home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 969 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 22 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 301790 gange)
The Red
Landsholdsspiller

Sv: Computer tråden
« Svar #1395: 04 Okt 2013, 19:34 »

Da mit netværkskort på min nuværende bærbar tilsyneladende er ved at stå helt af, er det tid til at skifte den ud. Jeg håber derfor DeBuur eller en anden venlig computerklog bruger kan give mig et råd eller to.

Mine krav er ganske få. Da bærbaren udelukkende skal bruges til Universitetet så skal den blot kunne køre Office-pakken smooth og være god på nettet. Derudover skal den helst ikke være for stor så tænker selv på en på 11.6", det virker for mig som en udmærket størrelse.

Har kigget på nedenstående som er på bud ved Elgiganten, vil den være brugbar?
http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/barbar-computer/ACNXM8WED024/acer-aspire-v5-11-6-barbar-computer-solv

Ellers er andre bud selvfølgelig velkomne Smiley

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

DeBuur
Manager

« Svar #1396: 04 Okt 2013, 22:55 »

Da mit netværkskort på min nuværende bærbar tilsyneladende er ved at stå helt af, er det tid til at skifte den ud. Jeg håber derfor DeBuur eller en anden venlig computerklog bruger kan give mig et råd eller to.

Mine krav er ganske få. Da bærbaren udelukkende skal bruges til Universitetet så skal den blot kunne køre Office-pakken smooth og være god på nettet. Derudover skal den helst ikke være for stor så tænker selv på en på 11.6", det virker for mig som en udmærket størrelse.

Har kigget på nedenstående som er på bud ved Elgiganten, vil den være brugbar?
http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/barbar-computer/ACNXM8WED024/acer-aspire-v5-11-6-barbar-computer-solv

Ellers er andre bud selvfølgelig velkomne Smiley

Aceren er et godt bud - fruen har selv en nsæten magen til - dog med en af de billige pentium cpu og den klarer fint studie behov - den yder cpu mæssigt det samme og har nu kørt fint i 3 år.

Jeg er ikke begejstret for AMD cpu i bærbare på grund af deres tendens til at blive varme... men til prisen finder du ikke noget bedre

Her er en asus men så må du slippe noget mere

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1015380/ASUS-VivoBook-S200ECT161H.html
« Seneste Redigering: 04 Okt 2013, 22:57 af DeBuur » Logged

YNWA

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #1397: 04 Okt 2013, 23:13 »

Vil du mene at man får for de 1000,- bedre maskine i den Asus du linker til, for så er det bestemt noget der kunne lokke. For det er bestemt også vigtigt at den er forholdsvis stille og ikke bliver for varm da den ofte skal være tændt i længere tid.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

DeBuur
Manager

« Svar #1398: 05 Okt 2013, 08:43 »

Vil du mene at man får for de 1000,- bedre maskine i den Asus du linker til, for så er det bestemt noget der kunne lokke. For det er bestemt også vigtigt at den er forholdsvis stille og ikke bliver for varm da den ofte skal være tændt i længere tid.

IMO så kan du ikke mærke forskel så til prisen vil jeg gå efter den billige - de yder stort set det samme

Men du kan prøve at bede om at få den demonstreret og sæt den så til at spille et eller andet klip fra youtube og hør efter hvor meget den reelt larmer når den belastes 2000 kr er billigt regn med en pris på mere end det dobbelte hvis du skal have noget der er væsentlig kraftigere

mm vision har dog nogle dem modeller til en god pris den ville jeg nok vælge.

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=6986521&gruppe=pcnotebook
« Seneste Redigering: 05 Okt 2013, 08:46 af DeBuur » Logged

YNWA

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #1399: 15 Okt 2013, 20:15 »

Har et problem med at min bærbare bliver for varm, som nok alt andet lige er pga. blæseren er stoppet. Er det ikke bare at gøre som ham her med skille den ad, Debuur?

http://www.youtube.com/v/0bQJHZGfP_k

Samme pc.
Garantien gør ikke det store, da den er over 2 år gammel.

DeBuur
Manager

« Svar #1400: 15 Okt 2013, 20:23 »

Har et problem med at min bærbare bliver for varm, som nok alt andet lige er pga. blæseren er stoppet. Er det ikke bare at gøre som ham her med skille den ad, Debuur?

http://www.youtube.com/v/0bQJHZGfP_k

Samme pc.
Garantien gør ikke det store, da den er over 2 år gammel.

Det er nok det eneste at gøre... men kan du få reservedelen ? tjek lige det ud inden du begynder Wink

YNWA

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #1401: 15 Okt 2013, 20:26 »

Hvilken reservedel?

DeBuur
Manager

« Svar #1402: 15 Okt 2013, 20:32 »

Hvilken reservedel?

hvis din blæser er defect så skal du have en ny

YNWA

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #1403: 15 Okt 2013, 20:34 »

Den virker skam - bare ikke på højtryk. Og så trænger den nok også bare til en rensning generelt. Men vil finde diverse ting frem så. og tak for hjælpen.

Esmark11
Landsholdsspiller

« Svar #1404: 17 Okt 2013, 21:11 »

Hvad gør man, når ens bærbar lukker ned uventet med besked om crash dumps?

Cristiano Doni
Ynglingespiller

« Svar #1405: 17 Okt 2013, 21:59 »

Hvad gør man, når ens bærbar lukker ned uventet med besked om crash dumps?
Altså som sådan, så er der intet du kan gøre.. Der kan være alverdens ting galt, siden FM vælger at lukke ned. En teori er at computeren er overbelastet, så en god idé vil være at lukke alt unødvendigt ned. Browser, musik osv. og se om det gør en forskel.

Jeg har selv oplevet det en del ved FM13, hvor jeg hvert fald mistænker min computer for at være i underkanten af hvad kræves for at spille det.

Spardle
Landsholdsspiller

« Svar #1406: 17 Okt 2013, 22:01 »

Hvis det er fordi din computer ikke kan trække det ordentligt, så lad være med at spille det i 3D-mode, med mindre det er ABSOLUT nødvendigt for dig. Synes selv at 2D-moden er meget fed, efter jeg selv er gået tilbage til den under 13'eren, da jeg mistænkte min computer for at være årsagen til at FM sommetider bare crashede på forskellige måder Wink

Burnley, Aab,  FC Barcelona, Schalke 04,
Burnley will win the PrL trophy again, it's just a question about time.
Pretiumque Et Causa Laboris

Esmark11
Landsholdsspiller

« Svar #1407: 17 Okt 2013, 22:31 »

Doni og Spardle - Tusind tak for jeres råd! Har oplevet nedlukningen to gange. Den første gang var før FM14 blev installeret. Ved ikke om det gør nogen forskel? Ha en god aften derude Thumbs Up
« Seneste Redigering: 17 Okt 2013, 23:06 af Esmark11 » Logged

DeBuur
Manager

« Svar #1408: 17 Okt 2013, 23:30 »

Doni og Spardle - Tusind tak for jeres råd! Har oplevet nedlukningen to gange. Den første gang var før FM14 blev installeret. Ved ikke om det gør nogen forskel? Ha en god aften derude Thumbs Up

Det kan også være varme, under FM belastes cpu pænt meget og får den ikke køling nok så lukker computeren ned.

Prøv at rens jeres køler eller brugt et par hundrede på en cooler det kan hjælpe hvis det er et varmeproblem.

Jeg har også oplevet problemer når en bærbar arbejder med skift af grafikkort - flere af de nyere modeller har en funktion hvor gfx kortet skifter mellem et onboard og et dedikeret kort - det handler om at minimere strømforbruget, men kan give problemer med at FM crasher.... jeg løste mit eget problem ved at manuel justere grafikkortet således jeg altid kører på høj ydelse og dermed høj batteri forbrug.

YNWA

Fresse94
Landsholdsspiller

« Svar #1409: 18 Okt 2013, 00:07 »

Det der med at rense køleren, det virker i hvert fald Wink

Noget andet er, ville det også være en ide at give cpu'en en ny omgang kølepasta?

Sider: 1 ... 92 93 [94] 95 96 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010