home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23449
  0 Brugere, 801 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 302948 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Computer tråden
« Svar #540: 29 Jan 2012, 18:35 »

Det med rammene er jeg usikker på - jeg mener ikke Vista 32 bit kan håndtere alle 4 gb ram - og der er altid en risiko for at dine ram ikke kan samarbejde....jeg har blandede erfaringer her fik selv en maskine som blev ustabil efter jeg blandede ram - så nu vælger jeg altid at købe ram som sæt.

Ok, så tror jeg, at jeg holder mig til skærmkortet og strømforsyningen i denne omgang. Det vigtigste var jo at få liv i dyret igen, og få udryddet mit problem, så ingen grund til at begynde at opsøge nye problemer  Smiley Jeg har jo egentlig heller aldrig oplevet noget behov for mere RAM. Skulle behovet opstå engang, må jeg jo bare se på det igen til den tid, og evt. købe 4 blokke, det er jo ikke fordi det koster alverden (dengang jeg fik min første computer, betalte man gladeligt 10 gange så meget for ½MB, end som 1GB koster idag  Smiley)

Endnu engang mange tak for hjælpen.

Nu må jeg vist til at have sat min eksterne harddisk op på min router, så jeg kan bruge den til at tage backup af både stationær og bærbar, så jeg ikke risikerer at miste en masse data, hvis det en dag skulle gå mere galt, end (jeg håber) det er gået denne gang.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #541: 31 Jan 2012, 16:34 »

Så er jeg her igen  Smiley

Strømforsyning og skærmkort er nu monteret, men nu forvirrer Quick start manualen til skærmkortet mig. Den nævner et spdif kabel, som man skal huske at forbinde, problemet er bare, at jeg ikke kan finde et stik på skærmkortet, at forbinde det til...

Som tidligere nævnt valgte jeg den dyre løsning:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=627480

Gainward GeForce GTX 550Ti 1GB PhysX

Er det fordi quick start manualen er lige lovligt generel eller er det mig der er blevet blind?

Som jeg forstår manualen, så har det noget med lyden at gøre, når man benytter HDMI porten, og det gamle skærmkort havde da også et stik til kablet, men ikke om jeg kan finde det på det nye skærmkort.

Nu er jeg ikke sikker på jeg kommer til at bruge HDMI porten (har kun brugt den et par gange på det gamle skærmkort, og det ligger flere år tilbage), så det er ikke sikkert det har det store at sige om det SPDIF kabel er der eller ej? Men det var nu alligevel rart at være på den sikre side.

Så er der nogen der kender skærmkortet, som kan sige mig, om der er sådan et SPDIF stik et eller andet sted derpå som jeg bare ikke kan få øje på?

Edit:
Nå, det ser ud til det virker som det skal  Thumbs Up

Skulle jeg en dag begynde at stille dumme spørgsmål, om hvordan man får lyd på HDMI-porten, så mind mig lige om, at jeg ikke kunne finde det der SPDIF stik på skærmkortet  Smiley
« Seneste Redigering: 31 Jan 2012, 19:20 af DNE » Logged

Enzo
Manager

« Svar #542: 06 Feb 2012, 15:00 »

Prisvenlig bærbar søges til ønskesedlen i Maj, hvor konfimationen finder sted.
Den skal kunne køre FM12, bruges til skolearbejde og ellers bare til at surfe på nettet Wink

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

DeBuur
Manager

« Svar #543: 06 Feb 2012, 20:50 »

Prisvenlig bærbar søges til ønskesedlen i Maj, hvor konfimationen finder sted.
Den skal kunne køre FM12, bruges til skolearbejde og ellers bare til at surfe på nettet Wink

Hej Enzo

kig lige i denne tråd http://fmfreaks.dk/index.php?topic=30543.1125 - her svares der på bærbare og jeg smider lige mit svar derovre  Peace

YNWA

Damse1994
Landsholdsspiller

« Svar #544: 07 Feb 2012, 13:17 »

Hej allesammen,
grundet ny internet udbyder og placering af router har jeg ikke mulighed for at bruge en ledning mere (Jeg er stationær bruger) skal jeg bruge et trådløstnetkort. Er det muligt at få sådanne noget til en stationær computer som hardware? Jeg har ikke mulighed bare at bruge et USB stik da alle mine indgange faktisk er brugt.

Så ville hører om der var nogen der kunne anbefale eller bare vise mig et sted hvor jeg kan, hvis muligt, erhverve mig et trådløstnetværkskor t til en stationær PC Smiley

DonMambo
Reserveholdsspiller

« Svar #545: 07 Feb 2012, 13:42 »

Hej allesammen,
grundet ny internet udbyder og placering af router har jeg ikke mulighed for at bruge en ledning mere (Jeg er stationær bruger) skal jeg bruge et trådløstnetkort. Er det muligt at få sådanne noget til en stationær computer som hardware? Jeg har ikke mulighed bare at bruge et USB stik da alle mine indgange faktisk er brugt.

Så ville hører om der var nogen der kunne anbefale eller bare vise mig et sted hvor jeg kan, hvis muligt, erhverve mig et trådløstnetværkskor t til en stationær PC Smiley

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=PCI&sp=all&cpath=1-4-63&qt=All&nf=specifictaxonomy%3a^Netv%C3%A6rk|4%2fNetkort|63%24

(Søg på "PCI" )

Hvis du bor nær frederiksberg er jeg personligt glad for Data-engros(Dataengros.dk) - der også giver god vejledning hvis du har styr på dit system.
« Seneste Redigering: 07 Feb 2012, 13:44 af DonMambo » Logged

Damse1994
Landsholdsspiller

« Svar #546: 07 Feb 2012, 14:08 »

http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?q=PCI&sp=all&cpath=1-4-63&qt=All&nf=specifictaxonomy%3a^Netv%C3%A6rk|4%2fNetkort|63%24

(Søg på "PCI" )

Hvis du bor nær frederiksberg er jeg personligt glad for Data-engros(Dataengros.dk) - der også giver god vejledning hvis du har styr på dit system.

Nu bor jeg på falster, så det er ikke en mulighed. Men hvordan kan jeg se hvad kortet kan trække af hastighed?

HansenLFC
Gæst

« Svar #547: 18 Feb 2012, 21:25 »

Jeg søger noget hjælp.

Fra igår til idag, kan jeg ikke benytte alle mulige ting, fordi den siger jeg skal opdatere, Adobe Flash Player. Jeg trykker på linket og gennefør, det hjælper dog intet. Jeg slettede alle de filer jeg havde på computeren med Adobe Flash Player da det ikke virkede. Men som sagt, der sker intet når jeg henter Adobe Flash Player. Det hjælper ingen steder alligevel.

Hvad kan der være galt?

Her hentet herfra : http://get.adobe.com/flashplayer/

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #548: 03 Mar 2012, 13:57 »

Skulle jeg en dag begynde at stille dumme spørgsmål, om hvordan man får lyd på HDMI-porten, så mind mig lige om, at jeg ikke kunne finde det der SPDIF stik på skærmkortet  Smiley

Nu kommer så det dumme spørgsmål. For nu går det pludselig op for mig, at jeg heller ikke har lyd på højttalerne, som er sluttet til lydkortet (som vist desværre er onboard). Kan det have nogen forbindelse til førnævnte SPDIF stik, som ikke lod sig finde på skærmkortet?

Jeg har godt nok lyd på mit headset, men det er jo også sluttet til USB porten.

Det er jo lidt surt, ikke at have nogen lyd på den maskine jeg har alt mit musik på. Det er i hvert fald lidt svært at købe nyt musik til iPod'en, når man ikke lige kan høre det først...

Edit:
Har får løst problemet, driveren til grafikkortet havde åbenbart taget magten over lydkortet. Det kunne løses, ved at gå ind i BIOS, og sætte onboard lydkort til Enabled i stedet for Auto, og så ellers lige lave et par indstillinger i programmet til at styre antal højtalere mm.
« Seneste Redigering: 05 Mar 2012, 19:38 af DNE » Logged

Dusty78DK
Manager

« Svar #549: 05 Mar 2012, 19:12 »

Har lige et spørgsmål til IT nørderne:

Jeg er meget utilfreds med hastigheden på mit internet. Jeg har købt 6mbit, men det kører som en 28k forbindelse fra 90'erne. Jeg har virusscanner og styr på min firewall, så det burde ikke være problemet.

Mit spørgsmål er: Findes der noget program, der kan bruges til at måle hastigheden på min internetforbindelse ude hos mig ved computeren?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #550: 05 Mar 2012, 19:34 »

Har lige et spørgsmål til IT nørderne:

Jeg er meget utilfreds med hastigheden på mit internet. Jeg har købt 6mbit, men det kører som en 28k forbindelse fra 90'erne. Jeg har virusscanner og styr på min firewall, så det burde ikke være problemet.

Mit spørgsmål er: Findes der noget program, der kan bruges til at måle hastigheden på min internetforbindelse ude hos mig ved computeren?

Lav en googlesøgning på "Hastighedstest", så kommer der en masse muligheder frem. Den mest pålidelige får du nok ved at kigge lidt rundt hos din internetudbyder. Ellers så prøv et par forskellige af dem du finder på google, så får du en god ide om hvor du ligger.

Havde i øvrigt også problemer med min internethastighed for nylig. Det viste sig, at være den switch, som Stofa selv foreskrev jeg skulle bruge foran eventuelle routere osv, der havde en eller anden fejl.
« Seneste Redigering: 05 Mar 2012, 19:36 af DNE » Logged

Enzo
Manager

« Svar #551: 22 Mar 2012, 16:57 »

Hey Guys.
Jeg står i et problem.

Hvad skal jg gøre?

Mulighed 1)
Købe en bærbarcomputer der kan trække Football Manager, køre på nettet, høre musik og bruges til skoleopgaver.

Mulighed 2)
Købe et notebook til skoleopgaver, og hurtig internetsurfing, og samtidig købe en stationær computer til Football Manager brug? Smiley

Jeg er rigtig meget i tvivl, da prislejet på en bærbar, der overholder ALLE systemkravene for Football Manager vil kote 8.000+.

Suarez er en af meget få mænd i denne verden som gerne må tage mig hårdt bagfra. Vil gerne føde hans børn også <3

Daniel Nordentoft
Manager

« Svar #552: 22 Mar 2012, 17:00 »

Hey Guys.
Jeg står i et problem.

Hvad skal jg gøre?

Mulighed 1)
Købe en bærbarcomputer der kan trække Football Manager, køre på nettet, høre musik og bruges til skoleopgaver.

Mulighed 2)
Købe et notebook til skoleopgaver, og hurtig internetsurfing, og samtidig købe en stationær computer til Football Manager brug? Smiley

Jeg er rigtig meget i tvivl, da prislejet på en bærbar, der overholder ALLE systemkravene for Football Manager vil kote 8.000+.
Du kan få en computer for meget færre penge, hvis den ikke skal trække andre spil end manager. Du kan sågar få en computer til 4-5000, hvis det skulle være.

Jeg synes du skal købe en bærbar, hvis du ikke spiller andet end Manager.

Enzo
Manager

« Svar #553: 22 Mar 2012, 17:06 »

Jeg spiller Football Manager, o jeg vil højest give 6.000 kroner for en bærbar, der KUN skal trække Fotbball Manager.
Men jeg kan ikke finde en?
Desuden skal den jo også bruges til Facebook, skoleopgaver, youtube, andet surfing, osv. Wink

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #554: 22 Mar 2012, 17:13 »

Jeg spiller Football Manager, o jeg vil højest give 6.000 kroner for en bærbar, der KUN skal trække Fotbball Manager.
Men jeg kan ikke finde en?
Desuden skal den jo også bruges til Facebook, skoleopgaver, youtube, andet surfing, osv. Wink

Her får du MEGET for pengene. Godt med RAM og godt grafikkort.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=657245

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Sider: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010