home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 788 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Ny blog - Arbejdsløs manager
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Ny blog - Arbejdsløs manager  (Læst 6437 gange)
Willington
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Ny blog - Arbejdsløs manager
« : 25 Okt 2006, 09:35 »

Ligaer:
Argentina
Australien
Belgien
Brasilien
England
Frankrig
Holland
Indien
Irland
Italien
Nordirland
Peru
Portugal
Schweiz
Skotland
Slovenien
Spanien
USA
Wales
^ Alle med én division

Bulgarien
Chile
Mexico
Sydafrika
Tjekkiet
Uruguay
^ Alle med to divisioner

Danmark
^ Tre divisioner

- I alt 34 divisioner fra 26 lande.

Database størrelse: Mellem

Yderligere nationer, hvis spillere alle er loadet: Malta, Jamaica og New Zealand.
---

Jeg var 24 år og havde netop fået sommerferie fra mine studier i Roskilde, da jeg i toget på vej hjem mod Næstved, faldt over en interessant annonce i Urban;

"DBU søger trænerkandidater

Går du og gemmer en proffesionel fodboldtræner i maven? Så er DBUs nye elitetræner uddannelses-projekt noget for dig!
DBU søger netop nu unge i alderen 20-40 år, der kunne tænke sig at involvere sig i trænergerningen, i forbindelse med, at DBU ønsker at hæve niveauet for danske trænere.
Derfor lanceres den nye elitetræner uddannelse nu - igennem et forløb af et års varighed, uddannes du i alle trænergerningens facetter, med det resultat, at du efterfølgende vil være rustet til at træne et proffesionelt fodboldhold.

Lyder dette interessant? Kig ind på www.dbu.dk/elitetraener og læs mere.
"

Trænergerningen havde altid haft en relativt stor interesse hos undertegnede, og således klikkede jeg straks ind på omtalte hjemmeside da jeg var kommet ind af døren.

1. juli 2005 stod jeg sammen med 26 andre håbefulde træneraspiranter i Brøndby Hallen til det der skulle blive til et års løbende forløb, der samtidig tillod mig at passe mine studier som jeg på daværende tidspunkt manglede to år af.
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #1: 25 Okt 2006, 09:39 »

Spændende......... hvad mon det ender med HuhHuhHuh
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Willington
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #2: 25 Okt 2006, 09:58 »

Da jeg påbegyndte træner uddannelsen, var den primære drivkraft, et stort ønske om at komme ud og opleve verden. Dog ville det passe mig bedst hvis jeg til at starte med kunne få et job i en dansk klub, så jeg kunne vende mig til trænergerningen i vante omgivelser, samt ikke mindst færdiggøre mine studier.
Ikke desto mindre kunne jeg med stor bekymring konstatere, at der ikke var et eneste dansk trænerjob ledigt, da året var ved at være gået.

Således var det med en overbevisning om, at jeg måtte gå uden trænerjob i det første stykke tid, da jeg den 31. juni 2006 var færdiguddannet.
Alligevel kiggede jeg dagen efter jobmarkedet igennem, og besluttede (mest for sjov), at sende ansøgninger til samtlige managerløse klubber rundt om i verden - alt lige fra Boca Juniors over det canadiske landshold til sydafrikanske segunda klubber.

Jeg fik naturligvis bekræftet modtagelsen af mine jobansøgninger fra samtlige klubber og landshold, men da jeg indtil den 9. juni stadig ikke havde hørt noget nyt, regnede jeg fortsat med, at jeg skulle gå arbejdsløs i et stykke tid, da jeg ikke så nogen god grund til, at udenlandske klubber ville prøve sig med en uprøvet dansk træner på blot 25 år.
Alligevel modtog jeg samme aften et jobtilbud fra et så eksotisk sted som Bulgarien! Den lille hovedstadsklub Vihar Gorublyane ville gerne have mig som manager, gældende allerede fra næste dag.

6000 kr. om måneden lød ikke umiddelbart som meget, men dog mere end jeg havde været vant til at få i SU, og da det bulgarske prisniveau samtidig ligger en del lavere end det danske, var jeg hurtigt overbevist om, at det var til at klare sig for. Jeg drøftede det med min kæreste, og efter at have snakket det igennem, besluttede vi os for, at satse alt og tage til Sofia den efterfølgende dag, og lade studierne midlertidigt ligge.
Logged

Willington
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #3: 25 Okt 2006, 10:42 »

Forsæson

Da jeg ankkom klokken elleve til Vihar, som klubbens stadion meget originalt hedder, var det midt under formiddags træningen. Det skulle nemlig vise sig, at klubben allerede samme aften havde planlagt en træningskamp hjemme mod Pirin 2001. Således skulle jeg allerede samme eftermiddag danne mig et overblik over truppen, og forsøge at stable en rimelig start opstilling på benene.

Vihar Gorublyane hører hjemme i Zapadna B Profesionalna Futbolna Grupa, eller blot den næstbedste bulgarske rækkes vest-kreds. Klubbens målsætning var, at klubben ikke skulle være en af de to ud af fjorten hold der måtte lade livet i rækken, og min umiddelbare vurdering var, at dette mål var ganske realistisk at opnå.

I øvrigt kan jeg fortælle, at klubbens stadion kan rumme 1500 mennesker, heraf 700 siddende.

Vihar - Pirin 2001
Første træningskamp hjemme på Vihar. 88 tilskuere var mødt op, og de så os vinde en 3-2 sejr over et ikke imponerende Pirin hold. Retfærdigvis skal det nævnes, at Pirin lå uden for den bulgarske proffesionelle liga, og en sejr til os var derfor klart at forvente. so
Kampens bedste spiller blev gæsternes Plamen Topuzov som scorede begge Pirins mål. Vores tre mål blev sat ind af 17-årige Dimitar Vutov, 16-årige Stefan Nikolov samt vores anfører, 21-årige Dimitar Petkov som var udlånt fra CSKA Sofia.

Første træningskamp gav mig klart et positivt indtryk af klubbens ungdom, trods skrabede ungdomsfacilliter. Det stod allerede klart for mig, at et relativt stort antal spillere under tyve år, ville komme til at spille en stor rolle på holdet den kommende sæson. Holdets store profil var dog 34-årige Valentin Naydenov, som vakte interesse bulgarske klubber over hele landet. Han havde 5 landskampe for Bulgarien bag sig, og 88 ligakampe i den bedste bulgarske række samt i alt seks ligamål.

Vihar - Næstved
I anden træningskamp mødte vi et bedre Næstved-hold der slog os med 1-2 foran 84 tilskuere. Det 32-årige angres es Kostadin Pilitov scorede de rød/hvid stribedes enlige mål, i en kamp hvor der ikke skete det store.

Vihar - Herlufsholm
Den sidste træningskamp var ligesom den forrige, mod et hold fra min hjemby Næstved. 0-0 sluttede en kamp som vi helt klart skulle have vundet, men en god Herluviansk jerndefensiv holdt os fra fadet i en kamp hvor vi var vores modstander klart overlegen.

I alt syntes jeg at resultatet af træningskampene var ok, og det var med spænding jeg så frem mod den første ligakamp den 12. august hjemme mod Chavdar.



---
Screenshots kommer
Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #4: 25 Okt 2006, 10:49 »

Klasse!! Hvordan fanden kan du få tid til at skrive det nu? Smiley
Logged

Willington
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #5: 25 Okt 2006, 10:52 »

Takker.
Hehe, arbejder i en SFO, så møder først kl. 12:30 hver dag Wink
Logged

FCK bedste support
Gæst
 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #6: 25 Okt 2006, 11:20 »

Jeg ville prøve en tur i Australien hvis jeg var dig Willington
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #7: 25 Okt 2006, 11:22 »

Rigtig god start på bloggen  Thumbs Up

Jeg er helt tosset med de blogs, hvor der er noget forhistorie, jeg ved godt det hele er fiktivt, men det giver noget dybde i historien og det bliver meget sjovere at læse, da det så virker mere som en "real-life" blog.

Bliver endelig ved med at skriv på den måde.  Opstemt
Logged

FCK88
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #8: 25 Okt 2006, 11:29 »

den her blog er sgu sej.. KUTGW Wink
Logged

FCK88 is a nickname owned and copyrighted© by Milan Milanovic aka. FCK88..
Virkelig elendig kamp, hvor Milanovic jo uden tvivl var blevet bestukket.


Say what?! Shockeret Djævel

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #9: 25 Okt 2006, 11:31 »

Jeg ville prøve en tur i Australien hvis jeg var dig Willington
Nu har han jo fået en klub, sååeh.. Men vil du læse om Australien, så slå et smut forbi denne blog .. Wink
@ Metsu1 Ja, det er nemlig det real-life der gør den rigtig fed. Kan godt lide du kommer med lidt baggrundsviden om dig selv, og får en kæreste inkluderet osv.. Det var fandme fedt! Smiley
Logged

dingenoderjavs
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #10: 25 Okt 2006, 11:54 »

fed blog . ! En jeg helt sikkert vil følge, fedt hvis du kunne gøre Vihar til et storhold . Hehe
Logged



Mads
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #11: 25 Okt 2006, 12:12 »

Svedigt  Opstemt Lyder spændende med et lille bulgarsk hold.
Ser frem til at læse mere.
Logged

Location: Grand Bay, Mauritius, Indian Ocean, Africa, The Planet Earth, The Universe

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #12: 25 Okt 2006, 12:25 »

Det lyder fandeme lovende det her.... Håber du holder dampen oppe! For så bliver det verdensklasse det her....!

KUTGW!!!!!!!!!!!!!!!
Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #13: 25 Okt 2006, 13:11 »

God start...

Den skal helt sikkert følges den her blog.

Held og lykke i bulgarien.
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ny blog - Arbejdsløs manager
« Svar #14: 25 Okt 2006, 14:02 »

Lyde ret spændende. Smiley
KUTGW Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010