home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 19:04:23 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1139 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 213 214 [215] 216 217 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 240468 gange)
AFC
Manager

Sv: Eksamen
« Svar #3210: 08 Jun 2013, 18:24 »

Det går nok! Der er bare fandens det forskel fra A til B. Vi har set forskellige videoer med realistiske eksamensspørgsmål. Og 30 minutters forberedelse er bare IKKE meget :-(.

Jeg havde 12 dias, og det gik også ganske fint :-)
Det kunne jeg godt forestille mig.

Hvad fik du af karakter?

Henry T
Ynglingespiller

« Svar #3211: 08 Jun 2013, 19:26 »

Det kunne jeg godt forestille mig.

Hvad fik du af karakter?

Ét 10-tal, så levede ikke helt op til min årskarakter, men er nu tilfreds :-)

AFC
Manager

« Svar #3212: 08 Jun 2013, 19:27 »

Ét 10-tal, så levede ikke helt op til min årskarakter, men er nu tilfreds :-)
Det var altid noget. Tillykke med det i hvert fald. Jeg levede heldigvis op til min årskarakter, 7 så var og er ganske tilfreds med det.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3213: 10 Jun 2013, 11:59 »

Jeg trækker til historie-eksamen i morgen, og jeg vil gerne have styr på lidt forskellige ting, som jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe med.

Er denne procedure korrekt:

- Jeg trækker et emne samt bilagsmateriale i morgen
- Jeg har 24 timer til forberedelsen
- Jeg skal udarbejde problemstillinger, som kan besvares på de første 10 minutter ud fra bilaget
- Jeg skal have almen viden om emnet udover bilagsmaterialet
- Jeg skal være kildekritisk overfor materialet
- Det er tilladt at have materiale, man selv har fundet med samt at perspektivere, hvis det giver mening
- Gør jeg alt overstående, får jeg en god karakter

« Seneste Redigering: 10 Jun 2013, 12:02 af Jakob E » Logged

bryllen
Reserveholdsspiller

« Svar #3214: 10 Jun 2013, 12:58 »

Jeg havde en sløj projekt fremlæggelse ud fra et ellers solidt materiale.. 4 tal til mig og de 2 andre i gruppen..

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

ulle94
Landsholdsspiller

« Svar #3215: 10 Jun 2013, 13:03 »

Jeg trækker til historie-eksamen i morgen, og jeg vil gerne have styr på lidt forskellige ting, som jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe med.

- Jeg skal udarbejde problemstillinger, som kan besvares på de første 10 minutter ud fra bilaget
- Det er tilladt at have materiale, man selv har fundet med samt at perspektivere, hvis det giver mening

Vores historie lærer har ladt os i stikken, så følger lige med her..

Men hvordan er det? Kan lærer og censor kun spørge, indenfor det emne man har trukket?

styleez-o2
Reserveholdsspiller

« Svar #3216: 10 Jun 2013, 13:48 »

Pyha - er godt igang med min 24 timers forberedelse til mundtlig spansk A eksamen. Den er slem, men fik heldigvis emnet "Cuba" som var en klar favorit. Meget heldigt når det er min sidste eksamen. Det betyder også, at jeg bliver student i morgen 10:30.

En anden ting er: Må man gå med huen selvom man ikke har fået karakterne fra de skriftlige eksamner endnu? Jeg (og min kontaktlærer) er ikke i tvivl om at jeg består, så derfor er huen berettiget efter min sidste eksamen, og derfor må jeg vel gerne have huen på, eller hvordan er det?. Håber der er en Freak eller to der kender noget til reglen.

Og hvis der samtidig er nogen med gode råd til spansk eksamen, så kom endelig med dem Wink

Styleez-o2.

Liverpool FC!

"If Everton were playing at the bottom of the garden, I'd pull the curtains."
- Citat; Bill Shankly

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #3217: 10 Jun 2013, 18:26 »

Men hvordan er det? Kan lærer og censor kun spørge, indenfor det emne man har trukket?
Ja, det er jeg ret sikker på. Men det ville være skønt at få bekræftet, at vi ikke er helt galt på den til eksamen.

Ramlak
Lilleputspiller
*

« Svar #3218: 10 Jun 2013, 18:32 »

Ja, det er jeg ret sikker på. Men det ville være skønt at få bekræftet, at vi ikke er helt galt på den til eksamen.

Har fundet dette på en side omkring Historie eksamen:

"Til eksamen er du oppe i bilagsmaterialet og temaet på baggrund af de problemstillinger du har formuleret. Dvs. du må forvente, at der også kan blive stillet spørgsmål, som rækker udover lige præcis det bilagsmateriale, som du har trukket. I har jo trods alt arbejdet med faget i tre år."

Håber det hjælper jer. Men en generelt viden om alt det, der er opgivet som pensum er altid godt Wink

KarelPoborský
Landsholdsspiller

« Svar #3219: 10 Jun 2013, 19:15 »

Da jeg for to år siden var til eksmamen foregik det i hvert fald nogenlunde sådan der.
Du har 24 timer til forberedelsen, og du skal ud fra de bilag du får udarbejde problemstillinger, og besvare dem. Du har mellem 10 og 12-13 minutter til det. Selvfølgelig skal du være kritisk overfor kilderne Smiley
Desuden vil du sandsynligvis blive spurgt ind til materiale, som har læst under emnet i løbet af de tre år.
Jeg havde selv fundet materiale, som jeg anså havde en relevans ift. de problemstillinger jeg opsatte. Jeg lavede ikke en perspektivering, men det ville nok være en god idé.
Jeg endte med karakteren 10, og dette uden at kunne besvare på nogle spørgsmål angående materialet, som var gennemgået i undervisningen.

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #3220: 10 Jun 2013, 19:59 »

Vi fik at vide at selvvalgt materiale var et krav. Jeg trak kolonisering og slavehandel eller sådan noget, bl.a. indeholdende en tekst om en dansk sømand som fortæller om sine oplevelser på guldkysten. Derefter fandt jeg så en tale af en engelsk politiker, som argumenterede for hvorfor slavehandel ikke skulle afskaffes, forklarede om hans bevæggrunde. Han snakkede bl.a. om hvordan Storbritannien ville sakke bagud i forhold til andre slavenationer (han nævner specifikt Danmark) og det perspektiverede jeg så til den tekst omhandlende den danske slavehandel. Mere ligger der ikke i den perspektivering.

Ellers er det vist som beskrevet (da jeg var oppe sidste år). Baggrundsviden i forhold til emnet fyldte relativt meget i min eksamen, men det var måske fordi jeg lod det bære derhen, fordi jeg følte mig meget sikker i faget. Og så skal det lige nævnes at jeg fik 12 og at det var den sidste eksamen. Hold kæft det var tider!

EDIT: Der er lidt forvirring om hvad lærerne spørger til. Spørgsmålene holder sig inde for emnet, men hvis lærer eller censor føler at du har godt styr på det, går de mere på klingen. Jeg havde en portugisisk kilde og så pludselig havnede vi i et spørgsmål om nogle grupper der var omtalt i kilden. Nu vidste jeg så at det var maurerne, men det havde 9/10 af min klasse ikke vidst noget om. Ligesom censor spurgte om hvor man fik slaver fra, før koloniseringen tog fart. Igen ikke noget problemer for mig at svare på, men noget der faldt temmelig langt ude for emnet. Jeg tror dog langt fra det er standard, for der blev uddelt et par 12-taller hos os og jeg kan garantere for at størstedelen af min klasse ikke havde ville kunne svare på de spørgsmål.
Det handler altså som sagt meget om hvordan du laver dit oplæg. Vil du helst snakke et øre af ud fra bilagene, fordi du føler du kommer på glatis når det gælder baggrundsviden, eller vil du hellere køre lidt mindre hårdt på med kilderne og så bare lire lidt viden af til sidst for ligesom at slå det på plads.
« Seneste Redigering: 10 Jun 2013, 20:05 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

Korzika
Gæst

« Svar #3221: 10 Jun 2013, 20:06 »

Vi fik at vide at selvvalgt materiale var et krav.
Jeg er ganske sikker på, at dette ikke er tilfældet *længere*. Jeg har dog spurgt min lærer om selvvalgt materiale var en bonus, og det svarede han "ja" til.

EDIT:
*længere*
« Seneste Redigering: 10 Jun 2013, 20:09 af Korzika » Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #3222: 10 Jun 2013, 20:08 »

Pyha - er godt igang med min 24 timers forberedelse til mundtlig spansk A eksamen. Den er slem, men fik heldigvis emnet "Cuba" som var en klar favorit. Meget heldigt når det er min sidste eksamen. Det betyder også, at jeg bliver student i morgen 10:30.

En anden ting er: Må man gå med huen selvom man ikke har fået karakterne fra de skriftlige eksamner endnu? Jeg (og min kontaktlærer) er ikke i tvivl om at jeg består, så derfor er huen berettiget efter min sidste eksamen, og derfor må jeg vel gerne have huen på, eller hvordan er det?. Håber der er en Freak eller to der kender noget til reglen.

Og hvis der samtidig er nogen med gode råd til spansk eksamen, så kom endelig med dem Wink

Styleez-o2.

Well, IB'erne render rundt med deres huer de første par dage (derefter venter de til STX'erne er færdige) og de får først deres karakter engang slut på sommeren. Så det er der vel ikke noget i vejen for.

Build Me Up Buttercup!

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #3223: 10 Jun 2013, 20:10 »

Jeg er ganske sikker på, at dette ikke er tilfældet. Jeg har dog spurgt min lærer om selvvalgt materiale var en bonus, og det svarede han "ja" til.

Jeg er også langt fra sikker. Der blev dog helt sikkert lagt op til, at vi kunne skyde en hvid pil efter en topkarakter, hvis vi ikke havde det med. Igen, jeg ved ikke om det 100 % forholder sig sådan, men det er fandme ikke sværere, end at det er for tåbeligt at lade være.

Build Me Up Buttercup!

Korzika
Gæst

« Svar #3224: 10 Jun 2013, 20:18 »

Jeg er også langt fra sikker. Der blev dog helt sikkert lagt op til, at vi kunne skyde en hvid pil efter en topkarakter, hvis vi ikke havde det med. Igen, jeg ved ikke om det 100 % forholder sig sådan, men det er fandme ikke sværere, end at det er for tåbeligt at lade være.
Jeg er helt enig. Man burde helt klart medbringe noget supplerende materiale.

Anyways, jeg skal også op i historie, men først om 2 uger. Hvordan vil folk anbefale at gribe forberedelsen an? Kan man nøjes med de 24 timer, eller ville det være en fin idé at sætte sig ind i noget af pensum op til eksamen?

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg vil gribe det an. Jeg vil under ingen omstændigheder læse hele pensum igennem, men kan sagtens sætte tid af til at forberede mig, hvis det stiller mig i en bedre situation til eksamen, hvor jeg da gerne vil slutte godt af. 

Sider: 1 ... 213 214 [215] 216 217 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010