home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:23:12 Bubbles Blogkonkur... #10 - Danish Viking Wa...
I dag kl. 20:09:51 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
I dag kl. 10:12:09 warmon Blogkonkur... 9# Hjertet banker kun ...
23 Maj 2024, 23:07 warmon Blogkonkur... The beautiful game
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23311
  1 Bruger, 514 Gæster Online.

Indlæg: 1132799 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: HenryJames45
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Confederations Cup 2013
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Confederations Cup 2013  (Læst 4149 gange)
Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Confederations Cup 2013
« : 14 Maj 2013, 18:44 »

Nu er der pludselig kun en måned tilbage, til der igen skal spilles en international turnering for landshold. En turnering jeg ærligt talt havde glemt alt om, men der skal naturligvis afholdes Confederations Cup, hvor de kommende VM-værter traditionen tro lægger grund til, så Spanien, Italien, Japan, Tahiti og Nigeria må tage en lang tur til Brasilien om mindre end en måned.

Turneringen starter den 15. juni og slutter med finalen den 30. juni på det legendariske Maracaña-stadion i Rio, der blev bygget til VM i 1950. Dengang spillede man ikke nogen finale, men i stedet spillede man 3 kampe mellem vinderne af det indledende gruppespil, hvor vinderen altså blev fundet ved hjælp af pointsystemet. I slutrundens allersidste kamp skulle Brasilien møde Uruguay på netop Estádio do Maracaña og Brasilien skulle kun bruge et point for at blive verdensmestre. Kampen blev overværet af 200.000 mennesker, der chokerede måtte se Brasilien blive slået med 1-2 af Uruguay, der dermed løb med verdensmesterskabet . Nu, 63 år efter, er der altså mulighed for en god gammeldags omgang revanche, hvis Uruguay og Brasilien begge når finalen.

Brasilien har netop, for ganske få timer siden, udtaget sit hold. Felipão, i Europa bedre kendt som Luiz Felipe Scolari, har valgt at satse stort på spillere fra den brasilianske liga. Der er således hele 11 spillere med fra den brasilianske liga - sidst der var så mange med, var for 10 år siden ved Confederations Cup i Frankrig. Dengang røg man, med 13 spillere fra den hjemlige liga i truppen, ud allerede i gruppespillet, så der er i hvert fald 190 millioner mennesker, der håber at det går lidt bedre denne gang.

Felipão har udtaget følgende 23 spillere:

Júlio César, Jefferson, Diego Cavalieri.
Dani Alves, Thiago Silva, David Luiz, Marcelo, Réver, Filipe Luis, Dante.
Lucas Moura, Oscar, Paulinho, Hernanes, Jádson, Jean, Fernando, Luiz Gustavo, Bernard.
Neymar, Fred, Hulk, Leandro Damião.

Det vil sige at der er hele 11 spillere med fra Brasileirão. Fra de forsvarende brasilianske mestre, Fluminense, er Diego Cavalieri, Jean og Fred med, mens Atlético Mineiro har Réver og Bernard med. Derudover er der Jefferson fra Botafogo, Paulinho fra Corinthians, Jádson fra São Paulo, Fernando fra Grêmio, Neymar fra Santos og Leandro Damião fra Internacional. Det vil altså sige at spillere som Sandro, Ramires og Lucas Leiva, der sammenlagt har 71 landskampe på CV'et, er blevet valgt fra til fordel for Bayerns Luiz Gustavo og Grêmios unge Fernando, der sammenlagt har spillet kun 7 landskampe.

Ved at vælge spillere som Ronaldinho, Kaká, Willian, Rafael, Fernandinho og de førnævnte 3 midtbanespillere, viser Felipão at han har større tiltro til spillerne i den hjemlige liga, end til spillerne i diverse europæiske ligaer. Han prøver formentlig på at sende et signal om, at den kommende VM-slutrunde skal stå i Brasiliens navn. En slutrunde spillet af et brasiliansk landshold, på brasiliansk grund, af brasilianske spillere, der spiller i Brasilien.

Opstillingen for brasilianerne kommer formentlig til at se således ud:

JÚLIO CÉSAR
DANI ALVES - THIAGO SILVA - DAVID LUIZ - MARCELO
HERNANES - PAULINHO
LUCAS MOURA - OSCAR - NEYMAR
FRED


Hvis nogen skulle være i tvivl, glæder jeg mig sindssygt meget til at se de spillere, der til daglig spiller i Brasilien. Jeg håber især at den 20-årige kant Bernard, fra Atlético Mineiro, får lov at spille nogle minutter, for han skulle være et kæmpestort talent.

Nu er det stadig tidligt at sige noget, da de andre trupper endnu ikke er udtaget, men hvem er jeres forhåndsfavorit? Jeg er, knapt så overraskende, på Spaniens side.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #1: 14 Maj 2013, 21:50 »

Rigtigt godt oplæg, FC Barcelona! Det var faktisk spændende at læse. Smiley

Ved du (eller andre) om det bliver vist på dansk TV og i så fald på hvilke kanaler?
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Plambek
Gæst
 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #2: 22 Maj 2013, 13:32 »

Nu er der pludselig kun en måned tilbage, til der igen skal spilles en international turnering for landshold. En turnering jeg ærligt talt havde glemt alt om, men der skal naturligvis afholdes Confederations Cup, hvor de kommende VM-værter traditionen tro lægger grund til, så Spanien, Italien, Japan, Tahiti og Nigeria må tage en lang tur til Brasilien om mindre end en måned.

Turneringen starter den 15. juni og slutter med finalen den 30. juni på det legendariske Maracaña-stadion i Rio, der blev bygget til VM i 1950. Dengang spillede man ikke nogen finale, men i stedet spillede man 3 kampe mellem vinderne af det indledende gruppespil, hvor vinderen altså blev fundet ved hjælp af pointsystemet. I slutrundens allersidste kamp skulle Brasilien møde Uruguay på netop Estádio do Maracaña og Brasilien skulle kun bruge et point for at blive verdensmestre. Kampen blev overværet af 200.000 mennesker, der chokerede måtte se Brasilien blive slået med 1-2 af Uruguay, der dermed løb med verdensmesterskabet . Nu, 63 år efter, er der altså mulighed for en god gammeldags omgang revanche, hvis Uruguay og Brasilien begge når finalen.

Brasilien har netop, for ganske få timer siden, udtaget sit hold. Felipão, i Europa bedre kendt som Luiz Felipe Scolari, har valgt at satse stort på spillere fra den brasilianske liga. Der er således hele 11 spillere med fra den brasilianske liga - sidst der var så mange med, var for 10 år siden ved Confederations Cup i Frankrig. Dengang røg man, med 13 spillere fra den hjemlige liga i truppen, ud allerede i gruppespillet, så der er i hvert fald 190 millioner mennesker, der håber at det går lidt bedre denne gang.

Felipão har udtaget følgende 23 spillere:

Júlio César, Jefferson, Diego Cavalieri.
Dani Alves, Thiago Silva, David Luiz, Marcelo, Réver, Filipe Luis, Dante.
Lucas Moura, Oscar, Paulinho, Hernanes, Jádson, Jean, Fernando, Luiz Gustavo, Bernard.
Neymar, Fred, Hulk, Leandro Damião.

Det vil sige at der er hele 11 spillere med fra Brasileirão. Fra de forsvarende brasilianske mestre, Fluminense, er Diego Cavalieri, Jean og Fred med, mens Atlético Mineiro har Réver og Bernard med. Derudover er der Jefferson fra Botafogo, Paulinho fra Corinthians, Jádson fra São Paulo, Fernando fra Grêmio, Neymar fra Santos og Leandro Damião fra Internacional. Det vil altså sige at spillere som Sandro, Ramires og Lucas Leiva, der sammenlagt har 71 landskampe på CV'et, er blevet valgt fra til fordel for Bayerns Luiz Gustavo og Grêmios unge Fernando, der sammenlagt har spillet kun 7 landskampe.

Ved at vælge spillere som Ronaldinho, Kaká, Willian, Rafael, Fernandinho og de førnævnte 3 midtbanespillere, viser Felipão at han har større tiltro til spillerne i den hjemlige liga, end til spillerne i diverse europæiske ligaer. Han prøver formentlig på at sende et signal om, at den kommende VM-slutrunde skal stå i Brasiliens navn. En slutrunde spillet af et brasiliansk landshold, på brasiliansk grund, af brasilianske spillere, der spiller i Brasilien.

Opstillingen for brasilianerne kommer formentlig til at se således ud:

JÚLIO CÉSAR
DANI ALVES - THIAGO SILVA - DAVID LUIZ - MARCELO
HERNANES - PAULINHO
LUCAS MOURA - OSCAR - NEYMAR
FRED


Hvis nogen skulle være i tvivl, glæder jeg mig sindssygt meget til at se de spillere, der til daglig spiller i Brasilien. Jeg håber især at den 20-årige kant Bernard, fra Atlético Mineiro, får lov at spille nogle minutter, for han skulle være et kæmpestort talent.

Nu er det stadig tidligt at sige noget, da de andre trupper endnu ikke er udtaget, men hvem er jeres forhåndsfavorit? Jeg er, knapt så overraskende, på Spaniens side.

Meget fint med en tråd til denne turnering.. Selv om jeg personligt er kæmpe modstander af den.. Hvertfald når de fleste lande stiller med mere eller mindre de bedste spillere. Jeg forstår ikke hvorfor spillerne ikke kan få lov til at få ordentlig hvile over sommeren, når nu der ikke er EM, VM eller OL. Jeg synes i stedet for at man kunne arrangere et U-21 VM, det mener jeg ikke der er, hvor værtsnationen kunne være det land som skal afholde det "rigtige" VM.

Logged

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #3: 15 Jun 2013, 11:57 »

Så er startskudet sgu' i dag drenge!

Hvad er jeres forventninger?

GRUPPE A:
Brasilien
Japan
Mexico
Italien

GRUPPE B:
Tahiti
Nigeria
Spanien
Uruguay

Jeg vil helt mene, at Uruguay, Spanien og Brasilien er favoritter. Jeg tror Uruguay virkelig gerne vil vise sig fra sin gode side, og de har fået et rigtig stærkt hold. Jeg tror Italien skuffer, da jeg ikke synes de virker ret skræmmende.

Nigeria kan overraske, men mon ikke Brasilien eller Spanien vinder trofæet. Det vil være fedt med Brasilien som vinder, men jeg kunne forestille mig, at Spanien viser styrken og vinder kampen.

Jeg tror BERNARD får et spændende CC13, men jeg tror ikke han bliver udråbt til spilleren der fik det store gennembrud. Jeg tror det bliver begrænset med spilletid til ham, men jeg tror han viser smagsprøver på sit talent når han endelig er med. Jeg kunne til gengæld forestille mig at Musa fra Nigeria spiller en fremragende turnering og at han bliver spændende at følge.

Mon ikke topscorerprisen går til en spiller fra Spanien eller Uruguay, de skal trods alt møde Tahiti og får sikkert storsejre i den kamp. Jeg tror mest på den ryger til Cavani eller Suarez. Jeg hælder nok mest til Suarez tager den, da han er sulten (hahahaha).
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #4: 15 Jun 2013, 21:04 »

Åndssvagt mål af Neymar!!
Logged

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #5: 15 Jun 2013, 21:07 »

Åndssvagt mål af Neymar!!

Nogen der har et link til det? Smiley
Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #6: 15 Jun 2013, 21:09 »

Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #7: 15 Jun 2013, 21:09 »

Nogen der har et link til det? Smiley

Det er på TV2. Wink
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Sir Jeppe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #8: 15 Jun 2013, 21:25 »

Det er på TV2. Wink

Jeg ser det jo ikke, der er US Open også! Wink
Logged

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #9: 15 Jun 2013, 21:30 »

Jeg ser det jo ikke, der er US Open også! Wink

Nå for pokker, det havde jeg ikke lige taget højde for. crazy
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

Balkanos
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #10: 15 Jun 2013, 21:38 »

Hold da kæft en skuffende kamp troede der ville ske mere end det jeg ser... virkelig kedelig 40 min Skuffet
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #11: 15 Jun 2013, 21:44 »

Toft er en joke, han burde være stoppet med at kommentere for 10 år siden, han ved intet om nutidens fodbold.
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #12: 15 Jun 2013, 22:04 »

Kan ikke helt finde ud af det. Sidder Toft på stadionen og Bisgaard i Danmark? Det kan jo ikke passe?! Men hvordan kan han vide, hvad der er blevet vist på stadionet i pausen? Han må næsten have et live-TV fra stationen, andet giver da ikke mening!
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #13: 15 Jun 2013, 22:07 »

De behøver jo ikke sidde sammen? Tror vidst det var under EM, at TV2 flere praktiserede at have en kommentator siddende i DK og Toft var på stadion.
Logged

ulle94
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Confederations Cup 2013
« Svar #14: 15 Jun 2013, 22:10 »

De behøver jo ikke sidde sammen? Tror vidst det var under EM, at TV2 flere praktiserede at have en kommentator siddende i DK og Toft var på stadion.

Nå okay. Spøjst i min bog godt nok, men det fungerer jo fint - hvis altså de kunne finde nogle andre end Toft og Bisgaard, men det er en helt anden snak.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010