sat til control, som standard, men ændres til counter, når jeg spiller imod de stærke hold. Det fungerer for mig.

Ved ikke, om det vil fungere i Southampton Smiley
tusind tak for informationen:) har fået lidt bedre styr men slet ikk på højt niveau har droppet southampton og overvvejer united eller tottenham jeg ikk god nok til små hold endnu det for svært.)
og ved du om modstandrne læser ens taktik hvis man bruger den samme hver gang fx 4-2-3-1 hver kamp? og gør det nogen forskel hvis man  kun skifter standard/kontra om man er hjemme eller ude eller læser modstanderne det med tiden?
og jeg scoret simpelthen ikk mål med southampton med 4-2-3-1 desværre:) men tror det fordi mine 2 wings var indvendige angribere tror at kantspillere passer bedre?Smiley
« Seneste Redigering: 22 Maj 2013, 23:48 af manutdman » Logged

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #238: 23 Maj 2013, 22:12 »

Lige et spørgsmål til folket.

Er der nogen, der har fået 4-4-2(diamant) systemet til at virke i FM13, og i så fald, hvordan?  Thumbs Up

Sidder og kæmper lidt med et system, men det vil ikke helt lykkes for mig...

Neal Caffrey!

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #239: 23 Maj 2013, 22:34 »

Altså
xx - xx - xx - xx
          xx
xx       -         xx
          xx
       xx - xx

Eller
xx - xx - xx - xx
          xx
       xx - xx
          xx
       xx - xx
?
Har haft lidt succes med den første af dem.

Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 29 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010