home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 586 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 251337 gange)
Nhg93
Førsteholdsspiller

Sv: Eksamen
« Svar #2985: 23 Jun 2012, 15:11 »

Er der nogle der har været oppe i mundtlig historie i 3.g på stx? I så fald, hvad skal man helt præcis forsøge at udlede fra det kildemateriale man får? Smiley

daugaard
Landsholdsspiller

« Svar #2986: 23 Jun 2012, 15:34 »

IØ imorgen, er virkelig ringe til alt hvad der omhandler det.. nogen fifs? HHX

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #2987: 23 Jun 2012, 17:17 »

Mød op.

Legenden
Manager

« Svar #2988: 23 Jun 2012, 17:32 »

På en søndag? Av.

Jeg skal selv op i det på mandag, som du nok også skal. Eneste lyspunkt er, at jeg bliver student.. :-)

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Enged
Gæst

« Svar #2989: 23 Jun 2012, 17:50 »

Enig med Jakob. Hvad fanden er skole og eksamen? SOMMERFERIE! <3
Det man afslutter, så man bliver STUDENT. Wink

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #2990: 23 Jun 2012, 18:19 »

Sommerferien nærmer sig da gudskelov efterhånden. Har været oppe i matematisk analyse 2 (skriftlig), som jeg tror gik okay og så var jeg til matematisk modellering 2 (mundtlig) i går, hvor det blev til et dejligt 12-tal. Nu venter lineær algebra (mundtlig) på onsdag og så er der omsider sommerferie! Smiley

Badefar
Manager

« Svar #2991: 23 Jun 2012, 19:11 »

Efter et år med alt for meget fravær, er jeg så en af dem der har ramt fuldt pensum i 2.g. (Vi er seks i min klasse!). Har haft fire årsprøver, tre skriftlige og mundtlig og fire eksaminer, hvor alle var mundtlige.

Årsprøverne er gået fint nok. Min engelsk fik jeg så 02, men jeg havde så heller ikke læst op og havde de lede tømmermænd, da jeg skulle op klokken 8. Mediefag C fik jeg et 4-tal, mens 24-timers Samfundsfag B blev flækket med et 10-tal... Også det mest nitten jeg nogensinde har oplevet. NG C er et af de kedeligste fag jeg nogensinde har haft, og fuck jeg har aldrig fuldt særligt meget med i det, men følte jeg stod godt med de fleste ting. Minus én, som jeg så trækker. Globalt vindsystem blev min død og miraklet fra 1.g, hvor jeg bestod matematik blev udlignet i går og jeg dumpede NG... Old på onsdag, stiler jeg efter en tocifret karakter. Af den positive slags.

Hvor meget fravær er du oppe på siden du røg i fuld pensum? På min skole er de rimeligt large, personligt endte jeg på over 10%, hvor en af mine kammerater næsten ramte 20 uden at fælden klappede.

Søgaard
Gæst

« Svar #2992: 23 Jun 2012, 19:18 »

Jeg har min eneste eksamen her på onsdag, hvor jeg skal op at forsvare mit 80-siders projekt om "Mediernes diskurs under Muhammedkrisen". Et projekt og en mundtlig fremlæggelse, som forhåbentlig kan give en tocifret karakter. Det eneste der rent faktisk kan fucke det helt op, er hvis jeg bliver spurgt meget ind til det videnskabsteoretisk e, som vi har haft i pensum i dette semester, hvor jeg må indrømme, at jeg er pænt blank. Forelæsningerne har været røvsyge og bøgerne dertil er bare endnu værre, så jeg tvivler på, at jeg får læst op på det.

Bagefter så kan jeg så heldigvis holde sommerferie til den 3. september! Smiley

Chicharito
Landsholdsspiller

« Svar #2993: 23 Jun 2012, 19:24 »

Én eksamen? Det var dælme ikke meget. Hvordan kan det være at du ikke har flere? Smiley

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2994: 23 Jun 2012, 19:24 »

Jeg har min eneste eksamen her på onsdag, hvor jeg skal op at forsvare mit 80-siders projekt om "Mediernes diskurs under Muhammedkrisen". Et projekt og en mundtlig fremlæggelse, som forhåbentlig kan give en tocifret karakter. Det eneste der rent faktisk kan fucke det helt op, er hvis jeg bliver spurgt meget ind til det videnskabsteoretisk e, som vi har haft i pensum i dette semester, hvor jeg må indrømme, at jeg er pænt blank. Forelæsningerne har været røvsyge og bøgerne dertil er bare endnu værre, så jeg tvivler på, at jeg får læst op på det.

Bagefter så kan jeg så heldigvis holde sommerferie til den 3. september! Smiley

DIT? Du har vel ikke skrevet 80 sider alene, det er vist kun til specialet at man gør det Wink. Hvilke teorier har du haft brugt? Du må vel have haft fat i noget CDA med Fairclough og måske noget Foucault og Saussure?

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Søgaard
Gæst

« Svar #2995: 23 Jun 2012, 19:28 »

DIT? Du har vel ikke skrevet 80 sider alene, det er vist kun til specialet at man gør det Wink. Hvilke teorier har du haft brugt? Du må vel have haft fat i noget CDA med Fairclough og måske noget Foucault og Saussure?
Vi er fire styks om at skrive det Tunge

Men ja, vi har haft fat i Fairclough i forhold til diskursanalyse, hvor det jo også er svært at komme udenom Foucault, som jo er Faircloughs store inspiration, samt Dietram Scheufeles teori om framing i medierne. Så jeg sidder også med Faircloughs "Doing News Framing analysis", som jeg er i fuld gang med at få kigget på, så jeg er på hjemmebane med den.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2996: 23 Jun 2012, 19:32 »

Vi er fire styks om at skrive det Tunge

Men ja, vi har haft fat i Fairclough i forhold til diskursanalyse, hvor det jo også er svært at komme udenom Foucault, som jo er Faircloughs store inspiration, samt Dietram Scheufeles teori om framing i medierne. Så jeg sidder også med Faircloughs "Doing News Framing analysis", som jeg er i fuld gang med at få kigget på, så jeg er på hjemmebane med den.

Fantastisk, der er også rigeligt at tage fat på med Fairclough! Smiley Bartes kunne også være en inspiration ligesom van Dijk kunne være oplagt Smiley

Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Søgaard
Gæst

« Svar #2997: 23 Jun 2012, 19:36 »

Fantastisk, der er også rigeligt at tage fat på med Fairclough! Smiley Bartes kunne også være en inspiration ligesom van Dijk kunne være oplagt Smiley
Vi læste lidt om Bartes, men besluttede os for at begrænse os til Fairclough, da han havde mere end rigeligt med i sin udgave af diskursanalyse. Vi har også hentet lidt inspiration med Caroll Bacchi i forbindelse med det politiske i de artikler, som vi har analyseret, da hun i højere grad tager højde for det politiske spil og hvilke faktorer, som spiller ind. Men som hovedteori, så valgte vi hurtigt os ind på Fairclough og at vi ikke direkte skulle have et modspil til ham indenfor diskursanalysen, selvom vi gennem hele projektet selvfølgelig har taget forbehold for at hans fremgangsmåde ikke nødvendigvis er den rigtige/eneste vej.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2998: 23 Jun 2012, 19:39 »

Vi læste lidt om Bartes, men besluttede os for at begrænse os til Fairclough, da han havde mere end rigeligt med i sin udgave af diskursanalyse. Vi har også hentet lidt inspiration med Caroll Bacchi i forbindelse med det politiske i de artikler, som vi har analyseret, da hun i højere grad tager højde for det politiske spil og hvilke faktorer, som spiller ind. Men som hovedteori, så valgte vi hurtigt os ind på Fairclough og at vi ikke direkte skulle have et modspil til ham indenfor diskursanalysen, selvom vi gennem hele projektet selvfølgelig har taget forbehold for at hans fremgangsmåde ikke nødvendigvis er den rigtige/eneste vej.

Kender ikke lige Bacchi da jeg har undgået al politik, men det lyder til at I har godt styr på det Tunge Bartes er jo heller ikke nødvendigt når man har Fairclough.. Desuden er det vel også fint hvis I nøjes med Fairclough på trods af et par andre store diskursteorier, da Fairclough vel er ubestridt mest kendt Smiley

Søgaard
Gæst

« Svar #2999: 23 Jun 2012, 19:48 »

Én eksamen? Det var dælme ikke meget. Hvordan kan det være at du ikke har flere? Smiley
Jeg har haft en skriftlig tilbage i foråret i de klassiske sociologiske teoretikere, men på de samfundsvidenskabel ige har man faktisk ofte kun projektet her til slut på semestret. Jeg ved dog også, at de matematiske uddannelser her på AAU har et program, som ligner dit med mange eksamener. Sådan et program får vi heldigvis ikke at se før på 5.semester, hvor december og januar skulle være pakket med 3-4 eksamener indenfor en kort periode.

Kender ikke lige Bacchi da jeg har undgået al politik, men det lyder til at I har godt styr på det Tunge Bartes er jo heller ikke nødvendigt når man har Fairclough.. Desuden er det vel også fint hvis I nøjes med Fairclough på trods af et par andre store diskursteorier, da Fairclough vel er ubestridt mest kendt Smiley
Jeg vil egentlig også helst undgå det politiske, men når man skriver om et samfundsmæssig problem, som i den grad kom på den politiske dagsorden, så er det svært at undgå det, når man vælger at analysere forsidehistorierne fra Berlingske, JP og Politiken, som omhandler Muhammedkrisen. Bacchi er dog meget ligetil og faktisk ikke en teoretiker, som kræver meget tid at sætte sig ind i og hendes bøger er faktisk meget lette at læse og finde det centrale i dem.

Sider: 1 ... 198 199 [200] 201 202 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010