home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:52:43 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23482
  0 Brugere, 454 Gæster Online.

Nyeste Bruger: lilyzoe324
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 114243 gange)
rani2109
Ynglingespiller

Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #195: 30 Mar 2013, 12:45 »

Endnu et spg.
Jeg spiller med en offensiv midtbane spiller, som har indstillingen avanceret playmaker. Så har jeg 2 angriber, hvor den ene er dybdeliggende angriber. Mit spg går på om det er en dårlig ide, og om de kommer til at "dække" den samme plads?

Winners never quit and quitters never win

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #196: 09 Apr 2013, 10:54 »

HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP MIG!
Vil selv mene at jeg har et hold, som bør score, 90+ mål pr. sæson, men i denne sæson fungere min offensiv slet ikke!
Er der nogen der ligger inde med et godt råd til mig, det er kun Neymar som kan lave basser for mig, for tiden? Skuffet

Overvej også lidt det skadeshelvede jeg er havnet i...

mathiasnh
Førsteholdsspiller

« Svar #197: 09 Apr 2013, 12:38 »

Lige et spørgsmål til taktikeksperterne Smiley

Jeg er netop startet med AC Milan, og har vundet de to første betydningsfulde kampe mod mindre hold 2-1 og 4-1.
Resultaterne fejler som sådan ikke noget. Det, der bekymrer mig er, at i begge kampe har jeg ladet modstanderen få mellem 3-5 store åbne chancer.
Spørgsmålet lyder altså, hvordan jeg lukker bedre af i defensiven uden at svække offensiven? Smiley

Neal Caffrey!

impervious
Reserveholdsspiller

« Svar #198: 11 Apr 2013, 15:02 »

når man er et bundhold vil i så foreslå at jeg stiller midtbanen til offensive roller, eller skal jeg helst have en balancerende/defensiv midtbane??

Brøndby IF!!!!

ContadorFreak
Lilleputspiller
*

« Svar #199: 11 Apr 2013, 15:45 »

I min Tottenham karriere har jeg Bale på venstre kanten og Lennon på højre kanten og jeg har sat dem til at skulle være Wings.
Er det godt at sætte dem til det eller skal de være noget andet ?

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #200: 11 Apr 2013, 17:37 »

I min Tottenham karriere har jeg Bale på venstre kanten og Lennon på højre kanten og jeg har sat dem til at skulle være Wings.

Begge spillere gør det rigtig godt som wings - angreb! Bale kan også sættes til invendig angriber (Angreb/support). Lennon kan også være den brede midtbanespiller, men det er op til dig. Det naturlige/logiske valg vil være wings, sådan som du har gjort Smiley

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

jakob95kp
Førsteholdsspiller

« Svar #201: 11 Apr 2013, 17:41 »

Jeg havde kæmpe stor succes med Bale som "Winger"+"offensiv" og Lennon som "Winger+"Support" det virkede helt fantastisk !

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #202: 11 Apr 2013, 18:13 »

Jeg er netop startet med AC Milan, og har vundet de to første betydningsfulde kampe mod mindre hold 2-1 og 4-1.
Resultaterne fejler som sådan ikke noget. Det, der bekymrer mig er, at i begge kampe har jeg ladet modstanderen få mellem 3-5 store åbne chancer.
Spørgsmålet lyder altså, hvordan jeg lukker bedre af i defensiven uden at svække offensiven? Smiley

Har 2 bud, den ene er et sætte din indstilling "stift" til "balanceret", eller måske afprøve "flydende".
Ellers så placere forsvarsspillerne sig jo anderledes på mandsopdækning istedet for zoneopdækning, men det har også noget med modstanderholdene at gøre om det er klogt. For trækker de mange midtbanespillere med frem, vil jeg også helst foretrække zonedækning fremfor mandsopdækning Peace
Håber det hjalp lidt Smiley Men tør squ ikke love noget, men prøv dig frem, så skal du nok blive klogere på det Wink

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Anfield Road
Manager

« Svar #203: 11 Apr 2013, 18:35 »

Først og fremmest giver det i mine øjne ikke rigtigt mening at stå så højt med to midterforsvarer der er forholdsvios langsomme (kan ikke lige huske tallene, men i virkeligheden er det jo ikke ligefrem lyn). Jeg gætter derfor på at modstanderens chancer kommer efter afleveringer i dybden. Så frem dette er tilfældet vil jeg råde dig til at anskaffe dig et par hurtige forsvarspillere, eller trække De Jong (uf) ned som DM. Om det har nogen indflydelse offensivt skal jeg ikke kunne sige.

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

impervious
Reserveholdsspiller

« Svar #204: 22 Apr 2013, 23:43 »

er et midterhold i Championship. nogle råd til hvad de forskellige taktiker, jeg vil lave skal indeholde??

Brøndby IF!!!!

JimmyGP
Manager

« Svar #205: 05 Maj 2013, 04:19 »

Hey;

Er der nogen der har erfaringer med at spille i Brasilien?

Jeg spiller med storklubben São Paulo og jeg vandt statsmesterskabet uden de store problemer. I den nationale liga er jeg en anelse mere presset og jeg har problemer med at score mål. Jeg har forsøgt mig med en 3-5-2 opstilling, som jeg har haft stor succes med i Italien (vandt statsmesterskabet med 3-5-2) og den har jeg skiftet om til en 4-4-2 med offensive kanter fordi spillet ikke kørte.. Jeg producerer masser af chancer, men min offensiv formår ofte ikke at opsætte chancerne til mål og jeg scorer derfor mange af mine mål efter standardsituationer ..

Jeg overvejer at skifte tilbage til 3-5-2 taktikken, da det gav et bedre opspil og flere chancer, men kan jeg gøre brug af en anden taktik eller er der noget jeg kan gøre for at angriberne scorer mere. Jeg spiller med en fremskudt og en dybdeliggende angriber og jeg får en del indlæg ind til dem, som ikke formår at udnytte chancerne..

Kan det gøre en forskel, hvis den ene angriber blev skarpretter i stedet for?

- Veni, vidi, vici -

impervious
Reserveholdsspiller

Taktiske råd
« Svar #206: 16 Maj 2013, 20:00 »

Jeg er rimelig ny til Football manager, da mit første spil var fm12. i starten syntes jeg det var fint nok at prøve mig frem med taktikken, men det lykkedes mig aldrig at forstår det taktiske rigtigt. Derfor er jeg gået død i fm13, så det kunne være godt hvis nogle kunne forklare mig de taktiske aspekter, på en måde som de guides jeg har læst indtil nu ikke kan. på forhånd tak Thumbs Up
« Seneste Redigering: 17 Maj 2013, 13:56 af impervious » Logged

Brøndby IF!!!!

impervious
Reserveholdsspiller

Sv: Taktiske råd
« Svar #207: 17 Maj 2013, 19:11 »

Nogle der kan hjælpe Smiley

Brøndby IF!!!!

impervious
Reserveholdsspiller

« Svar #208: 17 Maj 2013, 21:47 »

Nogle der kender en guide som gennemgår alt det taktiske, i spillet. Formation spillerroller osv. Er nemlig rimelig ny til fm, og vil gerne lære at kunne lave gode taktikker. i må også gerne bare forklare det, i et indlæg. på forhånd tak.

Brøndby IF!!!!

Svartovich
Gæst

« Svar #209: 17 Maj 2013, 22:08 »

Nogle der kender en guide som gennemgår alt det taktiske, i spillet. Formation spillerroller osv. Er nemlig rimelig ny til fm, og vil gerne lære at kunne lave gode taktikker. i må også gerne bare forklare det, i et indlæg. på forhånd tak.
Det er på ingen måde noget der kan forklares i et indlæg. Der er så mange taktiske aspekter, alt efter hvilken vej man vil gå med sit hold, så det ville være umuligt at fortælle en kort forklaring. Det kræver en masse eksperiment, og villighed til at ændre på de ting man ser ikke fungere. Og have de rette typer til at spille den for for fodbold som man prøver at praktisere. Det vigtigste er ved en taktik er også at have en råd tråd, så hvis du vil spille Barca spil sætter man ikke taktikken på offensiv og Direkte f.eks.

De få gode guider jeg har fundet på nettet førhen har været meget lange, og ofte på engelsk.

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 29 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010