home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23450
  0 Brugere, 683 Gæster Online.

Nyeste Bruger: NealaNeala
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Redskabsrummet
| | | |-+  Computer tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 122 Udprint
Forfatter Emne: Computer tråden  (Læst 302833 gange)
blomvikings
Manager

Sv: Computer tråden
« Svar #630: 30 Apr 2012, 14:16 »

Du vil nok kunne spare et par tusinde alt efter mærke og kvaliteten på den pågældende maskine. Det er dog svært at give et præcis tal, men 1000-2000 vil man formentlig godt kunne spare. De ville selvfølgelig også kunne bruges på en kraftigere maskine.

Okay, jeg har mulighed for en rabat på 12 % på Apple produkter, og det vil jo så ca svarer til de 1000-2000 kr som du snakker om Smiley

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #631: 30 Apr 2012, 14:21 »

Okay, jeg har mulighed for en rabat på 12 % på Apple produkter, og det vil jo så ca svarer til de 1000-2000 kr som du snakker om Smiley

Samtidig med at du sparer 2000 kr, vil du jo også få væsentlig bedre hardware.

Har du evt. kigget på de Asus der blev linket? Det var både med bedste mobile grafikkort, SSD og hele svinetøjet.

Den første vil jo sparke en Apples røv til enhver tid, samtidig er du pænt godt fremtidssikret 3-4 år sikkert.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 14:23 af NAsMaR » Logged

blomvikings
Manager

« Svar #632: 30 Apr 2012, 14:23 »

Samtidig med at du sparer 2000 kr, vil du jo også få væsentlig bedre hardware.

Har du evt. kigget på de Asus der blev linket? Det var både med bedste mobile grafikkort, SSD og hele svinetøjet.

Ork ja, jeg tjekkede skam samtlige links der blev skrevet, men som jeg også nævner, så har jeg ikke vanvittig meget forstand på det.

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #633: 30 Apr 2012, 14:30 »

Ork ja, jeg tjekkede skam samtlige links der blev skrevet, men som jeg også nævner, så har jeg ikke vanvittig meget forstand på det.

Igen handler det også lidt om hvad dit behov er, med den Asus eller MSI jeg linkede - får du en fuldblodsgamer med
17.3" skærm, nyeste CPU, grafikkort, hurtig ram m.m.

Skal du kun hygge game på den, er det måske lidt overkill. Men skal du op og have fat i de nyeste spiltitler, og gerne vil køre det hele flydende, og samtidig gerne vil være fremtidssikret, så kan du nemt gå op og vælge en af disse - jeg synes ikke priserne er voldsomme i forhold til hvad man får.

En af de lidt større MSI også (Kan købes nu med SSD) http://www.sharkgaming.dk/msi-gt7070ne.html
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 14:47 af NAsMaR » Logged

blomvikings
Manager

« Svar #634: 30 Apr 2012, 15:11 »

Igen handler det også lidt om hvad dit behov er, med den Asus eller MSI jeg linkede - får du en fuldblodsgamer med
17.3" skærm, nyeste CPU, grafikkort, hurtig ram m.m.

Skal du kun hygge game på den, er det måske lidt overkill. Men skal du op og have fat i de nyeste spiltitler, og gerne vil køre det hele flydende, og samtidig gerne vil være fremtidssikret, så kan du nemt gå op og vælge en af disse - jeg synes ikke priserne er voldsomme i forhold til hvad man får.

En af de lidt større MSI også (Kan købes nu med SSD) http://www.sharkgaming.dk/msi-gt7070ne.html

Nu prøvede jeg lige at gå ned til nogle der sidder i IT-afdelingen på mit arbejde, og de sagde også at denne:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=744846

Var mere end rigeligt ift. mine behov, de sagde at jeg godt kunne finde noget til omkring 10-12.000 kr. der indeholdt mere end rigeligt Smiley

Det kunne være jeg skulle prøve at kigge efter nogle PC'er i den prisklasse.
Altså jeg er ikke mega-gamer, og spiller ikke 8 timer dagligt, jeg er mere "hygge-gamer" for at bruge dit udtryk Smiley

Den skal kunne køre Diablo 3 uden problemer, og selvfølgelig FM i et godt tempo Smiley
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 16:23 af blomvikings » Logged

Swizz CataR
Manager

« Svar #635: 30 Apr 2012, 15:18 »

Bare så du er klar over det. Diablo 3 er IKKE et krævende spil. Min 2,5 år gamle Asus, der oprindeligt kostede omkring 5000, kan relativt nemt trække Diablo 3, hvorfor det bestemt ikke er det, der skal være argumentet for at smide 16500 efter en maskine. Det er klart overkill. Spil som Battlefield 3 trækker tænder ud, ikke Diablo 3.

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

blomvikings
Manager

« Svar #636: 30 Apr 2012, 15:28 »

Bare så du er klar over det. Diablo 3 er IKKE et krævende spil. Min 2,5 år gamle Asus, der oprindeligt kostede omkring 5000, kan relativt nemt trække Diablo 3, hvorfor det bestemt ikke er det, der skal være argumentet for at smide 16500 efter en maskine. Det er klart overkill. Spil som Battlefield 3 trækker tænder ud, ikke Diablo 3.

Hmm.. men vil en computer til 16.000 ikke holde i laang tid?

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #637: 30 Apr 2012, 16:10 »

Den jeg startede med at linke til 9.000 vil umiddelbart nemt dække dine behov - den vil holde ligeså lang tid som de andre, da det er samme generation af processor (Tror i øvrigt det var den samme), dog er grafikkort lige knap så vildt - men hvis D3 og FM er dit behov, så vil den mere end rigeligt leve op til det. Samtidig får du stadig en bærbar der er langtidsholdbar, det er svært at sætte år på - for nogen gange sker der mere end andre, men 3-4 år ville ikke være et dårligt bud.

Og så er de ligeså lige udkommet (Ja, tror faktisk de MSI er fra i dag af), så der går også lang tid inden du ser en ny generation af dem.

Udvalget af de MSI http://www.sharkgaming.dk/gamer-computere/baerbar-serie.html

(Den jeg linkede http://www.sharkgaming.dk/msi-gt780dx-430ne-257.html )

Det link du smider virker ikke lige btw  Tunge
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 16:13 af NAsMaR » Logged

blomvikings
Manager

« Svar #638: 30 Apr 2012, 16:26 »

Ja okay... Jeg tror jeg vil overveje kraftigt at købe en af de MSI du har linket til Smiley

DeBuur
Manager

« Svar #639: 30 Apr 2012, 16:36 »

Ja okay... Jeg tror jeg vil overveje kraftigt at købe en af de MSI du har linket til Smiley

Det tror jeg du bliver tilfreds med, personligt ville jeg aldrig smide 16.500 kr for en bærbar - som du også kan se så er der mange super gode maskiner fra 7500 -10.000 kr.

Tjek i øvrigt hos Medion.dk de har indimellem nogle fede gamer laptops men det bliver svært at slå den der MSI

held og lykke med købet og husk om 3 år så er den forældet og usælgelig...sådan er livet Græder

YNWA

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #640: 30 Apr 2012, 17:03 »

Nu synes jeg, det var lidt svært at se, men er den MSI ikke ret grim? Tastaturlayoutet er jeg godt nok ikke fan af, må jeg indrømme.
« Seneste Redigering: 30 Apr 2012, 18:17 af Njaourinho » Logged

Swizz CataR
Manager

« Svar #641: 30 Apr 2012, 17:04 »

..og husk om 3 år så er den forældet og usælgelig...sådan er livet Græder

Og dette gælder stort set alle computere. Om 3-4 år vil en macbook også være gammel set i forhold til den nye standard til den tid..

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #642: 30 Apr 2012, 17:31 »

Lige en hurtig bemærkning.

Alle jeg kender der har haft et MSi har ikke just været tilfreds med købet. Den bliver hurtig slidt og langsom i forhold til andre maskiner generelt.
Derudover er MSi dårligst i de tests jeg har set hvor de har deltaget, som værende dårligst til prisen.

Mit råd er altså derfor, at hvis du skal ud og bruge så mange penge på en computer ville jeg kigge et andet sted hen end MSi.

Vuelve la ilusión

NAsMaR
Førsteholdsspiller

« Svar #643: 30 Apr 2012, 17:47 »

Lige en hurtig bemærkning.

Alle jeg kender der har haft et MSi har ikke just været tilfreds med købet. Den bliver hurtig slidt og langsom i forhold til andre maskiner generelt.
Derudover er MSi dårligst i de tests jeg har set hvor de har deltaget, som værende dårligst til prisen.

Mit råd er altså derfor, at hvis du skal ud og bruge så mange penge på en computer ville jeg kigge et andet sted hen end MSi.

Tja, som mange andre fabrikanter har de da lavet noget lort også - men det har også være billige bærbare. De her nye lidt større modeller er ret roste - bl.a. på laptopworld er de ret begejstret for denne produktlinje. Så måske ikke helt fair at skyde deres nye serie ned her, uden at have set nogen anmeldelser heraf.

Men som tidligere sagt er Asus produktlinje med de nye CPU'er heller ikke at kimse af, de udkommer bare først senere i Maj.

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #644: 30 Apr 2012, 18:09 »

Tja, som mange andre fabrikanter har de da lavet noget lort også - men det har også være billige bærbare. De her nye lidt større modeller er ret roste - bl.a. på laptopworld er de ret begejstret for denne produktlinje. Så måske ikke helt fair at skyde deres nye serie ned her, uden at have set nogen anmeldelser heraf.

Men som tidligere sagt er Asus produktlinje med de nye CPU'er heller ikke at kimse af, de udkommer bare først senere i Maj.

Det skal selvfølgelig retfærdigvis siges at det er maskinerne i en lille mere human prisklasse jeg har hørt og set om. Det var skam også bare min erfaring med MSi (:

Vuelve la ilusión

Sider: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 122 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010