home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 214 215 [216] 217 218 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 250794 gange)
Korzika
Gæst

Sv: Eksamen
« Svar #3225: 10 Jun 2013, 20:22 »

I øvrigt vil jeg gerne lige anbefale denne side til folk, der skal op i historie. Min lærer har givet os linket, og det virker som om, at siden indeholder alt den information, der er vigtig at vide i forhold til eksamen i historie.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #3226: 10 Jun 2013, 20:31 »

Jeg er helt enig. Man burde helt klart medbringe noget supplerende materiale.

Anyways, jeg skal også op i historie, men først om 2 uger. Hvordan vil folk anbefale at gribe forberedelsen an? Kan man nøjes med de 24 timer, eller ville det være en fin idé at sætte sig ind i noget af pensum op til eksamen?

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg vil gribe det an. Jeg vil under ingen omstændigheder læse hele pensum igennem, men kan sagtens sætte tid af til at forberede mig, hvis det stiller mig i en bedre situation til eksamen, hvor jeg da gerne vil slutte godt af. 

Det kommer jo an på, hvordan man er som type. Jeg havde kunne nøjes med 3-4 timers forberedelse og havde helt klart foretrukket 30 minutters intensiv forberedelse. Ligger du meget væk på at dine arbejdsspørgsmål er gennemarbejde og dybegående (for at sikre dig imod for mange spørgsmål), så skal du ikke regne med at du har alt for meget tid til at læse emnet op for at kunne fyre viden af ud over bilagene.

Ved du noget om historie? Hvis du nu trak Tyskland i 30'erne (for nu at tage et emne som er ret gængst), ville du så kunne fortælle noget om den generelle situation i verden og hvilke årsager der i sær var med til at bringe nazisterne til magten? Ville du kunne fortælle noget om de tiltag de ret hurtigt indførte overfor minoriteter? Ved du hvad krystalnatten er? Er du klar over at nazisterne bare eskalerede de jødeforfølgelser, som har fundet sted siden diasporaen? Kan du sige ja, så lad være med at spilde din tid på at læse pensum op. Det er simpelthen ikke nødvendigt.

Build Me Up Buttercup!

Korzika
Gæst

« Svar #3227: 10 Jun 2013, 20:58 »

Det kommer jo an på, hvordan man er som type. Jeg havde kunne nøjes med 3-4 timers forberedelse og havde helt klart foretrukket 30 minutters intensiv forberedelse. Ligger du meget væk på at dine arbejdsspørgsmål er gennemarbejde og dybegående (for at sikre dig imod for mange spørgsmål), så skal du ikke regne med at du har alt for meget tid til at læse emnet op for at kunne fyre viden af ud over bilagene.

Ved du noget om historie? Hvis du nu trak Tyskland i 30'erne (for nu at tage et emne som er ret gængst), ville du så kunne fortælle noget om den generelle situation i verden og hvilke årsager der i sær var med til at bringe nazisterne til magten? Ville du kunne fortælle noget om de tiltag de ret hurtigt indførte overfor minoriteter? Ved du hvad krystalnatten er? Er du klar over at nazisterne bare eskalerede de jødeforfølgelser, som har fundet sted siden diasporaen? Kan du sige ja, så lad være med at spilde din tid på at læse pensum op. Det er simpelthen ikke nødvendigt.
Jeg vil sige, at jeg er god til historie, hvor jeg i sær har en god almen viden. Et emne som Tyskland i 30'erne er et drømmeemne; det vil jeg i hvert fald gerne op i. Planen er nok bare, at jeg nyder de næste 14 dage uden de store tanker på eksamen. 

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3228: 10 Jun 2013, 23:05 »

Jeg har overhovedet ikke læst ret meget af pensum, inden jeg trækker i morgen. Jeg har lavet ni mapper til de ni emner, jeg kan trække i morgen, så jeg ved præcis, hvad jeg skal arbejde med udover bilagene. Jeg inddrager nemlig også eget materiale, som I siger.

Jeg føler godt, at jeg kan få en god karakter, men nu må vi se.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3229: 10 Jun 2013, 23:20 »

Med hensyn til det supplerende materiale, så har jeg kigget lidt på den side, du linkede, Korzika, og minsandten om den ikke havde svaret på tvivlen.

"Tidligere (indtil 2012) skulle man også finde supplerende materiale i forberedelsestiden. Det var et krav. Det er det ikke mere, så I behøver ikke gøre det. Men har I tid og overskud til det, og kan I finde godt og relevant supplerende materiale, så må I gerne gøre det, og det vil sandsynligvis tælle på plussiden ved bedømmelsen".

Dida
Gæst

« Svar #3230: 11 Jun 2013, 01:09 »

Hurtigt Spørgsmål. Kravet for at læse Erhvervsøkonomi HA på Aalborg Universitet er blandt andet matematik på b. Hvis man så har haft matematik på A niveau og så dumpet dette, kan man så ikke komme ind på uddannelsen? Smiley
Når jeg går ind på lectio og ser under sidste år hvor jeg havde mat b fik jeg 4 mundtligt og 4 skriftligt. Men så i år hvor jeg mat A (Som er til valgt) har jeg fået 00 og 00 og regner ikke med et trække 7 til eksamen. Er mat b så bestået?
« Seneste Redigering: 11 Jun 2013, 01:23 af Præludium » Logged

Legenden
Manager

« Svar #3231: 11 Jun 2013, 01:28 »

Jo, det kan du sagtens. Så bliver der kigget på dine karakter på 2. år, som jo svaret til b-niveau. Ellers var det noget med en udtalelse fra skolen eller something like that.

Det sagde min lærer i hvert fald til mig. Smiley

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3232: 11 Jun 2013, 12:18 »

Jeg har trukket den Kolde Krig med 7 bilag dertil. Halvdelen af dem er tekster fra Cubakrisen, så jeg regner med at lave en problemstilling vedrørende den. Dertil har jeg lige et spørgsmål. Hvis en primær kilde er oversat fra engelsk til dansk, er det så stadig en primær kilde?

Ramlak
Lilleputspiller
*

« Svar #3233: 11 Jun 2013, 12:44 »

Jeg har trukket den Kolde Krig med 7 bilag dertil. Halvdelen af dem er tekster fra Cubakrisen, så jeg regner med at lave en problemstilling vedrørende den. Dertil har jeg lige et spørgsmål. Hvis en primær kilde er oversat fra engelsk til dansk, er det så stadig en primær kilde?

Ved ikke om det stadig er en primær kilde, men du skal være kildekritik over for at den er oversæt. Den kan være oversat dårligt, så du kommer frem til en forkert konklusion. Smiley

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3234: 11 Jun 2013, 12:46 »

Ved ikke om det stadig er en primær kilde, men du skal være kildekritik over for at den er oversæt. Den kan være oversat dårligt, så du kommer frem til en forkert konklusion. Smiley
I know. Det kan du også tro, jeg er. Jeg tror dog stadig, at det er en primær kilde.

Ramlak
Lilleputspiller
*

« Svar #3235: 11 Jun 2013, 12:56 »

I know. Det kan du også tro, jeg er. Jeg tror dog stadig, at det er en primær kilde.

Hvis du kan skaffe originalteksten, er oversættelsen en sekundær tekst. Men har du kun oversættelsen er den primær.

styleez-o2
Reserveholdsspiller

« Svar #3236: 11 Jun 2013, 14:27 »

Bestod idag min spansk eksamen med et 7tal, hvilket betyder at jeg blev student - DET SKAL FEJRES!

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

Dida
Gæst

« Svar #3237: 11 Jun 2013, 14:28 »

Jo, det kan du sagtens. Så bliver der kigget på dine karakter på 2. år, som jo svaret til b-niveau. Ellers var det noget med en udtalelse fra skolen eller something like that.

Det sagde min lærer i hvert fald til mig. Smiley
Lyder godt Legenden Smiley

KyleBrotzman
Gæst

« Svar #3238: 11 Jun 2013, 14:31 »

Hvad trak Jakob E?

Sterling
Juniorspiller
**

« Svar #3239: 11 Jun 2013, 14:39 »

Kyle Wink

Sider: 1 ... 214 215 [216] 217 218 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010