home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  3 Brugere, 231 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2013
| | | | |-+  il Doria '32
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: il Doria '32  (Læst 29369 gange)
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
il Doria '32
« : 03 Apr 2013, 13:12 »

    IL DORIA
Pænt goddag! Hermed velkommen til mit bidrag i dette års blogkonkurrence. Som de fleste allerede har gættet, kommer bloggen til at omhandle italienske Sampdoria. Jeg havde ingen planer om at stille op i år, men blev alligevel grebet af stemningen i sidste øjeblik, og endte med at melde mig til uden at have et save. Derfor har jeg, i modsætning til så mange andre, ikke færdigspillet flere sæsoner, og har heller ikke skrevet en masse updates. Enkelte er skrevet på forhånd og dem ville jeg se at få smidt ud i en fart.

Savet bliver faktisk mit første rigtige save i denne udgave af FM, som jeg forlængest har lagt på hylden, men har nu besluttet mig for at give det chancen. Selve bloggen kommer nok til at minde om mine tidligere blogs. Det bliver en klassisk blog, i den forstand, at den udenlukkende omhandler mit save - der er altså ikke en sidehistorie, eller anden fiktion. Der kommer dog lige en update der fortæller om klubbens historie, men ellers er det ren FM. Jeg forsøger at lave en flot opsætning, og få lidt billeder og andet grafik ind i bloggen - så det giver bloggen lidt liv og samtidig gør det hele overskueligt at læse. 

Her til sidst ville jeg bare ønske jer god læselyst - og til de andre bloggere; held og lykke.






    INDHOLDSFORTEGNELSE

        -2012/2013-
01. UPDATE UNIONE CALCIO SAMPDORIA
02. UPDATE TRANSFERS
03. UPDATE TRUPPEN 12/13 | DEL 1
04. UPDATE TRUPPEN 12/13 | DEL   2
05. UPDATE FREMRAGENDE START
06. UPDATE MÅLRIGE SAMPDORIA BRAGER VIDERE
07. UPDATE ANDREA POLI - DEN NYE PIRLO?
08. UPDATE TIDLIGT POKALEXIT
09. UPDATE DERBY DELLA LANTERNA
10. UPDATE SENSATIONELLE SAMPDORIA OVERVINTRE PÅ ANDENPLADSEN
11. UPDATE SAMPDORIA SKRIVER MED UNG ITALIENER
12. UPDATE SAMPDORIA UDLEJER TALENTER
13. UPDATE VIGTIGE POINT TRODS GUMMIBEN
14. UPDATE DANIELE GASTALDELLO - KAPTAJNEN DER ALTID GÅR FORREST
15. UPDATE TÆT KAMP I TOPPEN
16. UPDATE DERBY DELLA LANTERNA II
17. UPDATE SAMPDORIA TABER TERRÆN
18. UPDATE SAMPDORIA SLUTTER PÅ FEMTEPLADSEN
19. UPDATE SÆSONOVERBLIK - 12/13

        -2013/2014-
20. UPDATE SAMPDORIA UDLØSER KLAUSULER
21. UPDATE TRANSFEROVERBLIK - SOMMER 2013
22. UPDATE TRUPPEN 13/14
23. UPDATE EUROPA LEAGUE: KVALIFIKATION MOD VIDEOTON
24. UPDATE EUROPA LEAGUE: LODTRÆKNING TIL GRUPPESPILLET
25. UPDATE SERGIO ROMERO - DEN ARGENTINSKE MÅLMAND
26. UPDATE SKIDT START PÅ DEN NYE SÆSON
27. UPDATE EUROPA LEAGUE: GRUPPESPILLET - PART I
28. UPDATE DERBY DELLA LANTERNA III
29. UPDATE SAMPDORIA TILBAGE I TOPFORM
30. UPDATE EUROPA LEAGUE: GRUPPESPILLET - PART II
31. UPDATE NY NEDTUR HOS SAMPDORIA
32. UPDATE POLI FORLADER SAMPDORIA

« Seneste Redigering: 25 Apr 2013, 18:57 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria
« Svar #1: 03 Apr 2013, 13:48 »



           KLUBBEN
Unione Calcio Sampdoria, i daglig tale UC Sampdoria, eller blot Sampdoria - Er en italiensk fodboldklub med base i norditalien, nærmere betegnet havnebyen Genova. Klubben er en fusion mellem de to klubber Ginnastica Sampierdarenese og Andrea Doria. Fusionen skete umiddelbart efter anden verdenskrig, helt præcist var det den 1. August 1946, at klubben for første gang så dagens lys. Sampdorias første leveår bød på mange ture ind og ud af Serie A. I løbet af de senere år fik klubben hurtigt en anonym tilværelse i Serie B, men det skulle der blive lavet om på.
I 1979 overtog den rige forretningsmand Paolo Mantovani klubben, med et mål om at gøre klubben til en etableret del af italiensk topfodbold. Tre år senere var klubben tilbage i den bedste række, og starten på ny ære var begyndt. I de næste tyve år havde klubben deres storhedstid, men så kom den store nedtur. Nedturen startede egentlig allerede tilbage i 1993, da klubbens populære ejer Mantovani døde og hans søn tog over. Klubbens økonomi blev dårligere og flere store spillere forsvandt. I 1999 rykkede klubben så ned i Serie B og med dem fulgte der en elendig økonomi. Klubben blev reddet fra en truende konkurs og kom tilbage i Serie A i 2002, men de har aldrig formået at komme tilbage til toppen igen.

           HJEMTLIGE BEDRIFTER
Som nævnt tidligere havde klubben deres storhedstid i 80'erne og start 90'erne. Det er derfor heller ikke overraskende, at det er her vi finder klubbens største bedrifter. Da Mantovani kom til magten var det målet at klubben skulle spille med om pokaler og medaljer. Den første kom da også tre år efter oprykningen til Serie A i 82. Det var Coppa Italia der blev vundet, da de slog Milan over to finalekampe. Netop Coppa Italia skulle vise sig at blive Sampdorias tunering op gennem 80'erne. I 1988 kom den anden guldmedalje i hus, da man samlet vandt 3-2 over Torino. Sæsonen efter kom den tredje Coppa Italia sejr hjem, da man efter at have tabt 0-1 til Napoli i den første kamp, vandt hele 4-0 i returen. Sæsonen efter regnes for at være den største i Sampdorias nu 66-årige levetid. I denne sæson vandt man for første gang ligaen, da man endte syv point foran AC Milan. Samme sæson var man også tæt på, at vinde "The Double", men man måtte desværre se Roma tage Coppa Italia guldet efter to målrige kampe. I 1993 vinder klubben så atter Coppa Italia for fjerde gang, det er samtidlig også sidste gang - selvom man havde chancen i 2008/2009 sæsonen, da man stod overfor Lazio i finalen, men efter 120 minutter plus en straffesparkskonkur rence, måtte man gå tomhændet fra kampen. 

           EUROPÆISKE BEDRIFTER
Det er ikke kun i ligaen og den hjemlige cup, at Sampdoria har vist tænder. I europæisk sammenhæng er det også blevet til en pokal, og i alt tre finaler. I 88/89 sæsonen stod klubben for første gang i en europæisk finale. Ved at slå Dinamo Bucharest ud i kvartfinale og derefter vinde over belgiske Mechlelen i semifinalen, var man nu klar til den store finale i  Pokalvindernes Turnering, som vi i dag kender som Europa League. Modstanderen var ikke hvem som helst det var nemlig selveste FC Barcelona der ventede, og Sampdoria overraskede ikke. Det endte med Barcelona sejr på 2-0. Allerede sæsonen efter var Sampdoria endnu engang at finde i finalen i selvsamme tunering, denne gang ventede belgiske Anderlech i finalen. Sampdoria vandt 2-0 og kunne for første gang lade sig hylde som vindere af en europæisk tunering. Som nævnt tidligere vandt Sampdoria guld i 1991. Det mesterskab betød at klubben nu for første gang skulle deltage i europas mest prestigefyldte tunering, nemlig Den Europæiske Mesterholdsturnerin g. Sampdoria overraskede alt og alle ved at spille sig i finalen. Det var den sidste finale i tuneringen, før den skiftede navn til Champions League og nu havde Sampdoria muligheden for at tage guldet og samtidige få revanche over Barcelona som endnu engang ventede i finalen. Desværre for Sampdoria måtte de endnu engang se sig slået af Barcelona, men der er ingen tvivl og det var en fantastisk præstation i en tid mange 'Doria' fans stolt husker tilbage på den dag i dag.

           STADION & FANS
Da Sampdoria blev stiftet i 1946, blev det med det samme slået fast at de i fremtiden skulle spille på Genoas stadion Stadio Luigi Ferraris. En aftale der senere hen har gjort de to klubber til ærkerivaler. Stadioen der er bygget i 1911 og renoveret i 89', kan rumme næsten 38.000 tilskuere. Det er opkaldt efter den tidligere Genoa anfører Luigi Ferraris, tiltrods for det omtaler Sampdorias fans det ved samme navn. Det store stadion ligger i byens centrum og bliver ind i mellem også anvendt når det italienske landhold spiller. Under både VM i 1936 samt VM i 1990, blev stadionet også benyttet. Genoas fans holder til i den nordlige ende af stadionet, også kaldet Curva Nord - mens Sampdorias holder til i den sydlige del. De to klubber er cirka lige store når det omhandler deres fanskare. Som de fleste andre italienske fodboldklubber har Sampdoria også de såkaldte Ultras. Navnet på den største ultrasfraktion på Curva Sud er 'Ultras Tito Cucchiaroni' som er en af italiens ældste ultrasfraktioner. Fraktionen blev især kendt for deres kæmpe flag, og da ultraskulturen var på sit højest i 80'erne og 90'erne, var UTC nogle af de største.
OGNU PARTITA UNA FESTA SARA - FORZA DORIA!
« Seneste Redigering: 03 Apr 2013, 22:16 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il Doria '1
« Svar #2: 03 Apr 2013, 14:18 »

Fin start på bloggen. Jeg er vild med, at du har lavet research om klubben. Det viser også et vis engagement. Jeg håber på, at der kommer flere af disse oplysninger.

Held og lykke i konkurrencen.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '1
« Svar #3: 03 Apr 2013, 14:23 »

Flot start! Dit sprog er lige til, og din opsætning sidder lige i skabet og går lige i hjertet. Det var en noget tør update, den seneste, men dit sprog bar den alligevel hjem. Jeg glæder mig til du rigtigt kommer igang, for jeg regner med at læse med her!
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '1
« Svar #4: 03 Apr 2013, 14:33 »

Mange tak drenge!
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '1
« Svar #5: 03 Apr 2013, 14:54 »


                            TRANSFERS
Der har været stille rundt omkring på verdens fodboldstadions. Den årlige sommerpause har sat ind og de seneste måneder, har fodboldelskere over hele verden længtes efter at følge deres helte uge efter uge. De store arenaer, som hver weekend husere tusinder af fodboldentusiaster, har stået tomme. Længslen efter fodbolden er stor, men heldigvis bliver spændingen holdt i live, takket være det store transfermarkedet.
   
tilgang
ari, 50. mio - spartak moskva

afgang
renan, 20. mio - lokomotiv moskva
berradi, leje - verona
grieco, leje - alessandria
gariglio, leje - monza
lorussu, leje - poroguaro
 Fra den første juli og frem til den første september har klubbernes sportslige ledelse travlt. De skal forberede truppen så godt som deres kompetencer tillader dem. I Sampdoria er det ingen undtagelse. Her har man allerede hentet godt ind på forhånd. De Silvestri, Sansone, Matias Rodriguez, Maxi Lopez, Enzo Maresca, Estigarribia, Tommaso Berni samt danske Simon Poulsen, var alle nye navne da datoen hed den første juli.

Da Sampdorias trup kun rådede over to disideret boksspillere, har man valgt at investere i den brasillianske Ari. Ari er blevet hentet i russiske Spartak Moskva, hvor han har optrådt de sidste to sæsoner. Han slog igennem i svensk fodbold, nærmere betegnet Kalmar, hvor han spillede i sæsonen 2006-2007. Det var en fremragende sæson for den dengang 21-årige Ari, som blev ligatopscore med 18 mål i 35 kampe. Det fik den hollandske klub AZ Alkmaar til at kigge i Aris retning og efter kun ét år hos svenskerne, var Ari nu AZ spiller. I AZ spillede Ari i 2½ år, hvor han blev noteret for 18 mål i 55 kampen. I sin tid i Holland blev han kendt som værende en fysikstærk angriber, som forsvarspillerne slog sig på. Selvom målene ikke blev scoret på samlebånd, bliver hans tid i AZ stadig betragtet som en succes. I 2010 stod russiske Spartak Moskva så klar med en god kontrakt. Ari har som nævnt spillet de to senest sæsoner i rusland og nu er han så klar til at tørne ud for Il Doria. Om Ari bliver en succes må tiden vise, forventningerne er høje, men det er aldrig nemt at slå igennem i Serie A.

Med de mange indkøb var truppen godt dækket ind. Faktisk var truppen for stor og derfor gik de sidste sæsonforberedelser med at tynde ud. Fire spillere blev udlejet, mens én blev solgt. Det var den brasilianske midtbaneslider Renan, der måtte forlade klubben. Den 26-årige brasilianer, nåede derfor kun at spille et halvt år i klubben. Renan var uden tvivl en god spiller , men med truppens bredde taget i betragtning, samt det faktum at klubben godt kunne bruge pengene efter købet af Ari, blev Renan solgt til russisk fodbold, hvor han i fremtiden skal tørne ud for Lokomotiv Moskva. Fire andre spillere har også forladt klubben, dog kun for en stund, der er nemlig tale om fire udlejninger. Her er der tale om højrebacken Berradi, som helt sikkert har fremtid i klubben, men som på nuværende tidspunkt kun ville være tredjevalg på sin position, så derfor er en udlejning den bedste løsning. Derudover er de tre b-holds spillere Grieco, Gariglio samt Lorussu også alle blevet udlejet.
« Seneste Redigering: 03 Apr 2013, 22:18 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

Risom
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il Doria '2
« Svar #6: 03 Apr 2013, 16:37 »

Ser fedt ud. Jeg synes også, dit sprog er rigtigt fint. Dog synes jeg, at dine transfers er lidt utydelige ude i siden, men det går nok. Smiley
Logged

Inkarneret FM-, fodbold- og cykelfreak!

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '2
« Svar #7: 03 Apr 2013, 18:01 »


                            TRUPPEN 12/13 | del 1
Sampdorias førsteholdstrup råder over 24 spillere. Det er derfor ikke verdens største trup, men da Sampdoria er i besiddelse af mange spillere, der kan gøre sig gældende på flere positioner, burde det ikke volde dem nogle problemer. De fireogtyve spillere er fordelt godt. Tre målmænd, otte forsvarspillere, ti midtbanespillere og tre angribere. I denne update vil fokus være rettet på de tre målmænd, samt forsvaret. 
 

22. SERGIO ROMERO - ARGENTINA - MÅLMAND
Sergio Romero er uden tvivl holdets førstevalg på målmandsposten. Han er en rigtig kompetent målmand, der tiltrods for sine 25 somre, har massere af erfaring. Romero har nemlig vogtet det argentiske bur 23 gange, og er fast man på det argentinske landshold. Romero er en hurtig målmand, der er fremragende i en mod en situationer. Derudover har han gode reflekser og er generalt god til at bevæge sig og komme hurtigt ud af målet.

32. TOMMASO BERNI - ITALIEN - MÅLMAND
29-årige Tommaso Berni er klubbens reservemålmand. Det er en rolle som Berni har det fint med, han har nemlig været reserve de sidste mange sæsoner hos Lazio. Faktisk har Berni kun spillet 105 kampe i sin trettenårige lange karriere. Berni er en anden type målmand end Romero. I stedet er Berni en målmand der er god til at placere sig rigtigt i målet, også er han stærk i luften.

95. WLADIMIRO FALCONE - ITALIEN - MÅLMAND
Tredje mand på målmandsposten er den bare 17 år gamle, Falcone, der er blevet rykket op fra u/20 holdet. Den unge målmand kommer næppe i spil i løbet af sæsonen, medmindre Romero og Berni begge skulle blive ramt af skader. Falcone har dog fremtiden foran sig, og han kunne meget vel gå hen og blive Sampdorias kommende første målmand.

03. ANDREA COSTA - ITALIEN - VENSTRE BACK
Andrea Costa er truppens bedste venstre back. Han er en klog spiller der er utrolig stærk defensivt, og har en god spilforståelse. Han er ikke den mest offensive back, men kan sagtens fungere på modstanderens banehalvdel. Desuden kan Costa også begå sig i midterforsvaret, og skulle vi blive ramt af skader eller karantæner der, ville Costa blive sat ind centralt.

08. SHKODRAN MUSTAFI - TYSLAND - CENTRAL FORSVAR
Truppens eneste tysker finder vi i den unge Mustafi. Med sine tyve år er Mustafi en af truppens unge drenge. Han kommer nok ikke til at se frem til massere af minutter på banen, da han står som fjerdevalg i et centralt forsvar der er besat af yderst kompetente spillere.

15. SIMON POULSEN - DANMARK - VENSTRE BACK
Danske Simon Poulsen kan spille både som back og kant. Han kommer nok også til at blive benyttet begge steder, men i første omgang er hans rolle tiltænkt som back-up for Costa på venstre backen. I modsætning til Costa er Simon Poulsen dog en offensiv back, der med sin hurtighed samt teknik, kan assistere længere fremme. Poulsen kommer nok til at få en del spilletid, selvom han ikke er i start-elleveren.

19. LORENZO DE SILVESTRI - ITALIEN - HØJRE BACK
Lorenzo De Silvestri er en af vores nøglespillere offensivt, såvel som defensivt. De Silvestri er udlejet fra Firoentina, men lever han op til forventningerne i denne sæson - håber man på at fortsætte samarbejdet. De Silvestri har desuden én landskamp på CV'et.

27. PAOLO CASTELLINI - ITALIEN - VENSTRE BACK
Holdets tredje venstre back, er den rutinerede Castellini. Den 33årige Castellini skal slås med Simon Poulsen om pladsen som andetvalg på vestrebacken. Castellini har en fortid i blandt andet, Roma og Parma.

28. DANIELLE GASTALDELLO - ITALIEN - CENTRAL FORSVAR
Gastaldello er uden tvivl den vigtigste mand i forsvaret, muligvis i hele Sampdoria defensiven. Om ikke andet, er han manden med det gyldne anførerbind og manden der kan finde den rette mentalitet frem i sine medspillere. Derudover er Danielle en solid midterforsvar. Han er stærk, og fremragende med hovedet, også er han også en enorm klog spiller, der sjældent laver fejl.

30. MATIAS RODRIGUEZ - ARGENTINA - HØJRE BACK
Argentinske Rodriguez er forsvarets all-rounder. Rodriguez kan nemlig spille samtlige positioner i forsvaret, hvilket gør ham til en fantastisk reserve. I første omgang er hans fokus dog på højre back positionen, hvor han agere back-up for De Silvestri, men både på vestrebacken og i det centraleforsvar kan han komme ind hvis det skulle blive nødvendigt.

35. JONATHAN ROSSINI - SCHWEIZ - CENTRAL FORSVAR
Ved siden af Gastaldello, finder vi den schweiziske Rossini. Hvor Gastaldello er af den type forsvar der gør sig bedst på med sin fysik og hovedet, er Rossini en mere bevægelig forsvarspillere. Han er stærk på bolden og god til at aflevere, hans teknik fejler intet og han kan blive en rigtig god og vigtig spiller i den kommende sæson. Desuden er han en fremragende header, og bliver et stærkt våben på dødbolde.

« Seneste Redigering: 04 Apr 2013, 16:14 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '2
« Svar #8: 03 Apr 2013, 18:49 »

Ser fedt ud. Jeg synes også, dit sprog er rigtigt fint. Dog synes jeg, at dine transfers er lidt utydelige ude i siden, men det går nok. Smiley

Mange tak, Risom. Ja, det blev måske en kende utydeligt, men håber at folk kan læse det alligevel. Smiley
Logged

FCK

Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '3
« Svar #9: 03 Apr 2013, 22:18 »

Du var en af mine favoritter sidste år, og jeg ville nok have stemt på dig, hvis du ellers havde holdt hele måneden. Så kan jeg dog passende gøre det i år, for din opsætning er flot, og sproget er fint. Dine små overskrifter ser nogle gange lidt malplaceret ud, synes jeg, men ellers er jeg tilfreds indtil nu  Thumbs Up
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '3
« Svar #10: 03 Apr 2013, 22:24 »

Du var en af mine favoritter sidste år, og jeg ville nok have stemt på dig, hvis du ellers havde holdt hele måneden. Så kan jeg dog passende gøre det i år, for din opsætning er flot, og sproget er fint. Dine små overskrifter ser nogle gange lidt malplaceret ud, synes jeg, men ellers er jeg tilfreds indtil nu  Thumbs Up

Først og fremmest mange tak. Angående overskrifterne er det vel en smagssag. Sidste år forsøgte jeg mig med nogle forholdsvis store overskrifter, i år har jeg så valgt at prøve noget nyt. Smiley
Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '3
« Svar #11: 04 Apr 2013, 15:31 »


                            TRUPPEN 12/13 | del 2
Sampdorias førsteholdstrup råder over 24 spillere. Det er derfor ikke verdens største trup, men da Sampdoria er i besiddelse af mange spillere, der kan gøre sig gældende på flere positioner, burde det ikke volde dem nogle problemer. De fireogtyve spillere er fordelt godt. Tre målmænd, otte forsvarspillere, ti midtbanespillere og tre angribere. I denne update vil fokus være rettet på de mange midtbanespillere, samt angrebet.
 

02. MARCELO ESTIGARRIBIA - PARAGUAY - VENSTRE KANT
Den teknisk dygtige Estigarribia, bliver holdest førstevalg på venstrekanten. Den paraguayske landsholdspiller råder over en god teknik, derudover er han en hurtig spiller der kommer til at stå for meget af det fremadrettet spil.

06. ENZO MARESCA - ITALIEN - CENTRAL MIDT
Rutinerede Maresca, som blandt andet har en fortid i Sevilla og Juventus, kommer til at agere back-up for Poli og Palombo på den centrale midtbane. Maresca er en defensiv orienteret spiller, der er rolig på bolden, og hans rutine kan blive vigtig for holdet, når der foreksempel skal holdes en førring. Alt i alt er Maresca en super spiller at have til rådighed og han kommer til at se frem til mange indskiftninger henover sæsonen.

07. ANGELO PALOMBO - ITALIEN - CENTRAL MIDT
Angelo Palombo er en vaskeægte midtbaneslider. Han kommer til at tage de hårde kampe på midtbanen. Palombo er en fysikstærk spiller, der er rolig på bolden og sikker i sit pasningsspil. Han er også holdets viceanfører, og han kommer også til at fungere som mentor for de unge spillere, både på, men også uden for banen.

09. ARI - BRASILIEN - ANGRIBER
Ari er truppens nyeste ansigt. Brasilianeren kommer direkte ind i startopstillingen, hvor han i første omgang skal lægge sig ved siden af Icardi. Ari kan dog hurtigt risikere at ryge på bænken, hvis ikke han præstere ordenligt. Ari er en stærk angriber, der er god til at holde på bolden og lægge pres på forsvaret. Han har et hårdt skud, og hvis han rammer formen, kan han meget vel gå hen og blive Sampdorias topscorer.

10. MAXI LOPEZ - ARGENTINA - ANGRIBER
Lejesvenden fra Catania, Maxi Lopez, må i første omgang tage til tak med en plads på bænken. Den 28-årige argentiner kommer dog til at rokere med både Ari og Icardi, og skal dermed regne med en god potion spilletid. Lopez er udentvivl en dygtig angriber, men tingene skal flaske sig for ham, før han præstere. Derfor kan det gå begge veje, men forhåbentlig går Lopez en god sæson i møde.

11. GIANNI MUNARI - ITALIEN - CENTRAL MIDT
Gianni Munari er en af mange centrale midtbanespillere i Sampdorias trup. Der bliver derfor stor kamp om pladserne som første- og andenreserve, men med Munaris kompetencer skal det nok blive til noget spilletid. Munari kan også spille på højrekanten, og kommer nok også til at få et par kampe på den position.

14. PEDRO OBIANG - SPANIEN - CENTRAL MIDT
Endnu en central midtbanespiller, finder vi i den 20-årige spanioler, Pedro Obiang. Obiang er en spiller der har et stort potentiale og hvis Sampdoria kan holde på ham, kan han gå hen og blive en klassespiller på længere sigt. Obiang er en af de få centrale midtbanespillere hos Sampdoria, hvis evner ligger i den offensive del af spillet. Han er hurtig på fødderne, og god til at afslutte udefra feltet. En spændende spiller, som kan få sit gennembrud i den kommende sæson.

16.ANDREA POLI - ITALIEN - CENTRAL MIDT
Andrea Poli er nok det navn de fleste kender, når vi kigger på Sampdorias trup. Poli er muligvis den allerbedste spiller i truppen, og han er elsket af fansne. Efter et lejeophold hos Inter, er Poli nu tilbage i Sampdoria, hvor han kommer til at få en ekstrem vigtig rolle på den centrale midtbane. Han er en spiller der kan gå begge veje - det bliver dog det fremadrettet spil, han skal vægte højest. Han skal slå de afgørende afleveringer og holde overblikket. Poli bliver udentvivl en af de aller største profiler på Sampdoria holdet, og hvis han ikke præstere, bliver det en svær sæson.

21. ROBERTO SORIANO - ITALIEN - CENTRAL MIDT
Soriano er endnu en central midtbanespiller, som kommer til at kæmpe hårdt for spilletid. Soriano har dog både alderen og evnerne med sig. Den 21-årige Italiener har spillet 14 u/21 landskampe, og er en spiller der forventes meget af. Han er en eftertragtet herre, da både Juventus og Inter har været på besøg for at kigge nærmere på Soriano.

23. ÉDER - BRASILIEN - HØJRE FLØJ
Truppens højrefløj finder vi i brasilianeren, Éder. Den kreative fløj er enorm offensivt indstillet, og sammen med De Silvestri kommer de til at stå for mange indlæg ude på højrekanten. Éder kan også sagtens spille helt i front, så hvis det, i forvejen tynde angreb, skulle blive ramt af skader eller andet, er Éder til rådighed.

24. GIANLUCA SANSONE - ITALIEN - VENSTRE FLØJ
Kreatøren Sansone, er klubben andetvalg på venstrekanten. Han er hurtig og teknisk stærk også er han også målfarlig. Det beviste han ved at scorer hele 20 gange i sidste sæson, for Sasuollo i Serie B. Det bliver spændende at se om den nye mand kan holde niveauet fra sidste sæson. I første omgang må han dog nøjes med en plads på bænken.

24.NEDAD KRSTICIC - SERBIEN - CENTRAL MIDT
Balkan-drengen Krsticic er en spiller der dækker storset alle positioner på midtbanen. Han kommer nok til at få mest spilletid på kanterne hvor han skal agere back-up. Hvis den centrale midtbane skulle blive slemt ramt af skader, kunne Krsticic meget vel blive sat ind der.

98. MAURO ICARDI - ARGENTINA - ANGRIBER   
Født i Argentina, opvokset i Spanien med Italienske rødder. Det er ikke helt nemt at gøre sig klog på Icardis nationalitet, da han er spilleberretiget for tre lande. Hvorom alting er, så har vi ihvertfald fat i en ungt stjernefrø. Icardi regnes som værende et stort talent, men i Sampdoria håber man på at han allerede er klar til at tage skridtet videre i denne sæson. Den unge angriber, har ihvertfald kvaliteterne med sig. Slår Icardi igennem i den kommende sæson, bliver han udentvivl en rigtig vigtig spiller i Sampdorias tynde angreb. Han får ihvertfald chancen fra start, hvor han skal lægge ved siden af Ari.


« Seneste Redigering: 17 Apr 2013, 12:02 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '4
« Svar #12: 04 Apr 2013, 21:55 »


                            › FREMRAGENDE START
Sampdoria har været en af Serie A's største overraskelser, hvis ikke den største. Man vidste på forhånd, at Sampdoria ikke var rykket op blot for at spille med i nedrykningskampen. Men det er de færreste der havde troet at Genova-drengene, efter de første seks kampe, ville lægge på en femte plads og samtidig at have vundet over Inter på San Siro. Sæsonsen er selvfølgelig ung, og der venter mange kampe forude, men den gode start har helt sikkert fået Sampdoria til at kigge én vej, og det er fremad! - Elleve mål er blevet scoret, og offensiven har sprudlet. I den anden ende har dog ikke set ligeså godt ud, her har man lukket otte mål ind, hvoraf de fire kom i samme kamp, da man tabte hele 0-4 til Roma i sæsonåbningen.


Den første kamp var som nævnt mod AS Roma, der gæstede Stadio Luigi Ferraris. Om det var det taktiske eller mentale der svigtede, skal jeg ikke kunne sige, men Sampdoria måtte ihvertfald gå til pause med 0-3. Tingene blev bedre i anden halveg, hvor debutaten, Ari sendte et skud på overliggeren. I det 82' minut satte veteranen Totti et punktum på en skidt kamp set med Sampdoria briller, da han lukkede og slukkede, ved at gøre det til 4-0. Kamp nummer to skulle blive en væsenlig bedre oplevelse. Sampdoria skulle en tur til La Favorita, hvor Palermo ventede. Efter blot syv minutters fodbold, kunne Icardi bringe Sampdoria foran, da han satte indersiden på et fladt indlæg fra Éder. Fire minutter senere kunne Éder så selv få lov til at score, da han gjorde det til 2-0. I det 24' minut scorede Ari sit første mål i Sampdoria trøjen - da han driblede forbi to Palermo spillere, og sendte kuglen i nettet. Palermo kom aggressivt ud til anden halveg, og det lykkedes Boselli at reducere to gange, før Icardi i kampens slutning kunne lukke og slukke, ved at scorer sit andet mål. I kampens overtid blev Ari trådt ned bagfra, det kostede desværre ankelskade, og Ari må derfor sidde ude de næste 6-7 uger.

Efter den flotte sejr over Palermo, gik Sampdoria ind til kampen mod Inter, med oprejst pande. Efter en kedelig første halvleg, kom der for alvor gang i kampen i anden halvleg. Et langskud fra Poli resulterede i et hjørnespark, og de store folk blev hevet med frem. En af dem var anfører Gastaldello, og han kunne med et flot hovedstød heade Sampdoria foran. Inter svarede hurtigt igen, da Milito udlignede. Det lykkedes dog Sampdoria at hive alle tre point med hjem, da Maxi Lopez, der spillede i Aris fravær, elegant lobbede bolden henover Inters målmand, Handanovic. Dernæst ventede Torino, som kom til Luigi Ferraris med stor selvtillid efter deres sejr over Fiorentina. Sampdoria havde dog en ligeså høj, hvis ikke højere selvtillid, og det kom til syne.
    SERIE A;
ROMA › 0:4
PALERMO › 4:2
INTER › 2:1
TORINO › 2:0
SIENA › 0:1
UDINESE › 3:0
Der blev nemlig spillet flot fodbold fra Dorias side hele kampen, og det resulterede i to mål. Det første blev sat ind af Estigarribia efter 41. minutter - blot fire minutter senere, kunne Poli fordoble førringen, da han scorede til slutresultatet, 2-0.

Sampdoria var nu oppe på tre sejre i træk, og man gik derfor ind til kampen mod Siena, med stor selvtillid. Desværre skulle det ende med et nederlag, da Lorenzo De Silvestri i kampens slutfase, sendte boldet i eget net. Det var ellers Sampdoria der havde siddet på størstedelen af spillet, og skudstatistikken hed også 6-17 i Sampdorias favør. Den sidste kamp i denne omgang skulle spilles mod Udinese, der havde fået en rigtig god start på sæsonen, og lå før kampen på en delt femteplads. Det skulle man dog ikke tro, da man så kampen. For Sampdoria var dem nemlig overlegne på samtlige punkter. Det blev også en fortjent 3-0 sejr til oprykkerne, der må siges at have fået en strålende start på sæsonen. Målene blev sat ind af Maxi Lopez, der nettede to gange, mens det tredje mål blev scoret af hans makker oppe foran, nemlig Icardi. I det næste stykke tid venter der Sampdoria nogle svære kampe. Først er der en kamp mod Napoli hjemme, også skal Doria en tur til hovedstaden, hvor Lazio venter.

♣♣♣
« Seneste Redigering: 05 Apr 2013, 15:44 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: il Doria '5
« Svar #13: 04 Apr 2013, 22:09 »

Jeg glemte helt at skrive det i min update, men som i kan se i mit screenshot af ligaen, så har vi fra starten af sæsonen, fået frataget ét point. Det skyldtes hvis noget matchfixing - man spiller vel i Serie A.

Hvis i har nogle spørgsmål er i naturligvis mere end velkommen til at spørge løs. Wink
Logged

FCK

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: il Doria '5
« Svar #14: 05 Apr 2013, 01:12 »

Svedig blog du har fået stablet på benene. Thumbs Up
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010