home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Dec 2024, 22:25 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23480
  1 Bruger, 475 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tmrzllx
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2013
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Taktik-råd FM13
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29 Udprint
Forfatter Emne: Taktik-råd FM13  (Læst 114203 gange)
T.Iglemose
Førsteholdsspiller

Sv: Taktik-råd FM13
« Svar #150: 24 Feb 2013, 14:41 »

Hej FmFreaks!

Jeg vil gerne spille med boldbesiddelse, men jeg har samtidig en hurtig angriber som jeg godt ville lægge stikninger til. Der er bare ikke så meget plads til at lægge stikninger når man har alt spillet.

Så hvordan ville i forklare hvordan man gjorde det?

Hvilke indstillinger skal jeg sætte inde under min taktik?

Hvordan gør de professionelle fodboldhold F.eks Real madrid. De ville jo nok ikke spille kontra imod små hold.

Håber på svar Smiley Tak på forhånd Wink
hvis du har dem på medium laver de dem jo hist og pist, men er ikke så søgende efter den dybe aflevering, hvilket er fornuftigt, da du vil spilde størstedelen af ballerne. Området skal jo gerne være der før det er muligt - det er jo dumt at gøre det bare for at gøre det. Giv dem evt. ekstra kreativ frihed, for så fokuserer de ikke helt så meget på dine anbefalinger og forsøger den dybe aflevering oftere og (tror jeg) i hensigtsmæssige situationer.

Arsenal9
Juniorspiller
**

« Svar #151: 24 Feb 2013, 22:08 »

Så jeg skal bare sætte højere kreativ frihed? Smiley
Eller skal jeg bare sætte den på mere udfoldende? Smiley
« Seneste Redigering: 24 Feb 2013, 22:11 af Arsenal9 » Logged

T.Iglemose
Førsteholdsspiller

« Svar #152: 25 Feb 2013, 17:55 »

Så jeg skal bare sætte højere kreativ frihed? Smiley
Eller skal jeg bare sætte den på mere udfoldende? Smiley
det mener jeg kommer an på hvilken filosofi du primært benytter? Spiller du stift kan du nok med fordel ændre filosofi til flydende eller smide ekstra udfoldende på den stive form. Evt. spille med en trequatista, som naturligt vil søge den dybe aflevering oftere end de andre spillere - nok også hvis du giver dem kommandoen "pass ball to feet".

-LFC-
Manager

« Svar #153: 25 Feb 2013, 19:03 »

Hej FmFreaks!

Jeg vil gerne spille med boldbesiddelse, men jeg har samtidig en hurtig angriber som jeg godt ville lægge stikninger til. Der er bare ikke så meget plads til at lægge stikninger når man har alt spillet.

Så hvordan ville i forklare hvordan man gjorde det?

Hvilke indstillinger skal jeg sætte inde under min taktik?

Hvordan gør de professionelle fodboldhold F.eks Real madrid. De ville jo nok ikke spille kontra imod små hold.

Håber på svar Smiley Tak på forhånd Wink
Mine erfaringer siger, at det hjælper at stille sig dybt, det lokker dem frem og giver mere rum bag dem til den direkte stikning. Smiley

Arsenal9
Juniorspiller
**

« Svar #154: 25 Feb 2013, 22:30 »

Tak begge to Smiley

LFC skal man sætte det under udråb eller er det den defensive linje? Smiley

daugaard
Landsholdsspiller

« Svar #155: 27 Feb 2013, 14:39 »

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #156: 27 Feb 2013, 14:48 »

Stopper og midtbane i defensive rolle du burde ikke være i samme side men modsat hinanden.. En boldvindende midtbane kommer ikke til at dække hullet mellem midtbane og forsvar, han vil simpelthen presse for langt frem og forsvinde fra sin position

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

daugaard
Landsholdsspiller

« Svar #157: 27 Feb 2013, 14:50 »

Okay, tak :-)

Hvor kan man egentlig læse om sådan noget henne? hvad de forskellige roller gør for hinanden osv?¨

Men ellers ser det fint ud??

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #158: 27 Feb 2013, 17:45 »

Jeg spiller med Chelsea med en 4-2-3-1 og synes jeg har nogle problemer med mit forsvar, som lukker alt for mange mål ind til min smag. Jeg spiller med meget høj forsvarslinie, hvilket jeg også vil mene burde være muligt, da jeg har to klasse spillere som gerne skulle kunne magte dette, men det gør de ikke rigtigt.. Har prøvet flere forskellige ting for at få det til at virke, men det er ikke rigtig lykkedes. Nogen der har succes med at spille med en høj forsvarslinie?

Mine to midterforsvare:

Arsenal9
Juniorspiller
**

« Svar #159: 27 Feb 2013, 19:03 »

Jeg har prøvet at spille med høj forsvars linje før med en stor klub og gode midterforsvarer hvor der blev lukket mange mål ind på grund af at de bare kunne lægge en stikning og få friløber og score. Jeg satte bare linjen til lav og så virkede det meget godt. Det er bare mine erfaringer Smiley

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #160: 27 Feb 2013, 19:18 »

Jeg har prøvet at spille med høj forsvars linje før med en stor klub og gode midterforsvarer hvor der blev lukket mange mål ind på grund af at de bare kunne lægge en stikning og få friløber og score. Jeg satte bare linjen til lav og så virkede det meget godt. Det er bare mine erfaringer Smiley
Præcis. Det virker bare latterligt, at man ikke kan få det til at fungere. Det burde være muligt, specielt når man er en storklub, hvor man kan købe spillere som kunne magte at spille med et højt pres. Jeg skifter over til at bruge en 4-1-2-2-1 med en ankermand, det kan være, at han kan være med til at hjælpe forsvaret og forhindre nogle af de stikninger der bliver lagt.

Arsenal9
Juniorspiller
**

« Svar #161: 27 Feb 2013, 19:20 »

prøv Smiley Men har også hørt noget om at man kan sætte den ene forsvar til at være stopper så skulle det vidst virke bedre Smiley

Boerre
Landsholdsspiller

« Svar #162: 27 Feb 2013, 19:22 »

prøv Smiley Men har også hørt noget om at man kan sætte den ene forsvar til at være stopper så skulle det vidst virke bedre Smiley
Det kunne også være en mulighed, men tror ikke det er nødvendigt hvis man har en mand foran dem. Men jeg arbejder videre med det, for det burde være muligt at få til at virke. :-)

Arsenal9
Juniorspiller
**

« Svar #163: 27 Feb 2013, 19:24 »

Okay held og lykke Smiley

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

« Svar #164: 27 Feb 2013, 19:26 »

Ahh det er vel nærmere at man spiller den ene som cover, så han falder lidt dybere og netop samler de løb i dybden op..

Kan du ikke poste SS af din taktik. Både formationen og TI..

Så kan man bedre komme med lidt gode råd

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 29 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010