home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  1 Bruger, 570 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Eksamen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er du tilfreds med dine eksamener?
Ja, det gik over forventning.
- 7 (13%)
Ja, det gik som jeg havde regnet med.
- 18 (33,3%)
Det gik lidt dårligere end jeg havde regnet med.
- 6 (11,1%)
Det gik virkelig elendigt.
- 6 (11,1%)
Har ikke været til nogen eksamener.
- 17 (31,5%)
Antal Stemmer: 54

Sider: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 222 Udprint
Forfatter Emne: Eksamen  (Læst 251417 gange)
Januzaj
Landsholdsspiller

Sv: Eksamen
« Svar #2895: 07 Jun 2012, 14:31 »

Så fik jeg 10 til mundtlig engelsk i dag. Nej hvor er jeg glad, det kan ikke beskrives. Der skal godt nok hældes nogle øl ned i aften Smiley

Manchester United

Pjævs
Ynglingespiller

Eksamen
« Svar #2896: 12 Jun 2012, 22:22 »

Hey freaks Opstemt

Jeg har en samfundsfagseksamen imorgen middag hvor jeg er ved at lave en synopsis. (24-timers eksamen)

Lorte-timing mht EM Opstemt

Jeg har trukket emnet national økonomi og der er nogle ting jeg ikke er helt sikker på.
Bilagsmaterialet som jeg har fået handler om Danmarks økonomiske vækst, hvordan regeringen ifølge de økonomiske vismænd skal redde økonomien osv.

Men jeg er lidt i tvivl om, hvad det er jég skal. Jeg skal redegøre for de brugte bilag i den første problemstilling,(underspørgsmål) Men skal jeg i den analyserende give min mening på, hvilke metoder man skal bruge for at få økonomien op igen?

f.eks. skal jeg sige/skrive at det er godt at bruge pengepolitik, og sætte renten ned, som det gørses PT.
og skal jeg sige/skrive andre ting, om f.eks. positive og negative ting ved devaluering og revaluering af vores valutapolitik.. Hvad skal jeg ?

Håber der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig med dette, og evt. besvare et par spørgsmål Opstemt

Samfundsfag B - STX
« Seneste Redigering: 12 Jun 2012, 22:28 af Pjævs » Logged

Søgaard
Gæst

« Svar #2897: 12 Jun 2012, 22:30 »

Nu kan den danske nationalbank ikke lige devaluere den danske krone, da den er bundet til Euro, for at vi netop kan få stabilitet i vores økonomi og for at undgå at udlandske pengemænd vil begynde at spekulere i den danske valuta.

Det kunne meget vel lyde som en eksamen i Samfundsfag på gymnasiet og der kan jeg da huske, at det bliver gennemgået ganske grundigt med disse faktorer, som de forskellige pengepolitikker osv, har af betydning. Så et grundigt kig i dine noter og i pensum vil med sikkerhed kunne give dig de fornødne oplysninger til at kunne lave en fornuftig synopsis.

SørenA
Gæst

« Svar #2898: 12 Jun 2012, 22:33 »

Nu er det nogen år siden jeg havde Samfundsfag på HH, men jeg ved at der findes en model/formel hvor du kan benytte nogle af de tal du har fået i dine bilag - Den må 100 % stå i din bog.. Smiley

Jeg ved fra min eksamen dengang at det er vigtigt at man kan bruge de teorier, formler m.v der er tilgængelige..

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #2899: 12 Jun 2012, 22:35 »

Nu er det nogen år siden jeg havde Samfundsfag på HH, men jeg ved at der findes en model/formel hvor du kan benytte nogle af de tal du har fået i dine bilag - Den må 100 % stå i din bog.. Smiley

Jeg ved fra min eksamen dengang at det er vigtigt at man kan bruge de teorier, formler m.v der er tilgængelige..

Men når du siger teorier og formler, hvad er det så ? f.eks.

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #2900: 12 Jun 2012, 22:37 »

Nu kan den danske nationalbank ikke lige devaluere den danske krone, da den er bundet til Euro, for at vi netop kan få stabilitet i vores økonomi og for at undgå at udlandske pengemænd vil begynde at spekulere i den danske valuta.

Det kunne meget vel lyde som en eksamen i Samfundsfag på gymnasiet og der kan jeg da huske, at det bliver gennemgået ganske grundigt med disse faktorer, som de forskellige pengepolitikker osv, har af betydning. Så et grundigt kig i dine noter og i pensum vil med sikkerhed kunne give dig de fornødne oplysninger til at kunne lave en fornuftig synopsis.

Så det er primært de 4 politiker, penge-, valuta-, struktur- og finanspolitik jeg skal lægge vægt på ? Mener nok det er sådan.

SørenA
Gæst

« Svar #2901: 12 Jun 2012, 22:38 »

puha - nu tvinger du mig til at grave dybt i hukommelsen.. Jeg mener der er en teori/formel for nedsættelsen af renten - Altså hvor du i sidste ende gerne skulle få et positivt afkast ud af det..

Jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke kan huske det 100 %, men tjek ordregisteret i bogen under rente, så skal du nok komme frem til noget.. Smiley

Søgaard
Gæst

« Svar #2902: 12 Jun 2012, 22:44 »

Så det er primært de 4 politiker, penge-, valuta-, struktur- og finanspolitik jeg skal lægge vægt på ? Mener nok det er sådan.
Ud fra de forskellige synspunkter der er indenfor disse, så vil man jo ideologisk kunne løse samtlige økonomiske problemer. Virkeligheden er jo ikke så sort/hvid, så det er vigtigt at måske inddrage et sekundært syn på tingene. Nu ved jeg ikke hvor meget i har haft af teoretikere på samfundsfag B, men der har sikkert været en eller anden person, som har udtalt noget spændende, som du kan inddrage og bruge kritisk i forhold til vismændene.

puha - nu tvinger du mig til at grave dybt i hukommelsen.. Jeg mener der er en teori/formel for nedsættelsen af renten - Altså hvor du i sidste ende gerne skulle få et positivt afkast ud af det..

Jeg skal være ærlig at sige at jeg ikke kan huske det 100 %, men tjek ordregisteret i bogen under rente, så skal du nok komme frem til noget.. Smiley
Tror det er tvivlsomt at de har det i deres pensum på Samfundsfag B, selvom den selvfølgelig altid er god at kunne og især at vise frem til en eksamen. Kan huske at vi først havde det i Samfundsfag A, men faktisk lærte den lang tid før i matematik Tunge

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #2903: 12 Jun 2012, 23:06 »

Ud fra de forskellige synspunkter der er indenfor disse, så vil man jo ideologisk kunne løse samtlige økonomiske problemer. Virkeligheden er jo ikke så sort/hvid, så det er vigtigt at måske inddrage et sekundært syn på tingene. Nu ved jeg ikke hvor meget i har haft af teoretikere på samfundsfag B, men der har sikkert været en eller anden person, som har udtalt noget spændende, som du kan inddrage og bruge kritisk i forhold til vismændene.

Okay, men det er stadig de 4 politiker jeg skal tage fat i eller hvad ?
Og så bare diskutere dem ?

Søgaard
Gæst

« Svar #2904: 12 Jun 2012, 23:10 »

Okay, men det er stadig de 4 politiker jeg skal tage fat i eller hvad ?
Og så bare diskutere dem ?
Du skal selvfølgelig forholde dem til de bilag, som du har fået udleveret og derfra lave din problemformulering og problemstilling(er) (hvis de ikke er lavet på forhånd?).
Hvis de ikke er lavet på forhånd, så find på nogle problemstillinger, hvor du kommer rundt om de fire politikker i dine svar. Eller hvert fald det, som er aktuelt i forhold til bilagene. Det er ikke nødvendigvis alle fire, som er aktuelle, hvis bilagene kun tager udgangspunkt f.eks. to af politikkerne.

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2905: 12 Jun 2012, 23:16 »

Hey freaks Opstemt

Jeg har en samfundsfagseksamen imorgen middag hvor jeg er ved at lave en synopsis. (24-timers eksamen)

Lorte-timing mht EM Opstemt

Jeg har trukket emnet national økonomi og der er nogle ting jeg ikke er helt sikker på.
Bilagsmaterialet som jeg har fået handler om Danmarks økonomiske vækst, hvordan regeringen ifølge de økonomiske vismænd skal redde økonomien osv.

Men jeg er lidt i tvivl om, hvad det er jég skal. Jeg skal redegøre for de brugte bilag i den første problemstilling,(underspørgsmål) Men skal jeg i den analyserende give min mening på, hvilke metoder man skal bruge for at få økonomien op igen?

f.eks. skal jeg sige/skrive at det er godt at bruge pengepolitik, og sætte renten ned, som det gørses PT.
og skal jeg sige/skrive andre ting, om f.eks. positive og negative ting ved devaluering og revaluering af vores valutapolitik.. Hvad skal jeg ?

Håber der er nogle kloge hoveder derude som kan hjælpe mig med dette, og evt. besvare et par spørgsmål Opstemt

Samfundsfag B - STX

Du kan bruge også bruge arbejdsmarkedspolit ikkerne, som man gør i øjeblikket. Men grundet finanspagten bliver det meget sværere at føre finanspolitik. Grundet ERM2 samarbejdet kan vi ikke bruge pengepolitikken eller valutapolitikken. Så jeg foreslår du skriver:

National økonomi er ikke eksisterende. EU er svaret. Opstemt

Søgaard
Gæst

« Svar #2906: 12 Jun 2012, 23:20 »

Så spørger de ind til Grækenland, Italien, Spanien og Portugals økonomi Wink

Så skal man til at forklare deres arbejdsmentalitet og hvordan de kan køre deres økonomi i sænk, når den samme aftale skal kunne redde vores økonomi Wink

Pjævs
Ynglingespiller

« Svar #2907: 12 Jun 2012, 23:23 »

Du kan bruge også bruge arbejdsmarkedspolit ikkerne, som man gør i øjeblikket. Men grundet finanspagten bliver det meget sværere at føre finanspolitik. Grundet ERM2 samarbejdet kan vi ikke bruge pengepolitikken eller valutapolitikken. Så jeg foreslår du skriver:

Hvorfor kan vi ikke bruge pengepolitikken ?

Er det ikke netop det der er aktuelt i DK ? At vi sætter renten ned, så der kan lånes flere penge i banken, og investeres mere ?

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2908: 12 Jun 2012, 23:31 »

Hvorfor kan vi ikke bruge pengepolitikken ?

Er det ikke netop det der er aktuelt i DK ? At vi sætter renten ned, så der kan lånes flere penge i banken, og investeres mere ?
Vi sætter renten ned, fordi ECB sætter renten ned. Når renten sættes ned påvirker det pengestrømmen - og dermed valutakursen. Det har længe været diskuteret om pengepolitikken og valutapolitikken overhovedet adskiller sig fra hinanden.

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #2909: 12 Jun 2012, 23:33 »

Så spørger de ind til Grækenland, Italien, Spanien og Portugals økonomi Wink

Så skal man til at forklare deres arbejdsmentalitet og hvordan de kan køre deres økonomi i sænk, når den samme aftale skal kunne redde vores økonomi Wink
Ja, eller mangel på samme Wink

Finanspagten redder kun væksten fra at blomstre Smiley

Sider: 1 ... 192 193 [194] 195 196 ... 222 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010