home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 605 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 196 197 [198] 199 200 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 251312 gange)
Fresse94
Landsholdsspiller

Sv: Eksamen
« Svar #2955: 20 Jun 2012, 09:51 »

Fik 4 i historie...Nogen der har råd til hvordan man cheer up efter en lorte eksamen ?

Drik .. Peace
Ellers kom ud i det gode vejr. Wink Og tænk at nu er historie et overstået kapitel!

Robberman
Landsholdsspiller

« Svar #2956: 20 Jun 2012, 10:30 »

Hey Drenge.
Jeg skal op i Dansk Eksamen imorgen (Folkeskole), og føler mig velforbedredt på nær en ting:

Jeg har trukket "At være anderledes" - Teksten er Sønnen af Martha Christensen.
Min analyse er klar ovs. men hvad der driller mig er Tema & Motiv:

jeg har sat Motiv & Tema til at være:

Motiv & Tema

a.   Motivet er en søn der har sin kæreste med hjem til mor.
b.   Temaet i novellen er at sønnen er homoseksuel, og moren har svært ved at acceptere det.

Er jeg helt ude i skoven og skide? 

He cheats! he dives! he hates the Jackson 5, Luis Suarez, Luis Suarez

ptrN
Manager

« Svar #2957: 20 Jun 2012, 10:40 »

Har netop overstået min mundtlige eksamen i partielle differentialligning er, sandsynlighedsregni ng og statistik med et 7 tal!

welbz is dat guy

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #2958: 20 Jun 2012, 11:03 »

Hey Drenge.
Jeg skal op i Dansk Eksamen imorgen (Folkeskole), og føler mig velforbedredt på nær en ting:

Motiv & Tema

b.   Temaet i novellen er at sønnen er homoseksuel, og moren har svært ved at acceptere det.

Spørgsmålet om du har valgt det rigtige er underordnet. Jeg har altid lært, at der er ingen forkerte svar i dansk, kun forkert argumentation.. har du argumenter som understøtter dit motiv og tema, så er det sådan du har fortolket teksten, og det kan en sensor vel ikke sænke dig for ? alle ser ting forskelligt, og man skal kunne argumentere for det man ser er rigtigt! Argumenterne er det vigtigste i dansk, sådan har jeg lært det!

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Robberman
Landsholdsspiller

« Svar #2959: 20 Jun 2012, 11:08 »

Spørgsmålet om du har valgt det rigtige er underordnet. Jeg har altid lært, at der er ingen forkerte svar i dansk, kun forkert argumentation.. har du argumenter som understøtter dit motiv og tema, så er det sådan du har fortolket teksten, og det kan en sensor vel ikke sænke dig for ? alle ser ting forskelligt, og man skal kunne argumentere for det man ser er rigtigt! Argumenterne er det vigtigste i dansk, sådan har jeg lært det!

Så mine svar i Motiv & Tema er fine, bare jeg kan argumentere for dem?  Smiley

MichaelPaw
Gæst

« Svar #2960: 20 Jun 2012, 11:09 »

Hey Drenge.

Motiv & Tema

Brug AIDA modellen Smiley den er altid god Smiley

chackpercom
Førsteholdsspiller

« Svar #2961: 20 Jun 2012, 12:41 »

Fik sku 12 i Samfundsfag igår(hhx) Opstemt

den havde jeg ikke lige set komme

Boxx
Landsholdsspiller

« Svar #2962: 20 Jun 2012, 13:23 »

Så mine svar i Motiv & Tema er fine, bare jeg kan argumentere for dem?  Smiley

Jeg har ikke læst teksten, og derfor ikke fortolket den selv :p men som jeg sagde så er det dine argumenter for dine svar der er vigtige.. hvis du ser ting i teksten der peger på sønnnen er homo, jamen så det, det du ser. du skal bare have en faglig argumentation baseret i teksten til at understøtte dine svar Smiley så ja, de er sikkert fine, hvis du har ting der understøtter dem Smiley

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Robberman
Landsholdsspiller

« Svar #2963: 20 Jun 2012, 13:54 »

Jeg har ikke læst teksten, og derfor ikke fortolket den selv :p men som jeg sagde så er det dine argumenter for dine svar der er vigtige.. hvis du ser ting i teksten der peger på sønnnen er homo, jamen så det, det du ser. du skal bare have en faglig argumentation baseret i teksten til at understøtte dine svar Smiley så ja, de er sikkert fine, hvis du har ting der understøtter dem Smiley

Jeg takker  Thumbs Up

Anfield Road
Manager

« Svar #2964: 20 Jun 2012, 14:28 »

jeg har mundtlig dansk i morgen.(8.klasse årsprøve). hvordan skal jeg nogensinde overleve det? det bliver nogen lange 20 minutter...

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

DeBuur
Manager

« Svar #2965: 20 Jun 2012, 14:39 »

jeg har mundtlig dansk i morgen.(8.klasse årsprøve). hvordan skal jeg nogensinde overleve det? det bliver nogen lange 20 minutter...

Vend situationen om og stil dig selv det enkle spørgsmål Hvad vil jeg gerne have opnået når de 20 min er gået ?

Når du har fået formuleret det ud fra en positiv vinkel, så stil dig det spørgsmål hvordan kan jeg bedst op nå det ?

På den måde vender du din hjerne til at tænke positivt at se muligheder og erfaringerne af det er at det kan være med til at få det positive til at ske.

YNWA

Anfield Road
Manager

« Svar #2966: 20 Jun 2012, 14:42 »

Vend situationen om og stil dig selv det enkle spørgsmål Hvad vil jeg gerne have opnået når de 20 min er gået ?

Når du har fået formuleret det ud fra en positiv vinkel, så stil dig det spørgsmål hvordan kan jeg bedst op nå det ?

På den måde vender du din hjerne til at tænke positivt at se muligheder og erfaringerne af det er at det kan være med til at få det positive til at ske.

jeg har allerede en positiv ting at tænke på. jeg er ikke super god til dansk, men jeg kan kun være glad for at det ike er f.eks Biologi.  Opstemt

"Tag dog den forbandede bandage af...og hvad mener du egentlig med dit knæ!? Det er Liverpools knæ!" - Bill Shankly

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller

« Svar #2967: 20 Jun 2012, 16:09 »

Så indkasserede jeg lige endnu et 12-tal. Nu består mine mundtlige karakterer i 12 (AT) - 4 (Dansk) - 12 (Samf) og så er der kun Historie tilbage på tirsdag, hvorefter huen kommer på. Det er sgu gået over al forventning!

Build Me Up Buttercup!

Anfield Road
Manager

« Svar #2968: 20 Jun 2012, 16:12 »

Så indkasserede jeg lige endnu et 12-tal. Nu består mine mundtlige karakterer i 12 (AT) - 4 (Dansk) - 12 (Samf) og så er der kun Historie tilbage på tirsdag, hvorefter huen kommer på. Det er sgu gået over al forventning!

enten bliver der givet ekstremt mange 12-taller generelt, eller også er folk herinde bare vanvittigt skarpe  Opstemt

alek9000
Manager

« Svar #2969: 20 Jun 2012, 16:15 »

enten bliver der givet ekstremt mange 12-taller generelt, eller også er folk herinde bare vanvittigt skarpe  Opstemt
Jeg tror, at man kunne lave en lineær funktion, der viste sammenhængen mellem dygtighed i skolen og computerspil.. Så kunne man lave den samme bagefter mellem brug af computerspil og så socialt liv

Men jeg kan lige tilføje endnu et: 12 i engelsk skriftlig. Fatter det ikke, det gik simpelthen så ringe. Første gang jeg får 12 i engelsk skriftlig i løbet af alle tre år. Fik så også lige 4 i dansk og 10 i spansk udover det.

Sider: 1 ... 196 197 [198] 199 200 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010